REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1992 nr 77 poz. 387

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 12 października 1992 r.

w sprawie zasad współdziałania ministrów w zakresie kształcenia zawodowego.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 oraz z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254) zarządza się, co następuje:

§ 1. 

1. Ministrowie i kierownicy urzędów centralnych, zwani dalej „właściwymi ministrami”, na których wniosek Minister Edukacji Narodowej wprowadził zawody do klasyfikacji zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego, zwanej dalej „klasyfikacją”, współdziałają w ustalaniu:

1) ramowych planów nauczania,

2) minimów programowych obowiązkowych specjalistycznych przedmiotów zawodowych, zwanych dalej „minimami programowymi”,

3) zestawów dopuszczonych do użytku szkolnego programów i podręczników szkolnych oraz zalecanych środków dydaktycznych w zakresie zawodów podstawowych dla reprezentowanych przez nich branż.

2. Podstawę do realizacji zadań określonych w ust. 1 stanowią:

1) przedstawiony przez właściwego ministra zgłaszającego zawód do klasyfikacji opis zawodu ze zbiorem umiejętności zawodowych, ustalany na podstawie odrębnych przepisów,

2) ustalone odrębnie przez Ministra Edukacji Narodowej w ramowym planie nauczania dla określonego typu szkoły zawodowej wymiary godzin kształcenia ogólnego i zawodowego.

3. Zakres współdziałania Ministrów: Kultury i Sztuki, Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej oraz Zdrowia i Opieki Społecznej z Ministrem Edukacji Narodowej w realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu odpowiednio do szkół artystycznych, rolniczych i gospodarki żywnościowej oraz medycznych określają przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 oraz z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254).

§ 2.

 1. Właściwi ministrowie:

1) zgłaszają specjalistów do komisji programowych, o których mowa w § 3, oraz opiniują przygotowane przez te komisje programowe:

a) zestawy przedmiotów zawodowych w projektach ramowych planów nauczania,

b) projekty minimów programowych z zestawami środków dydaktycznych, ustalane na podstawie zbioru umiejętności zawodowych,

2) opiniują zestawy proponowanych do użytku szkolnego programów i podręczników szkolnych.

2. Ramowe plany nauczania i minima programowe, o których mowa w ust. 1 pkt 1, łącznie ze zbiorami umiejętności zawodowych, stanowią dokumentacje programowe dla poszczególnych zawodów.

3. Minister Edukacji Narodowej publikuje dokumentacje programowe, o których mowa w ust. 2, w formie odrębnych wydawnictw.

4. Właściwi ministrowie za zgodą Ministra Edukacji Narodowej mogą organizować prace nad projektowaniem ramowych planów nauczania i minimów programowych oraz publikować dokumentacje programowe.

§ 3.

 1. Minister Edukacji Narodowej powołuje komisje programowe dla zawodów lub grup zawodów, określa ich skład oraz tryb i zakres pracy; w skład komisji wchodzą także specjaliści zgłoszeni zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1.

2. Ministrowie prowadzący szkoły na podstawie odrębnych przepisów mogą w porozumieniu z Ministrem Edukacji Narodowej powołać komisje programowe dla zawodów lub grup zawodów reprezentowanych przez nich branż oraz publikować opracowane dla tych zawodów dokumentacje programowe.

3. Minister Edukacji Narodowej oraz ministrowie, o których mowa w ust. 2, mogą wykonywać zadania związane z organizowaniem prac nad dokumentacjami programowymi i ich wydawaniem za pośrednictwem specjalistycznych jednostek organizacyjnych.

4. Minister Edukacji Narodowej koordynuje całokształt prac związanych z opracowywaniem dokumentacji programowych oraz może w tym celu udzielać szczegółowych wskazań dotyczących realizacji tych zadań, a także trybu wdrażania i weryfikowania dokumentacji programowych.

§ 4.

 1. Właściwi ministrowie, którzy prowadzą prace nad dokumentacjami programowymi na dotychczasowych zasadach, zakończą te prace i przekażą dokumentacje Ministrowi Edukacji Narodowej nie później niż do dnia 31 grudnia 1992 r.

2. Wdrożenia próbne zatwierdzonych dokumentacji programowych mogą być kontynuowane na warunkach i w zakresie uzgodnionych z Ministrem Edukacji Narodowej.

§ 5.

 Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: H. Suchocka

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1992-10-16
  • Data wejścia w życie: 1992-10-29
  • Data obowiązywania: 1992-10-29
  • Z mocą od: 1992-10-29
  • Dokument traci ważność: 1997-09-10
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA