REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1995 nr 103 poz. 513

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 18 sierpnia 1995 r.

w sprawie terenowych organów specjalistycznego nadzoru budowlanego w dziedzinie transportu kolejowego.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 85 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414) oraz w związku z art. 27 ust. 4 ustawy z dnia 19 listopada 1987 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 36, poz. 202) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Artykuły powołane w rozporządzeniu bez bliższego określenia oznaczają artykuły ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414).
§ 2.
1. Terenowymi organami specjalistycznego nadzoru budowlanego w dziedzinie transportu kolejowego, określonej w art. 85 ust. 2 pkt 5 lit. c) ustawy, są okręgowi inspektorzy specjalistycznego nadzoru budowlanego w Warszawie, Lublinie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu, zwani dalej inspektorami.

2. Inspektora powołuje i odwołuje Minister Transportu i Gospodarki Morskiej.

§ 3.
1. Inspektor wykonuje swoje zadania przy pomocy inspektoratu specjalistycznego nadzoru budowlanego.

2. W skład inspektoratu wchodzą zespoły: orzecznictwa, budownictwa i organizacyjny.

3. Inspektor może w uzasadnionych wypadkach łączyć, likwidować lub przekształcać zespoły wymienione w ust. 2, powiadamiając o tym Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej.

4. Terytorialny zasięg działalności inspektorów obejmuje teren dyrekcji okręgowych kolei państwowych, z wyjątkiem inspektora w Poznaniu, który obejmuje swoją działalnością teren Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Poznaniu i Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Szczecinie.

§ 4.
Inspektorzy obejmują specjalistycznym nadzorem budowlanym obiekty i roboty budowlane w dziedzinie transportu kolejowego, usytuowane na obszarach kolejowych, z wyłączeniem budynków użyteczności publicznej oraz budynków przeznaczonych wyłącznie na pobyt ludzi, wraz z urządzeniami związanymi z tymi budynkami, w zakresie:

1) budowy i eksploatacji dróg szynowych, wraz z urządzeniami zabezpieczenia ruchu kolejowego,

2) urządzeń transportowych linowych i linowo-terenowych, służących do publicznego przewozu osób w celach turystyczno-sportowych.

§ 5.
Do zakresu działania inspektorów należy w szczególności:

1) nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy, o której mowa w § 1, w sprawach projektowania, budowy, utrzymania i rozbiórki obiektów budowlanych w dziedzinie transportu kolejowego, w zakresie określonym w § 4, w tym:

a) zgodności zagospodarowania terenów z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska projektowanych budynków i innych obiektów, o których mowa w art. 86 ust. 2 ustawy,

b) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach budowlanych budynków i innych obiektów, o których mowa w art. 86 ust. 2 ustawy,

c) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia przy wykonywaniu robót oraz utrzymaniu obiektów budowlanych, o których mowa w § 4,

d) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, przy projektowaniu, budowie i utrzymaniu budynków i innych obiektów, o których mowa w art. 86 ust. 2 ustawy,

2) wydawanie decyzji administracyjnych w pierwszej instancji w sprawach określonych ustawą, o której mowa w § 1, z zastrzeżeniem art. 86 ust. 1 pkt 3 ustawy.

§ 6.
Czynności z zakresu nadzoru budowlanego wykonują pracownicy inspektoratów, o których mowa w § 3, w zakresie określonym w § 4, na podstawie upoważnienia wydanego przez właściwego inspektora i legitymacji służbowej.
§ 7.
Środki na finansowanie działalności organów specjalistycznego nadzoru budowlanego są określone w budżecie państwa, w części dotyczącej Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.
§ 8.
Do czasu utworzenia inspektoratów, o których mowa w § 3, lecz nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 1997 r., inspektorzy działają przy okręgowych inspektoratach kolejowego dozoru technicznego.
§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: B. Liberadzki

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1995-09-08
  • Data wejścia w życie: 1995-09-22
  • Data obowiązywania: 1995-09-22
  • Z mocą od: 1995-09-22
  • Dokument traci ważność: 1998-07-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA