REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 45 poz. 271

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 27 marca 1998 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 105 ust. 7, art. 106 ust. 3, art. 108 ust. 6, art. 116 ust. 1 oraz w związku z art. 77 ust. 1, art. 188 ust. 5 i art. 190 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 maja 1994 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich (Dz. U. Nr 68, poz. 297 i Nr 125, poz. 610, z 1995 r. Nr 12, poz. 57, Nr 74, poz. 371 i Nr 122, poz. 588, z 1996 r. Nr 79, poz. 372 oraz z 1997 r. Nr 31, poz. 180) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7 w ust. 1 tabela otrzymuje brzmienie:

„Lp.

Stanowisko

Stawka za godzinę
(w złotych)

1

Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy

21,00–60,00

2

Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego

18,00–50,00

3

Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca

16,00–35,00

4

Asystent, wykładowca, lektor, instruktor

10,00–31,00”

 

2) załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia,

3) załącznik nr 3 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia,

4) załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie ustalone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia,

5) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. Dodatek wypłaca się miesięcznie z dołu w wysokości:

1) od 15,00 zł do 60,00 zł przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

2) od 26,00 zł do 80,00 zł przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

3) od 34,00 zł do 115,00 zł przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości.”

§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 kwietnia 1998 r.

Minister Edukacji Narodowej: wz. I. Dzierzgowska

Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 27 marca 1998 r. (poz. 271)

Załącznik nr 1

TABELA A

STAWEK MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

Lp.

Stanowisko

Stawka miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego (w złotych)

1

2

3

1

Profesor zwyczajny

1 500–3 000

2

Profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy

1 400–2700

3

Profesor nadzwyczajny posiadający stopień doktora habilitowanego lub doktora

1 250–2 500

4

Docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego

1.100–2 000

5

Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora

950–1 800

6

Starszy wykładowca nie posiadający stopnia naukowego

800–1 500

7

Asystent

800–1 400

8

Wykładowca, lektor, instruktor

750–1 450

 

TABELA B

STAWEK MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.

Stanowisko

Stawka miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego (w złotych)

1

2

3

1

Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany

1 000–2 000

2

Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany

850–1 800

3

Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej

800–1 400

4

Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej

700–1 200

Załącznik 2. [ZASADY WYNAGRADZANIA ZA DODATKOWE ZAJĘCIA NALEŻĄCE DO OBOWIĄZKÓW NAUCZYCIELI AKADEMICKICH]

Załącznik nr 2

ZASADY WYNAGRADZANIA
ZA DODATKOWE ZAJĘCIA NALEŻĄCE DO OBOWIĄZKÓW NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

§ 1. Do zajęć należących do obowiązków nauczycieli akademickich, za które przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, zalicza się:

1) udział w pracach komisji rekrutacyjnej,

2) recenzowanie rozpraw doktorskich, recenzowanie rozpraw habilitacyjnych i opracowywanie ocen dorobku naukowego związanych z przewodami habilitacyjnymi oraz opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego,

3) działalność leczniczą, profilaktyczną i diagnostyczną prowadzoną przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych.

§ 2. 1. Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach uczelnianej komisji rekrutacyjnej przysługuje następujące wynagrodzenie w zależności od liczby kandydatów:

1) do 2000 osób do 175,00 zł,

2) od 2001 do 4000 osób do 215,00 zł,

3) ponad 4000 osób do 270,00 zł.

2. Rektor może ustalić wynagrodzenie ryczałtowe dla sekretarza uczelnianej komisji wyższe od stawek określonych w ust. 1, nie wyższe jednak niż o 50%.

3. Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach komisji rekrutacyjnych powołanych w wydziałach przysługuje wynagrodzenie w wysokości:

1) przewodniczącym – 40,00 zł za każdych 50 kandydatów,

2) sekretarzom komisji – przy liczbie kandydatów:

a) do 200 osób do 320,00 zł,

b) od 201 do 400 osób do 380,00 zł,

c) ponad 400 osób do 510,00 zł,

3) pozostałym członkom komisji – do 17,00 zł za każdych 50 kandydatów.

4. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 i 3, oblicza się na podstawie liczby kandydatów, którzy przystąpili do postępowania kwalifikacyjnego, zaokrąglając ją do najbliższej wartości dzielącej się przez 50.

5. Za przeprowadzenie jednego egzaminu ustnego lub rozmowy kwalifikacyjnej każdego kandydata egzaminator otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 4,00 zł. Wynagrodzenie to może być wypłacone tylko jednej osobie – egzaminatorowi prowadzącemu egzamin lub rozmowę z danego przedmiotu, niezależnie od liczby członków komisji egzaminacyjnej.

6. Za sprawdzenie pracy pisemnej jednego kandydata egzaminator otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 4,00 zł. W razie potrzeby sprawdzenia jednej pracy pisemnej przez kilku egzaminatorów, ich łączne wynagrodzenie nie może być większe od 8,00 zł.

7. Egzaminator biorący równocześnie udział w pracach uczelnianej lub wydziałowej komisji rekrutacyjnej otrzymuje tylko jedno (wyższe) z wynagrodzeń wymienionych w ust. 1–6.

8. Za przeprowadzenie wchodzącej w skład postępowania kwalifikacyjnego z wychowania fizycznego jednej próby sprawnościowej każdego kandydata komisja egzaminacyjna otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 4,00 zł, niezależnie od liczby jej członków.

9. Rektor może przyznać członkom komisji egzaminacyjnej, przeprowadzającym egzamin z umiejętności praktycznych, wynagrodzenie w wysokości do 4,00 zł za przeprowadzenie jednego egzaminu praktycznego każdego kandydata.

10. Wysokość wynagrodzenia członków komisji ustala rektor.

§ 3. Zasady wynagradzania za recenzowanie rozpraw doktorskich, recenzowanie rozpraw habilitacyjnych i opracowywanie ocen dorobku naukowego związanych z przewodami habilitacyjnymi oraz opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego – regulują odrębne przepisy.

§ 4. 1. Nauczycielom akademickim zatrudnionym w wydziałach weterynaryjnych uczelni rolniczych za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dodatkowe dni wolne od pracy – 200% tej stawki.

2. Za usługową działalność leczniczą, profilaktyczną i diagnostyczną, prowadzoną przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych na rzecz ludności lub przedsiębiorców, nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nie przekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu, liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie, o którym mowa wyżej, wypłaca się niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.

3. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, i zasady podziału tej kwoty ustala rektor.

§ 5. 1. Kierownik studenckich praktyk zawodowych otrzymuje, z tytułu wykonywania prac administracyjnych związanych z praktykami, wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez rektora, nie wyższe jednak niż 530,00 zł miesięcznie.

2. Opiekun studenckiej praktyki zawodowej otrzymuje, z tytułu pełnienia tej funkcji, dodatkowe wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez rektora, nie wyższe jednak niż 370,00 zł miesięcznie.

3. Wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 i 2, nie przysługują, jeżeli senat uczelni obniżył nauczycielom akademickim obowiązkowy wymiar zajęć dydaktycznych z tytułu pełnienia określonych wyżej funkcji.

Załącznik 3. [TABELA DODATKÓW FUNKCYJNYCH NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ORAZ BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ]

Załącznik nr 3

TABELA
DODATKÓW FUNKCYJNYCH NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ORAZ BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.

Funkcja

Miesięczna stawka dodatku funkcyjnego (w złotych)

1

2

3

1

Rektor

dodatek według kategorii I
2 000–3 000
dodatek według kategorii II
1.500–2.000

2

Prorektor

dodatek według kategorii I
1 200–1 800
dodatek według kategorii II
800–1 400

3

Dziekan

500–1 300

4

1) Prodziekan

2) Dyrektor międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), dyrektor instytutu na prawach wydziału, dyrektor centrum uczelniano-przemysłowego

3) Dyrektor biblioteki głównej

4) Dziekan (kierownik) wydziału zamiejscowego (filii)

300–1.000

5

1) Dyrektor instytutu wchodzącego w skład wydziału lub międzywydziałowego, pozawydziałowego (zakładu, ośrodka)

2) Zastępca dyrektora instytutu na prawach wydziału

3) Dyrektor nauczycielskiego kolegium języków obcych

4) Kierownik międzyuczelnianego ośrodka metodycznego

5) Dyrektor zespołu studiów podyplomowych

6) Kierownik ogrodu botanicznego zatrudniającego ponad 30 pracowników

7) Kierownik uniwersytetu otwartego

250–500

6

1) Zastępca dyrektora instytutu wchodzącego w skład wydziału lub międzywydziałowego (pozawydziałowego)

2) Zastępca dyrektora międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca kierownika wydziału zamiejscowego (filii), zastępca dyrektora centrum uczelniano-przemysłowego

3) Zastępca dyrektora biblioteki głównej

4) Kierownik zakładu (ośrodka) poza wymienionym w lp. 3

5) Kierownik katedry (zespołu przedmiotowego)

6) Kierownik studium doktoranckiego, podyplomowego lub innego studium specjalnego

7) Kierownik terenowego oddziału podlegającego wydziałowi

8) Kierownik ośrodka metodycznego

9) Kierownik kliniki, kierownik oddziału klinicznego

10) Zastępca dyrektora nauczycielskiego kolegium języków obcych (liczącego co najmniej 12 piętnastoosobowych grup studenckich)

11) Kierownik studium praktycznej nauki języków obcych, kierownik studium nauk społecznych, kierownik studium pedagogicznego

12) Opiekun nauczycielskiego kolegium prowadzonego poza uczelnią

13) Zastępca kierownika międzyresortowego lub międzyuczelnianego ośrodka metodycznego

14) Kierownik ogrodu botanicznego zatrudniającego do 30 pracowników

15) Kierownik studium wychowania fizycznego

16) Kierownik uczelnianego ośrodka metodycznego

150–400

7

1) Kierownik pracowni, laboratorium, muzeum – nie wchodzących w skład instytutu, katedry, zespołu przedmiotowego lub zakładu (ośrodka)

2) Kierownik biblioteki wydziału lub instytutu

3) Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej

4) Kierownik naukowo-dydaktyczny terenowego punktu konsultacyjnego dla uczestników studiów dla pracujących

5) Zastępca kierownika studium wychowania fizycznego, kierownik zespołu lektorów, zastępca kierownika uczelnianego ośrodka metodycznego

6) Kierownik studium wiejskiego gospodarstwa domowego w uczelni rolniczej, zastępca kierownika studium praktycznej nauki języków obcych

7) Kierownik studenckiego domu marynarza

100–250

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1998-04-10
  • Data wejścia w życie: 1998-04-10
  • Data obowiązywania: 1998-04-10
  • Z mocą od: 1998-04-01
  • Dokument traci ważność: 2001-09-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA