REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 56 poz. 592

ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 11 czerwca 1999 r.

w sprawie uprawnień do kierowania przez żołnierzy zasadniczej służby wojskowej pojazdami specjalnymi Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 88 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa wymagane uprawnienia do kierowania przez żołnierzy zasadniczej służby wojskowej pojazdami specjalnymi Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwanymi dalej „pojazdami specjalnymi”.
§ 2.
1. Żołnierz zasadniczej służby wojskowej może kierować pojazdem specjalnym, jeżeli posiada prawo jazdy odpowiedniej kategorii oraz uzyskał świadectwo wojskowe, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia.

2. Do kierowania pojazdem specjalnym na podwoziu kołowym uprawnia prawo jazdy:

1) kategorii A – motocyklem,

2) kategorii B1 – pojazdem trójkołowym lub czterokołowym o masie własnej nie przekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykli,

3) kategorii B – pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t oraz zespołem pojazdów składającym się z pojazdu specjalnego i przyczepy specjalnej, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego, a łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

4) kategorii C1 – pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i nie przekraczającej 7,5 t oraz pojazdem specjalnym wolnobieżnym,

5) kategorii C – pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,

6) kategorii C1 + E – zespołem pojazdów specjalnych, składającym się z pojazdu specjalnego określonego w pkt 4 i przyczepy specjalnej, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego, a dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 12 t,

7) kategorii C + E – pojazdem określonym odpowiednio w pkt 3 lub 5, łącznie z przyczepą specjalną o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 1,5 t,

8) kategorii B, C1 i C – pojazdem określonym odpowiednio w pkt 3, 4 lub 5 z przyczepą specjalną o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 1,5 t.

3. Do kierowania pojazdem specjalnym na podwoziu gąsienicowym, zespołem pojazdów specjalnych składającym się z pojazdu gąsienicowego i przyczepy specjalnej, niezależnie od świadectwa wojskowego, o którym mowa w ust. 1, jest wymagane prawo jazdy kategorii C, C1, B lub T.

§ 3.
W razie konieczności ewakuacji zagrożonego mienia jednostki wojskowej, pojazdem specjalnym na rozkaz dowódcy jednostki wojskowej może kierować każdy żołnierz posiadający prawo jazdy co najmniej kategorii B i umiejętność kierowania danym pojazdem.
§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1999 r.

Minister Obrony Narodowej: J. Onyszkiewicz

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Tomaszewski

Załącznik 1. [WZÓR ŚWIADECTWA WOJSKOWEGO]

Załącznik do rozporządzenia Ministrów Obrony Narodowej oraz Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 czerwca 1999 r. (poz. 592)

WZÓR ŚWIADECTWA WOJSKOWEGO

Format A7,
karton zielony, pasek czerwony

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1999-06-23
  • Data wejścia w życie: 1999-07-01
  • Data obowiązywania: 1999-07-01
  • Dokument traci ważność: 2002-11-15
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA