REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 57 poz. 599

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 23 czerwca 1999 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie podatku akcyzowego.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 ust. 10 pkt 2, art. 32 ust. 5, art. 35 ust. 4, art. 36 ust. 5, art. 37 ust. 2–4, art. 38 ust. 2 oraz art. 47 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, Nr 28, poz. 127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz. 231, Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111, poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr 162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076 oraz z 1999 r. Nr 50, poz. 499 i Nr 57, poz. 596) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 1998 r. w sprawie podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 157, poz. 1035) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w ust. 2:

a) w pkt 1 skreśla się wyrazy „w poz. 1 pkt 1–4,”

b) w pkt 3 wyrazy „poz. 3–10, w poz. 12 i w poz. 15 pkt 1–3” zastępuje się wyrazami „poz. 3–10 i 12”;

2) w § 2:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Stawki podatku akcyzowego określone w poz. 1 pkt 4 i w poz. 2 pkt 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia dotyczą podatników spełniających łącznie następujące warunki:

1) wytwarzających paliwa silnikowe z ropy naftowej,

2) posiadających zorganizowany w kraju system zbiórki olejów przepracowanych,

3) będących właścicielami specjalistycznych instalacji umożliwiających prowadzenie procesów oczyszczania, destylacji i rerafinacji olejów przepracowanych do bazowych olejów smarowych,

4) stosujących ciąg technologiczny przerobu olejów przepracowanych, składający się łącznie z następujących procesów:

a) oczyszczania umożliwiającego usunięcie zanieczyszczeń mechanicznych i wody, prowadzonego w drodze:

– dekantacji polegającej na ogrzaniu oleju i samoczynnym odstaniu zanieczyszczeń lub

– filtracji polegającej na oddzieleniu zanieczyszczeń przez filtrowanie lub wirowanie, lub

– obróbki chemicznej polegającej na oddzieleniu zanieczyszczeń poprzez dodanie rozcieńczonego wodorotlenku sodowego, a następnie przeprowadzenie dekantacji, lub

– obróbki rozpuszczalnikowej polegającej na oczyszczaniu rozpuszczalnikiem,

b) destylacji próżniowej prowadzonej na zaprojektowanych specjalnie dla olejów przepracowanych urządzeniach umożliwiających rozdział na frakcje: paliwowe, olejów bazowych oraz pozostałość po destylacji,

c) rerafinacji umożliwiającej usunięcie niepożądanych związków chemicznych w destylatach, prowadzonej w drodze:

kontaktowania ziemią odbarwiającą, polegającego na dodawaniu ziemi okrzemkowej w podwyższonej temperaturze i jej odfiltrowanie, lub

– rafinacji rozpuszczalnikowej z udziałem rozpuszczalników selektywnych, lub

– katalitycznej rerafinacji w atmosferze wodoru,

5) posiadających zezwolenie na odbiór i wykorzystanie odpadów niebezpiecznych zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o odpadach (Dz. U. Nr 96, poz. 592 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 715),

6) produkujących i sprzedających rocznie oleje napędowe z udziałem komponentów uzyskiwanych z regeneracji olejów przepracowanych w ilości nie większej niż 3,5-krotność ilości olejów przepracowanych, określonych w zezwoleniu, o którym mowa w pkt 5,

7) zużywających bazowe oleje smarowe uzyskiwane przy wykorzystaniu instalacji, o których mowa w pkt 3, do produkcji gotowych olejów smarowych.”,

b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Przez oleje przepracowane, o których mowa w ust. 2 pkt 2–4 i 6, rozumie się oleje pochodzenia naftowego lub estrowego, które w czasie stosowania utraciły swoje niektóre właściwości i nie mogą być dłużej stosowane w zakresie, do którego były pierwotnie przeznaczone, określone jako grupa 13 albo podgrupa 16-07 w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 24 grudnia 1997 r. w sprawie klasyfikacji odpadów (Dz. U. Nr 162, poz. 1135).”;

3) w § 4 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mogą obniżyć należny podatek akcyzowy o podatek akcyzowy zawarty w cenach zakupu, a także zapłacony od importu olejów opałowych.”;

4) w § 11 w ust. 1 skreśla się pkt 3;

5) w § 12 w ust. 2 wyrazy „z regeneracji zużytych olejów smarowych” zastępuje się wyrazami „z regeneracji olejów przepracowanych”;

6) w § 13 w ust. 2 wyrazy „772,00 zł/1000 l” zastępuje się wyrazami „806,00 zł/1000 l”;

7) w § 27:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W przypadku sprzedaży wyrobów winiarskich do faktury powinno być dołączone zaświadczenie właściwego w sprawach podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego urzędu skarbowego, że sprzedawca nie zalega z płatnością podatku akcyzowego oraz podatku od towarów i usług.”,

b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. W przypadku gdy podatnik wystawia fakturę przed upływem pierwszego dla tego podatnika terminu płatności podatku akcyzowego i podatku od towarów i usług, zaświadczenie, o którym mowa w ust. 2, może być wydane nie wcześniej niż po dokonaniu zapłaty tych podatków.”;

8) w § 29 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) etylin 98, etylin 94E i innych etylin 94 oraz benzyn bezołowiowych z zawartością od 4,5% do 5% alkoholu etylowego, w części odpowiadającej kwocie 120,00 zł od każdej tony tych paliw, z tym że od 1 września 1999 r. kwota ta wynosi 91 zł od każdego 1000 l tych paliw.”;

9) w załączniku nr 1:

a) poz. 1 otrzymuje brzmienie:

Poz.

Symbol
Systematycznego
wykazu wyrobów

Nazwa grupy towarów (towaru)

Stawka podatku akcyzowego w % obrotu lub w zł na jednostkę wyrobu

1

2

3

4

„1

0241-1, 0242-2, -3, 0246-3

Paliwa*):

 

1) paliwa silnikowe benzynowe oraz benzyny bazowe

1223,00 zł/1000 l

w tym:

 

a) etylina 94 i benzyna bazowa tej etyliny

1219,00 zł/1000 l

b) benzyny bezołowiowe

1127,00 zł/1000 l

c) paliwo lotnicze

1283,00 zł/1000 l

2) oleje napędowe do silników szybkoobrotowych, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych

828,00 zł/1000 l

w tym oleje o zawartości siarki:

a) do 0,05% włącznie

761,00 zł/1000 l

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

806,00 zł/1000 l

3) paliwa do silników lotniczych turbospalinowych

742,00 zł/1000 l

4) oleje napędowe do silników szybkoobrotowych, wytwarzane z udziałem komponentów uzyskiwanych z regeneracji olejów przepracowanych, w których udział komponentów uzyskanych z regeneracji olejów przepracowanych w produkcie gotowym wynosi minimum 10%

298,00 zł/1000 l

w tym oleje o zawartości siarki:

a) do 0,05% włącznie

283,00 zł/1000 l

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

293,00 zł/1000 l

5) oleje opałowe, z których 85% lub więcej objętościowo destyluje przy 350° C, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy sprzedaż dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

282,00 zł/1000 l

6) nafta

1283,00 zł/1000 l

7) pozostałe

wolne od podatku”

 

b) w poz. 2 w kolumnie 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

1

2

3

4

2

0243

„2) oleje silnikowe wytwarzane z udziałem komponentów uzyskiwanych z regeneracji olejów przepracowanych, w których udział komponentów z regeneracji w produkcie gotowym stanowi minimum 10%

5”

 

c) w objaśnieniach skreśla się pkt 1;

10) w załączniku nr 2 w poz. 2 w kolumnie 4 liczbę „415,00”, odnoszącą się do pkt 2 w kolumnie 3, zastępuje się liczbą „5677,00”;

11) w załączniku nr 3 poz. 15 i 16 otrzymują brzmienie:

1

2

3

4

„15

ex 2710 00

Paliwa2):

1223,00 zł/1000 l

1) paliwa silnikowe benzynowe oraz benzyny bazowe

a) etylina 94

1219,00 zł/1000 l

b) benzyny bezołowiowe

1127,00 zł/1000 l

c) benzyny lotnicze, paliwa typu benzyny do silników odrzutowych

1283,00 zł/1000 l

2) nafta

1283,00 zł/1000 l

3) oleje napędowe do silników, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych

828,00 zł/1000 l

w tym oleje napędowe o zawartości siarki:

 

a) do 0,05% włącznie

761,00 zł/1000 l

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

806,00 zł/1000 l

4) paliwa do silników odrzutowych

742,00 zł/1000 l

2710 00 66 9
2710 00 67 9
2710 00 68 9

5) pozostałe oleje napędowe z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

282,00 zł/1000 l

16

2710 00 71 0
2710 00 72 0
2710 00 74 0
2710 00 76 0
2710 00 77 0
2710 00 78 0

Oleje opałowe z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

282,00 zł/1000 l”

 

12) w załączniku nr 4 w poz. 1:

a) w kolumnie 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) oleje napędowe do silników szybkoobrotowych wytwarzane z udziałem komponentów uzyskiwanych z regeneracji olejów przepracowanych, w których udział komponentów uzyskanych z regeneracji olejów przepracowanych w produkcie gotowym wynosi minimum 10%

w tym oleje o zawartości siarki:

a) do 0,05% włącznie

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie”,

b) w kolumnie 6 skreśla się wyrazy „1493,00 zł/t”, „1467,00 zł/t”, „1357,00 zł/t”, „1458,00 zł/t”, „891,00 zł/t”, „819,00 zł/t”, „867,00 zł/t”, „843,00 zł/t”, „223,00 zł/t”, „205,00 zł/t”, „217,00 zł/t”;

13) w załączniku nr 5 w poz. 2 w kolumnie 4 liczbę „415,00”, odnoszącą się do pkt 2 w kolumnie 3, zastępuje się liczbą „5433,00”;

14) w załączniku nr 6 skreśla się poz. 10.

§ 2.
Od dnia 1 lipca do dnia 31 lipca 1999 r. stawki podatku akcyzowego dla nafty i oleju opałowego sprzedawanego w kraju określa załącznik nr 1 do niniejszego rozporządzenia, a dla nafty i oleju opałowego importowanego określa załącznik nr 2 do niniejszego rozporządzenia.
§ 3.
Od dnia 1 sierpnia do dnia 31 sierpnia 1999 r. stawki podatku akcyzowego dla paliw sprzedawanych w kraju określa załącznik nr 3 do niniejszego rozporządzenia, a dla paliw importowanych określa załącznik nr 4 do niniejszego rozporządzenia.
§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1999 r., z tym że:

1) § 1 pkt 1, pkt 12 lit. b) i pkt 14 wchodzą w życie z dniem 1 sierpnia 1999 r.,

2) § 1 pkt 9 i 11 wchodzą w życie z dniem 1 września 1999 r.

Minister Finansów: w z. J. Bauc

Załącznik 1. [TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA NAFTY I OLEJU OPAŁOWEGO SPRZEDAWANYCH W KRAJU]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 23 czerwca 1999 r. (poz. 599)

Załącznik nr 1

TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA NAFTY I OLEJU OPAŁOWEGO SPRZEDAWANYCH W KRAJU

Poz.

Symbol
Systematycznego
wykazu wyrobów

Nazwa grupy towarów (towaru)

Stawka podatku akcyzowego w % obrotu lub w zł na jednostkę wyrobu

1

2

3

4

1

0246-3

Nafta

1458,00 zł/t

2

 

Oleje opałowe, z których 85% lub więcej objętościowo destyluje przy 350°C, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy sprzedaż dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

307,00 zł/t

 

Załącznik 2. [TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA IMPORTOWANEJ NAFTY I OLEJU OPAŁOWEGO]

Załącznik nr 2

TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA IMPORTOWANEJ NAFTY I OLEJU OPAŁOWEGO

Poz.

Kod PCN

Nazwa grupy towarów (towaru)

Stawka podatku akcyzowego w zł na jednostkę wyrobu lub w % podstawy opodatkowania

1

2

3

4

1

ex 2710 00

Nafta

1458,00 zł/t

2

2710 00 66 9
2710 00 67 9
2710 00 68 9

Pozostałe oleje napędowe, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

307,00 zł/t

3

2710 00 71 0
2710 00 72 0
2710 00 74 0
2710 00 76 0
2710 00 77 0
2710 00 78 0

Oleje opałowe, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

307,00 zł/t

 

Załącznik 3. [TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA PALIW SPRZEDAWANYCH W KRAJU]

Załącznik nr 3

TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA PALIW SPRZEDAWANYCH W KRAJU

Poz.

Symbol
Systematycznego
wykazu wyrobów

Nazwa grupy towarów (towaru)

Stawka podatku akcyzowego w % obrotu lub w zł na jednostkę wyrobu

 

1

2

3

4

 

1

0241-1, 0242-2, -3, 0246-3

Paliwa:

1642,00 zł/t

 

1) paliwa silnikowe benzynowe oraz benzyny bazowe

w tym:
a) etylina 94 i benzyna bazowa tej etyliny

1614,00 zł/t

 

b) benzyny bezołowiowe

1493,00 zł/t

 

c) paliwo lotnicze

1604,00 zł/t

 

2) oleje napędowe do silników szybkoobrotowych, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych

980,00 zł/t

 

w tym oleje o zawartości siarki:
a) do 0,05% włącznie

901,00 zł/t

 

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

954,00 zł/t

 

3) paliwa do silników lotniczych turbospalinowych

927,00 zł/t

 

4) oleje napędowe do silników szybkoobrotowych, wytwarzane z udziałem komponentów uzyskiwanych z regeneracji olejów przepracowanych, w których udział komponentów uzyskanych z regeneracji olejów przepracowanych w produkcie gotowym wynosi minimum 10%

353,00 zł/t

 

w tym oleje o zawartości siarki:
a) do 0,05% włącznie

335,00 zł/t

 

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

347,00 zł/t

 

5) oleje opałowe, z których 85% lub więcej objętościowo destyluje przy 350°C, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy sprzedaż dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

334,00 zł/t

 

6) nafta

1604,00 zł/t

 

7) pozostałe

wolne od podatku

 

 

Załącznik 4. [TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA IMPORTOWANYCH PALIW]

Załącznik nr 4

TABELA STAWEK PODATKU AKCYZOWEGO DLA IMPORTOWANYCH PALIW

Poz.

Kod PCN

Nazwa grupy towarów (towaru)

Stawka podatku akcyzowego w zł na jednostkę wyrobu

1

2

3

4

1

ex 2710 00

Paliwa:
1) paliwa silnikowe benzynowe oraz benzyny bazowe

1642,00 zł/t

a) etylina 94

1614,00 zł/t

b) benzyny bezołowiowe

1493,00 zł/t

c) benzyny lotnicze, paliwa typu benzyny do silników odrzutowych

1604,00 zł/t

2) nafta

1604,00 zł/t

3) oleje napędowe do silników, z wyjątkiem olejów do silników okrętowych

980,00 zł/t

w tym oleje napędowe o zawartości siarki:
a) do 0,05% włącznie

901,00 zł/t

b) powyżej 0,05% do 0,2% włącznie

954,00 zł/t

4) paliwa do silników odrzutowych

927,00 zł/t

 

2710 00 66 9
2710 00 67 9
2710 00 68 9

5) pozostałe oleje napędowe z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

334,00 zł/t

2

2710 00 71 0
2710 00 72 0
2710 00 74 0
2710 00 76 0
2710 00 77 0
2710 00 78 0

Oleje opałowe z wyjątkiem olejów do silników okrętowych, w przypadku gdy import dotyczy oleju zabarwionego na czerwono, przeznaczonego na cele opałowe

334,00 zł/t

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1999-06-25
  • Data wejścia w życie: 1999-07-01
  • Data obowiązywania: 1999-07-01
  • Dokument traci ważność: 2000-01-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA