REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 100 poz. 1077

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 10 listopada 2000 r.

w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowywania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację tych zadań

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 126 ust. 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550 i Nr 95, poz. 1041) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) jednostce samorządu terytorialnego – rozumie się przez to odpowiednio: gminę, powiat oraz samorząd województwa, realizujące zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone tym jednostkom na podstawie odrębnych ustaw,

2) dysponentach części budżetowej – rozumie się przez to dysponentów tych części wymienionych w § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 września 1999 r. w sprawie klasyfikacji części budżetowych oraz określenia ich dysponentów (Dz. U. Nr 78, poz. 880 oraz z 2000 r. Nr 72, poz. 841 i Nr 93, poz. 1032), w których zaplanowane zostały dotacje celowe dla jednostek samorządu terytorialnego na zadania z zakresu administracji rządowej oraz na inne zadania zlecone tym jednostkom ustawami, a także dochody związane z realizacją tych zadań,

3) planie finansowym – rozumie się przez to plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami, o którym mowa w art. 126 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550 i Nr 95, poz. 1041), zwanej dalej „ustawą o finansach publicznych”.

§ 2.
1. Dysponenci części budżetowych ujmują w projekcie swojego budżetu, we właściwych działach, rozdziałach i paragrafach, odpowiednie kwoty:

1) dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

2) dochodów, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związanych z realizacją zadań, o których mowa w pkt 1.

2. Kwoty dotacji celowych określane są przez dysponentów części budżetowych według zasad przyjętych w budżecie państwa do określenia wydatków podobnego rodzaju, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

3. Dysponenci części budżetowych dokonują podziału kwot dotacji celowych oraz kwot dochodów, o których mowa w ust. 1, i przekazują jednostce samorządu terytorialnego informacje o kwotach wynikających z podziału, w terminie do dnia 25 października roku poprzedzającego rok, na który opracowywana jest ustawa budżetowa.

4. W terminie 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na dany rok dysponenci części budżetowych informują jednostki samorządu terytorialnego o kwotach dotacji celowych i kwotach dochodów, wynikających z podziału kwot określonych w ustawie budżetowej i ujętych w układzie wykonawczym budżetu, o którym mowa w art. 89 ust. 1 i 2 ustawy o finansach publicznych.

§ 3.
1. Jednostka samorządu terytorialnego, po poinformowaniu jej w terminie określonym w § 2 ust. 3 o kwotach dotacji celowych, planuje je w projekcie swojego budżetu jako dochody i w tej samej wysokości planuje wydatki we właściwych działach, rozdziałach i paragrafach.

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego opracowuje projekt planu finansowego, stanowiący załącznik do projektu uchwały budżetowej, dla poszczególnych rodzajów zadań, przyjmując za podstawę do tego planu kwoty dotacji celowych i kwoty dochodów określone w informacjach, o których mowa w § 2 ust. 3.

3. Projekt planu finansowego, o którym mowa w ust. 2, obejmuje kwoty:

1) dochodów z tytułu przyznanych z budżetu państwa dotacji na realizację zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, w pełnej szczegółowości klasyfikacji dochodów,

2) wydatków – w układzie dział, rozdział klasyfikacji wydatków, z wyodrębnieniem:

a) wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

b) wydatków majątkowych,

3) dochodów związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, w szczegółowości dział, rozdział i paragraf klasyfikacji dochodów, w podziale na dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, oraz – o ile odrębne przepisy tak stanowią – na dochody jednostki samorządu terytorialnego.

4. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej organowi stanowiącemu tej jednostki, przekazuje podległym jednostkom organizacyjnym oraz jednostkom powiatowych służb, inspekcji i straży realizującym zadania, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, wynikające z projektu planu finansowego, informacje o:

1) projektowanych kwotach wydatków na realizację poszczególnych zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1,

2) projektowanej kwocie dochodów związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.

5. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej zarząd jednostki samorządu terytorialnego opracowuje plan finansowy dla poszczególnych rodzajów zadań oraz jednostek organizacyjnych i informuje o kwotach z niego wynikających podległe jednostki organizacyjne oraz jednostki powiatowych służb, inspekcji i straży.

§ 4.
1. Jednostka organizacyjna opracowuje w zakresie swojej właściwości projekt planu finansowego w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji dochodów i wydatków – z uwzględnieniem źródła powstania dochodów – i przekazuje zarządowi jednostki samorządu terytorialnego w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o których mowa w § 3 ust. 4, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia roku poprzedzającego rok, na który opracowywany jest plan finansowy.

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia rozbieżności wprowadza odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki organizacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego, nie później jednak niż do dnia 27 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 5.
1. Projekt planu finansowego jednostki organizacyjnej, zweryfikowany przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego w trybie i terminie określonym w § 4 ust. 2, stanowi podstawę gospodarki finansowej jednostki organizacyjnej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.

2. Jednostki organizacyjne po uzyskaniu informacji, o której mowa w § 3 ust. 5, dostosowują plany finansowe do uchwały budżetowej w szczegółowości określonej w § 4 ust. 1.

3. Plany finansowe, o których mowa w ust. 2, zatwierdzone przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego, są przekazywane do wiadomości wojewodzie.

§ 6.
Dotacje celowe, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, są przekazywane jednostce samorządu terytorialnego przez wojewodów w okresach miesięcznych, na podstawie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa, w terminie umożliwiającym pełne i terminowe wykonywanie zadań.
§ 7.
1. Jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego realizująca zadania z zakresu administracji rządowej przekazuje na subkonto rachunku podstawowego właściwej jednostki samorządu terytorialnego pobrane dochody budżetowe związane z realizacją tych zadań, w miesiącu dwukrotnie, według stanu środków na:

1) 10. dzień miesiąca – do dnia 13 danego miesiąca,

2) 20. dzień miesiąca – do dnia 23 danego miesiąca.

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje, na rachunek bieżący subkonto dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację, pobrane i otrzymane od jednostek organizacyjnych dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, pomniejszone o określone w odrębnych przepisach dochody przysługujące jednostkom samorządu terytorialnego z tytułu wykonywania tych zadań, według stanu środków określonego w ust. 1, w terminach odpowiednio do 15 i 25 dnia danego miesiąca.

3. Zasady sporządzania sprawozdań z wykonania dochodów, o których mowa w ust. 1 i 2, określają odrębne przepisy.

§ 8.
1. W przypadku gdy projekt planu finansowego, o którym mowa w § 3 ust. 2, nie został przekazany łącznie z projektem uchwały budżetowej na rok 2001, zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje ten projekt organowi stanowiącemu tej jednostki, w terminie 15 dni od dnia ogłoszenia niniejszego rozporządzenia.

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego, w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia niniejszego rozporządzenia, przekazuje podległym jednostkom organizacyjnym oraz jednostkom powiatowych służb, inspekcji i straży realizującym zadania, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, wynikające z projektu planu finansowego na rok 2001, informacje o:

1) projektowanych kwotach wydatków na realizację poszczególnych zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt1,

2) projektowanej kwocie dochodów związanych z realizacją zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.

§ 9.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma po raz pierwszy zastosowanie do opracowania planów finansowych na rok 2001 oraz przekazywania dotacji celowych w roku 2001.

Minister Finansów: w z. J. Rudowski

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 21 listopada 2000 r.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA