REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2001 nr 39 poz. 460

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 11 kwietnia 2001 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu wsparcia na lata 2001–2002

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 12 maja 2000 r. o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz. U. Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041 i Nr 109, poz. 1158) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2000 r. w sprawie przyjęcia Programu wsparcia na lata 2001–2002 (Dz. U. Nr 122, poz. 1326) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

„3) szczegółowe cele kierunków i priorytetów ministrów właściwych oraz zakres, tryb i warunki ich realizacji na podstawie kontraktu wojewódzkiego.”;

2) w § 2:

a) w pkt 10 po wyrazie „wykazu” dodaje się wyraz „rodzajów”,

b) dodaje się pkt 11 w brzmieniu:

„11) inwestycjach wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego – rozumie się przez to inwestycje wieloletnie, o których mowa w art. 53 ustawy.”;

3) w § 5:

a) w ust. 1 wyraz „zadań” zastępuje się wyrazem „działań”,

b) w ust. 2 po wyrazie „wykaz” dodaje się wyraz „rodzajów”;

4) w § 6 w ust. 5 wyrazy „na dzień 31 marca odpowiednio w roku 1998,1999, 2000” zastępuje się wyrazami „dane za lata 1998, 1999 i 2000 odpowiednio:

1) w 1998 r. na dzień 31 marca lub 31 grudnia, przyjmując wariant pozwalający na zakwalifikowanie powiatu do obszaru wsparcia,

2) w latach 1999 i 2000 na dzień 31 marca lub 31 grudnia, przyjmując wariant pozwalający na zakwalifikowanie powiatu do obszaru wsparcia, z zastrzeżeniem, że termin określenia stopy bezrobocia dla każdego z powiatów w roku 1999 musi być identyczny z terminem przyjętym w roku 2000”;

5) § 7 otrzymuje brzmienie:

„§ 7. 1. Program wsparcia w zakresie działań wynikających z programów wojewódzkich, które mogą uzyskać wsparcie Rady Ministrów, jest finansowany ze środków publicznych.

2. Środki przewidywane na realizację Programu wsparcia na lata 2001–2002 w zakresie, o którym mowa w ust. 1, wynoszą maksymalnie łącznie – 5 906 920 tys. zł, z tego:

1) ramach środków udostępnionych w roku 2001 – 2 686 380 tys. zł,

2) w ramach środków udostępnionych w roku 2002 – 3 220 540 tys. zł.

3. Środki, o których mowa w ust. 2, obejmują:

1) dotacje na wsparcie zadań wynikających z programów wojewódzkich, przeznaczone do objęcia kontraktami wojewódzkimi, również inwestycje wieloletnie jednostek samorządu terytorialnego, w tym na metro warszawskie, z tego:

a) środki określone w kalkulacji limitów dla województw na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego,

b) środki określone w kalkulacji limitów dla województw jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,

c) środki określone w kalkulacji limitów dla województw jako dotacje na inwestycje w zakresie ochrony zdrowia dla jednostek samorządu terytorialnego,

2) dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego ze środków będących w dyspozycji wojewodów i realizowanych w ramach zadań określonych w załączniku 1 do Programu wsparcia,

3) współfinansowanie z budżetu państwa Programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE,

4) współfinansowanie z budżetu państwa programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Polska Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej,

5) finansowanie z budżetu Wspólnoty Europejskiej Programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE,

6) finansowanie z budżetu Wspólnoty Europejskiej Programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Polska Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej.

4. Limit wydatków z budżetu państwa na finansowanie działań objętych programem wsparcia, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2, wynosi łącznie 3 451 118 tys. zł, z tego:

1) ramach środków udostępnionych w roku 2001 – 1 451 118 tys. zł,

2) w ramach środków udostępnionych w roku 2002 – 2 000 000 tys. zł.

5. Limit środków na zobowiązania budżetu państwa, przeznaczonych na finansowanie działań objętych programem wsparcia, o których mowa w ust. 3 pkt 3–6, wynosi łącznie, z zastrzeżeniem ust. 6–9, 2 455 802 tys. zł, z tego:

1) ramach środków udostępnionych w roku 2001 – 1 235 262 tys. zł,

2) w ramach środków udostępnionych w roku 2002 – 1 220 540 tys. zł.

6. Wielkości środków, o których mowa w ust. 5, określa się za pomocą EUR, dzieląc wymienione tam kwoty przez 4 i uzyskaną wielkość EUR, mnożąc przez aktualny kurs EUR w zł.

7. Środki, o których mowa w ust. 4, są wydatkowane w latach 2001–2002, a środki, o których mowa w ust. 5, mogą być wydatkowane również po upływie roku 2002, do czasu całkowitego zakończenia programu PHARE.

8. W ramach Programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE część środków zostanie wydatkowana jako programy krajowe w zakresie małych i średnich przedsiębiorstw oraz zasobów ludzkich. Kwoty i alokacje środków będą określone po zaaprobowaniu projektów przez Komisję Europejską.

9. Kwoty środków wymienione w ust. 5 mogą być skorygowane w wyniku umów zawartych z Komisją Europejską.”;

6) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. 1. Przewidywany podział środków, o których mowa w § 7 ust. 1, przeznaczonych na działania wynikające z programów wojewódzkich, które mogą uzyskać wsparcie Rady Ministrów, według priorytetów, o których mowa w § 4 ust. 2–6, jest następujący:

Lp.

Nazwa priorytetu

%

1

Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności województw

50

2

Restrukturyzacja bazy ekonomicznej województw i tworzenie warunków jej dywersyfikacji

15

3

Rozwój zasobów ludzkich

12

4

Wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją

18

5

Rozwój współpracy regionów

5

 

2. Podział środków, o których mowa w ust. 1, dotyczy całości środków przeznaczonych na działania wynikające z programów wojewódzkich, które mogą uzyskać wsparcie Rady Ministrów.

3. Podział środków w poszczególnych województwach może różnić się w zależności od sytuacji społeczno-gospodarczej i realizowanej strategii rozwoju województwa.

4. Sposób podziału środków na województwa przeznaczonych na działania wynikające z programów wojewódzkich, które mogą uzyskać wsparcie Rady Ministrów, jest następujący:

1) 80% środków jest dzielone pomiędzy wszystkie województwa proporcjonalnie do liczby mieszkańców,

2) 10% środków jest dzielone proporcjonalnie do liczby mieszkańców pomiędzy województwa, w których poziom produktu krajowego brutto (PKB) na mieszkańca jest niższy od 80% średniego poziomu produktu krajowego na mieszkańca,

3) 10% środków jest dzielone proporcjonalnie do liczby mieszkańców w powiatach, w których stopa bezrobocia przekracza w każdym z ostatnich 3 lat 150% średniej krajowej stopy bezrobocia.

5. Podziału środków dokonuje się z uwzględnieniem danych, o których mowa w § 6 ust. 5.

6. Przy zastosowaniu sposobu podziału środków, o którym mowa w ust. 4, modelowe udziały poszczególnych województw wynoszą:

 

Województwo

Udział w procentach

dolnośląskie

7,72

kujawsko-pomorskie

5,68

lubelskie

7,30

lubuskie

2,79

łódzkie

5,69

małopolskie

6,67

mazowieckie

11,26

opolskie

2,71

podkarpackie

7,04

podlaskie

3,99

pomorskie

5,84

śląskie

10,19

świętokrzyskie

4,62

warmińsko-mazurskie

6,49

wielkopolskie

7,05

zachodniopomorskie

4,96

POLSKA

100,00

 

7. Udziały województw, o których mowa w ust. 6, mają zastosowanie do określenia limitu środków na województwa, przewidywanych na działania wynikające z programów wojewódzkich w latach 2000–2002.

8. Limit środków dla poszczególnych województw przeznaczonych na wsparcie przez Radę Ministrów działań wynikających z programów wojewódzkich, które mogą być objęte kontraktami wojewódzkimi na lata 2001–2002, jest obliczany w następujący sposób:

1) określa się łączną przewidywaną kwotę środków na lata 2000–2002, obejmującą kategorie wymienione w § 7 ust. 3,

2) kwota, o której mowa w pkt 1, jest dzielona na poszczególne województwa – zgodnie z udziałami określonymi w ust. 6,

3) od kwot uzyskanych w wyniku podziału, o którym mowa w pkt 2, odejmuje się środki przyznane województwom w roku 2000,

4) limit środków dla poszczególnych województw, wyliczony według zasad, o których mowa w pkt 1–3, koryguje się z uwzględnieniem ust. 9 oraz środków przewidzianych dla województw na lata 2001–2002, o których mowa w § 7 ust. 3 pkt 1 lit, a), z zastrzeżeniem § 7 ust. 9.

9. Minimalna przewidywana kwota wsparcia na lata 2001 i 2002 łącznie dla województwa ze środków, o których mowa w § 7 ust. 3 pkt 1 lit. b), wynosi 20 000 tys. zł.

10. Przewidywane limity środków na zobowiązania wynikające z zawarcia kontraktów wojewódzkich na lata 2001–2002, łączne przewidywane w budżecie państwa wydatki na dofinansowanie z budżetu państwa działań wynikających z programów wojewódzkich oraz przewidywane limity wydatków z budżetu państwa w kolejnych latach budżetowych, według województw i w podziale na źródła finansowania, określają załączniki 3a–3c do programu wsparcia.”;

7) po § 8 dodaje się § 8a w brzmieniu:

„§ 8a. 1. Wykorzystanie środków, o których mowa w § 7 ust. 3 pkt 1 lit. a), w ramach limitów dla poszczególnych województw, powinno zapewniać, z zastrzeżeniem ust. 2 i 4, kontynuację finansowania inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego w okresie obowiązywania programu wsparcia, zawartych w ustawie budżetowej na rok 2000.

2. Na wniosek samorządu województwa może nastąpić zaniechanie kontynuacji inwestycji wieloletniej jednostki samorządu terytorialnego bądź ograniczenie jej finansowania w danym roku i wykorzystanie części środków, o których mowa w ust. 1, na inne zadania objęte kontraktem wojewódzkim. Zaniechanie finansowania inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego bądź ograniczenie tego finansowania w danym roku – w stosunku do limitów określonych w programie wsparcia – nie wstrzymuje ich rozliczenia polegającego na określeniu w kontrakcie wojewódzkim, że środki wygospodarowane w wyniku zaniechania finansowania inwestycji wieloletniej jednostki samorządu terytorialnego bądź ograniczenia tego finansowania i przeznaczone w ramach kontraktu na inne zadania stają się rozliczeniem tej inwestycji w części obejmującej wygospodarowaną kwotę, oraz na pisemnym zobowiązaniu zarządu, że nie będzie zgłaszał roszczeń w odniesieniu do części środków wykorzystanych w ten sposób.

3. Pisemne zobowiązanie, o którym mowa w ust. 2, załącza się do kontraktu wojewódzkiego.

4. Inwestycja wieloletnia jednostki samorządu terytorialnego, dla której w ustawie budżetowej na rok 2000 nie przewidziano kontynuacji dofinansowania z budżetu państwa po roku 2000, jest traktowana jako inwestycja wieloletnia jednostki samorządu terytorialnego, w stosunku do której zakończone zostało dofinansowanie z budżetu państwa.

5. Rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego między stronami kontraktu wojewódzkiego następuje według wartości kosztorysowych, nie większych niż określone w załączniku nr 7 do ustawy budżetowej na rok 2000, zwaloryzowanych wyłącznie przy zastosowaniu wskaźnika wzrostu cen z lat, w których z tego tytułu została zwiększona wartość kosztorysowa inwestycji.

6. Rozpoczęcie nowych inwestycji lub podjęcie ponownego finansowania inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego zaniechanych, o których mowa w ust. 2 i 4, na podstawie kontraktu wojewódzkiego, nie jest traktowane jako ustanowienie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego w rozumieniu art. 78 ustawy o finansach publicznych i nie stanowi podstawy roszczeń bądź zobowiązań wobec Skarbu Państwa poza zobowiązaniami wynikającymi z kontraktów.”;

8) w § 10:

a) w ust. 2:

– w pkt 1 w lit. f) po wyrazie „technicznej” dodaje się wyrazy „i społecznej”,

– w pkt 4 wyrazy „a w przypadku inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsięwzięć o wartości przekraczającej 10 min zł – także wykaz zadań proponowanych do realizacji w ramach kontraktu” zastępuje się wyrazami „zadań będących inwestycjami wieloletnimi jednostek samorządu terytorialnego oraz innych zadań o wartości przekraczającej 10 mln zł”,

– w pkt 6 w lit. b) wyrazy „a w przypadku inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsięwzięć o wartości przekraczającej 10 min zł – także poszczególne zadania” zastępuje się wyrazami „inwestycje wieloletnie jednostek samorządu terytorialnego, zadania niestanowiące inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego o wartości przekraczającej 10 min zł oraz inne zadania możliwe do określenia, wymienione w kontrakcie wojewódzkim”;

b) w ust. 3:

– w pkt 1 na końcu dodaje się wyrazy „w tym przynajmniej priorytety określone w § 4 ust. 2–4”,

– pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) w przypadku działań i zadań realizowanych z udziałem środków Wspólnoty Europejskiej, z zastrzeżeniem ust. 3a, należy dążyć, aby udział środków krajowych pochodzących spoza budżetu państwa nie był mniejszy niż 25% wartości działania lub zadania.”,

c) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Postanowienia ust. 3 pkt 11 nie mają zastosowania do działań i zadań przewidzianych do realizacji w ramach Programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE 2001.”;

9) w § 12 w pkt 4 skreśla się wyraz „ratyfikowanych”;

10) w § 13:

a) w ust. 3 wyrazy „w § 8 ust. 11” zastępuje się wyrazami „w § 8 ust. 10”;

b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Po zawarciu kontraktu wojewódzkiego właściwy miejscowo wojewoda informuje jednostki samorządu terytorialnego jako podmioty uprawnione o ustalonych dla nich kwotach środków finansowych na realizację przyjętych przez nie zadań oraz o kwotach środków finansowych przekazywanych za ich pośrednictwem dla innych podmiotów uprawnionych. Informacje dla innych podmiotów uprawnionych o środkach finansowych na realizację przyjętych przez nie zadań przekazują odpowiednie jednostki samorządu terytorialnego.”;

11) po § 15 dodaje się § 15a w brzmieniu:

„§ 15a. 1. W dążeniu do zapewnienia komplementarności działań podejmowanych na terenie województwa w ramach programu wsparcia z działaniami ministrów właściwych, minister konsultuje wniosek zarządu województwa z odpowiednimi ministrami właściwymi.

2. Ministrowie właściwi bądź ich przedstawiciele uczestniczą w rokowaniach kontraktu wojewódzkiego w zakresie ich działań objętych programem wsparcia.

3. Ministrowie właściwi bądź ich przedstawiciele uczestniczą w rokowaniach kontraktu wojewódzkiego, z głosem doradczym, w części obejmującej działania i zadania wynikające z programu wojewódzkiego, w zakresie działów administracji rządowej, którymi kierują.

4. W rokowaniach kontraktu wojewódzkiego uczestniczą wojewodowie w zakresie środków będących w ich dyspozycji, przeznaczonych na finansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego.”;

12) po rozdziale 4 dodaje się rozdział 4a w brzmieniu:

„Rozdział 4a

Szczegółowe cele kierunków i priorytetów ministrów właściwych oraz zakres, tryb i warunki ich realizacji na podstawie kontraktu wojewódzkiego

§ 15b. Programem wsparcia są objęte zadania ministrów właściwych, które realizują cel generalny programu wsparcia, są terytorialnie ukierunkowane i mieszczą się w zadaniach określonych w art. 5 ust. 3 ustawy.

§ 15c. 1. Cele szczegółowe ministrów właściwych mogą być realizowane na terenie całego kraju, na obszarach przez nich wyznaczonych.

2. Działania ministrów właściwych objęte programem wsparcia koncentrują się na realizacji celów będących uszczegółowieniem priorytetów określonych w ust. 3–9.

3. Minister właściwy do spraw rozwoju wsi w ramach priorytetu Program aktywizacji obszarów wiejskich realizuje cele szczegółowe:

a) koordynację programu i jego realizację we współpracy z: ministrem właściwym do spraw pracy, ministrem właściwym do spraw oświaty i wychowania, ministrem właściwym do spraw administracji publicznej oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych,

b) budowę infrastruktury technicznej na obszarach wiejskich na terenie całego kraju.

4. Minister właściwy do spraw pracy realizuje – w ramach priorytetu:

1) wsparcie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją i zgodnie z art. 37h ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 2001 r. Nr 6, poz. 56) następujący cel szczegółowy – dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych jako zadania własne gmin, powiatów w systemie robót publicznych w powiatach (gminach) zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym w trybie i na warunkach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1999 r. w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. Nr 70, poz. 781 i z 2000 r. Nr 38, poz. 420),

2) rozwój zasobów ludzkich – następujące cele szczegółowe:

a) wsparcie programów inicjowanych przez organy samorządu województwa, mających na celu zmniejszenie negatywnych skutków bezrobocia oraz utrzymanie lub tworzenie miejsc pracy i realizowanych poprzez świadczenie usług rynku pracy przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych – zgodnie z art. 37i ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu oraz w trybie i na warunkach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2000 r. w sprawie zasad, warunków i trybu wspierania środkami budżetu państwa programów inicjowanych przez organy samorządu województwa (Dz. U. Nr 68, poz. 806),

b) wsparcie programów inicjowanych przez organy samorządu województwa w zakresie reorientacji zawodowej i rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w ramach realizacji Programu aktywizacji obszarów wiejskich w województwach: kujawsko-pomorskim, lubelskim, małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz zachodniopomorskim.

5. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania realizuje – w ramach priorytetu:

1) tworzenie i funkcjonowanie wyższych szkół zawodowych – następujący cel szczegółowy – wsparcie inwestycji jednostek samorządu terytorialnego w zakresie poprawy poziomu wykształcenia zawodowego ludności na poziomie wyższym,

2) program rozwoju pracowni internetowych w szkołach – następujący cel szczegółowy – wsparcie inwestycji jednostek samorządu terytorialnego w zakresie wyposażenia szkół i innych placówek oświatowych w sprzęt komputerowy na obszarze określonym w programie,

3) program aktywizacji obszarów wiejskich – następujący cel szczegółowy – szkolenie nauczycieli i dyrektorów szkół, zaopatrzenie w materiały edukacyjne, oprogramowanie i inne pomoce szkoleniowe, remonty szkół wiejskich i konsolidację sieci szkolnej w szkołach podstawowych i gimnazjach na obszarach wiejskich w województwach: kujawsko-pomorskim, lubelskim, małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz zachodniopomorskim.

6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej realizuje – w ramach priorytetu:

1) Strategiczny Program Rządowy dla Oświęcimia – następujący cel szczegółowy – wsparcie inwestycji jednostek samorządu terytorialnego w zakresie infrastruktury technicznej na obszarze objętym programem,

2) Dwuletni program na lata 2001–2002 Zagospodarowanie przejętego mienia i rekultywacja terenów zdegradowanych przez wojska Federacji Rosyjskiej – następujący cel szczegółowy – wsparcie inwestycji jednostek samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju społeczno-gospodarczego na obszarze określonym w tym programie.

7. Minister właściwy do spraw środowiska realizuje w ramach priorytetu Tworzenie parków narodowych i uregulowanie własności gruntów w Parkach Narodowych: Białowieskim, Gorczańskim, Kampinoskim i Ujście Warty cel szczegółowy – dokonanie wykupu gruntów na rzecz Skarbu Państwa oraz utworzenie Parku Narodowego Ujście Warty.

8. Minister właściwy do spraw zdrowia realizuje w ramach priorytetu Program działań osłonowych i restrukturyzacji w ochronie zdrowia następujące cele szczegółowe:

1) poprawa dostępności do świadczeń zdrowotnych,

2) poprawa jakości świadczonych usług,

3) racjonalizacja kosztów usług poprzez dofinansowanie programów zmian struktury świadczeniodawców usług zdrowotnych,

4) restrukturyzacja zakładów opieki zdrowotnej objętych programem,

5) realizacja programów prywatyzacyjnych,

6) adaptacja pomieszczeń i modernizacja infrastruktury zakładów opieki zdrowotnej,

7) zakupy i wymiana sprzętu na sprzęt wyższej i lepszej jakości,

8) analiza i wdrażanie nowych technik medycznych.

9. Program wsparcia obejmuje także:

1) zadania własne samorządów województw, wykazane w Ip. l poz. 43 załącznika 6 do programu wsparcia; dotacje przeznaczone na dofinansowanie organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich,

2) inwestycje i zakupy inwestycyjne jednostek samorządu terytorialnego, wykazane w Ip. II załącznika 6 do programu wsparcia, dofinansowanie przez wojewodów w ramach innych zadań niż określone w załączniku 1 do programu wsparcia,

3) inwestycje wieloletnie państwowych jednostek i zakładów budżetowych, państwowych jednostek organizacyjnych i przedsiębiorstw, na które przewidziane są środki w Ip. III załącznika 6 do programu wsparcia.

10. Szczegółowy wykaz zadań, z zastrzeżeniem ust. 9, objętych programem wsparcia i realizujących cele szczegółowe ministrów właściwych, określa załącznik 4 do programu wsparcia.

§ 15d. 1. Środki przewidywane na realizację Programu wsparcia na lata 2001–2002, pozostające w dyspozycji ministrów właściwych, wynoszą maksymalnie łącznie 4 253 527 tys. zł, z tego:

1) ramach środków udostępnionych w roku 2001 – 1 713 519 tys. zł,

2) w ramach środków udostępnionych w roku 2002 – 2 540 008 tys. zł.

2. Środki, o których mowa w ust. 1, są wydatkowane w latach 2001–2002.

3. Przewidywane w budżecie państwa limity środków, o których mowa w ust. 1, przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi, pozostających w dyspozycji ministrów właściwych, określa, według działań i zadań, załącznik 6 do programu wsparcia.

§ 15e. 1. Ministrowie właściwi przygotowują w układzie wojewódzkim szczegółową informację na temat:

1) priorytetów i celów oraz sposobów realizacji zadań przewidzianych do objęcia kontraktem wojewódzkim,

2) zasad i kryteriów wydatkowania środków, w tym sposobu uwzględniania zasady partnerstwa przy realizacji zadań,

3) trybu i zakresu oceny oraz kontroli skuteczności i efektywności wykonania zadań,

4) przewidywanych limitów środków, określonych w § 15d ust. 3,

5) podmiotów uprawnionych.

2. Informację, o której mowa w ust. 1, ministrowie właściwi przekazują ministrowi oraz samorządom województwa przed podjęciem rokowań, z udziałem ministrów właściwych, związanych z zawarciem kontraktu wojewódzkiego.

§ 15f. 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, do finansowania zadań ministrów właściwych stosuje się odpowiednio przepisy § 13 i 15, z zastrzeżeniem ust. 2–5.

2. Ostateczna kwota, przedstawionych w informacji, o której mowa w § 15e ust. 1, limitów środków z budżetu państwa, przeznaczona na realizację zadań ministrów właściwych w województwie jest ustalana w wyniku rokowań, o których mowa w § 15a ust. 2.

3. Rozstrzygnięcie w sprawie środków finansowych, pozostających w razie gdy nie dojdzie do zawarcia kontraktu wojewódzkiego w przypadku jego rozwiązania !ub zmiany, podejmuje minister właściwy po zasięgnięciu opinii ministra.

4. Do realizacji zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, o których mowa w § 15e ust. 8, w 2001 r. ma zastosowanie Regionalny Program Restrukturyzacji w Ochronie Zdrowia w roku 2001.

5. Zadania i środki objęte kontraktem wojewódzkim, dotyczące realizacji Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego oraz Programu Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej określają odpowiednio:

– Pełnomocnik Rządu do Spraw Realizacji Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego;

– Pełnomocnik Rządu do Spraw Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej.

§ 15g. Ministrowie właściwi przygotowują raporty, sprawozdania i informacje na temat wykonywania własnych zadań objętych programem wsparcia, które przedstawiają:

1) właściwemu miejscowo komitetowi monitorującemu, o którym mowa w § 19 ust. 1 – w celu przeprowadzenia oceny i wydania rekomendacji, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2,

2) ministrowi – do dnia 31 marca roku następującego po roku budżetowym – raport roczny i do dnia 31 marca roku następującego po zakończeniu okresu wydatkowania środków określonych w programie wsparcia i objętych kontraktem wojewódzkim – raport końcowy w celu wykorzystania przy opracowywaniu rocznego sprawozdania i raportu końcowego, o którym mowa w § 22 ust. 1.”;

13) w § 17 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. W skład Komitetu wchodzi po jednym przedstawicielu ministrów właściwych do spraw:

1) administracji publicznej,

2) finansów publicznych,

3) gospodarki,

4) gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej,

5) łączności,

6) oświaty i wychowania,

7) pracy,

8) rolnictwa,

9) rozwoju regionalnego,

10) rozwoju wsi,

11) szkolnictwa wyższego,

12) środowiska,

13) transportu,

14) turystyki,

15) zdrowia.

oraz przedstawiciele:

16) Głównego Urzędu Statystycznego,

17) Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej,

18) samorządów województw,

19) wojewodów.”;

14) w § 18 w ust. 1 w pkt 3 po wyrazie „wsparcia” kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje wyrazy „w tym również w zakresie kompetencji ministrów właściwych.”;

15) w § 19 w ust. 2 dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) ministrów właściwych – dysponentów środków objętych kontraktem wojewódzkim.”;

16) w § 21:

a) w ust. 5 po wyrazach „zarządu województwa” kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje wyrazy „we współpracy z komitetem monitorującym.”,

b) w ust. 9 wyrazy „30 dni” zastępuje się wyrazami „14 dni”;

17) w § 23 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) ministrowie właściwi w zakresie środków pozostających w ich dyspozycji, objętych kontraktami wojewódzkimi.”;

18) skreśla się § 28;

19) w załączniku 1 do programu wsparcia:

a) w tytule załącznika 1 po wyrazie „wykaz” dodaje się wyraz „rodzajów”,

b) w poz. 3 „Podstawowa infrastruktura” wprowadza się następujące zmiany:

– pożądaniu „314 Lotniska,” dodaje się zadanie pod nazwą „315 Porty,”

– w zadaniu 318 wyraz „multimedialny” zastępuje się wyrazem „multimodalny”,

– w zadaniu 345 po wyrazach „infrastruktura towarzysząca” dodaje się wyrazy „oraz infrastruktura przeciwpowodziowa”;

20) w załączniku 2 do programu wsparcia:

a) w części A:

– w poz. 1 (województwo dolnośląskie) dodaje się powiaty: górowski, lwówecki, świdnicki, wałbrzyski,

– w poz. 4 (województwo lubuskie) dodaje się powiaty: żagański, żarski,

– w poz. 7 (województwo opolskie) dodaje się powiat brzeski,

– dodaje się poz. 10a w brzmieniu:

„10a. województwo śląskie powiat Żory,”

– w poz. 14 (województwo zachodniopomorskie) dodaje się powiaty: choszczeński, goleniowski, koszaliński, myśliborski,

b) w części B skreśla się wyrazy

„5. województwo mazowieckie powiat łosicki,”;

21) załączniki 3a–3c do programu wsparcia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1–3 do niniejszego rozporządzenia;

22) po załączniku 4 do programu wsparcia dodaje się załączniki 5 i 6 w brzmieniu określonym w załącznikach nr 4 i 5 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.
Zarządy województw dostosowują, w trakcie rokowań, treść i zakres swoich wniosków o wsparcie ze środków finansowych budżetu państwa zadań zawartych w programach wojewódzkich do treści niniejszego rozporządzenia.
§ 3.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

Załącznik 1. [Załącznik 3a Łączne przewidywane limity środków na zobowiązania z budżetu państwa na wsparcie działań i zadań wynikających z programów wojewódzkich, na lata 2001-2002 według źródeł pochodzenia w min zł]

Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 11 kwietnia 2001 r. (poz. 460)

Załącznik nr 1

Załącznik 3a

Łączne przewidywane limity środków na zobowiązania z budżetu państwa na wsparcie działań i zadań wynikających z programów wojewódzkich, na lata 2001-2002 według źródeł pochodzenia w mln zł

 

 

OGÓŁEM

Wkład budżetu państwa

Wkład Współpracy Europejskiej

Łącznie budżet

Dotacje na wsparcie zadań wynikających z programów wojewódzkich, przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi

4

Środki na współfinansowanie

Łącznie

7

8

łącznie

1

2

3

Łącznie

5

6

Dolnośląskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

166,00

103,68

81,19

65,34

9,00

6,85

10,28

12,20

5,20

7,00

62,28

15,60

46,68

2002

243,10

146,42

124,42

83,50

40,92

0,00

0,00

22,00

15,00

7,00

96,68

50,00

46,68

Łącznie 2001-2002

409,08

250,10

205,61

148,84

49,92

6,85

10,28

34,20

20,20

14,00

158,96

65,60

93,36

Kujawsko-Pomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

239,23

156,38

63,11

50,67

9,00

3,44

8,31

84,96

84,96

0,00

82,85

82,85

0,00

2002

152,63

112,63

100,63

64,80

35,83

0,00

0,00

12,00

12,00

0,00

40,00

40,00

0,00

Łącznie 2001-2002

391,86

269,01

163,74

115,47

44,83

3,44

8,31

96,96

96,96

0,00

122,85

122,85

0,00

Lubelskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

170,78

61,10

30,72

16,95

9,00

4,77

17,45

12,93

5,13

7,80

109,68

57,68

52,00

2002

247,96

145,96

123,16

21,90

101,26

0,00

0,00

22,80

15,00

7,80

102,00

50,00

52,00

Łącznie 2001-2002

418,74

207,06

153,88

38,85

110,26

4,77

17,45

35,73

20,13

15,60

211,68

107,68

104,00

Lubuskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

103,16

27,64

9,00

0,00

9,00

0,00

5,21

13,43

3,82

9,61

75,51

11,47

64,04

2002

136,65

32,61

11,00

0,00

11,00

0,00

0,00

21,61

12,00

9,61

104,04

40,00

64,04

Łącznie 2001-2002

239,80

60,24

20,00

0,00

20,00

0,00

5,21

35,04

15,82

19,21

179,55

51,47

128,08

Łódzkie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

176,68

82,65

57,66

48,66

9,00

0,00

9,78

15,21

15,21

0,00

93,03

93,03

0,00

2002

177,60

117,60

99,60

62,10

37,50

0,00

0,00

18,00

18,00

0,00

60,00

60,00

0,00

Łącznie 2001-2002

353,28

200,25

157,26

110,76

48,50

0,00

9,78

33,21

33,21

0,00

153,03

153,03

0,00

Małopolskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

110,83

87,25

64,07

55,07

9,00

0,00

16,98

6,20

4,85

1,36

23,58

14,54

9,04

2002

309,65

210,61

182,25

70,30

111,95

0,00

0,00

28,36

27,00

1,36

99,04

90,00

9,04

Łącznie 2001-2002

420,48

297,86

246,32

125,37

120,95

0,00

16,98

34,56

31,85

2,71

122,62

104,54

18,08

Mazowieckie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

386,69

370,51

365,11

261,11+95,00*

9,00

0,00

27,13

5,40

5,40

0,00

16,19

16,19

0,00

2002

358,75

349,75

347,05

332,50

14,55

0,00

0,00

2,70

2,70

0,00

9,00

9,00

0,00

Łącznie 2001-2002

745,44

720,26

712,16

688,61

23,55

0,00

27,13

8,10

8,10

0,00

25,19

25,19

0,00

Opolskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

44,36

26,39

15,66

0,00

15,00

0,66

5,95

4,78

3,80

0,98

17,96

11,39

6,57

2002

109,06

50,50

33,91

0,00

33,91

0,00

0,00

16,59

15,60

0,99

58,57

52,00

6,57

Łącznie 2001-2002

153,41

76,89

49,57

0,00

48,91

0,66

5,95

21,37

19,40

1,97

76,53

63,39

13,14

Podkarpackie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

177,49

112,44

82,47

66,52

9,00

6,95

23,49

6,48

5,16

1,31

65,05

56,29

8,76

2002

171,07

112,31

96,00

85,00

11,00

0,00

0,00

16,31

15,00

1,31

58,76

50,00

8,76

Łącznie 2001-2002

348,56

224,75

178,47

151,52

20,00

6,95

23,49

22,79

20,16

2,63

123,81

106,29

17,52

Podlaskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

123,39

65,93

20,24

11,24

9,00

0,00

18,53

27,16

25,36

1,80

57,48

45,46

12,00

2002

104,30

42,30

25,50

14,50

11,00

0,00

0,00

16,80

15,00

1,80

62,00

50,00

12,00

Łącznie 2001-2002

227,69

108,23

45,74

25,74

20,00

0,00

18,53

43,96

40,36

3,60

119,48

95,46

24,00

Pomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

124,10

106,17

91,16

82,16

9,00

0,00

9,94

5,06

4,31

0,75

17,94

12,94

5,00

2002

222,63

167,63

151,88

104,08

47,08

0,00

0,00

15,75

15,00

0,75

55,00

50,00

5,00

Łącznie 2001-2002

346,73

273,80

243,04

186,96

56,08

0,00

9,94

20,81

19,31

1,50

72,94

62,94

10,00

Śląskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

280,74

189,13

159,24

150,24

9,00

0,00

8,64

21,25

20,26

0,99

91,61

85,04

6,57

2002

221,65

206,09

202,40

191,40

11,00

0,00

0,00

3,69

2,70

0,99

15,57

9,00

6,57

Łącznie 2001-2002

502,39

395,21

361,64

341,64

20,00

0,00

8,64

24,93

22,96

1,97

107,18

94,04

13,14

Świętokrzyskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

193,43

123,77

96,41

87,27

9,00

0,14

11,12

16,24

16,24

0,00

69,65

69,65

0,00

2002

174,88

134,20

122,00

111,00

11,00

0,00

0,00

12,20

12,20

0,00

40,68

40,68

0,00

Łącznie 2001-2002

368,31

257,98

218,14

198,27

20,00

0,14

11,12

28,45

28,45

0,00

110,33

110,33

0,00

Warmińsko-Mazurskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

108,41

54,17

17,67

4,68

9,00

3,99

9,97

26,53

25,78

0,75

54,25

49,25

5,00

2002

171,78

116,78

101,03

6,30

94,73

0,00

0,00

15,75

15,00

0,75

55,00

50,00

5,00

Łącznie 2001-2002

280,19

170,95

118,70

10,98

103,73

3,99

9,97

42,28

40,78

1,50

109,25

99,25

10,00

Wielkopolskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

92,79

78,46

63,36

54,38

9,00

0,00

10,33

4,78

4,78

0,00

14,32

14,32

0,00

2002

247,37

238,37

235,67

69,40

166,27

0,00

0,00

2,70

2,70

0,00

9,00

9,00

0,00

Łącznie 2001-2002

340,16

316,83

299,03

123,76

175,27

0,00

10,33

7,48

7,48

0,00

23,32

23,32

0,00

Zachodniopomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

134,02

55,12

35,87

25,35

9,00

1,52

5,06

14,19

4,29

9,91

78,90

12,86

66,04

2002

171,45

65,41

43,50

32,50

11,00

0,00

0,00

21,91

12,00

9,91

106,04

40,00

66,04

Łącznie 2001-2002

305,47

120,53

79,37

57,85

20,00

1,52

5,06

36,10

16,29

19,81

184,94

52,86

132,08

Programy krajowe PHARE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

28,20

6,20

 

 

 

 

 

6,20

 

 

22,00

 

 

Ogółem 2001

2686,38

1734,11

1252,94

979,62+95,00*

150,00

28,32

198,18

282,99

234,54

42,25

952,27

648,58

281,70

Ogółem 2002

3220,54

2249,16

2000,00

1250,00

750,00

0,00

0,00

249,16

208,90

42,25

971,38

689,68

281,70

Łącznie 2001-2002

5906,92

3983,26

3252,94

2324,62

900,00

28,32

198,18

532,15

441,44

84,51

1923,65

1338,26

563,39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1EUR=4 zł

*dotacja na metro warszawskie

1) środki określone w kalkulacji limitów na województwa na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego

2) środki określono w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

3) środki określone w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje w zakresie ochrony zdrowia dla jednostek samorządu terytorialnego

4) środki będące w dyspozycji wojewodów na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego i realizowanych w ramach zadań o których mowa w załączniku 1

5) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programów współpracy społeczno-gospodarczej PHARE

6) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

7) środki Wspólnoty Europejskiej na realizację programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE

8) środki Wspólnoty Europejskiej na realizację programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

Załącznik 2. [Załącznik 3b Łączne przewidywane wydatki na wsparcie ze środków budżetu państwa działań wynikających z programów wojewódzkich w latach 2001-2002 wg źródła pochodzenia w min zł]

Załącznik nr 2

Załącznik 3b

Łączne przewidywane wydatki na wsparcie ze środków budżetu państwa działań wynikających z programów wojewódzkich w latach 2001-2002 wg źródła pochodzenia w mln zł

 

Program wsparcia
na lata 2001-2002

OGÓŁEM

Wkład budżetu państwa

Wkład Współpracy Europejskiej

Łącznie budżet

Dotacje na wsparcie zadań wynikających z programów wojewódzkich, przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi

4

Środki na współfinansowanie

Łącznie

7

8

łącznie

1

2

3

Łącznie

5

6

Łącznie 2001-2002

3940,73

3557,20

3252,94

2324,62

900,00

28,32

198,18

106,08

88,29

16,91

383,53

267,65

112,68

 

1) środki określone w kalkulacji limitów na województwa na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego

2) środki określone w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowe

3) środki określone w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje w zakresie ochrony zdrowia dla jednostek samorządu terytorialnego

4) środki będące w dyspozycji wojewodów na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego i realizowanych w ramach zadań, o których mowa w załączniku 1

5) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE

6) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

7) środki wspólnoty Europejskiej na realizacje programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE

8) środki Wspólnoty Europejskiej na realizację programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

Załącznik 3. [Załącznik 3c Przewidywane limity wydatków z budżetu państwa w kolejnych latach budżetowych wg województw i źródeł pochodzenia środków w min zł]

Załącznik nr 3

Załącznik 3c

Przewidywane limity wydatków z budżetu państwa w kolejnych latach budżetowych wg województw i źródeł pochodzenia środków w mln zł

 

 

OGÓŁEM

Wkład budżetu państwa

Wkład Współpracy Europejskiej

Łącznie budżet

Dotacje na wsparcie zadań wynikających z programów wojewódzkich, przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi

4

Środki na współfinansowanie

Łącznie

7

8

łącznie

1

2

3

Łącznie

5

6

Dolnośląskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

91,5

91,47

81,19

65,34

9,00

6,85

10,28

 

 

 

 

 

 

2002

163,05

131,26

124,42

83,50

40,92

0,00

0,00

6,84

4,04

2,80

31,79

13,12

18,87

2003

57,9

10,28

 

 

 

 

 

10,26

6,06

4,20

47,69

19,68

28,01

2004

77,3

13,68

 

 

 

 

 

13,68

8,08

5,60

63,58

26,24

37,34

2005

19,3

3,42

 

 

 

 

 

3,42

2,02

1,40

15,90

6,56

9,34

Łącznie 2001-2005

409,05

250,09

205,61

148,84

49,92

6,85

10,28

34,20

20,20

14,00

158,96

65,60

93,36

Kujawsko-Pomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

71,42

71,42

63,11

50,67

9,00

3,44

8,31

 

 

 

 

 

 

2002

144,59

120,02

100,63

64,80

35,83

0,00

0,00

19,39

19,39

0,00

24,57

24,57

0,00

2003

65,94

29,09

 

 

 

 

 

29,09

29,09

0,00

36,86

36,86

0,00

2004

87,92

38,78

 

 

 

 

 

38,78

38,78

0,00

49,14

49,14

0,00

2005

21,98

9,70

 

 

 

 

 

9,70

9,70

0,00

12,29

12,29

0,00

Łącznie 2001-2005

391,86

269,01

163,74

115,47

44,83

3,44

8,31

96,96

96,96

0,00

122,85

122,85

0,00

Lubelskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

48,17

48,17

30,72

16,95

9,00

4,77

17,45

 

 

 

 

 

 

2002

172,64

130,31

123,16

21,90

101,26

0,00

0,00

7,15

4,03

3,12

42,34

21,54

20,80

2003

74,22

10,72

 

 

 

 

 

10,72

6,04

4,68

63,50

32,30

31,20

2004

98,96

14,29

 

 

 

 

 

14,29

8,05

6,24

84,67

43,07

41,60

2005

24,74

3,57

 

 

 

 

 

3,57

2,01

1,56

21,17

10,77

10,40

Łącznie 2001-2005

418,74

207,06

153,88

38,85

110,26

4,77

17,45

35,73

20,13

15,60

211,68

107,68

104,00

Lubuskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

14,21

14,21

9,00

0,00

9,00

0,00

5,21

 

 

 

 

 

 

2002

53,92

18,01

11,00

0,00

11,00

0,00

0,00

7,01

3,16

3,84

35,91

10,29

25,62

2003

64,37

10,51

 

 

 

 

 

10,51

4,75

5,78

53,87

15,44

38,42

2004

85,83

14,01

 

 

 

 

 

14,01

6,33

7,68

71,82

20,59

51,23

2005

21,46

3,50

 

 

 

 

 

3,50

1,58

1,92

17,96

5,15

12,81

Łącznie 2001-2005

239,79

60,24

20,00

0,00

20,00

0,00

5,21

35,03

15,82

19,21

179,55

51,47

128,08

Łódzkie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

67,44

67,44

57,66

48,66

9,00

0,00

9,78

 

 

 

 

 

 

2002

136,85

106,24

99,60

62,10

37,50

0,00

0,00

6,64

6,64

0,00

30,61

30,61

0,00

2003

55,87

9,96

 

 

 

 

 

9,96

9,96

0,00

45,91

45,91

0,00

2004

74,50

13,28

 

 

 

 

 

13,28

13,28

0,00

61,21

61,21

0,00

2005

18,62

3,32

 

 

 

 

 

3,32

3,32

0,00

15,30

15,30

0,00

Łącznie 2001-2005

353,28

200,25

157,26

110,76

46,50

0,00

9,78

33,21

33,21

0,00

153,03

153,03

0,00

Małopolskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

81,05

81,05

64,07

55,07

9,00

0,00

16,98

 

 

 

 

 

 

2002

213,69

189,16

182,25

70,30

111,95

0,00

0,00

6,91

6,37

0,54

24,52

20,91

3,62

2003

47,15

10,37

 

 

 

 

 

10,37

9,56

0,81

36,79

31,36

5,42

2004

62,87

13,82

 

 

 

 

 

13,82

12,74

1,08

49,05

41,82

7,23

2005

15,72

3,46

 

 

 

 

 

3,46

3,19

0,27

12,26

10,45

1,81

Łącznie 2001-2005

420,48

297,86

246,32

125,37

120,95

0,00

16,98

34,56

31,85

2,71

122,62

104,54

18,08

Mazowieckie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

365,11

365,11

365,11

261,11+95,00*

9,00

0,00

27,13

 

 

 

 

 

 

2002

353,71

348,67

347,05

332,50

14,55

0,00

0,00

1,62

1,62

0,00

5,04

5,04

0,00

2003

9,99

2,43

 

 

 

 

 

2,43

2,43

0,00

7,56

7,56

0,00

2004

13,32

3,24

 

 

 

 

 

3,24

3,24

0,00

10,08

10,08

0,00

2005

3,33

0,81

 

 

 

 

 

0,81

0,81

0,00

2,52

2,52

0,00

Łącznie 2001-2005

745,45

720,26

712,16

688,61

23,55

0,00

27,13

8,10

8,10

0,00

25,19

25,19

0,00

Opolskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

21,61

21,61

15,66

0,00

15,00

0,66

5,95

 

 

 

 

 

 

2002

53,49

38,18

33,91

0,00

33,91

0,00

0,00

4,27

3,88

0,39

15,31

12,68

2,63

2003

29,37

6,41

 

 

 

 

 

6,41

5,82

0,59

22,96

19,02

3,49

2004

39,16

8,55

 

 

 

 

 

8,55

7,76

0,79

30,61

25,36

5,26

2005

9,79

2,14

 

 

 

 

 

2,14

1,94

0,20

7,65

6,34

1,31

Łącznie 2001-2005

153,42

76,89

49,57

0,00

48,91

0,66

5,95

21,37

19,40

1,97

76,53

63,39

13,14

Podkarpackie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

105,96

105,96

82,47

66,52

9,00

6,95

23,49

 

 

 

 

 

 

2002

125,32

100,56

96,00

85,00

11,00

0,00

0,00

4,56

4,03

0,53

24,76

21,26

3,50

2003

6,84

6,84

 

 

 

 

 

6,84

6,05

0,79

37,14

31,89

5,26

2004

58,64

9,12

 

 

 

 

 

9,12

8,06

1,05

49,52

42,52

7,01

2005

14,66

2,28

 

 

 

 

 

2,28

2,02

0,26

12,38

10,63

1,75

Łącznie 2001-2005

348,56

224,75

178,47

151,52

20,00

6,95

23,49

22,79

20,16

2,63

123,81

106,29

17,52

Podlaskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

38,77

38,77

20,24

11,24

9,00

0,00

18,53

 

 

 

 

 

 

2002

58,18

34,29

25,50

14,50

11,00

0,00

0,00

8,79

8,07

0,72

23,89

19,09

4,80

2003

49,03

13,19

 

 

 

 

 

13,19

12,11

1,08

35,84

28,64

7,20

2004

65,37

17,58

 

 

 

 

 

17,58

16,14

1,44

47,78

38,18

9,60

2005

16,34

4,40

 

 

 

 

 

4,40

4,04

0,36

11,95

9,55

2,40

Łącznie 2001-2005

227,69

108,23

45,74

25,74

20,00

0,00

18,53

43,96

40,36

3,60

119,56

95,46

24,00

 


 

Pomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

101,10

101,10

91,16

82,16

9,00

0,00

9,94

 

 

 

 

 

 

2002

170,63

156,04

151,88

104,80

47,08

0.00

0,00

4.16

3,86

0,30

14,59

12,59

2,00

2003

28,13

6,24

 

 

 

 

 

6,24

5,79

0,45

21,88

18,88

3,00

2004

37,50

8,32

 

 

 

 

 

8,32

7,72

0,60

29,18

25,18

4,00

2005

9,38

2,08

 

 

 

 

 

2,08

1,93

0,15

7,29

6,29

1,00

Łącznie 2001-2005

346,73

273,79

243,04

186,96

56,08

0,00

9,94

20,81

19,31

1,50

72,94

62,94

10,00

Śląskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

167,88

167,88

159,24

150,24

9,00

0,00

8,64

 

 

 

 

 

 

2002

228,82

207,39

202,40

191,40

11,00

0,00

0.00

4,99

4,59

0,39

21,44

19,81

2,63

2003

39,63

7,48

 

 

 

 

 

7,48

6,89

0,59

32,15

28,21

3,94

2004

52,84

9,97

 

 

 

 

 

9,97

9,18

0,79

42,87

37,62

5,26

2005

13,21

2,49

 

 

 

 

 

2,49

2,30

0,20

10,72

9,40

1.31

Łącznie 2001-2005

502,39

395,21

361,64

341,64

20,00

0,00

8,64

24,93

22,96

1,97

107,18

94,04

13,14

Świętokrzyskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

107,53

107,53

96,41

87,27

9,00

0,14

11,12

 

 

 

 

 

 

2002

149,76

127,69

122,00

111,00

11,00

0,00

0,00

5,69

5,69

0,00

22,07

22,07

0,00

2003

41,63

8,54

 

 

 

 

 

8,54

8,54

0,00

33,10

33,10

0,00

2004

55,51

11,38

 

 

 

 

 

11,38

11,38

0,00

44,13

44,13

0,00

2005

13,88

2,85

 

 

 

 

 

2,85

2,85

0,00

11,03

11,03

0,00

Łącznie 2001-2005

368,31

257,98

218,41

198,27

20,00

0,14

11,12

28,45

28,45

0,00

110,33

110,33

0,00

Warmińsko-Mazurskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

27,64

27,64

17,67

4,68

9,00

3,99

9,97

 

 

 

 

 

 

2002

131,34

109,49

101,03

6,30

94,73

0,00

0,00

8,46

8,16

0,30

21,95

19,85

2,00

2003

45,46

12,68

 

 

 

 

 

12,68

12,23

0,45

32,78

29,78

3,00

2004

60,61

16,91

 

 

 

 

 

16,91

16,31

0,60

43,70

39,70

4,00

2005

15,15

4,23

 

 

 

 

 

4,23

4,08

0,15

10,93

9,93

1,00

Łącznie 2001-2005

280,20

170,95

118,70

10,98

103,73

3,99

9,97

42,28

40,78

1,50

109,25

99,25

10,00

Zachodniopomorskie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

40,93

40,93

35,87

25,35

9,00

1,52

5,06

 

 

 

 

 

 

2002

87,71

50,72

43,50

32,50

11,00

0,00

0,00

7,22

3,26

3,96

36,99

10,57

26,42

2003

66,31

10,83

 

 

 

 

 

10,83

4,89

5,94

55,48

15,86

39,62

2004

88,42

14,44

 

 

 

 

 

14,44

6,52

7,92

73,98

21,14

52,83

2005

22,10

3,61

 

 

 

 

 

3,61

1,63

1,98

18,49

5,29

13,21

Łącznie 2001-2005

305,47

120,53

79,37

57,85

20,00

1,52

5,06

38,10

16,29

19,81

184,94

52,86

132,08

Programy krajowe PHARE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2002

4,08

0,88

 

 

 

 

 

0,88

 

 

3,20

 

 

2003

11,28

2,48

 

 

 

 

 

2,48

 

 

8,80

 

 

2004

12,84

2,84

 

 

 

 

 

2,84

 

 

10,00

 

 

2005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łącznie 2001-2005

28,20

6,20

 

 

 

 

 

6,20

 

 

22,00

 

 

Ogółem 2001

1451,12

1451,12

1252,94

979,62+95,00*

150,00

28,32

198,18

 

 

 

 

 

 

Ogółem 2002

2489,61

2106,08

2000,00

1250,00

750,00

0,00

0,00

106,08

88,29

16,91

383,53

267,65

112,68

Ogółem 2003

739,56

160,27

 

 

 

 

0,00

160,27

132,44

25,35

579,29

401,47

169,02

Ogółem 2004

983,88

213,19

 

 

 

 

0,00

213,20

176,56

33,80

770,68

535,32

225,35

Ogółem 2005

242,75

52,60

 

 

 

 

0,00

52,60

44,15

8,45

190,15

133,82

56,34

Łącznie 2001-2005

5906,92

3983,26

3252,94

2324,62

900,00

28,32

198,18

532,15

441,44

84,51

1923,65

1338,26

563,39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1EUR=4 zł

*dotacja na metro warszawskie

1) środki określone w kalkulacji limitów na województwa na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego

2) środki określone w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

3) środki określone w kalkulacji limitów na województwa jako dotacje na inwestycje w zakresie ochrony zdrowia dla jednostek samorządu terytorialnego

4) środki będące w dyspozycji wojewodów na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego i realizowanych w ramach zadań, o których mowa w załączniku 1

5) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE

6) środki z budżetu państwa na współfinansowanie programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

7) środki Wspólnoty Europejskiej na realizację programu spójności społeczno-gospodarczej PHARE

8) środki Wspólnoty Europejskiej na realizację programów współpracy przygranicznej PHARE oraz Zintegrowanego Programu Granica Wschodnia, z wyjątkiem zadań wykonywanych w tym zakresie przez organy administracji rządowej

Załącznik 4. [Załącznik 5 Szczegółowy wykaz rodzajów zadań objętych programem wsparcia i realizujących cele szczegółowe ministrów właściwych]

Załącznik nr 4

Załącznik 5

Szczegółowy wykaz rodzajów zadań objętych programem wsparcia i realizujących cele szczegółowe ministrów właściwych

1. Otoczenie produkcyjne

11 Rolnictwo:

111 Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

112 Rozpoczynanie działalności przez młodych rolników,

113 Szkolenia zawodowe,

114 Poprawa przetwarzania i marketingu produktów rolniczych.

12 Leśnictwo:

121 Inwestycje w leśnictwie,

122 Podnoszenie jakości zbiorów, przetwarzania i marketingu produktów leśnych,

123 Promowanie nowych rynków zbytu dla produktów leśnych,

124 Tworzenie zrzeszeń właścicieli lasów,

125 Odbudowywanie potencjału produkcji leśnej zachwianego na skutek katastrof naturalnych, w tym pożarów, jak również zapewnienie odpowiednich środków prewencyjnych,

126 Zalesianie gruntów niewykorzystanych przez rolnictwo,

127 Tworzenie warunków do utrzymania stabilności ekologicznej w lasach,

128 Szkolenia.

13 Promowanie adaptacji i rozwoju terenów wiejskich:

1301 Poprawa jakości gruntów,

1302 Scalanie gruntów,

1303 Wprowadzanie usług związanych z zarządzaniem w gospodarstwach wiejskich,

1304 Promowanie jakości produktów rolniczych,

1305 Podstawowe usługi dla gospodarki na terenach wiejskich i dla ludności,

1306 Odnowa wsi, a także ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego na wsi,

1307 Różnorodność działalności rolniczej oraz działalności ściśle powiązanej z rolnictwem w celu zapewnienia alternatywnych źródeł dochodów w rolnictwie,

1308 Zarządzanie zasobami wodnymi dla potrzeb rolnictwa,

1309 Rozwój i podnoszenie jakości infrastruktury związanej z rolnictwem,

1310 Zachęty do podejmowania działalności turystycznej,

1311 Zachęty do rozwoju rzemiosła,

1312 Zachowanie środowiska przyrodniczego poprzez ochronę ziemi, lasu, krajobrazu i świata zwierzęcego,

1313 Odbudowywanie potencjału produkcji rolniczej zachwianego na skutek katastrof naturalnych, w tym pożarów, jak również zapewnienie odpowiednich środków prewencyjnych,

1314 Montaż finansowy.

14 Rybołówstwo:

141 Przystosowanie rybołówstwa,

142 Odnowa i modernizacja floty rybackiej,

143 Przetwarzanie, marketing i promocja produktów rybołówstwa,

144 Aquacultura,

145 Wyposażenie portów rybackich i ochrona strefy przybrzeżnej,

146 Działania społeczno-ekonomiczne (w tym pomoc w przypadku tymczasowych przestojów i rekompensata za ograniczenia techniczne),

147 Działania prowadzone przez ekspertów (w tym szkolenie zawodowe, przybrzeżne rybołówstwo).

15 Pomoc dla dużych przedsiębiorstw :

151 Inwestycje w majątek trwały (budynki i wyposażenie),

152 Technologie przyjazne dla środowiska, czyste i energooszczędne,

153 Usługi doradztwa handlowego (umiędzynarodowienie działalności, eksport, środowisko, zakup technologii),

154 Usługi dla pracowników przedsiębiorstw (zdrowie i bezpieczeństwo),

155 Montaż finansowy.

16 Pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla sektora rzemiosła:

161 Inwestycje w majątek trwały (budynki i wyposażenie),

162 Technologie przyjazne dla środowiska, czyste i energooszczędne,

163 Usługi doradztwa handlowego (informacje, planowanie, usługi konsultingowe, marketing, zarządzanie, projektowanie, eksport, środowisko, zakup technologii),

164 Usługi dla przedsiębiorców (parki, inkubatory przedsiębiorczości, stymulacja rozwoju usług, promocja, sieci, konferencje, targi handlowe),

165 Montaż finansowy,

166 Usługi społeczne dla pracowników (zdrowie, bezpieczeństwo, usługi kulturalne),

167 Szkolenia zawodowe.

17 Turystyka:

171 Inwestycje majątkowe (centra informacji, bazy noclegowe, zaplecze gastronomiczne, punkty usługowe),

172 Inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług turystycznych, sport, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki),

173 Usługi dla przemysłu turystycznego (w tym działania promocyjne, sieć, konferencje, targi),

174 Szkolenie zawodowe.

18 Badania, rozwój technologiczny i działania innowacyjne (B+R):

181 Projekty badawcze prowadzone przez uniwersytety i instytucje badawcze,

182 Transfer technologii i innowacji, zakładanie sieci i nawiązywanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i/lub instytucjami badawczymi,

183 Infrastruktura badawczo-rozwojowa.

2. Zasoby ludzkie

21 Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu,

22 Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu,

23 Rozwój kształcenia i szkolnictwa zawodowego (ustawiczne kształcenie zawodowe),

24 Promocja potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników (doskonalenie kadr, rozwój przedsiębiorczości, innowacyjność, nowe technologie informacyjne),

25 Działania na rzecz kobiet na rynku pracy.

3. Podstawowa infrastruktura

31 Infrastruktura transportu:

311 Kolej,

312 Drogi,

313 Autostrady

314 Lotniska,

315 Porty,

316 Drogi morskie i drogi wodne śródlądowe,

317 Transport miejski,

318 Transport multimodalny,

319 Nowoczesne systemy transportu.

32 Infrastruktura telekomunikacyjna i społeczeństwo informacyjne:

321 Podstawowa infrastruktura,

322 Technologia informatyczna i komunikacyjna (w tym bezpieczeństwo przesyłanych wiadomości),

323 Usługi i projekty wdrożeniowe dla obywateli (zdrowie, administracja, edukacja),

324 Usługi i projekty wdrożeniowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (handel i transakcje elektroniczne, szkolenie i sieciowanie).

33 Infrastruktura energetyczna (produkcja, dostawa):

331 Elektryczność, gaz, ropa naftowa i paliwo stałe,

332 Odnawialne źródła energii (energia słoneczna, wietrzna, wodna, organiczna- biomasa),

333 Efektywność wykorzystania energii, jej uzyskiwania i kontrola.

34 Infrastruktura środowiska (w tym wodna):

341 Ochrona powietrza,

342 Ochrona przed hałasem,

343 Utylizacja i zagospodarowanie odpadów komunalnych i przemysłowych (w tym szpitalnych i odpadów niebezpiecznych),

344 Woda zdatna do picia (pobór, przechowywanie, uzdatnianie, dystrybucja),

345 Oczyszczalnie ścieków i infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa.

35 Planowanie i odnowa:

351 Odnowa i adaptacja zdegradowanych obszarów przemysłowych i wojskowych,

352 Odnowa terenów miejskich.

36 Infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne.

4. Różne

41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne:

411 Przygotowanie, wdrożenie, monitoring, upowszechnianie,

412 Ocena,

413 Studia,

414 Działania innowacyjne.

Załącznik 5. [Załącznik 6 Łączne limity wydatków z budżetu państwa na lata 2001-2002, pozostające w dyspozycji ministrów właściwych przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi (w tyś. zł)]

Załącznik nr 5

Załącznik 6

Łączne limity wydatków z budżetu państwa na lata 2001-2002, pozostające w dyspozycji ministrów właściwych przeznaczonych do objęcia kontraktami wojewódzkimi (w tys. zł)

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

*) Według układu ustawy budżetowej na rok 2001; w 2002 r. niektóre z wymienionych rezerw nie będą funkcjonowały jako rezerwy celowe.

**) Kredyt z Banku Światowego zaciągany jest w USD. Dla określenia kwoty kredytu w złotych przyjęto przelicznik dolarowy w wysokości 1 USD = 4 PLN.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 7 maja 2001 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2001-05-04
  • Data wejścia w życie: 2001-05-07
  • Data obowiązywania: 2001-05-07
  • Dokument traci ważność: 2003-12-31

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA