REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2003 nr 4 poz. 41

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 9 grudnia 2002 r.

w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, Nr 166, poz. 1361 i Nr 200, poz. 1683) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1–N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1–N2 do pary pław N5–N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5–N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7–N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7–N8 (w linii nabieżnika Westerplatte) do trawersu prawego i lewego światła wejściowego, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego od pary pław P1–P2 do trawersu prawego i lewego światła wejściowego, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,0 m,

c) tor wejściowy na Wisłę Śmiałą, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 45 m i głębokości technicznej 4,5 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 64,5 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 745 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 400 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1080 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 800 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1150 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1550 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 650 m,

i) falochron brzegowy baz „Rudoportu” i „Europortu” o długości 586 m,

j) ostroga zachodnia o długości 160 m (ujście Wisły Śmiałej),

k) falochron wschodni o długości 520 m (ujście Wisły Śmiałej);

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 17 szt.,

c) dalby świetlne – 3 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 35 szt.,

b) pławy nieświecące – 13 szt.,

c) pławy nieświecące zimowe – 14 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo. Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) radiolatarnie morskie: Jarosławiec, Łeba, Rozewie, Hel;

7) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

8) system morskich stacji referencyjnych „Differential Global Positioning System”, zwany dalej „DGPS-RTK”

9) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Senvice”, zwany dalej „VTS”

10) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „FANSWEEP”

13) zestaw laserowy „POLARTRACK”

14) system monitorowania ruchu statków na wejściu do portu – CCTV.

§ 2.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdynia wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy od pławy GD do pary pław G1–G2, o długości 4,4 km,

b) tor wodny od pary pław G1–G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,75 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 14,1 m,

c) podejście do wejścia południowego, o głębokości technicznej 9,1 m,

d) podejście do Basenu Żeglarskiego, o głębokości technicznej 3,5 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron południowy Basenu Żeglarskiego o długości 190,8 m,

b) falochron wschodni Basenu Żeglarskiego o długości 162 m,

c) Nabrzeże Beniowskiego o długości 265 m i głębokości technicznej 7,0 m,

d) falochron główny wschodni – część południowa o długości 2 014,2 m,

e) falochron główny wschodni – część północna wyspowa o długości 18,4 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy na lądzie (nabieżnik świetlny) – 2 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 17 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 6 szt.,

b) pławy nieświecące – 3 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 3 szt.;

5) latarnie i radiolatarnie morskie, o których mowa w § 1 pkt 5 i 6;

6) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 5,9 km2 i głębokości od 9,0 m do 16,0 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,9 km2 i głębokości od 14,0 m do 25,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 3,2 km2 i głębokości od 26,5 m do 31,0 m;

7) system referencyjny „DGPS-RTK”

8) system „VTS”

9) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”

10) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

11) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

12) system monitorowania ruchu statków na wejściu do portu – CCTV.

§ 3.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:

1) następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Świnoujścia z morza pełnego do pławy N1 o długości 18,4 km, szerokości w dnie 240 m i głębokości technicznej 14,5 m,

b) tor podejściowy północny do Świnoujścia na Zatoce Pomorskiej o długości 32,0 km (licząc od główek falochronu w kierunku północnym), o szerokościach: 180 m – od km 0,00 do km 16,3; 200 m – od km 16,3 do km 26,8; 220 m – od km 26,8 do km 32,0 i głębokości technicznej 14,3 m,

c) podejściowy tor wodny Świnoujście – Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m – od km 0,0 do km 1,8; od 160 m do 130 m – od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m – od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m – od km 2,7 do km 5,5; 90 m – od km 5,5 do km 30,0; 150 m – od km 30,0 do km 35,5 oraz 90 m – od km 35,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m – od km 0,0 do km 3,1; 13,0 m – od km 3,1 do km 3,3; 11,4 m– od km 3,3 do km 3,7; 10,5 m – od km 3,7 do km 67,7,

d) Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

e) Odra Zachodnia o długości 1800 m (licząc od obrotnicy na wysokości Kanału Dębickiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m;

2) falochrony zewnętrzne w Porcie Świnujście:

a) falochron wschodni o długości 1490 m,

b) falochron zachodni o długości 500 m;

3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin – stawy na lądzie – 3 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4) pływające oznakowania nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 17 szt.,

b) pławy nieświecące – 1 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 4 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 7 szt.;

5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;

6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;

7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 7,37 km2 i głębokości od 10,0 m do 10,8 m,

b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 18,83 km2 i głębokości od 9,0 m do 11,8 m,

c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 14,59 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,4 m,

d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 8,55 km2 i głębokości od 12,6 m do 13,9 m,

e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,

f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m;

8) stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) stawy na lądzie – 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),

b) stawy na wodzie – 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),

c) dalby świetlne – 43 szt.,

d) dalby nieświecące – 1 szt.,

e) światła sektorowe na lądzie – 4 szt.,

f) światła sektorowe na wodzie – 1 szt.;

9) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy świetlne – 26 szt.,

b) pławy nieświecące – 31 szt.,

c) pławy świetlne zimowe – 12 szt.,

d) pławy nieświecące zimowe – 5 szt.;

10) punkty kontroli ruchu statków – 3 obiekty (punkt obserwacyjny Świnoujście, punkt obserwacyjny Police i punkt obserwacyjny Karsibórz);

11) stacje nautyczne – 6 obiektów;

12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,0 do km 9,0:

– brzeg wschodni o długości 3550 m,

– brzeg zachodni o długości 2100 m,

b) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

c) Kanał Piastowski od km 5,9 do km 16,38:

– brzeg wschodni o długości 6880 m,

– brzeg zachodni o długości 6880 m,

d) wyspa Chełminek:

– ostroga północna o długości 48,4 m,

– umocnienia brzegowe o długości 620 m,

– ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,6 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko „Chełminek” o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 6,6 m,

c) kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 10,2 m do 12,0 m,

d) kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 7,0 m do 8,0 m;

14) pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście–Szczecin:

a) pole „A” – na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

b) pole „D” – na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

c) pole „Chełminek” – na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,

d) pole „Mańków” – na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,

e) pole „Ostrów Grabowski” – od km 64,7 do km 66,0 o powierzchni 65,1 ha,

f) pole „Dębina” – od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;

15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście – na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 370 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście – na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 320 m i głębokości 11,4 m),

c) na wysokości Polic – na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m),

d) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego – o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

e) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) system referencyjny „DGPS-RTK”

17) system „VTS”

18) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;

19) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;

20) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;

21) system radionawigacyjny „SYLEDIS”

22) system nawigacyjny „FALCON”

23) system oświetlenia brzegowego (6 świateł – falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła – Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);

24) zintegrowany system trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3 000”

25) zestaw laserowy „POLARTRACK”

26) geodezyjny zestaw pomiarowy „TOTAL STATION”.

§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)

Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone zarządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 17 września 1997 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu dla każdego portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (M. P. Nr 63, poz. 613).

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA