REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2003 nr 88 poz. 812

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 3 kwietnia 2003 r.

w sprawie określenia rocznych stawek jednostkowych oraz sposobu dokonywania wpłat do Funduszu Żeglugi Śródlądowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) wysokości rocznych stawek jednostkowych do obliczenia rocznej składki do Funduszu Żeglugi Śródlądowej, zwanego dalej "Funduszem";

2) sposób dokonywania wpłat rocznych składek do Funduszu.

§ 2.
Określa się wysokości rocznych stawek jednostkowych do obliczania składki rocznej wpłacanej przez armatora do Funduszu:

1) statki do przewozu ładunków stałych:

a) barki motorowe:

- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,50 euro za tonę,

- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 0,65 euro za tonę,

- barki o nośności większej niż 650 ton - 0,70 euro za tonę,

b) barki pchane lub holowane:

- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,35 euro za tonę,

- barki o nośności 450 ton do 650 ton - 0,40 euro za tonę,

- barki o nośności większej niż 650 ton - 0,50 euro za tonę;

2) zbiornikowce:

a) barki motorowe:

- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 1,50 euro za tonę,

- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 2,00 euro za tonę,

- barki o nośności większej niż 650 ton - 2,10 euro za tonę,

b) barki pchane lub holowane:

- barki o nośności mniejszej niż 450 ton - 0,70 euro za tonę,

- barki o nośności od 450 ton do 650 ton - 1,00 euro za tonę,

- barki o nośności większej niż 650 ton - 1,05 euro za tonę;

3) pchacze lub holowniki:

a) pchacze lub holowniki o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW - 0,28 euro za kW,

b) pchacze lub holowniki o mocy napędowej większej niż 300 kW - 0,40 euro za kW.

§ 3.
1. Armator dokonuje wpłaty rocznej składki od każdego statku polskiego na rachunek Funduszu w Banku Gospodarstwa Krajowego.

2. Składkę, o której mowa w ust. 1, armator wpłaca w 2 ratach:

1) l ratę w wysokości 25% składki w terminie do dnia 31 marca każdego roku;

2) II ratę w wysokości 75% składki w terminie do dnia 31 października każdego roku.

3. Dokonując wpłaty składki, armator podaje następujące informacje:

1) numer rejestracyjny, typ i nazwę statku;

2) nośność lub moc napędową statku.

4. Armator otrzymuje od Banku Gospodarstwa Krajowego potwierdzenie dokonania wpłaty rat składki, o której mowa w ust. 1 i 2.

5. W przypadku wprowadzenia statku do eksploatacji w ciągu roku, armator wpłaca jednorazowo składkę roczną obliczoną stosownie do okresu eksploatacji statku w danym roku, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia statku do eksploatacji.

§ 4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2003-05-20
  • Data wejścia w życie: 2003-06-04
  • Data obowiązywania: 2003-06-04
  • Dokument traci ważność: 2019-11-09
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA