REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2003 nr 219 poz. 2161

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 11 grudnia 2003 r.

w sprawie badania zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki „SAM” z warunkami technicznymi

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 68 ust. 14 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) zakres i sposób przeprowadzania badań zgodności z warunkami technicznymi pojazdów:

a) zabytkowych,

b) zbudowanych przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, których markę określa się jako SAM, zwanych dalej „pojazdami marki „SAM””;

2) wzory dokumentów związanych z tymi badaniami;

3) jednostki upoważnione do przeprowadzania tych badań.

§ 2.
1. Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi, określonymi w przepisach o warunkach technicznych pojazdów, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w jednostce upoważnionej do przeprowadzenia badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi, która przechowuje wnioski przez okres 5 lat.

3. Zakres badania i wnioskowane przez jednostkę, o której mowa w ust. 2, ograniczenia w sposobie używania pojazdu zabytkowego określa protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

4. Wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

5. Jednostka upoważniona do przeprowadzania badań prowadzi rejestr przeprowadzonych badań pojazdów zabytkowych według wzorów i na zasadach określonych w przepisach o badaniach technicznych pojazdów.

§ 3.
1. Badanie zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi polega na sprawdzeniu:

1) prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu;

2) czy pojazd odpowiada warunkom technicznym;

3) czy przedmioty wyposażenia i części badanego pojazdu oznakowane są znakami homologacji lub posiadają znak bezpieczeństwa;

4) czy stan faktyczny pojazdu odpowiada warunkom technicznym zgłoszonym przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, składa się w jednostce upoważnionej do przeprowadzenia badania zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi, która przechowuje wnioski przez okres 5 lat.

3. Badanie, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza się zgodnie z przepisami o badaniach technicznych pojazdów.

4. Jednostka upoważniona do przeprowadzania badań prowadzi rejestr przeprowadzonych badań pojazdów marki „SAM” według wzorów i na zasadach określonych w przepisach o badaniach technicznych pojazdów.

5. Jednostka przeprowadzająca badanie zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi wydaje:

1) dokument identyfikacyjny pojazdu marki „SAM”, z wyłączeniem przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia;

2) dokument identyfikacyjny pojazdu marki „SAM” dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

3) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi, według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

§ 4.
1. Jednostkami upoważnionymi do przeprowadzenia badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi są:

1) stacje kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”;

2) Instytut Transportu' Samochodowego w Warszawie.

2. Jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki „SAM” z warunkami technicznymi są:

1) stacje kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 4 ustawy;

2) Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie;

3) Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie;

4) Ośrodek Badawczo-Rozwojowy „BOSMAL” w Bielsku-Białej;

5) Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k/Warszawy – wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep;

6) Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku – wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi.

§ 5.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.3)

Minister Infrastruktury: M. Pol

 

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165 i Nr 141, poz. 1359).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 124, poz. 1152, Nr 130, poz. 1190, Nr 137, poz. 1302, Nr 149, poz. 1451 i 1452, Nr 162, poz. 1568, Nr 200, poz. 1953 i Nr 210, poz. 2036.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych i pojazdów marki „SAM” co do zgodności z warunkami technicznymi, wzorów dokumentów związanych z tymi badaniami oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania tych badań (Dz. U. Nr 44, poz. 433), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Załącznik 1.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 11 grudnia 2003 r. (poz. 2161)

Załącznik nr 1

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 2.

Załącznik nr 2

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 3.

Załącznik nr 3

infoRgrafika

Załącznik 4.

Załącznik nr 4

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 5.

Załącznik nr 5

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 6.

Załącznik nr 6

infoRgrafika

Załącznik 7.

Załącznik nr 7

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2003-12-22
  • Data wejścia w życie: 2004-01-01
  • Data obowiązywania: 2004-01-01
  • Dokument traci ważność: 2004-11-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA