REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 438

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1)

z dnia 24 lutego 2017 r.

w sprawie kontroli celno-skarbowej wykonywanej w zakresie urządzania i prowadzenia gier hazardowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 91 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1947 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 88, 244 i 379) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Zakres regulacji]

Rozporządzenie określa:

1) szczegółowy sposób i tryb kontroli celno-skarbowej urządzania i prowadzenia gier hazardowych, zwanej dalej „kontrolą”;

2) rodzaje dokumentów mających znaczenie dla kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji, jej wzory, a także szczegółowy sposób jej przygotowania i prowadzenia;

3) tryb przekazywania i zakres zgłoszeń i informacji, zwanych dalej odpowiednio „zgłoszeniem” albo „informacją”.

§ 2. [Definicje]

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) podmiot – podmiot podlegający kontroli;

2) gry hazardowe – gry hazardowe w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 471, 1948 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 88 i 379), zwanej dalej „ustawą”;

3) imienne zaświadczenie o uzyskanej wygranej – zaświadczenie, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy.

§ 3. [Kontrola]

1. Kontrola polega na:

1) bezpośrednim uczestniczeniu kontrolującego w czynnościach związanych z działalnością objętą kontrolą;

2) kontroli dokumentacji, dokumentów oraz urządzeń związanych z działalnością objętą kontrolą;

3) kontroli prawidłowości i terminowości wpłat podatku od gier.

2. Kontrola, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może polegać w szczególności na udziale kontrolującego w:

1) otwarciu i zamknięciu stołów do gry w kasynie gry;

2) obliczaniu rezultatów gier na stołach do gier i na automatach;

3) obliczaniu przychodów z gier na automatach;

4) rozliczeniu żetonów i pieniądza gotówkowego w kasynie gry.

§ 4. [Dokumenty mające znaczenie dla kontroli]

Dokumentami mającymi znaczenie dla kontroli są:

1) dokumenty wydawane, zatwierdzane lub poświadczane przez organy Krajowej Administracji Skarbowej:

a) decyzje, w tym koncesje i zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier hazardowych,

b) postanowienia,

c) regulaminy,

d) poświadczenia rejestracji automatów lub urządzeń do gier lub urządzeń losujących,

e) ewidencje imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej,

f) ewidencje wypłaconych (wydanych) wygranych, o których mowa w art. 20 ust. 5 ustawy;

g) protokoły;

2) decyzje i postanowienia wydawane przez inne niż wymienione w pkt 1 organy;

3) orzeczenia wydawane w sprawach o umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;

4) pisemne zaświadczenia o odbyciu szkolenia, wystawione przez podmioty, o których mowa w art. 24b ust. 1 ustawy;

5) dokumenty potwierdzające dokonanie zabezpieczenia finansowego;

6) druki imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, odpisy imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej oraz anulowane imienne zaświadczenia o uzyskanej wygranej;

7) dokumenty potwierdzające tytuł prawny do automatów, urządzeń do gier lub urządzeń losujących;

8) opinie techniczne jednostki badającej, która przeprowadziła badania poprzedzające rejestrację automatów, innych urządzeń do gier lub urządzeń losujących lub ich badania sprawdzające;

9) deklaracje lub inne dokumenty dotyczące podatku od gier i dopłat;

10) rejestr gości, o którym mowa w art. 15a ust. 3 ustawy;

11) zapis sygnału audiowizyjnego z audiowizyjnego systemu kontroli gier, o którym mowa w art. 15b ust. 1 ustawy;

12) ewidencje i rejestry związane z urządzaniem gier hazardowych, a także wydruki lub zapisy na informatycznym nośniku danych z tych ewidencji i rejestrów, jeżeli są one prowadzone z zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych, oraz dane w postaci dokumentów elektronicznych przechowywane w urządzeniu archiwizującym, o którym mowa w art. 15d ust. 3 ustawy, jak również wydruki lub zapisy z tego urządzenia;

13) dokumenty potwierdzające przekazanie dochodu na cel społecznie użyteczny, w szczególności dobroczynny, określony w regulaminie gry oraz w zezwoleniu na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe albo zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7 ust. 1a ustawy;

14) ekspertyzy, w szczególności automatów lub urządzeń do gier lub urządzeń losujących;

15) dokumenty dotyczące reklamy, promocji oraz informowania o sponsorowaniu gier hazardowych;

16) dokumenty potwierdzające posiadanie zgody krajowych organizatorów sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt na wykorzystanie jego wyników;

17) dokumenty potwierdzające realizację praw i obowiązków uczestników gry hazardowej;

18) dokumenty potwierdzające wykonanie określonych w regulaminie gry hazardowej postanowień dotyczących warunków i zasad gry hazardowej, w tym wygranych, terminów oraz miejsc urządzania i prowadzenia gry hazardowej, oraz w regulaminie odpowiedzialnej gry postanowień dotyczących zasad odpowiedzialnej gry;

19) dokumenty dotyczące postępowania reklamacyjnego;

20) dokumenty potwierdzające wysokość kapitału gry hazardowej, przeznaczonego do natychmiastowej wypłaty wygranych;

21) księgi:

a) obrotu żetonami i pieniądzem gotówkowym,

b) obrotu kartonami do gry w salonie gry bingo pieniężne,

c) eksploatacji automatu do gier;

22) dokumenty dotyczące rozliczenia wyniku finansowego urządzanej loterii fantowej lub gry bingo fantowe;

23) dokumenty dotyczące informacji o osobach, które uzyskały wygrane w turnieju gry w pokera, oraz o rozliczeniu podatku od gier;

24) dokumenty dotyczące powierzenia innemu podmiotowi wykonywania czynności związanych z urządzaniem gier hazardowych;

25) dokumenty dotyczące struktury kapitału zakładowego;

26) dokumenty dotyczące składu zarządu lub rady nadzorczej;

27) dokumenty dotyczące informacji o funkcjonowaniu podmiotów urządzających i prowadzących działalność w zakresie gier hazardowych, w tym zestawienia danych ekonomiczno-finansowych w zakresie bieżącej działalności tych podmiotów, ze szczególnym uwzględnieniem obrotów, wyniku finansowego, wskaźników ekonomicznych, a zwłaszcza wskaźnika zatrudnienia, oraz wskaźników statystycznych uzyskiwanych przez te podmioty;

28) dokumenty w postaci elektronicznej zawierające dane przechowywane w systemie rejestrującym, o którym mowa w art. 15ba ust. 1 ustawy, jak również wydruki i zapisy z tego systemu;

29) zgłoszenia, o których mowa w ustawie;

30) rejestry napiwków w kasynie gry;

31) inne niż wymienione w pkt 1–30 dokumenty:

a) faktury, umowy, protokoły, oświadczenia związane z prowadzeniem działalności w zakresie gier hazardowych,

b) dokumenty potwierdzające dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym,

c) dokumentacja techniczna strony internetowej wykorzystywanej do urządzania zakładów wzajemnych przez sieć Internet,

d) dokumenty potwierdzające prowadzenie transakcji płatniczych wynikających z gier hazardowych urządzanych przez sieć Internet w sposób, o którym mowa w art. 15e ustawy.

§ 5. [Sporządzanie miesięcznej informacji]

1. Podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne sporządza miesięczną informację o sumie wpłat, sumie wypłaconych lub wydanych wygranych oraz wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeniach o uzyskanej wygranej, odrębnie dla każdego obszaru, na którym przyjmuje zakłady lub wystawia te zaświadczenia, znajdującego się we właściwości miejscowej właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Informację, o której mowa w ust. 1, podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja dotyczy.

§ 6. [Obowiązki podmiotu prowadzącego kasyno gry]

1. Podmiot prowadzący kasyno gry:

1) sporządza raport dzienny i miesięczny wpłat, wypłat i rezultatów gier w kasynie gry, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia;

2) sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w kasynie gry imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej, rodzajów gier i daty wystawienia zaświadczenia.

2. Raport miesięczny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot prowadzący kasyno gry przesyła do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego w terminie 3 dni od zakończenia miesiąca, którego raport i zestawienie dotyczą.

§ 7. [Obowiązek podmiotu prowadzącego salon gier na automatach]

1. Podmiot prowadzący salon gier na automatach sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gier na automatach imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej i daty wystawienia zaświadczenia.

2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, podmiot prowadzący salon gier na automatach przesyła do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego w terminie 3 dni od zakończenia miesiąca, którego zestawienie dotyczy.

§ 8. [Obowiązki podmiotu prowadzącego salon gry bingo pieniężne]

1. Podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne sporządza:

1) miesięczną informację o wysokości kwoty uzyskanej ze sprzedaży kartonów do gry oraz wysokości kwoty dokonanych wypłat wygranych w salonie gry bingo pieniężne;

2) miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gry bingo pieniężne imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej i daty wystawienia zaświadczenia.

2. Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne przesyła do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja i zestawienie dotyczą.

§ 9. [Obowiązek podmiotu urządzającego gry liczbowe i grę telebingo]

1. Podmiot urządzający gry liczbowe i grę telebingo sporządza i przesyła informacje o ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, podmiot urządzający gry liczbowe i grę telebingo przesyła do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego za okresy kwartalne w terminie jednego miesiąca od zakończenia kwartału, którego informacja dotyczy.

§ 10. [Sposób prowadzenia dokumentacji]

1. Dokumentacja, o której mowa w § 5 ust. 1 oraz § 6 ust. 1 pkt 1, powinna być prowadzona w sposób umożliwiający identyfikację przeprowadzonych czynności związanych z urządzaniem gier hazardowych, przy zachowaniu ciągłości zapisów i bezbłędności stosowanych procedur obliczeniowych.

2. Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, dokonuje się bezpośrednio po zakończeniu okresu, którego dokumentacja dotyczy.

3. Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, należy dokonywać w sposób trwały i czytelny. Zmian i poprawek w dokumentacji dokonuje się w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny, a każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki, z podaniem daty ich wprowadzenia, oraz w razie potrzeby opisać je w rubryce „uwagi”.

§ 11. [Obowiązek zarejestrowania i zabezpieczenia dokumentacji]

Dokumentacja, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt 1, powinna być zarejestrowana i zabezpieczona urzędowo pieczęciami przez właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, a poszczególne karty dokumentacji – kolejno ponumerowane.

§ 12. [Dane zawarte w zgłoszeniu oraz informacji]

1. Zgłoszenie oraz informacja zawierają imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, którego zgłoszenie lub informacja dotyczą, adres siedziby lub miejsca zamieszkania, numer PESEL lub numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres poczty elektronicznej.

2. Podmiot jest obowiązany do powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o zmianach danych zawartych w zgłoszeniu lub informacji lub w załącznikach do nich w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.

§ 13. [Obowiązek podmiotu urządzającego gry liczbowe, grę telebingo lub zakłady wzajemne]

Podmiot urządzający gry liczbowe, grę telebingo lub zakłady wzajemne sporządza i przesyła zgłoszenia lub informacje, odrębnie dla każdego obszaru, znajdującego się we właściwości miejscowej właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.

§ 14. [Dołączenie wykazu miejsc, w których dokonuje się sprzedaży zakładów lub innych dowodów udziału w grze]

Do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania gry liczbowej i gry telebingo podmiot dołącza wykaz miejsc, w których dokonuje się sprzedaży zakładów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.

§ 15. [Zgłoszenie terminu rozpoczęcia sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii]

W zgłoszeniu o rozpoczęciu urządzania loterii pieniężnej wskazuje się również termin rozpoczęcia sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii. Do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania loterii pieniężnej dołącza się regulamin loterii pieniężnej.

§ 16. [Określenie wykazu miejsc, w których będzie prowadzona sprzedaż losów lub innych dowodów udziału w grze]

1. W zgłoszeniu o rozpoczęciu urządzania loterii fantowej i gry bingo fantowe określa się również wykaz miejsc, w których będzie prowadzona sprzedaż losów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.

2. Do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania loterii fantowej lub gry bingo fantowe dołącza się zezwolenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, oraz regulamin loterii fantowej lub gry bingo fantowe albo zgłoszenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1a ustawy.

§ 17. [Wskazanie opisu sposobu uzyskiwania w loterii jej wyniku]

1. W zgłoszeniu o rozpoczęciu urządzania loterii promocyjnej i loterii audioteksowej wskazuje się również opis sposobu uzyskiwania w loterii jej wyniku od przypadku.

2. Do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania loterii promocyjnej i loterii audioteksowej dołącza się:

1) zezwolenie na urządzanie loterii;

2) regulamin loterii.

§ 18. [Wykazy dołączane do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania zakładów wzajemnych]

Do zgłoszenia o rozpoczęciu urządzania zakładów wzajemnych:

1) w punktach przyjmowania zakładów wzajemnych dołącza się wykaz punktów przyjmowania zakładów wzajemnych z podaniem adresów oraz godzin otwarcia i zamknięcia tych punktów,

2) przez sieć Internet dołącza się wykaz miejsc wystawiania i anulowania imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej

– sporządzony odrębnie dla każdego obszaru, znajdującego się we właściwości miejscowej właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego.

§ 19. [Informacja o planowanym terminie zakończenia loterii pieniężnej]

1. Podmiot urządzający loterię pieniężną przesyła naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, co najmniej na 14 dni przed planowanym zakończeniem loterii, informację o planowanym terminie jej zakończenia.

2. Podmiot urządzający loterię pieniężną, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii pieniężnej, sporządza i przesyła naczelnikowi urzędu celno-skarbowego informacje dotyczące przeprowadzonej loterii pieniężnej, zawierające:

1) określenie sumy wpływów uzyskanych ze sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii;

2) zestawienie ilości i wysokości uzyskanych wygranych;

3) zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.

§ 20. [Informacje dotyczące przeprowadzonej loterii fantowej lub gry bingo fantowe]

Podmiot urządzający loterie fantowe lub gry bingo fantowe, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii fantowej lub gry bingo fantowe, sporządza i przesyła naczelnikowi urzędu celno-skarbowego informacje dotyczące przeprowadzonej loterii fantowej lub gry bingo fantowe, zawierające:

1) wykaz wydanych wygranych rzeczowych wraz z określeniem ich wartości;

2) określenie wysokości kwot przekazanego dochodu z gry na cele społecznie użyteczne, w szczególności dobroczynne;

3) zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.

§ 21. [Informacje dotyczące przeprowadzonej loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej]

Podmiot urządzający loterię promocyjną lub loterię audioteksową, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, sporządza i przesyła naczelnikowi urzędu celno-skarbowego informacje dotyczące przeprowadzonej loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, zawierające:

1) wykaz wypłaconych lub wydanych wygranych wraz z określeniem ich wartości;

2) zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.

§ 22. [Zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej]

Podmiot urządzający grę w pokera w formie turnieju gry w pokera poza kasynami gry, w terminie 30 dni od dnia zakończenia turnieju gry w pokera, sporządza i przesyła zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia.

§ 23. [Forma przesłania zgłoszenia, informacji oraz załączników do nich]

Zgłoszenie i informacje oraz załączniki do nich mogą być przesyłane w postaci elektronicznej.

§ 24. [Stosowanie przepisów w zakresie urządzeń losujących]

Przepisy § 4 pkt 1 lit. d, pkt 7 i pkt 8, w zakresie urządzeń losujących, stosuje się od dnia 1 kwietnia 2017 r.

§ 25. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2017 r., z wyjątkiem § 4 pkt 4, pkt 28, § 7 i § 22, które wchodzą w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.2)

Minister Rozwoju i Finansów: wz. W. Janczyk


1) Minister Rozwoju i Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2009 r. w sprawie kontroli wykonywanych przez Służbę Celną w zakresie urządzania i prowadzenia gier hazardowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 156), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 256 pkt 3 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 379).

Załącznik 1. [WZÓR – MIESIĘCZNA INFORMACJA O SUMIE WPŁAT, SUMIE WYPŁACONYCH LUB WYDANYCH WYGRANYCH ORAZ WYSTAWIONYCH I ANULOWANYCH IMIENNYCH ZAŚWIADCZENIACH O UZYSKANEJ WYGRANEJ]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów
z dnia 24 lutego 2017 r. (poz. 438)

Załącznik nr 1

WZÓR – MIESIĘCZNA INFORMACJA O SUMIE WPŁAT, SUMIE WYPŁACONYCH LUB WYDANYCH WYGRANYCH ORAZ WYSTAWIONYCH I ANULOWANYCH IMIENNYCH ZAŚWIADCZENIACH O UZYSKANEJ WYGRANEJ

infoRgrafika

Załącznik 2. [WZÓR – RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W KASYNIE GRY]

Załącznik nr 2

WZÓR – RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W KASYNIE GRY

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-01
  • Data wejścia w życie: 2017-03-01
  • Data obowiązywania: 2017-03-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA