REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2019 poz. 2526

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH1)

z dnia 23 grudnia 2019 r.

w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru projektów do udzielenia wsparcia ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 28zg ust. 6 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1155, 1123, 1210 i 1527) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Definicje]

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) sieć bazowa TEN-T – bazową transeuropejską sieć transportową wraz z drogami do 5 km od zjazdu z sieci, o której mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylającym decyzję nr 661/2010/UE (Dz. Urz. UE L 348 z 20.12.2013, str. 1, z późn. zm.2));

2) ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych – ustawę z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1124, 1495, 1527 i 1716);

3) ustawa – ustawę z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych.

§ 2. [Stosowanie szczegółowych kryteriów do oceny projektów w zakresie działań, o których mowa w art. 28ze ust. 1 ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych]

Do oceny projektów w zakresie działań, o których mowa w art. 28ze ust. 1 ustawy, stosuje się szczegółowe kryteria określone w załączniku do rozporządzenia.

§ 3. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Aktywów Państwowych: J. Sasin


1) Minister Aktywów Państwowych kieruje działem administracji rządowej - energia, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. poz. 2256).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 136 z 09.05.2014, str. 10, Dz. Urz. UE L 126 z 14.05.2016, str. 3, Dz. Urz. UE L 128 z 19.05.2017, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 43 z 14.02.2019, str. 1.

Załącznik 1. [KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 23 grudnia 2019 r. (poz. 2526)

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Szczegółowe kryteria wspólne dla wszystkich rodzajów projektów

1

Zgodność projektu z celami wspieranymi ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, zwanego dalej „Funduszem”, objętymi danym postępowaniem prowadzonym w trybie konkursowym albo trybie pozakonkursowym.

Działania objęte projektem i metody ich realizacji powinny:

1) być obiektywnie weryfikowalne, odzwierciedlać założone cele projektu i być adekwatne dla danego rodzaju projektu;

2) odnosić się do bezpośrednich, rzeczowych efektów i działań, mierzonych konkretnymi wielkościami powstającymi w trakcie realizacji projektu na skutek wydatkowania środków.

1 pkt – w przypadku gdy działania objęte projektem i metody ich realizacji są zgodne z celami wspieranymi ze środków Funduszu, objętymi danym postępowaniem prowadzonym w trybie konkursowym albo pozakonkursowym; 0 pkt – w przypadku gdy działania objęte projektem lub metody ich realizacji nie są zgodne z celami wspieranymi ze środków Funduszu, objętymi danym postępowaniem prowadzonym w trybie konkursowym albo pozakonkursowym.

2

Potencjał kadrowy i organizacyjny wnioskodawcy.

Ocenie podlegać będzie zdolność instytucjonalna do realizacji projektu oraz potwierdzone dysponowanie kadrą gwarantującą wykonalność projektu pod względem organizacyjnym.

1 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca posiada zdolność instytucjonalną, potencjał kadrowy i organizacyjny, niezbędne do realizacji projektu; 0 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca nie posiada zdolności instytucjonalnej, potencjału kadrowego i organizacyjnego, niezbędnych do realizacji projektu.

3

Sytuacja finansowa wnioskodawcy, dotychczasowa i prognozowana, w tym analiza wykonalności projektu w aspekcie możliwości finansowych wnioskodawcy (trwałość finansowa).

Ocenie podlegać będą w szczególności:

1) możliwość zapewnienia przez wnioskodawcę trwałości finansowej projektu na podstawie analizy sprawozdań finansowych wnioskodawcy;

2) poprawność zastosowanych założeń do analizy finansowej;

3) wiarygodność źródeł współfinansowania projektu, jeśli dotyczy;

4) ustanowienie zabezpieczenia, jeśli dotyczy.

W przypadku wniosków o wsparcie w formie dotacji:

1) składanych przez:

a) jednostki sektora finansów publicznych,

b) państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej reprezentujące Skarb Państwa w zakresie zarządzania mieniem działające na podstawie odrębnych ustaw,

c) instytuty badawcze,

2) na projekty, o których mowa w art. 28ze ust. 1 pkt 7 lit. a, pkt 8, 10 i 11 ustawy – dokonywana jest uproszczona ocena finansowa, wyłącznie w zakresie wiarygodności źródeł współfinansowania projektu, jeśli dotyczy.

1 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca przedstawił dokumenty potwierdzające jego dotychczasową i prognozowaną sytuację finansową, na podstawie których dokonano pozytywnej oceny wszystkich dotyczących go elementów wskazanych w opisie szczegółowego kryterium;

0 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca nie przedstawił dokumentów potwierdzających dotychczasową lub prognozowaną sytuację finansową, lub przedstawił takie dokumenty, na podstawie których dokonano negatywnej oceny któregokolwiek z elementów wskazanych w opisie szczegółowego kryterium dotyczących tego wnioskodawcy.

4

Wykonalność projektu.

Ocenie podlegać będzie wykonalność projektu według planowanego harmonogramu, zakresu rzeczowego oraz innych okoliczności wynikających ze specyfiki projektu.

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest wykonalny zgodnie z planowanym harmonogramem, zakresem rzeczowym oraz innymi okolicznościami wynikającymi ze specyfiki projektu;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest wykonalny zgodnie z planowanym harmonogramem, zakresem rzeczowym lub innymi okolicznościami wynikającymi ze specyfiki projektu.

5

Adekwatność kosztów projektu.

Ocenie podlegać będzie adekwatność zaplanowanych kosztów do zakresu i przedmiotu projektu oraz przyjętych metod jego realizacji.

1 pkt – w przypadku gdy planowane przez wnioskodawcę koszty są adekwatne do zakresu i przedmiotu projektu oraz przyjętych metod jego realizacji;

0 pkt – w przypadku gdy planowane przez wnioskodawcę koszty nie są adekwatne do zakresu i przedmiotu projektu lub przyjętych metod jego realizacji.

6

Planowany efekt ekologiczny.

Ocenie podlega, czy w wyniku realizacji projektu możliwe będzie osiągnięcie zaplanowanego przez wnioskodawcę efektu ekologicznego.

1 pkt – w przypadku gdy jest możliwe

osiągnięcie zaplanowanego efektu

ekologicznego;

0 pkt – w przypadku gdy nie jest możliwe

osiągnięcie zaplanowanego efektu

ekologicznego.

7

Wpływ projektu na wykorzystanie w transporcie biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wodoru oraz energii elektrycznej.

Ocenie podlegać będzie, czy realizowany projekt wpływa na:

1) promocję lub zwiększanie dostępności biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wodoru oraz energii elektrycznej, lub

2) wzrost wykorzystania w transporcie biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wodoru oraz energii elektrycznej, lub

3) wiedzę o sposobach wykorzystania w transporcie biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wodoru oraz energii elektrycznej.

1 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na co najmniej jeden z ocenianych elementów wskazanych w opisie szczegółowego kryterium;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie wpływa na co najmniej jeden z ocenianych elementów wskazanych w opisie szczegółowego kryterium.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie inwestycji w zakresie wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych

Pomoc dla wytwórców biokomponentów lub producentów biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu

ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wykorzystywanych w transporcie

8

Sposób realizacji projektu.

Ocenie podlegać będzie, czy zaplanowana do wykorzystania technologia, etapy realizacji projektu i parametry techniczne wykorzystywanych materiałów pozwolą na realizację celów projektu.

1 pkt – w przypadku gdy przedstawiony sposób realizacji projektu pozwoli na realizację jego celów;

0 pkt – w przypadku gdy nie przedstawiono sposobu realizacji projektu lub gdy z przedstawionego sposobu realizacji projektu wynika, że cel projektu nie zostanie w pełni zrealizowany.

9

Stopień przygotowania projektu do realizacji.

Ocenie podlegać będzie stopień przygotowania projektu do realizacji, w szczególności posiadanie wymaganej dokumentacji technicznej dotyczącej instalacji wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wykorzystywanych w transporcie lub posiadanie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji całego zakresu rzeczowego projektu.

Projekt posiada dokumentację techniczną lub dokumentację projektową niezbędną do realizacji całego zakresu rzeczowego, w tym:

1) w przypadku gdy nie będą prowadzone roboty budowlane – 3 pkt za dokumentację techniczną instalacji;

2) w przypadku gdy będą prowadzone roboty budowlane:

1 pkt – za pozwolenie na budowę albo zgłoszenie robót budowlanych;

1 pkt – za dokumentację projektową, o której mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129);

1 pkt – za udokumentowane potwierdzenie prawa do dysponowania nieruchomością na cele związane z realizacją projektu; Punkty podlegają sumowaniu.

3) 0 pkt – w przypadku gdy projekt nie posiada dokumentacji technicznej lub dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji całego zakresu rzeczowego.

10

Rodzaje surowców wykorzystywanych do wytwarzania biokomponentów.

Ocenie podlegać będzie rodzaj surowców wykorzystywanych do wytwarzania biokomponentów.

2 pkt – w przypadku projektów, które wykorzystują lub będą wykorzystywać do wytwarzania biokomponentów surowce wskazane w załączniku nr 1 do ustawy; 0 pkt – w przypadku projektów, które nie wykorzystują lub nie będą wykorzystywać do wytwarzania biokomponentów surowców wskazanych w załączniku nr 1 do ustawy.

11

Rodzaje etapów produkcyjnych oraz narzędzi informatycznych finansowanych w ramach działań inwestycyjnych – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 1 ustawy.

Ocenie podlegać będą następujące rodzaje etapów produkcyjnych oraz wykorzystanie narzędzi informatycznych, w zakresie wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych w ramach projektu:

1) pozyskanie surowca służącego do wytwarzania biokomponentów lub innych paliw odnawialnych, zwanego dalej „surowcem”, obejmujące:

a) zakup i transport surowca do miejsca, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza polegająca na wytwarzaniu biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych,

b) wykorzystanie przynajmniej w 50% surowca powstającego w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na wytwarzaniu biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych;

2) wytwarzanie biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych obejmujące:

a) poddanie surowca odpowiednim procesom technologicznym, chemicznym i fizycznym, których celem jest dostosowanie jego parametrów do wymagań procesu wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych wynikających ze stosowanej technologii,

b) poddanie przygotowanego surowca procesom technologicznym, chemicznym i fizycznym, w wyniku których następuje wytworzenie biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych o wymaganych parametrach jakościowych,

c) pozyskanie w wyniku przetwórstwa surowca produktów ubocznych możliwych do rolniczego wykorzystania, takich jak pasze lub nawozy,

d) wykorzystanie oprogramowania służącego do sterowania procesem wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych;

3) magazynowanie obejmujące:

a) magazynowanie surowca przeznaczonego na potrzeby wytwarzania biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, z wyłączeniem prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie magazynowania surowca,

b) magazynowanie wytworzonych biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, z wyłączeniem prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie magazynowania tych biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych,

c) transport biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych z miejsca wytwarzania do miejsca magazynowania z wyłączeniem prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie transportu; 4) nabycie urządzeń służących do prowadzenia badań i analiz jakości:

a) wytworzonego surowca,

b) produktów ubocznych wytworzenia surowca,

c) wytworzonych biokomponentów i innych paliw odnawialnych.

Punkty przyznawane będą w następujący sposób za planowaną realizację etapu określonego w kolumnie 3 w:

1) pkt 1 lit. a – 1 pkt;

2) pkt 1 lit. b – 3 pkt;

3) pkt 2 lit. a – 1 pkt;

4) pkt 2 lit. b – 2 pkt;

5) pkt 2 lit. c – 3 pkt;

6) pkt 2 lit. d – 1 pkt;

7) pkt 3 lit. a – 1 pkt;

8) pkt 3 lit. b – 2 pkt;

9) pkt 3 lit. c – 1 pkt;

10) pkt 4 – 1 pkt.

Punkty uzyskane oddzielnie za poszczególne etapy produkcyjne, mnoży się przez iloraz poniesionych kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na określony etap produkcyjny i całkowitych kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Obliczenia tego dokonuje się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru lub budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie

12

Sposób realizacji projektu.

Ocenie podlegać będzie, czy zaplanowana do wykorzystania technologia, etapy realizacji projektu i parametry techniczne wykorzystywanych materiałów pozwolą na realizację celów projektu.

1 pkt – w przypadku gdy przedstawiony sposób realizacji projektu pozwoli na realizację jego celów;

0 pkt – w przypadku gdy nie przedstawiono sposobu realizacji projektu lub gdy z przedstawionego sposobu realizacji projektu wynika, że cel nie zostanie w pełni zrealizowany.

13

Stopień przygotowania projektu do realizacji.

Ocenie podlegać będzie stopień przygotowania projektu do realizacji, w szczególności posiadanie wymaganej dokumentacji technicznej instalacji służącej dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru lub budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie lub posiadanie wymaganej dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji całego zakresu rzeczowego projektu.

Projekt posiada dokumentację techniczną lub dokumentację projektową niezbędną do realizacji całego zakresu rzeczowego, w tym:

1) w przypadku gdy nie będą prowadzone roboty budowlane – 3 pkt za dokumentację techniczną instalacji;

2) w przypadku gdy będą prowadzone roboty budowlane:

1 pkt – za pozwolenie na budowę albo

zgłoszenie robót budowlanych;

1 pkt – za dokumentację projektową, o

której mowa w przepisach rozporządzenia

Ministra Infrastruktury z dnia 2 września

2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i

formy dokumentacji projektowej,

specyfikacji technicznych wykonania i

odbioru robót budowlanych oraz programu

funkcjonalno-użytkowego;

1 pkt – za udokumentowane potwierdzenie

prawa do dysponowania nieruchomością

na cele realizacji projektu;

1 pkt – za posiadanie ważnych warunków przyłączenia do sieci, określających dla

infrastruktury objętej projektem

niezbędną moc przyłączeniową, jeśli

dotyczy;

1 pkt – za wskazanie źródła pozyskiwania

sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub

skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym

pochodzącego z biometanu, lub wodoru,

jeśli dotyczy;

Punkty podlegają sumowaniu.

3) 0 pkt – w przypadku gdy projekt nie

posiada dokumentacji technicznej lub

dokumentacji projektowej niezbędnej do

realizacji całego zakresu rzeczowego

projektu.

14

Zasięg terytorialny projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wykorzystywanych w transporcie.

Ocenie podlegać będzie obszar, na którym jest planowana realizacja projektu.

4 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie co najmniej 11

województw lub na terenie co najmniej 5

miast w 1 województwie;

4 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie co najmniej 3

województw i wzdłuż sieci bazowej TEN-T;

3 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie od 7 do 10

województw lub na terenie co najmniej 4

miast w 1 województwie;

2 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie od 4 do 6

województw lub na terenie co najmniej 3

miast w 1 województwie;

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie od 2 do 3

województw lub na terenie co najmniej 2

miast w 1 województwie;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest

realizowany w co najmniej 2 miastach w 1

województwie.

15

Budowanie sieci infrastruktury w ramach projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wykorzystywanych w transporcie.

Ocenie podlegać będzie planowane rozmieszczenie stacji gazu ziemnego w rozumieniu art. 2 pkt 26 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, rozumiane jako najkrótsza odległość pomiędzy najbliższymi stacjami gazu ziemnego objętymi projektem lub takimi stacjami a istniejącymi stacjami gazu ziemnego, mierzona po drogach publicznych.

5 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami gazu ziemnego wynosi nie więcej niż 100 km;

3 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami gazu ziemnego wynosi więcej niż 100 km i nie więcej niż 170 km;

1 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami gazu ziemnego wynosi więcej niż 170 km i nie więcej niż 240 km;

0 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami gazu ziemnego wynosi więcej niż 240 km.

16

Wpływ projektu na realizację krajowych celów – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, wykorzystywanych w transporcie.

Ocenie podlegać będzie, jak projekt wpływa na realizację krajowych celów dotyczących liczby punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub punktów tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) wskazanych w Krajowych ramach polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, przyjętych na podstawie art. 43 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Punkty przyznawane będą za wpływ na

procentowy udział w realizacji krajowych

celów określonych w opisie szczegółowego

kryterium. Punkty przyznawane będą w

następujący sposób:

3 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację krajowych celów więcej niż w

16%;

2 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację krajowych celów co najmniej w

11% i nie więcej niż w 16%;

1 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na realizację krajowych celów co najmniej w 5% i mniej niż w 11%;

0 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na realizację krajowych celów mniej niż w 5%.

17

Zasięg terytorialny – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży wodoru wykorzystywanego w transporcie.

Ocenie podlegać będzie, czy obszar, na którym planowana jest realizacja projektu, obejmuje więcej niż jedno województwo lub czy projekt będzie realizowany wzdłuż sieci bazowej TEN-T.

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany na terenie więcej niż 1 województwa lub wzdłuż sieci bazowej TEN-T;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest realizowany na terenie więcej niż 1 województwa i nie jest realizowany wzdłuż sieci bazowej TEN-T.

18

Zasięg terytorialny – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną wykorzystywanej w transporcie, obejmującej punkty ładowania o dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą.

Ocenie podlegać będzie obszar, na którym planowana jest realizacja projektu oraz czy projekt będzie realizowany wzdłuż sieci bazowej TEN-T.

4 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany na terenie co najmniej 11 województw lub na terenie co najmniej 5 miast w 1 województwie;

4 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany wzdłuż sieci bazowej TEN-T i obejmuje co najmniej 3 województwa;

3 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany na terenie od 7 do 10 województw lub na terenie co najmniej 4 miast w 1 województwie; 2 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany na terenie od 4 do 6

województw lub na terenie co najmniej 3

miast w 1 województwie;

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie od 2 do 3

województw lub na terenie co najmniej 2

miast w 1 województwie;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest

realizowany na terenie co najmniej 2 miast

w 1 województwa i nie jest realizowany

wzdłuż sieci bazowej TEN-T.

19

Adekwatność i trafność lokalizacji infrastruktury – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną wykorzystywanej w transporcie, obejmującej punkty ładowania o normalnej lub dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą.

Ocenie podlegać będzie adekwatność i trafność lokalizacji infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o normalnej lub dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie wynikającej z opisu projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, zawierającego, w szczególności:

1) wskazanie istniejącej sieci dróg uzasadniającej lokalizację infrastruktury objętej projektem;

2) wskazanie lokalizacji miejsc parkingowych;

3) wykazanie zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w przypadku jego obowiązywania na danym obszarze;

4) wskazanie lokalizacji parkingów Parkuj i Jedź (Park&Ride), jeśli dotyczy;

5) wyjaśnienie zgodności z modelem ruchu obejmującym wykorzystanie wszystkich środków komunikacji, jeśli jest on dostępny;

6) wskazanie wpływu strefy czystego transportu na lokalizację infrastruktury objętej projektem, jeśli dotyczy;

7) wskazanie lokalizacji istniejącej infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o normalnej lub dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie.

Jeśli projektu lub jego części nie dotyczą pkt 4–6 lub dla danej lokalizacji nie uchwalono obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wnioskodawca informuje o tym w opisie projektu.

5 pkt – w przypadku gdy opis projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, zawiera odniesienie się do wszystkich dotyczących go pkt 1–7 zawartych w opisie szczegółowego kryterium;

0 pkt – w przypadku gdy opis projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, nie zawiera odniesienia do wszystkich dotyczących go pkt 1–7 zawartych w opisie szczegółowego kryterium.

20

Wpływ projektu na realizację krajowych celów – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o normalnej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie.

Ocenie podlegać będzie wpływ projektu na realizację celów wskazanych w art. 60 ust. 1 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w Krajowych ramach polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych przyjętych na podstawie art. 43 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, dotyczących liczby punktów ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych stacjach ładowania, w gminach.

Punkty przyznawane będą za procentowy

wpływ na realizację celów określonych w

opisie szczegółowego kryterium, w

następujący sposób:

6 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów więcej niż w 5%;

4 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów co najmniej w 3% i nie

więcej niż w 5%;

2 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów co najmniej w 1% i mniej

niż w 3%;

0 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów mniej niż w 1%.

21

Wpływ projektu na rozwój lokalnej sieci i poprawę dostępności infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną w małych i średnich miastach – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o normalnej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie.

Ocenie podlegać będzie realizacja projektu na terenie małych miast (poniżej 20 000 mieszkańców) lub średnich miast (od 20 000 do 100 000 mieszkańców).

2 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie co najmniej 2

małych miast;

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie co najmniej 2

średnich miast;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest

realizowany na terenie ca najmniej 2

małych miast lub co najmniej 2 średnich

miast.

Punkty podlegają sumowaniu.

22

Wpływ projektu na realizację krajowych celów – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie.

Ocenie podlegać będzie wpływ projektu na realizację celów wskazanych w art. 60 ust. 1 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w Krajowych ramach polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych przyjętych na podstawie art. 43 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, dotyczących liczby punktów ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych stacjach ładowania.

Punkty przyznawane będą za procentowy

wpływ na realizację celów określonych w

opisie szczegółowego kryterium,

w następujący sposób:

6 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów więcej niż w 10%;

4 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów co najmniej w 7% i nie

więcej niż w 10%;

2 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów co najmniej w 3% i mniej

niż w 7%;

0 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na

realizację celów mniej niż w 3%.

23

Budowanie sieci infrastruktury – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną obejmującej punkty ładowania o dużej mocy wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą, wykorzystywanej w transporcie.

Ocenie podlegać będzie planowane rozmieszczenie elementów infrastruktury objętej projektem obejmujących stacje ładowania, o których mowa w art. 2 pkt 27 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, rozumiane jako najkrótsza odległość pomiędzy stacjami ładowania objętymi projektem lub takimi stacjami a istniejącymi stacjami ładowania mierzona po drogach publicznych.

5 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami ładowania wynosi nie więcej niż 100 km;

3 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami ładowania wynosi więcej niż 100 km i nie więcej niż 170 km;

1 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami ładowania wynosi więcej niż 170 km i nie więcej niż 240 km;

0 pkt – w przypadku gdy odległość pomiędzy stacjami ładowania wynosi więcej niż 240 km.

24

Znaczenie projektu dla rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w polskich portach morskich, w zakresie bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury paliw alternatywnych w polskich portach morskich, w zakresie bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu.

Ocenie podlegać będzie, czy realizacja projektu wpłynie na rozwój infrastruktury w porcie morskim sieci bazowej TEN-T.

1 pkt – w przypadku gdy projekt jest realizowany w porcie morskim sieci bazowej TEN-T;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie jest realizowany w porcie morskim sieci bazowej TEN-T.

25

Adekwatność i trafność lokalizacji infrastruktury – w przypadku

projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 2 ustawy, polegających na budowie lub rozbudowie infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego, o której mowa w art. 2 pkt 3 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, z wyłączeniem punktów tankowania wodoru.

Ocenie podlegać będzie adekwatność i trafność lokalizacji infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną drogowego transportu publicznego wynikająca z opisu projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, zawierającego w szczególności:

1) wskazanie lokalizacji pętli końcowych pojazdów transportu publicznego;

2) wskazanie lokalizacji zajezdni pojazdów transportu publicznego;

3) wskazanie lokalizacji przystanków;

4) wskazanie istniejącej sieci dróg uzasadniającej lokalizację infrastruktury objętej projektem;

5) wykazanie prawa do dysponowania nieruchomością na cele związane z realizacją projektu;

6) określenie potoków pasażerskich;

7) wskazanie lokalizacji parkingów Parkuj i Jedź (Park&Ride), jeśli dotyczy;

8) określenie czasu postoju pojazdów na pętli rozumianego jako minimalna przerwa pracy kierowcy;

9) określenie gęstości zaludnienia w poszczególnych obszarach obsługiwanych linii;

10) wskazanie zgodności z modelem ruchu obejmującym wykorzystanie wszystkich środków komunikacji, jeśli jest on dostępny;

11) wskazanie wpływu strefy czystego transportu na lokalizację infrastruktury objętej projektem, jeśli dotyczy;

12) występowanie sieci tramwajowych.

Jeśli projektu lub jego części nie dotyczą pkt 7 lub 10, wnioskodawca informuje o tym w opisie projektu.

5 pkt – w przypadku gdy opis projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, zawiera odniesienie się do wszystkich dotyczących go pkt 1–12 zawartych w opisie szczegółowego kryterium;

0 pkt – w przypadku gdy opis projektu, o którym mowa w art. 28zh ust. 3 pkt 3 ustawy, nie zawiera odniesienia do wszystkich dotyczących go pkt 1–12 zawartych w opisie szczegółowego kryterium.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie dla:

1) producentów środków transportu wykorzystujących do napędu energię elektryczną, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, lub wodór;

2) przedsiębiorców w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 i 1495) prowadzących działalność w zakresie produkcji podzespołów do środków transportu wykorzystujących do napędu energię elektryczną, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, lub wodór.

26

Utworzenie nowych miejsc pracy w wyniku realizacji projektu.

Ocenie podlegać będzie, czy wnioskodawca utworzy nowe miejsca pracy w wyniku realizacji projektu rozumiane jako pełny etat w rozumieniu art. 129 § 1 Kodeksu pracy.

3 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca utworzy więcej niż 10 nowych miejsc pracy;

2 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca utworzy od 5 do 10 nowych miejsc pracy;

1 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca utworzy od 1 do 4 nowych miejsc pracy;

0 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca nie utworzy nowych miejsc pracy.

27

Innowacyjność rozwiązań zastosowanych w projekcie.

Ocenie podlegać będzie wykorzystanie w projekcie innowacji produktowej lub procesowej, powstałej w ramach prac badawczo-rozwojowych prowadzonych lub zleconych przez wnioskodawcę. Innowacja produktowa lub procesowa jest definiowana zgodnie z „Podręcznikiem Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji”.

2 pkt – w przypadku gdy w projekcie zostanie wykorzystana innowacja produktowa lub procesowa;

0 pkt – w przypadku gdy w projekcie nie zostanie wykorzystana innowacja produktowa lub procesowa.

28

Potencjał rynkowy.

Ocenie podlegać będzie potencjał rynkowy produktów wytwarzanych w zakładzie lub z wykorzystaniem instalacji objętej projektem, rozumianych jako zapotrzebowanie na produkty wytwarzane w zakładzie lub z wykorzystaniem instalacji objętej projektem.

1 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca wykazał potencjał rynkowy dla produktów powstałych w ramach realizacji projektu;

0 pkt – w przypadku gdy wnioskodawca nie wykazał potencjału rynkowego dla produktów powstałych w ramach realizacji projektu.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie publicznego transportu zbiorowego działającego w szczególności w aglomeracjach miejskich, uzdrowiskach, na obszarach, na których ustanowione zostały formy ochrony przyrody zgodnie z przepisami o ochronie przyrody, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, wodór lub energię elektryczną.

Wsparcie zakupu nowych pojazdów i jednostek pływających zasilanych biopaliwami ciekłymi, sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), w tym pochodzącym z biometanu, lub wodorem, lub wykorzystujących do napędu energię elektryczną.

29

Znaczenie projektu dla realizacji celów wskazanych w art. 68 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub wymagań dla Polski wynikających z przepisów prawa Unii Europejskiej.

Ocenie podlegać będzie, czy projekt realizuje cele wskazane w art. 68 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub wymagania dla Polski wynikające z przepisów prawa Unii Europejskiej.

1 pkt – w przypadku gdy projekt realizuje cele wskazane w art. 68 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub wymagania dla Polski wynikające z przepisów prawa Unii Europejskiej;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie realizuje celów wskazanych w art. 68 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych lub wymagań dla Polski wynikających z przepisów prawa Unii Europejskiej.

30

Prognozowany poziom redukcji lub uniknięcia szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych lub ciekłych, powodujących zanieczyszczenie powietrza generowanego przez transport drogowy – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy.

Ocenie podlegać będzie prognozowany poziom redukcji lub uniknięcia szkodliwej emisji substancji gazowych, stałych lub ciekłych, powodujących zanieczyszczenie powietrza przez transport drogowy, określany jako suma emisji spalin ze wszystkich urządzeń zainstalowanych w pojazdach wykorzystywanych w transporcie drogowym w zakresie cząstek stałych lub tlenków azotu, lub węglowodorów, lub CO2, w ciągu 5 lat przy przebiegu rocznym 80 000 km w warunkach klimatycznych Polski.

2 pkt – w przypadku gdy prognozowany poziom redukcji lub uniknięcia szkodliwej emisji wynosi co najmniej 21%;

1 pkt – w przypadku gdy prognozowany

poziom redukcji lub uniknięcia szkodliwej

emisji wynosi co najmniej 11% i mniej niż

21%;

0 pkt – w przypadku gdy prognozowany

poziom redukcji lub uniknięcia szkodliwej

emisji jest mniejszy niż 11%.

31

Zgodność zaplanowanych działań z celami określonymi w dokumencie strategicznym przyjętym na poziomie lokalnym w zakresie polityki transportowej – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy.

Ocenie podlegać będzie zgodność działań zaplanowanych do realizacji w ramach projektu z celami określonymi przez jednostki samorządu terytorialnego w dokumencie strategicznym przyjętym na poziomie lokalnym w zakresie polityki transportowej.

1 pkt – w przypadku gdy działania zaplanowane do realizacji w ramach projektu są zgodne z celami określonymi w dokumencie strategicznym przyjętym na poziomie lokalnym w zakresie polityki transportowej;

0 pkt – w przypadku gdy działania zaplanowane do realizacji w ramach projektu nie są zgodne z celami określonymi w dokumencie strategicznym przyjętym na poziomie lokalnym w zakresie polityki transportowej albo taki dokument strategiczny nie został przyjęty na poziomie lokalnym.

32

Wpływ projektu na poprawę funkcjonowania transportu publicznego na obszarze objętym projektem – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy.

Ocenie podlegać będzie wpływ projektu na poprawę funkcjonowania transportu publicznego na obszarze objętym projektem.

1 pkt – w przypadku gdy projekt dotyczy jednego z głównych ciągów komunikacyjnych miejscowości lub połączenia jej centrum z ważnymi dla tej miejscowości ośrodkami edukacji, sportu, kultury, skupiskami miejsc pracy lub osiedlami mieszkaniowymi;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie dotyczy jednego z głównych ciągów komunikacyjnych miejscowości lub nie dotyczy połączenia jej centrum z ważnymi dla tej miejscowości ośrodkami edukacji, sportu, kultury, skupiskami miejsc pracy lub osiedlami mieszkaniowymi.

33

Sposób realizacji projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy, polegających na zakupie pojazdów wykorzystujących biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, wodór lub energię elektryczną.

Ocenie podlegać będzie, czy zaplanowana do wykorzystania technologia, etapy realizacji projektu i parametry techniczne wykorzystywanych materiałów pozwolą na realizację celów projektu.

1 pkt – w przypadku gdy przedstawiony sposób realizacji projektu pozwoli na realizację jego celów;

0 pkt – w przypadku gdy nie przedstawiono sposobu realizacji projektu lub gdy z przedstawionego sposobu realizacji projektu wynika, że cel nie zostanie w pełni zrealizowany.

34

Skala projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy polegających na zakupie pojazdów wykorzystujących biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, wodór lub energię elektryczną.

Ocenie podlegać będzie skala projektu mierzona liczbą zakupionych pojazdów wykorzystywanych w publicznym transporcie zbiorowym.

5 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje zakup powyżej 14 pojazdów; 4 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje zakup od 12 do 14 pojazdów;

3 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 9 do 11 pojazdów;

2 pkt – projekt obejmuje zakup od 6 do 8

pojazdów;

1 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 3 do 5 pojazdów;

0 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup do 2 pojazdów.

35

Udział pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi we flocie pojazdów wnioskodawcy po realizacji projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 5 ustawy, polegających na zakupie pojazdów wykorzystujących biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, wodór lub energię elektryczną.

Ocenie podlegać będzie udział pojazdów zasilanych biopaliwami ciekłymi, innymi paliwami odnawialnymi, sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), w tym pochodzącym z biometanu, wodorem lub energią elektryczną objętych projektem w łącznej liczbie pojazdów wykorzystywanych przez wnioskodawcę w publicznym transporcie zbiorowym po zrealizowaniu projektu.

Udział pojazdów zasilanych biopaliwami ciekłymi, innymi paliwami odnawialnymi, sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), w tym pochodzącym z biometanu, wodorem lub energią elektryczną objętych projektem w łącznej liczbie pojazdów wykorzystywanych przez wnioskodawcę w publicznym transporcie zbiorowym, po zrealizowaniu projektu, będzie wynosił:

1) więcej niż 30% – 3 pkt;

2) więcej niż 20% i nie więcej niż 30% – 2 pkt;

3) więcej niż 10% i nie więcej niż 20% – 1 pkt;

4) mniej niż 10% – 0 pkt.

36

Skala projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 9 ustawy, polegających na zakupie nowych pojazdów należących do kategorii M1, M2, N1 oraz L.

Ocenie podlegać będzie skala projektu mierzona liczbą zakupionych pojazdów.

5 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup powyżej 25 nowych pojazdów;

4 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 21 do 25 nowych pojazdów;

3 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 16 do 20 nowych pojazdów;

2 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 11 do 15 nowych pojazdów;

1 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 6 do 10 nowych pojazdów;

0 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup do 5 nowych pojazdów.

37

Skala projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 9 ustawy, polegających na zakupie nowych pojazdów należących do kategorii N2 i N3 oraz jednostek pływających.

Ocenie podlegać będzie skala projektu mierzona liczbą zakupionych pojazdów lub jednostek pływających.

5 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup powyżej 10 nowych pojazdów lub

jednostek pływających;

4 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 8 do 10 nowych pojazdów lub

jednostek pływających;

3 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 6 do 7 nowych pojazdów lub

jednostek pływających;

2 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje

zakup od 4 do 5 nowych pojazdów lub

jednostek pływających;

1 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje zakup od 2 do 3 nowych pojazdów lub jednostek pływających;

0 pkt – w przypadku gdy projekt obejmuje zakup nie więcej niż 1 nowego pojazdu oraz nie więcej niż 1 jednostki pływającej.

38

Wpływ projektu na rozwój sektora niskoemisyjnego śródlądowego transportu wodnego – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 9 ustawy, polegających na zakupie nowych jednostek pływających.

Ocenie podlegać będzie, czy projekt wpływa na rozwój sektora niskoemisyjnego śródlądowego transportu wodnego w zakresie projektowania i budowy jednostek pływających przez wybudowanie nowej jednostki pływającej lub jej zakup bezpośrednio od stoczni czy też projekt obejmuje zakup już wybudowanej nowej jednostki pływającej od podmiotu innego niż stocznia.

2 pkt – w przypadku zakupu nowej

jednostki pływającej bezpośrednio od

stoczni;

0 pkt – w przypadku zakupu nowej

jednostki pływającej od podmiotu innego

niż stocznia.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie dla:

1) badań związanych z opracowywaniem nowych rodzajów biokomponentów, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, lub wykorzystaniem sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru, lub energii elektrycznej, wykorzystywanych w transporcie lub związanych z tym nowych rozwiązań konstrukcyjnych;

2) wdrożeń eksploatacyjnych wyników badań związanych z opracowywaniem nowych rodzajów biokomponentów, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, lub wykorzystaniem sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru, lub energii elektrycznej, wykorzystywanych w transporcie lub związanych z tym nowych rozwiązań konstrukcyjnych;

3) działań związanych z analizą i badaniem rynku biokomponentów, paliw ciekłych, biopaliw ciekłych, innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru, lub energii elektrycznej, wykorzystywanych w transporcie.

39

Poziom zaawansowania badań – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy.

Ocenie podlegać będzie poziom zaawansowania badań.

Punkty przyznawane będą za osiągnięty poziom zaawansowania badań, w następujący sposób:

6 pkt – poziom VI – dokonano demonstracji prototypu lub modelu systemu albo podsystemu technologii w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Oznacza to, że przebadano reprezentatywny model lub prototyp systemu, który jest znacznie bardziej zaawansowany od badanego na poziomie V, w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Do badań na tym poziomie zalicza się badania prototypu w warunkach laboratoryjnych odwzorowujących z dużą wiernością warunki rzeczywiste lub w symulowanych warunkach operacyjnych;

5 pkt – poziom V – zweryfikowano komponenty lub podstawowe podsystemy technologii w środowisku zbliżonym do rzeczywistego. Podstawowe komponenty technologii są zintegrowane z rzeczywistymi elementami wspomagającymi. Technologia może być przetestowana w symulowanych warunkach operacyjnych;

4 pkt – poziom IV – zweryfikowano komponenty technologii lub podstawowe jej podsystemy w warunkach laboratoryjnych. Proces ten oznacza, że podstawowe komponenty technologii zostały zintegrowane. Zalicza się do nich zintegrowane „ad hoc” modele w laboratorium. Uzyskano ogólne odwzorowanie docelowego systemu w warunkach laboratoryjnych;

3 pkt – poziom III – potwierdzono analitycznie i eksperymentalnie krytyczne funkcje lub koncepcje technologii. Oznacza to przeprowadzenie badań analitycznych i laboratoryjnych, mających na celu potwierdzenie przewidywań badań naukowych wybranych elementów technologii. Zalicza się do nich komponenty, które nie są jeszcze zintegrowane w całość lub też nie są reprezentatywne dla całej technologii;

2 pkt – poziom II – określono koncepcję technologii lub jej przyszłe zastosowanie. Oznacza to rozpoczęcie procesu poszukiwania potencjalnego zastosowania technologii. Od momentu zaobserwowania podstawowych zasad opisujących nową technologię można postulować praktyczne jej zastosowanie, które jest oparte na przewidywaniach. Nie istnieje jeszcze żaden dowód lub szczegółowa analiza potwierdzająca przyjęte założenia;

1 pkt – poziom I – zaobserwowano i opisano podstawowe zasady danego zjawiska – najniższy poziom gotowości technologii, oznaczający rozpoczęcie badań naukowych w celu wykorzystania ich wyników w przyszłych zastosowaniach. Zalicza się do nich między innymi badania naukowe nad podstawowymi właściwościami technologii;

0 pkt – badania nie zostały jeszcze rozpoczęte.

40

Posiadanie przez produkty objęte projektem ochrony patentowej – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 7 lit. b ustawy.

Ocenie podlegać będzie posiadanie przez produkty objęte projektem ochrony patentowej.

1 pkt – w przypadku gdy produkt lub produkty objęte projektem posiadają ochronę patentową;

0 pkt – w przypadku gdy produkt lub produkty objęte projektem nie posiadają ochrony patentowej.

41

Zasięg terytorialny projektu – w przypadku projektów wskazanych w art. 28ze ust. 1 pkt 10 ustawy.

Ocenie podlegać będzie zasięg terytorialny projektu.

2 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie więcej niż jednego

województwa;

0 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie jednego

województwa.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Wsparcie:

1) programów edukacyjnych promujących wykorzystanie biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, lub wodoru, lub energii elektrycznej, wykorzystywanych w transporcie;

2) promocji wytwarzania i wykorzystywania biokomponentów i biopaliw ciekłych.

42

Grupa docelowa.

Ocenie podlegać będzie prawidłowość dokonanej przez wnioskodawcę identyfikacji grupy docelowej.

1 pkt – w przypadku gdy w projekcie prawidłowo zidentyfikowano grupę docelową, wskazując jej wybór oraz celowość skierowania działań do tej grupy, w kontekście działań promocyjnych lub edukacyjnych;

0 pkt – w przypadku gdy w projekcie nie wskazano grupy docelowej albo nieprawidłowo zidentyfikowano taką grupę, lub nie wskazano celowości skierowania działań do grupy docelowej, w kontekście działań promocyjnych lub edukacyjnych.

43

Zasięg terytorialny projektu.

Ocenie podlegać będzie zasięg terytorialny projektu.

2 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie więcej niż jednego

województwa;

0 pkt – w przypadku gdy projekt jest

realizowany na terenie jednego

województwa.

44

Potrzeba realizacji projektu.

Ocenie podlegać będą poprawność zidentyfikowania w projekcie problemów dotyczących braków i potrzeb grupy docelowej oraz czy szczegółowe cele projektu są precyzyjnie określone i realistyczne, a także czy te zidentyfikowane problemy są poparte wiarygodnymi danymi empirycznymi, ze wskazaniem źródła tych danych.

2 pkt – w przypadku gdy potrzeby grupy docelowej zostały zidentyfikowane prawidłowo oraz szczegółowe cele projektu są precyzyjnie określone i realistyczne, a także zidentyfikowane problemy poparto wiarygodnymi danymi empirycznymi;

1 pkt – w przypadku gdy w stopniu niepełnym zostały zidentyfikowane potrzeby grupy docelowej, szczegółowe cele projektu nie są określone precyzyjnie, lub zidentyfikowane problemy nie są poparte wiarygodnymi danymi empirycznymi;

0 pkt – w przypadku gdy błędnie zidentyfikowano potrzeby grupy docelowej lub cele projektu są nierealistyczne.

45

Kompleksowość proponowanych działań z punktu widzenia grupy docelowej.

Ocenie podlegać będzie:

1) czy zaplanowane działania są wystarczające i uwzględniają wszystkie potrzeby grupy docelowej;

2) czy każdej grupie docelowej przyporządkowano adekwatne działania;

3) stopień zaspokojenia potrzeb grupy docelowej przez różne działania, a nie sama różnorodność tych działań.

3 pkt – w przypadku gdy projekt spełnia wszystkie oceniane elementy wskazane w opisie szczegółowego kryterium;

2 pkt – w przypadku gdy projekt nie zaspakaja w wystraczającym stopniu wszystkich potrzeb grupy docelowej albo zaplanowane działania nie są wystarczające, albo nie do każdej grupy adekwatnie przyporządkowano działanie, albo w niedostatecznym stopniu zaspokojono potrzeby grupy docelowej;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie spełnia wszystkich ocenianych elementy wskazanych w opisie szczegółowego kryterium.

LP.

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIUM

OPIS SZCZEGÓŁOWEGO KRYTERIUM

OCENA SPEŁNIENIA

SZCZEGÓŁOWEGO

KRYTERIUM

Dofinansowanie opłat portowych pobieranych za cumowanie przy nabrzeżu lub przystani jednostek pływających zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), w tym pochodzącym z biometanu, lub wodorem, lub wykorzystujących do napędu energię elektryczną.

46

Znaczenie projektu dla zwiększenia dostępności paliw alternatywnych w polskich portach morskich oraz portach śródlądowych, w zakresie bunkrowania gazem ziemnym w postaci sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu.

Ocenie podlegać będzie, czy dofinansowanie opłat portowych zwiększa dostępność paliw alternatywnych w polskich portach morskich oraz portach śródlądowych, w zakresie gazu ziemnego w postaci sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu.

1 pkt – w przypadku gdy projekt wpływa na zwiększenie dostępności paliw alternatywnych w polskich portach morskich oraz portach śródlądowych;

0 pkt – w przypadku gdy projekt nie wpływa na zwiększenie dostępności paliw alternatywnych w polskich portach morskich oraz portach śródlądowych.

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2019-12-30
  • Data wejścia w życie: 2019-12-31
  • Data obowiązywania: 2019-12-31
  • Dokument traci ważność: 2020-10-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA