REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2020 poz. 163

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)

z dnia 20 stycznia 2020 r.

w sprawie wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego oraz szczegółowego trybu dokonywania wypłat z Funduszu Rezerwowego na ulepszenia strukturalne

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 37 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. poz. 1901) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Zakres regulacji]

Rozporządzenie określa:

1) wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego;

2) szczegółowy tryb postępowania przy dokonywaniu wypłat z Funduszu Rezerwowego na ulepszenia strukturalne, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 718/1999 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej (Dz. Urz. WE L 90 z 02.04.1999, str. 1, z późn. zm.2) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 7, t. 4, str. 271), zwanym dalej „rozporządzeniem 718/1999”.

§ 2. [Stawki jednostkowe do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego]

1. Stawki jednostkowe do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego wynoszą w przypadku:

1) statków do przewozu ładunków suchych:

a) barek motorowych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 84 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 120 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 138 euro za tonę,

b) barek pchanych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 42 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 60 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 69 euro za tonę,

c) barek holowanych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 30,10 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 43 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 49,45 euro za tonę;

2) zbiornikowców:

a) barek motorowych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 151,20 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 216 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 248,40 euro za tonę,

b) barek pchanych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 75,60 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 108 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 124,20 euro za tonę,

c) barek holowanych o nośności:

– mniejszej niż 450 ton – 27,30 euro za tonę,

– od 450 ton do 1650 ton – 39 euro za tonę,

– większej niż 1650 ton – 44,85 euro za tonę;

3) pchaczy o mocy napędowej:

a) większej niż 300 kW i mniejszej niż 1000 kW – 180 euro za kW,

b) równej bądź większej niż 1000 kW – 240 euro za kW.

2. Dla statków o nośności od 450 ton do 649 ton stawki jednostkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a tiret drugim, lit. b tiret drugim i lit. c tiret drugim oraz pkt 2 lit. a tiret drugim, lit. b tiret drugim i lit. c tiret drugim, podlegają zmniejszeniu o 0,15% za każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton.

3. Dla statków o nośności od 651 ton do 1650 ton stawki jednostkowe, o których mowa w ust. 1:

1) pkt 1:

a) lit. a tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0180180 euro,

b) lit. b tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0090090 euro,

c) lit. c tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0064629 euro,

2) pkt 2:

a) lit. a tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0324324 euro,

b) lit. b tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0162162 euro,

c) lit. c tiret drugim, podlegają zwiększeniu o 0,0058559 euro

– za każdą tonę, o którą nośność statku jest większa niż 650 ton.

4. Dla pchaczy o mocy napędowej większej niż 300 kW i mniejszej niż 1000 kW stawka, o której mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a, podlega zwiększeniu o 0,0859598 euro za każdy kW mocy napędowej powyżej 301 kW.

§ 3. [Wypłaty na ulepszenia strukturalne ze środków Funduszu Rezerwowego]

1. Wypłaty na ulepszenia strukturalne ze środków Funduszu Rezerwowego, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999, dokonuje się na wniosek armatora.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator składa do Banku Gospodarstwa Krajowego.

§ 4. [Wypłata środków na ulepszenia strukturalne po wykazaniu przez armatora spełnienia warunków]

1. Bank Gospodarstwa Krajowego wypłaca środki na ulepszenia strukturalne po wykazaniu przez armatora spełnienia warunków, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999.

2. Bank Gospodarstwa Krajowego dokonuje wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego w terminie 30 dni od dnia wykazania przez armatora spełnienia warunków, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999.

3. W przypadku gdy armator nie wykaże spełnienia warunków, o których mowa w art. 6 rozporządzenia 718/1999, Bank Gospodarstwa Krajowego informuje go, które warunki nie zostały spełnione, wskazując powody uznania ich za niespełnione.

§ 5. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk


1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - żegluga śródlądowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2262).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 163 z 29.05.2014, str. 15.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2020-02-03
  • Data wejścia w życie: 2020-02-18
  • Data obowiązywania: 2020-02-18
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA