REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2001 nr 8 poz. 51

ZARZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA

z dnia 31 lipca 2001 r.

w sprawie utworzenia Centrum Egzaminów Medycznych.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 18 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, oraz 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315) zarządza się, co następuje:

§ 1

Tworzy się jednostkę budżetową pod nazwą Centrum Egzaminów Medycznych, zwaną dalej „CEM”.

§ 2

1. Siedzibą CEM jest miasto Łódź.

2. CEM ma zasięg ogólnokrajowy.

§ 3

CEM jest podporządkowane Ministrowi Zdrowia.

§ 4

Celem działalności CEM jest organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych oraz innych egzaminów z zakresu kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, farmaceutów oraz innych osób wykonujących zawody medyczne.

§ 5

CEM kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Ministra Zdrowia.

§ 6

Strukturę organizacyjną oraz szczegółowy zakres zadań CEM określa statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 7

W realizacji swoich zadań CEM współpracuje z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Zdrowia oraz innymi podmiotami zajmującymi się problematyką zbieżną z przedmiotem działalności CEM.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Zdrowia

Grzegorz Opala

Załącznik 1. [STATUT CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH]

Załącznik do zarządzenia
Ministra Zdrowia z dnia 31 lipca 2001 r.

STATUT CENTRUM EGZAMINÓW MEDYCZNYCH

§ 1

Centrum Egzaminów Medycznych z siedzibą w Łodzi, zwane dalej „CEM”, jest jednostką budżetową działającą na podstawie:

1) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.)

2) zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 lipca 2001 r. w sprawie utworzenia Centrum Egzaminów Medycznych,

3) niniejszego statutu.

§ 2

Zadaniem CEM jest organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych oraz innych egzaminów z zakresu kształcenia i doskonalenia zawodowego lekarzy, lekarzy stomatologów, farmaceutów oraz innych osób wykonujących zawody medyczne, a w szczególności:

1) ustalanie regulaminów przeprowadzania egzaminów państwowych oraz egzaminów potwierdzających umiejętności, a następnie przedkładanie ich do zatwierdzenia Ministrowi Zdrowia,

2) przygotowanie i przeprowadzanie egzaminu państwowego kończącego staż podyplomowy, polegające na:

a) opracowaniu regulaminu przeprowadzania egzaminu,

b) opracowaniu banku pytań testowych,

c) przygotowaniu testu na egzamin w danej sesji egzaminacyjnej,

d) ustalaniu kryteriów złożenia egzaminu w danej sesji egzaminacyjnej,

e) powoływaniu komisji egzaminacyjnych na potrzeby danej sesji,

f) wnioskowaniu do Ministra Zdrowia o ustalenie terminu i miejsca egzaminu,

g) organizowaniu egzaminu,

h) dokonywaniu oceny testów i ustalaniu wyników egzaminu,

i) zawiadamianiu Ministra Zdrowia i właściwej okręgowej rady lekarskiej o wynikach egzaminu,

j) dokonywaniu w imieniu Ministra Zdrowia okresowej oceny przebiegu i wyników egzaminów,

k) wydawaniu świadectwa złożenia egzaminu,

l) prowadzenie rejestru wydawanych świadectw złożenia egzaminu.

3) opracowanie trybu postępowania kwalifikacyjnego do rozpoczęcia specjalizacji:

a) ustalanie i opracowanie we współpracy z konsultantami krajowymi egzaminu testowego,

b) ustalanie zakresu i sposobu oceny rozmowy kwalifikacyjnej,

4) organizowanie państwowego egzaminu specjalizacyjnego w zakresie objętym systemem specjalizacji, w tym wnioskowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia o wyznaczenie jednolitego terminu dla wszystkich egzaminów testowych:

a) ustalanie i opracowanie w porozumieniu z krajowymi konsultantami oraz właściwymi stowarzyszeniami egzaminów: testowego, ustnego i praktycznego,

b) obsługa działalności komisji egzaminacyjnych,

c) powiadamianie zdających o miejscu i terminie państwowego egzaminu specjalizacyjnego (nie później niż 30 dni przed terminem egzaminu),

d) coroczne ustalanie kryteriów zaliczania egzaminów. o których mowa w pkt 5 oraz ustalanie wyników państwowego egzaminu kończącego specjalizację,

e) nadzór i dokonywanie okresowych ocen z przebiegu egzaminów specjalizacyjnych,

f) wydawanie z upoważnienia ministra właściwego do spraw zdrowia dyplomu specjalisty,

5) Ustalanie po zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej regulaminu przeprowadzania egzaminów kończących szkolenie związane z uzyskiwaniem świadectwa umiejętności,

6) Przeprowadzanie innych egzaminów medycznych zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, uczelnie medyczne, jednostki badawczo-rozwojowe lub inne podmioty za zgodą Ministra Zdrowia,

7) Opracowanie i bieżąca aktualizacja, w porozumieniu z Krajową Radą Egzaminów Lekarskich, „Syllabusa” dla lekarzy i lekarzy stomatologów,

8) Prowadzenie działalności informacyjnej w obszarze zagadnień będących przedmiotem działalności statutowej.

§ 3

1. Organem jednoosobowym CEM jest dyrektor.

2. Dyrektor reprezentuje CEM na zewnątrz.

3. Dyrektor odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie CEM.

4. Do obowiązków dyrektora CEM należy w szczególności:

1) opracowanie regulaminu pracy i regulaminu premiowania,

2) przyjmowanie i zwalnianie pracowników,

3) organizowanie współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Zdrowia,

4) zarządzanie majątkiem CEM,

5) realizacja zadań statutowych CEM oraz zadań zleconych przez Ministra Zdrowia.

§ 4

1. Zastępców dyrektora powołuje dyrektor CEM.

2. Zastępcy dyrektora mogą podejmować decyzje w imieniu dyrektora CEM w zakresie przez niego określonym.

§ 5

1. W ramach CEM dyrektor tworzy komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy zabezpieczające realizację zadań, o których mowa w § 2, a w szczególności:

1) do spraw organizacji egzaminów państwowych,

2) do spraw konstrukcji testów,

3) do spraw poligraficznych,

4) do spraw badania i analizy egzaminów,

5) do spraw księgowości i rozliczeń,

6) sekretariat.

2. Szczegółowy zakres i formy działania komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy CEM określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora po uzyskaniu akceptacji Ministra Zdrowia.

§ 6

Dyrektor CEM może powołać zespoły ekspertów do opracowania zadań wynikających z jego statutowej działalności.

§ 7

1. CEM otrzymuje środki na działalność statutową z budżetu państwa z części 46 - Zdrowie, dział 851 – Ochrona Zdrowia, rozdział 85195 – Pozostała działalność.

2. CEM uzyskuje środki finansowe także z innych tytułów, a w szczególności z:

– opłat egzaminacyjnych w wysokości ustalanej corocznie przez dyrektora na podstawie kalkulacji kosztów, zaakceptowanej przez Ministra Zdrowia,

– innych źródeł dopuszczonych prawem.

§ 8

1. Podstawą gospodarki finansowej CEM jest plan dochodów i wydatków zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

2. CEM sporządza przewidzianą dla jednostek budżetowych sprawozdawczość budżetową.

§ 9

Zasady wynagradzania pracowników regulują przepisy dotyczące zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia.

§ 10

Wątpliwości dotyczące wykładni zapisów niniejszego statutu oraz działania CEM rozstrzyga Minister Zdrowia.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2001-08-01
  • Data wejścia w życie: 2001-07-31
  • Data obowiązywania: 2001-07-31
  • Dokument traci ważność: 2006-06-30
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA