REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 4 poz. 19

ZARZĄDZENIE Nr 16 MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 7 lutego 2008 r.

w sprawie zatwierdzenia statutu Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1

Zatwierdza się statut Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2

Traci moc statut zatwierdzony w dniu 26 czerwca 2000 r. przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, zmieniony zarządzeniem nr 9 Ministra Infrastruktury z dnia 14 lutego 2005 r. (Dz. Urz. Ml Nr 3, poz. 13).

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

Minister Infrastruktury

Cezary Grabarczyk

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1683, Nr 240, poz. 2052, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365, Nr 179, poz. 1484, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007 r. Nr 134, poz. 934.

Załącznik 1. [STATUT CENTRUM NAUKOWO-TECHNICZNEGO KOLEJNICTWA]

Załącznik do zarządzenia nr 16 Ministra Infrastruktury
z dnia 7 lutego 2008 r. (poz. 19)

STATUT CENTRUM NAUKOWO-TECHNICZNEGO KOLEJNICTWA

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa, zwane dalej „Centrum”, działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”;

2) zarządzenia nr 7 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie utworzenia jednostki badawczo-rozwojowej pod nazwą Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa w Warszawie (Dz. Urz. MT i GM Nr 9, poz. 79);

3) niniejszego statutu.

§ 2

Centrum posiada osobowość prawną.

§ 3

Siedzibą Centrum jest miasto stołeczne Warszawa. Centrum może tworzyć jednostki organizacyjne poza swoją siedzibą.

§ 4

Centrum może używać skróconej nazwy „CNTK”.

§ 5

Centrum ma prawo używania okrągłej pieczęci z wizerunkiem godła Rzeczypospolitej Polskiej pośrodku i nazwą Centrum w otoku.

§ 6

Organem sprawującym nadzór nad Centrum jest minister właściwy do spraw transportu.

Rozdział 2

Postanowienia szczegółowe

§ 7

Przedmiotem działania Centrum, według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007), są:

1) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (72.19.Z);

2) pozostałe badania i analizy techniczne (71.20.B);

3) działalność usługowa wspomagająca transport lądowy (52.21.Z);

4) działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne (71.12.Z);

5) pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (74.90.Z);

6) działalność w zakresie specjalistycznego projektowania (74.10.Z);

7) dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem praw chronionych prawem autorskim (77.40.Z);

8) działalność bibliotek (91.01.A);

9) wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (58.14.Z);

10) pozostała działalność wydawnicza (58.19.Z);

11) pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (63.99.Z);

12) pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (85.59.B);

13) działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (82.30.Z).

§ 8

Zakres działania Centrum obejmuje w szczególności:

1) działalność naukową i rozwojową dotyczącą:

a) dróg kolejowych i dróg miejskiego transportu szynowego,

b) sterowania ruchem i automatyki,

c) telekomunikacji i teleinformatyki,

d) pojazdów szynowych,

e) sieci trakcyjnej, zasilania trakcji elektrycznej oraz urządzeń i systemów nietrakcyjnych,

f) ochrony środowiska,

g) właściwości materiałów oraz elementów, zespołów i konstrukcji,

h) oceny stanu technicznego obiektów oraz badań związanych z wypadkami lub wydarzeniami szczególnymi,

i) modernizacji i budowy linii kolejowych i linii szynowego transportu miejskiego,

j) modernizacji i budowy pojazdów szynowych,

k) zarządzania bezpieczeństwem,

I) ochrony osób i towarów w procesie przewozowym,

m) organizacji i zarządzania w transporcie,

n) logistyki i marketingu transportu,

o) ekonomiki transportu,

p) modelowania transportu;

2) opracowywanie wymagań dla nowych systemów, wyrobów, technologii, wyposażenia technicznego i materiałów w transporcie szynowym, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;

3) prowadzenie badań nowych systemów, wyrobów, technologii, wyposażenia technicznego i materiałów w transporcie szynowym, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;

4) upowszechnianie i wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych;

5) dokonywanie obowiązkowej oceny zgodności, z wymaganiami zasadniczymi, poprzez badania, kontrolę, certyfikację wyrobów i systemów dla transportu szynowego;

6) dokonywanie dobrowolnej oceny zgodności systemów i wyrobów dla transportu szynowego na warunkach uzgodnionych w umowie przez zainteresowane strony;

7) opracowywanie propozycji w zakresie wykorzystania w kraju osiągnięć światowej nauki i techniki, a także doradztwo techniczne, organizacyjne i ekonomiczne;

8) udział w europejskich pracach legislacyjnych dotyczących transportu kolejowego oraz wspieranie wdrażania prawa europejskiego do prawodawstwa polskiego;

9) opracowywanie kompleksowych studiów wykonalności dla modernizacji i budowy szynowych systemów transportowych;

10) przygotowywanie kompleksowych opracowań strategicznych dla potrzeb migracji transportu kolejowego do rozwiązań interoperacyjnych zgodnych z prawodawstwem ogólnoeuropejskim;

11) przygotowywanie kompleksowych analiz bezpieczeństwa oraz opracowywanie systemów zarządzania bezpieczeństwem dla zarządców infrastruktury, przewoźników kolejowych, użytkowników bocznic kolejowych, dysponentów taboru, zakładów naprawy taboru kolejowego i zakładów naprawy infrastruktury;

12) współpracę z instytucjami, organizacjami, uczelniami wyższymi i ośrodkami naukowo-badawczymi krajowymi i zagranicznymi;

13) działalność w zakresie doskonalenia metod prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych;

14) rozwój kadry naukowej i badawczo-technicznej oraz szkolenie kadr dla podmiotów działających w sferze transportu szynowego;

15) działalność wydawniczą i informację naukowo-techniczną;

16) działalność w zakresie wynalazczości, normalizacji, metrologii, ochrony własności przemysłowej i intelektualnej;

17) opracowywanie i opiniowanie projektów dokumentów związanych z funkcjonowaniem kolei oraz miejskiego transportu szynowego;

18) sporządzenie opinii i ekspertyz dla organów administracji publicznej i organów wymiaru sprawiedliwości;

19) analizę stanu nauki i techniki oraz wytyczanie kierunków rozwoju w dziedzinach objętych działalnością Centrum.

§ 9

Centrum może prowadzić działalność gospodarczą, o której mowa w art. 2 ust. 4 i 5 ustawy, w zakresie:

1) prowadzenia szkoleń specjalistycznych i innych form kształcenia ustawicznego;

2) gospodarki posiadanymi nieruchomościami;

3) gospodarki urządzeniami.

§ 10

Rada naukowa Centrum składa się z 14 członków.

§ 11

Dyrektor Centrum może:

1) powołać sekretarza naukowego Centrum;

2) ustanowić pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania;

3) ustanowić prokurę.

Rozdział 3

Postanowienie końcowe

§ 12

Statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-02-19
  • Data wejścia w życie: 2008-02-19
  • Data obowiązywania: 2008-02-19
  • Dokument traci ważność: 2010-07-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA