REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 4 poz. 26

ZARZĄDZENIE Nr 4 GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 7 lutego 2008 r.

w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) w związku z § 4 ust. 2 statutu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 98 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2003 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (M. P. Nr 50, poz. 776) zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego, nadaje się Regulamin Organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

2. Regulamin określa szczegółową organizację oraz podział zadań w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.

3. Schemat organizacyjny oraz wykaz symboli literowych komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego stanowią odpowiednio załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.

§ 2

Traci moc zarządzenie nr 1 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 2 stycznia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (Dz. Urz. MTiB Nr 1, poz. 2).

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

Główny Inspektor Transportu Drogowego

Tomasz Połeć

 

Załącznik 1. [REGULAMIN ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO]

Załączniki do zarządzenia nr 4 Głównego Inspektora Transportu Drogowego
z dnia 7 lutego 2008 r. (poz. 26)

Załącznik nr 1

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Główny Inspektorat Transportu Drogowego, zwany dalej „Inspektoratem”, jako urząd administracji rządowej obsługujący Głównego Inspektora Transportu Drogowego, działa w szczególności na podstawie:

1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874, z późn. zm.);

2) zarządzenia nr 98 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2003 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (M. P. Nr 50, poz. 776).

§ 2

1. Działalnością Inspektoratu kieruje Główny Inspektor Transportu Drogowego, zwany dalej „Głównym Inspektorem”, przy pomocy zastępcy Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych.

2. Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor w drodze zarządzenia.

3. W przypadku nieobecności Głównego Inspektora zastępuje go wyznaczony: zastępca Głównego Inspektora lub dyrektor generalny, bądź też upoważniony pisemnie dyrektor komórki organizacyjnej lub inny pracownik Inspektoratu w zakresie określonym w upoważnieniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

4. Główny Inspektor może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Inspektoratu do podejmowania decyzji w jego imieniu w określonych sprawach, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

§ 3

1. Rozstrzygnięcia wewnętrzne dotyczące działania Inspekcji Transportu Drogowego, zwanej dalej „Inspekcją”, wydawane są w formie zarządzeń bądź decyzji Głównego Inspektora, z zastrzeżeniem zarządzeń oraz decyzji dotyczących funkcjonowania i organizacji pracy Inspektoratu w zakresie należącym, na podstawie odrębnych przepisów, do właściwości dyrektora generalnego.

2. Przeznaczone do użytku wewnętrznego i służbowego Inspekcji wyjaśnienia dotyczące praktycznego stosowania obowiązujących przepisów prawnych, w tym mające na celu wprowadzanie jednolitych standardów działania Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, wydawane są w formie zaleceń, wytycznych oraz instrukcji.

§ 4

1. Podpisywanie pism adresowanych do:

1) kierowników naczelnych i centralnych organów władzy i administracji rządowej,

2) krajowych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości,

3) kierowników organów zagranicznych oraz organizacji międzynarodowych, lub zawierających stanowisko Inspekcji, należy do wyłącznej kompetencji Głównego Inspektora, który może w tym zakresie upoważnić do działania swego zastępcę, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych, a także innych pracowników Inspektoratu.

2. Prawo do podpisywania pism związanych z działalnością Inspektoratu mają: Główny Inspektor, zastępca Głównego Inspektora, dyrektor generalny, główny księgowy, audytor wewnętrzny oraz pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, w zakresie zgodnym z ich właściwością rzeczową.

3. Dyrektorzy komórek organizacyjnych są uprawnieni do podpisywania pism:

1) kierowanych do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego i innych adresatów na równorzędnym lub niższym stanowisku, zgodnie z zakresem swego działania;

2) o których mowa w ust. 2 na podstawie pisemnego upoważnienia, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

4. Osoby, o których mowa w ust. 2 oraz dyrektorzy komórek organizacyjnych mogą udzielić pisemnego upoważnienia do podpisywania pism wychodzących w zakresie swojej właściwości rzeczowej naczelnikom wydziałów oraz innym pracownikom Inspektoratu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

5. Projekty pism, w tym decyzji, aktów prawa wewnętrznego oraz wzorów formularzy, są przedkładane do podpisu odpowiednio: Głównemu Inspektorowi, jego zastępcy lub dyrektorowi generalnemu przez dyrektorów właściwych komórek organizacyjnych w ramach ich właściwości rzeczowej. Za formę i treść pism odpowiadają przygotowujący je pracownicy. Dyrektorzy komórek organizacyjnych sprawują nadzór formalny i merytoryczny w tym zakresie, potwierdzając sprawdzenie projektu pisma na zasadach określonych w odrębnych przepisach wewnętrznych.

Rozdział 2

Podstawowe obowiązki i uprawnienia dyrektorów
komórek organizacyjnych
Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

§ 5

1. Obowiązki dyrektorów komórek organizacyjnych obejmują w szczególności:

1) organizację pracy i tworzenie warunków do wykonywania przez pracowników czynności służbowych, z zachowaniem zasad wymienionych w § 10;

2) kierowanie pracami podległych pracowników, a w razie potrzeby osobisty w nich udział;

3) zapewnianie warunków pracy odpowiednich do realizowanych zadań;

4) zapewnianie optymalnego wykorzystania zasobów osobowych komórki organizacyjnej;

5) zapewnianie przestrzegania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych przepisów prawa pracy, w tym dotyczących dyscypliny pracy, oraz obowiązujących w Inspektoracie przepisów wewnętrznych, w tym dotyczących ochrony danych osobowych;

6) zapewnianie przestrzegania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych zasad etyki oraz zapobieganie powstawaniu obszarów działania tych komórek zagrożonych korupcją.

2. W ramach wykonywania obowiązków, o których mowa w ust. 1, dyrektorzy komórek organizacyjnych:

1) dokonują okresowych ocen pracowników w zakresie jakości ich pracy, dotrzymywania ustalonych terminów oraz zaangażowania w realizację zadań, informując pracowników o dokonanej ocenie oraz o przesłankach ewentualnych decyzji o wyróżnieniu lub ukaraniu pracownika i zasadach odwołania od takiej decyzji;

2) ustalają przyczyny niedotrzymania wyznaczonych terminów i nieosiągnięcia efektów poszczególnych prac oraz podejmują działania zapobiegające takim sytuacjom i ich skutkom;

3) analizują i aktualizują ustalone plany pracy.

3. W ramach organizacji pracy, dyrektorzy komórek organizacyjnych:

1) dokonują bieżącego rozdziału pracy wyznaczając pracowników odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych zadań oraz określając cele i terminy ich wykonania w sposób prowadzący do merytorycznie poprawnej i terminowej realizacji przydzielonych zadań z zachowaniem dyscypliny pracy;

2) w sprawach charakteryzujących się wysokim stopniem złożoności poprzedzają rozdział pracy konsultacjami z pracownikami, którym mają one zostać przydzielone do prowadzenia oraz z pracownikami dysponującymi największym doświadczeniem w danej dziedzinie;

3) stosują formę pisemną wydawanych poleceń we wszystkich wymagających tego przypadkach;

4) zapewniają warunki niezbędne do przestrzegania tajemnicy służbowej i państwowej oraz ochrony danych osobowych.

§ 6

1. Komórkami organizacyjnymi Inspektoratu są biura oraz stanowiska pracy. W ramach biur mogą być tworzone wydziały, zespoły, referaty, stanowiska pracy oraz inne jednostki organizacyjne.

2. Biurami kierują dyrektorzy, a w przypadku ich nieobecności wyznaczeni zastępcy lub upoważnieni pisemnie pracownicy tych biur.

3. Wydziałami kierują naczelnicy wydziałów, a w przypadku ich nieobecności wyznaczeni przez dyrektorów komórek organizacyjnych pracownicy zastępujący naczelników bądź też upoważnieni pisemnie pracownicy tych wydziałów, z zastrzeżeniem, że:

1) Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora kieruje rzecznik prasowy Głównego Inspektora,

2) Wydziałem Finansowo-Księgowym w Biurze Administracyjno-Budżetowym kieruje główny księgowy.

4. Naczelnicy wydziałów podlegają dyrektorom komórek organizacyjnych.

5. Główny Inspektor oraz dyrektor generalny mogą w razie potrzeby powoływać stałe lub doraźne zespoły oraz komisje o charakterze opiniodawczym, doradczym, bądź pomocniczym, określając cel powołania, nazwę, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb ich działania.

§ 7

Dyrektorzy komórek organizacyjnych oraz Audytor Wewnętrzny formułują i przedstawiają Głównemu Inspektorowi oraz dyrektorowi generalnemu wnioski mające na celu usprawnienie działalności Inspektoratu oraz Inspekcji Transportu Drogowego.

Rozdział 3

Podstawowe obowiązki i uprawnienia pracowników

§ 8

1. Zatrudnieni w Inspektoracie pracownicy obowiązani są w szczególności:

1) przestrzegać przepisów prawa pracy oraz zasad określonych w przepisach wewnętrznych Inspektoratu;

2) sumiennie i terminowo wykonywać polecenia przełożonych, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 i 3;

3) niezwłocznie informować bezpośredniego przełożonego o każdej okoliczności uniemożliwiającej prawidłowe merytorycznie lub terminowe wykonywanie przydzielonego zadania;

4) informować bezpośredniego przełożonego o dostrzeżonych możliwościach wykonania przydzielonego zadania w sposób bardziej efektywny;

5) przekazywać bezpośredniemu przełożonemu ustalenia i spostrzeżenia dotyczące błędów w działaniu Inspektoratu oraz Inspekcji wraz z propozycją działań korygujących.

2. Jeżeli w czasie wykonywania przydzielonego zadania nastąpi zmiana stanu faktycznego lub prawnego, uzasadniająca zmianę ustalonego sposobu postępowania, pracownik obowiązany jest o tym niezwłocznie poinformować swojego bezpośredniego przełożonego. Gdy nie jest to możliwe, pracownik powinien wykonać przydzielone zadanie odpowiednio do zmienionych okoliczności faktycznych lub prawnych, informując następnie o tym bezpośrednio przełożonego.

3. Pracownik jest zobowiązany odmówić wykonania polecenia na piśmie, jeśli jego wykonanie łączyłoby się z naruszeniem prawa. O odmowie wykonania polecenia, pracownik powinien niezwłocznie poinformować na piśmie Głównego Inspektora z pominięciem drogi służbowej.

4. Pracownik może zwrócić się do przełożonego o wydanie polecenia na piśmie, jeśli wątpliwości budzi jego celowość oraz w przypadku, o którym mowa w ust. 3.

5. Wszyscy pracownicy Inspektoratu mają prawo do poszanowania ich godności przez przełożonych oraz innych pracowników.

§ 9

Przekazanie dokumentacji w związku ze zmianami osobowymi na danym stanowisku pracy następuje protokołem zdawczo-odbiorczym, który zawiera w szczególności wykaz spraw niezałatwionych oraz spraw w toku. Protokół zdawczo-odbiorczy podpisują pracownik oraz jego bezpośredni przełożony. Protokół sporządzany jest w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje pracownik, a drugi przełożony pracownika przekazuje do Biura Kadr i Szkolenia celem złożenia do akt osobowych tego pracownika.

Rozdział 4

Organizacja pracy w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego

§ 10

1. Główny Inspektorat Transportu Drogowego działa przestrzegając zasad: legalności, celowości, skuteczności, wydajności, gospodarności oraz przejrzystości.

2. Środki publiczne oraz mienie Skarbu Państwa podlegają w Inspektoracie rzetelnej, celowej i gospodarnej polityce ich wykorzystywania z poszanowaniem przepisów prawa.

§ 11

1. W Inspektoracie prowadzi się ewidencję składników majątkowych.

2. Przekazanie pracownikom w użytkowanie składników majątkowych stanowiących indywidualne wyposażenie stanowiska pracy następuje w formie pisemnej.

§ 12

1. Pracownicy załatwiający sprawy obywateli obowiązani są w szczególności:

1) przestrzegać terminów i zasad określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz innych obowiązujących przepisach;

2) udzielać obywatelom wyczerpujących informacji o stanie załatwienia sprawy w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub elektronicznej, na zasadach określonych w szczególności w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz innych obowiązujących przepisach, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.

2. W sprawach, w których toczy się w Inspektoracie postępowanie administracyjne lub sądowo-administracyjne, bądź postępowanie prowadzone na podstawie odrębnych przepisów, informacje mogą być udzielane pisemnie lub ustnie, po uprzednim sprawdzeniu uprawnienia podmiotu występującego o informację do jej otrzymania oraz określeniu zakresu jej udzielenia temu podmiotowi.

Rozdział 5

Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych
Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

§ 13

Biuro Głównego Inspektora

1. Biuro Głównego Inspektora zapewnia obsługę organizacyjną prac Głównego Inspektora, zastępcy Głównego Inspektora oraz zespołów doradczych i opiniodawczych, działających przy Głównym Inspektorze, a także koordynuje proces udostępniania informacji publicznej oraz pracę rzecznika prasowego Głównego Inspektora.

2. W skład Biura Głównego Inspektora wchodzą:

1) Wieloosobowe Stanowisko – Kancelaria Inspektoratu (BGI-KGI),

2) Wydział Prezydialny (BGI-WPZ),

3) Wydział ds. Informacji i Promocji (BGI-WRP).

3. Do zadań Kancelarii Inspektoratu należy:

1) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej do Głównego Inspektora jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz Inspektoratu, a także nadzorowanie obiegu korespondencji w Biurze Głównego Inspektora i korespondencji kierowanej w danej sprawie do innych komórek organizacyjnych, zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;

2) obsługa sekretarsko-biurowa Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;

3) obsługa kancelaryjna i sekretarsko-biurowa Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego oraz Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;

4) wysyłanie korespondencji wychodzącej Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego, Biura Głównego Inspektora oraz Inspektoratu;

5) prowadzenie wykazu spraw terminowych, ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych stosownie do właściwych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;

6) kierowanie interesantów zgłaszających się bezpośrednio i telefonicznie do właściwych komórek organizacyjnych Inspektoratu;

7) przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;

8) przyjmowanie i nadawanie oraz rejestrowanie faksów;

9) prowadzenie spraw z zakresu obsługi administracyjnej Biura Głównego Inspektora, w tym powielanie dokumentów, rozdzielanie materiałów biurowych, a także rozprowadzanie prasy i dzienników urzędowych;

10) rozdzielanie korespondencji przychodzącej do Inspektoratu, Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego pomiędzy właściwe rzeczowo komórki organizacyjne Inspektoratu, zgodnie z dekretacjami Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;

11) rozdzielanie spraw pomiędzy pracowników Biura Głównego Inspektora zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;

12) przechowywanie dokumentów niezbędnych w bieżącej pracy Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;

13) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy oraz dokumentacją czasu pracy w Biurze Głównego Inspektora;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego, dyrektora biura oraz naczelników wydziałów w Biurze Głównego Inspektora.

4. Do zadań Wydziału Prezydialnego należy:

1) prowadzenie terminarza Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;

2) obsługa organizacyjna współpracy organów Inspekcji oraz protokolarna i techniczna obsługa spotkań z udziałem organów Inspekcji;

3) rejestrowanie, załatwianie i przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, odpowiedzi na skargi, wnioski i zapytania do Głównego Inspektora oraz jego zastępcy;

4) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków oraz organizowanie przyjęć przez Głównego Inspektora osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków;

5) sporządzanie zestawień i analiz rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Inspekcji;

6) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym i terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków postów na Sejm RP i senatorów, a także przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, projektów odpowiedzi Głównego Inspektora na zapytania, dezyderaty i interpelacje poselskie dotyczące pracy Inspektoratu oraz Inspekcji;

7) obsługa współpracy Głównego Inspektora z organizacjami międzynarodowymi;

8) koordynacja wyjazdów zagranicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz pozostałych pracowników Inspektoratu, a także nadzór nad sporządzaniem sprawozdań z tych wyjazdów;

9) zapewnianie reprezentacji Głównego Inspektora w spotkaniach dotyczących szeroko rozumianej polityki transportowej na forum międzynarodowym;

10) opracowywanie rocznego planu wyjazdów zagranicznych i nadzór nad jego realizacją;

11) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;

12) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę oraz dyrektora generalnego;

13) organizacja i prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu zgodnie z ich właściwością rzeczową, prac w zakresie przygotowania, wdrożenia i utrzymania w Inspektoracie systemu zarządzania jakością;

14) opracowywanie we współpracy z Biurem Kadr i Szkolenia, Biurem Prawnym i Orzecznictwa oraz Biurem Administracyjno-Budżetowym, w zakresie ich właściwości rzeczowej, zasad ochrony danych osobowych w Inspektoracie, a także nadzór nad ich przestrzeganiem;

15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego oraz dyrektora Biura.

5. Do zadań Wydziału ds. Informacji i Promocji należy:

1) zapewnianie obsługi prasowej Głównego Inspektora oraz rzetelnego przekazu istotnych informacji środkom masowego przekazu, a także kształtowanie wizerunku i promowanie misji Inspekcji w mediach;

2) gromadzenie dokumentacji prasowej dotyczącej działalności Inspektoratu oraz Inspekcji, a także monitoring programów radiowo-telewizyjnych i informacji w serwisach prasowych oraz internetowych;

3) redagowanie serwisu internetowego dotyczącego działalności Inspektoratu, w tym strony Biuletynu Informacji Publicznej oraz nadzór nad bieżącą aktualizacją publikowanych informacji;

4) koordynacja procesu udostępniania informacji publicznej;

5) obsługa współpracy Głównego Inspektora z organizacjami pozarządowymi;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego oraz dyrektora Biura.

§ 14

Biuro Nadzoru Inspekcyjnego

1. Biuro Nadzoru Inspekcyjnego sprawuje w imieniu Głównego Inspektora nadzór nad działalnością Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, sprawuje w imieniu Głównego Inspektora nadzór nad Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego oraz prowadzi kontrolę ich działalności, a także prowadzi centralną ewidencję naruszeń w transporcie drogowym oraz koordynuje współpracę międzynarodową Inspekcji.

2. W skład Biura Nadzoru Inspekcyjnego wchodzą:

1) Wydział ds. Inspekcji (BNI-WDI),

2) Wydział ds. Kontroli Inspekcyjnej (BNI-WKI),

3) Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej (BNI-WSM),

4) Wieloosobowe Stanowisko ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii (BNI-SNT).

3. Do zadań Wydziału ds. Inspekcji należy:

1) opracowywanie kierunków działania Inspekcji;

2) opracowywanie w imieniu Głównego Inspektora, we współpracy z Komendantem Głównym Policji, Komendantem Głównym Straży Granicznej, Szefem Służby Celnej oraz Głównym Inspektorem Pracy, jednolitej krajowej strategii kontroli przepisów w zakresie czasu jazdy i czasu postoju, a także obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców;

3) rozpoznawanie i analizowanie negatywnych zjawisk w transporcie drogowym;

4) opracowywanie corocznych, ramowych planów kontroli Inspekcji o znaczeniu krajowym;

5) sporządzanie kwartalnych zestawień zawierających dane z kontroli masy, nacisków osi i wymiarów pojazdów, stanu technicznego pojazdów, przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, kontroli drogowych oraz w siedzibach przedsiębiorstw dokonywanych przez Inspekcję na podstawie raportów Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;

6) gromadzenie i przetwarzanie, we współpracy z Wydziałem ds. Kontroli Inspekcyjnej oraz Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego danych i informacji o działalności kontrolnej Inspekcji;

7) sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań z działalności kontrolnej Inspekcji na podstawie sprawozdań i zestawień sporządzanych przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego oraz danych z centralnej ewidencji naruszeń;

8) sporządzanie na potrzeby Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego półrocznych i rocznych sprawozdań z działalności Inspekcji na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

9) wprowadzanie do centralnej ewidencji naruszeń danych dotyczących kontroli przeprowadzonych przez inne organy uprawnione do kontroli;

10) wprowadzanie do systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców danych aktualizacyjnych dotyczących zatrzymania dokumentów rejestracyjnych pojazdów oraz dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami, a także przekazywanie danych Wojewódzkim Inspektorom Transportu Drogowego na potrzeby prowadzonych działań kontrolnych;

11) przygotowywanie projektów pytań i zadań egzaminacyjnych dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych zatwierdzanych przez Głównego Inspektora oraz prowadzenie bazy pytań i zadań egzaminacyjnych;

12) przekazywanie zatwierdzonych pytań i zadań egzaminacyjnych dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych;

13) ustalanie, we współpracy z Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, terminów egzaminów dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych oraz przekazywanie do Biura Administracyjno-Budżetowego informacji o organizowanych egzaminach celem ich opublikowania na stronach internetowych Inspektoratu;

14) administrowanie bazą danych zawierającą ewidencję doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych;

15) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura Nadzoru Inspekcyjnego;

16) zbieranie, analiza i przygotowywanie dokumentacji oraz opracowywanie projektów wniosków dotyczących cofnięcia uprawnień przewozowych kierowanych do ministra właściwego do spraw transportu, a także prowadzenie rejestru tych wniosków;

17) opracowywanie i opiniowanie aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura Nadzoru Inspekcyjnego;

18) udział w postępowaniach o zamówienie publiczne dotyczące zakupów sprzętu i wyposażenia;

19) opracowywanie, we współpracy z Wydziałem Legislacyjnym w Biurze Prawnym i Orzecznictwa, projektów zmian legislacyjnych mających na celu doskonalenie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działania Inspekcji;

20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.

4. Do zadań Wydziału ds. Kontroli Inspekcyjnej należy:

1) sprawowanie w imieniu Głównego Inspektora nadzoru nad Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego oraz planowych i doraźnych kontroli ich działalności;

2) nadzór nad realizacją przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego wdrożonych dyrektyw Unii Europejskiej dotyczących procedur kontroli w transporcie drogowym;

3) nadzór nad właściwą realizacją planów pracy inspektorów transportu drogowego zatrudnionych w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego;

4) prowadzenie kontroli pracy inspektorów transportu drogowego, sporządzanie dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowanie wystąpień pokontrolnych do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;

5) nadzór nad prawidłowym przeprowadzaniem egzaminów dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych przez komisje egzaminacyjne powoływane przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;

6) opracowywanie procedur kontroli Inspekcji wynikających z obowiązujących przepisów krajowych i międzynarodowych;

7) przygotowywanie, we współpracy z Biurem Głównego Inspektora, projektów odpowiedzi na skargi i wnioski w ramach właściwości rzeczowej;

8) ustalanie, we współpracy z innymi organami kontrolnymi, zasad współdziałania, ramowych planów wspólnych kontroli oraz zakresu i sposobu wymiany informacji;

9) sporządzanie protokołów pokontrolnych, a w sytuacjach tego wymagających, przygotowywanie Głównemu Inspektorowi projektów poleceń, o których mowa w art. 54 ust. i ustawy o transporcie drogowym oraz rozstrzygnięć wewnętrznych dotyczących działalności Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego w zakresie nieobjętym przepisami odrębnymi;

10) opracowywanie wyników kontroli i ich przekazywanie Głównemu Inspektorowi oraz dyrektorowi Biura Kadr i Szkolenia w celu wykorzystania przy projektowaniu przez to Biuro planów i programów w zakresie doszkalania inspektorów transportu drogowego;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.

5. Do zadań Wydziału ds. Współpracy Międzynarodowej należy:

1) uczestnictwo w pracach zespołów i grup roboczych w ramach współpracy międzynarodowej, w tym wynikającej z członkostwa w organizacji Europejska Kontrola Drogowa (ECR);

2) udział, organizowanie i koordynowanie wybranych działań kontrolnych w ramach współpracy międzynarodowej, w tym wynikających z członkowstwa w Europejskiej Kontroli Drogowej (ECR);

3) realizacja we współpracy z Biurem Kadr i Szkolenia, co najmniej raz w roku, wspólnie z właściwymi organami odpowiedzialnymi za kontakty wewnątrzwspólnotowe w zainteresowanych państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, szkolenia w zakresie najlepszych praktyk kontrolnych oraz wymiany pracowników;

4) zapewnianie uczestnictwa Inspekcji, co najmniej sześć razy w roku, w skoordynowanych z właściwymi organami kontrolnymi państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, kontrolach drogowych kierowców pojazdów objętych zakresem stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006;

5) sporządzanie sprawozdań dla Komisji Europejskiej z kontroli w zakresie stosowania przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, stanu technicznego pojazdów oraz przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, na podstawie danych przekazywanych przez organy uprawnione do kontroli;

6) nadzór nad wdrażaniem przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego dyrektyw Unii Europejskiej dotyczących procedur kontroli w transporcie drogowym;

7) udział w pracach Komitetu wspierającego Komisję Europejską ustanowionym zgodnie z art. 18 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym;

8) wymiana z właściwymi organami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, informacji dostępnych na podstawie art. 19 ust. 3 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym i art. 22 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006;

9) udzielanie właściwym organom innych państw członkowskiego Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, niezbędnej pomocy i wyjaśnień w zakresie kontroli czasu jazdy i czasu postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku;

10) realizowanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii, zadań związanych z budową systemu TDS („Transport Documentation System”);

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.

6. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii należy:

1) administrowanie bazą danych centralnej ewidencji naruszeń w transporcie drogowym, a także współpraca w tym zakresie ze służbami informatycznymi Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego;

2) tworzenie, we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym, procedur obiegu korespondencji w Inspektoracie;

3) tworzenie schematów procesów wykonywanych przez komórki organizacyjne Inspektoratu;

4) wdrażanie i udoskonalanie funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów;

5) analiza funkcjonowania systemu informatycznego Inspekcji oraz opracowywanie i realizowanie koncepcji i kierunków jego rozwoju;

6) analiza potrzeb Inspekcji w zakresie wspierania realizacji jej zadań przez systemy teleinformatyczne i nowe technologie;

7) opracowywanie we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym planów zakupów, instalacji i wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w Inspektoracie oraz Inspekcji Transportu Drogowego;

8) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy i usługi teleinformatyczne oraz nowe technologie;

9) sporządzanie, we współpracy z Wydziałem ds. Inspekcji, raportów i zestawień z centralnej ewidencji naruszeń;

10) opracowywanie we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym zasad i procedur użytkowania przez pracowników Inspektoratu sprzętu, systemów oraz zasobów teleinformatycznych;

11) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie analizy, projektowania i wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w Inspekcji Transportu Drogowego;

12) wdrażanie bądź koordynacja wdrażania i przekazywania systemów oraz nowych technologii do eksploatacji w Inspekcji;

13) opracowywanie i realizacja polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego Inspekcji oraz nadzór, we współpracy ze Stanowiskiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Biurem Głównego Inspektora, nad bezpieczeństwem danych przechowywanych w systemie informatycznym Inspektoratu, w tym danych niejawnych oraz danych osobowych;

14) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie ich właściwości rzeczowej, założeń systemów wspierających realizację zadań Inspekcji wynikających z obowiązku wymiany informacji z innymi uprawnionymi podmiotami krajowymi oraz odpowiednikami Inspekcji w państwach trzecich;

15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.

§ 15

Biuro Kadr i Szkolenia

1. Biuro Kadr i Szkolenia wykonuje zadania związane z obsługą i organizacją zatrudnienia w Inspektoracie, wspiera dyrektora generalnego w zarządzaniu kadrami, a także zajmuje się szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Inspektoratu oraz Inspekcji.

2. W skład Biura Kadr i Szkolenia wchodzą:

1) Wydział Szkolenia (BKS-WSN);

2) Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr GITD (BKS-SKG);

3) Stanowisko ds. Rekrutacji GITD (BKS-SRI);

4) Stanowisko ds. Kadrowych WITD (BKS-SKW).

3. Do zadań Wydziału Szkolenia należy:

1) ustalanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;

2) ustalanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu i Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

3) opracowywanie planu szkoleń pracowników Inspektoratu, inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

4) realizacja, we współpracy z Biurem Nadzoru Inspekcyjnego, zadań związanych z prowadzeniem szkoleń w ramach współpracy międzynarodowej;

5) przygotowywanie i organizacja kursów specjalistycznych oraz egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

6) przygotowywanie i organizacja egzaminów dla uczestników specjalistycznych kursów dla inspektorów oraz egzaminów na inspektorów transportu drogowego, a także analiza ich wyników pod kątem doskonalenia programów szkolenia kandydatów na inspektorów;

7) organizacja corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;

8) wydawanie certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursów organizowanych przez Inspektorat;

9) opracowywanie i aktualizacja wewnętrznych zasad finansowania szkoleń pracowników Inspektoratu;

10) realizacja szkoleń zawodowych pracowników Inspektoratu;

11) współpraca z zewnętrznymi wykładowcami oraz z inspektorami transportu drogowego w zakresie prowadzonych zajęć w ramach kursów specjalistycznych dla inspektorów oraz corocznego ich doszkalania;

12) prowadzenie rejestru i zbioru umów z wykładowcami prowadzącymi zajęcia w ramach kursów specjalistycznych i corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;

13) realizacja zadań związanych ze szkoleniem BHP pracowników Inspektoratu oraz nadzór nad przestrzeganiem w Inspektoracie zasad BHP;

14) przygotowywanie umów zawieranych z kontrahentami Inspektoratu, wymagających wprowadzenia do programu finansowo-płacowego danych osobowych związanych z prowadzeniem przez Inspektorat rozliczeń z tytułu podatku dochodowego, ubezpieczenia zdrowotnego oraz ubezpieczeń społecznych, a także innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniem;

15) dokonywanie okresowej oceny efektywności szkoleń prowadzonych przez Inspektorat i sporządzanie okresowych sprawozdań dotyczących przeprowadzanych szkoleń;

16) organizowanie służby przygotowawczej w służbie cywilnej;

17) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

4. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Kadr GITD należy:

1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i trwaniem stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i z pozostałymi pracownikami Inspektoratu, a także wykonywanie czynności związanych z ustaniem stosunku pracy i prowadzeniem dokumentacji kadrowej;

2) realizacja decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego dotyczących awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników Inspektoratu;

3) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych pracowników w zakresie ustalania kapitału początkowego oraz przygotowywanie dokumentów do uzyskania emerytury lub renty przez pracownika albo członków jego rodziny, będących na jego utrzymaniu;

4) nadzór nad prawidłowością przygotowywania przez przełożonych opisów stanowisk pracy oraz czuwanie nad prawidłowymi konsekwencjami wartościowania stanowisk;

5) opracowywanie projektów planów zatrudnienia oraz wykorzystania funduszu płac na wynagradzanie pracowników Inspektoratu;

6) obsługa komputerowego programu finansowo-płacowego poprzez wprowadzanie danych dotyczących stosunku zatrudnienia oraz współpraca z Biurem Administracyjno-Budżetowym w przygotowywaniu listy płac, w zakresie właściwości rzeczowej Biura Kadr i Szkolenia;

7) opracowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, rocznych planów urlopów oraz prowadzenie ewidencji tych urlopów;

8) prowadzenie spraw z zakresu medycyny pracy;

9) czuwanie nad dyscypliną pracy i przestrzeganiem zasad etyki zawodowej obowiązujących pracowników Inspektoratu, a także wdrażanie w Inspektoracie polityki antykorupcyjnej;

10) wystawianie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych krajowych i zagranicznych, dotyczących wyjazdów służbowych pracowników Inspektoratu;

11) prowadzenie, na podstawie dokumentacji czasu pracy z poszczególnych komórek organizacyjnych Inspektoratu, ewidencji czasu pracy pracowników Inspektoratu;

12) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspektoracie;

13) opracowywanie projektu regulaminu pracy oraz wynagradzania pracowników Inspektoratu;

14) obsługa organizacyjna komisji socjalnej;

15) przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy pracowników Inspektoratu;

16) inicjowanie działań mających na celu rozwój zawodowy i osobowy pracowników w ramach tzw. ścieżki kariery;

17) tworzenie założeń i realizacja polityki motywacyjnej prowadzonej przez dyrektora generalnego;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

5. Do zadań Stanowiska ds. Rekrutacji należy:

1) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspektoracie, w tym organizacja naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej;

2) przygotowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy w korpusie służby cywilnej;

3) upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w siedzibie Inspektoratu oraz w publikatorach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Inspektoratu;

4) przyjmowanie i prowadzenie rejestru ofert pracy po ukazaniu się ogłoszenia oraz ich weryfikacja;

5) współpraca z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie organizowania praktyk;

6) współpraca z urzędami pracy w zakresie pozyskiwania stażystów do odbywania staży absolwenckich w Inspektoracie;

7) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie naborów;

8) obsługa komisji rekrutacyjnych Inspektoratu;

9) publikowanie wyników rekrutacji w Biuletynie Służby Cywilnej;

10) przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura;

11) monitoring aktualnego stanu regulacji prawnych z zakresu prawa pracy;

12) obsługa kancelaryjna i organizacyjna komisji dyscyplinarnej Inspekcji;

13) obsługa kancelaryjna rzecznika dyscyplinarnego Inspektoratu oraz współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

6. Do zadań Stanowiska ds. Kadrowych WITD należy:

1) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej uzgadniania z Wojewodami wniosków dotyczących powoływania i odwoływania Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego oraz uzgadniania z Wojewódzkimi Inspektorami zmian osobowych na stanowisku zastępcy Wojewódzkiego Inspektora;

2) współpraca z Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego w zakresie obsady wolnych stanowisk pracy na stanowisku inspektora transportu drogowego;

3) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspekcji;

4) przygotowywanie projektów decyzji Głównego Inspektora w zakresie rekrutacji kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

5) nadzorowanie i koordynacja czynności, prowadzonych przez komórki ds. kadrowych w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego, związanych z naborem kandydatów na inspektorów transportu drogowego ubiegających się o przyjęcie do pracy w wojewódzkich inspektoratach;

6) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, sprawdzianów wiedzy w ramach procedury naboru kandydatów na inspektorów transportu drogowego;

7) współpraca z podmiotami realizującymi ocenę dopasowania kandydatów na inspektorów transportu drogowego na podstawie testów psychologicznych;

8) wydawanie i ewidencja legitymacji służbowych, odznak inspektorów transportu drogowego, upoważnień do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego oraz pieczęci do stemplowania tarcz tachografów inspektorom transportu drogowego;

9) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspekcji;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

§ 16

Biuro Prawne i Orzecznictwa

1. Biuro Prawne i Orzecznictwa realizuje obsługę prawną Inspektoratu, prowadzi postępowania sądowe i administracyjne w trybie przewidzianym w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego, zapewnia reprezentację Głównego Inspektora w postępowaniach sądowych oraz postępowaniach prowadzonych na podstawie przepisów odrębnych, uczestniczy w procesie legislacyjnym w zakresie przepisów dotyczących przewozu drogowego oraz działania Inspekcji, a także zapewnia reprezentację Głównego Inspektora w tym procesie i udziela informacji prawnej w Inspekcji.

2. W skład Biura Prawnego i Orzecznictwa wchodzą:

1) Wydział Postępowań Administracyjnych (BPO-WPA);

2) Wydział Postępowań Sądowych (BPO-WPS);

3) Wydział Legislacyjny (BPO-WLG);

4) Stanowisko ds. Administracyjnych (BPO-SDA).

3. Do zadań Wydziału Postępowań Administracyjnych należy:

1) prowadzenie postępowań administracyjnych na zasadach przewidzianych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego;

2) przygotowanie projektów decyzji, postanowień i innych pism wydawanych w toku postępowań administracyjnych prowadzonych przez Głównego Inspektora;

3) analizowanie w trakcie procesu odwoławczego rozstrzygnięć podejmowanych przez organy I instancji pod względem najczęściej popełnianych błędów proceduralnych i merytorycznych oraz podejmowanie działań informacyjnych w celu ich ograniczania;

4) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji i ewidencji rozstrzygnięć Głównego Inspektora;

5) udzielanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Sądowych, informacji prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie przewozu drogowego w sprawach dotyczących zadań Inspekcji;

6) przygotowywanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Sądowych, projektów rozstrzygnięć wydawanych przez Głównego Inspektora w trybach nadzwyczajnych oraz rozstrzygnięć podejmowanych w sprawach dotyczących umorzenia, odroczenia lub rozłożenia kar pieniężnych na raty;

7) ewidencja opinii prawnych dotyczących stosowania przepisów z zakresu przewozu drogowego;

8) współpraca z Biurem Kadr i Szkolenia w zakresie określania potrzeb szkoleniowych inspektorów transportu drogowego oraz uczestnictwo w prowadzeniu szkoleń dla inspektorów transportu drogowego z zakresu przepisów prawa dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji;

9) przekazywanie dyrektorowi Biura Nadzoru Inspekcyjnego informacji o nieprawidłowościach stwierdzanych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych;

10) udzielanie informacji o prowadzonych postępowaniach administracyjnych;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

4. Do zadań Wydziału Postępowań Sądowych należy:

1) reprezentowanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Administracyjnych, Głównego Inspektora i uczestnictwo w postępowaniach przed sądami administracyjnymi w sprawach skarg na rozstrzygnięcia Głównego Inspektora oraz wykonywanie przy współudziale właściwych rzeczowo komórek organizacyjnych Inspektoratu zastępstwa procesowego Głównego Inspektora i dyrektora generalnego przed sądami powszechnymi;

2) przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, projektów kasacji, odpowiedzi na kasacje i innych pism procesowych;

3) współpraca z Wydziałem Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Legislacyjnym w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych i prac legislacyjnych;

4) bieżąca analiza i upowszechnianie w Inspekcji orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji oraz rozpowszechnianie w Inspekcji wykładni obowiązujących przepisów z zakresu przewozu drogowego;

5) prowadzenie dokumentacji i ewidencji rozstrzygnięć Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego;

6) współpraca z Biurem Kadr i Szkolenia w zakresie określania potrzeb szkoleniowych inspektorów transportu drogowego oraz uczestnictwo w prowadzeniu szkoleń dla inspektorów transportu drogowego z zakresu orzecznictwa dotyczącego działalności kontrolnej Inspekcji;

7) koordynacja i nadzór nad korzystaniem przez Inspektorat z zewnętrznej pomocy prawnej;

8) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów zawieranych przez Inspektorat;

9) współpraca z Biurem Głównego Inspektora przy załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura Prawnego i Orzecznictwa;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

5. Do zadań Wydziału Legislacyjnego należy:

1) opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie przewozu drogowego;

2) zapewnianie reprezentacji Głównego Inspektora w procesie legislacyjnym w zakresie przepisów dotyczących przewozu drogowego oraz działania Inspekcji;

3) opiniowanie projektów aktów prawnych przekazywanych w ramach uzgodnień wewnątrz i międzyresortowych;

4) opracowywanie, we współpracy z właściwymi rzeczowo komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektów aktów prawa wewnętrznego wydawanych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;

5) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń i decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;

6) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów zarządzeń, decyzji i wytycznych Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;

7) gromadzenie, aktualizacja i rozpowszechnianie w Inspekcji aktów prawnych i publikacji dotyczących stosowania prawa w zakresie przewozu drogowego oraz w innych sprawach należących do kompetencji Głównego Inspektora;

8) monitorowanie, we współpracy z Biurem Nadzoru Inspekcyjnego, zmian w przepisach Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych w zakresie dotyczącym przewozu drogowego i w innych sprawach należących do kompetencji Głównego Inspektora;

9) przygotowywanie, we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym, materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie dotyczącym działalności Biura;

10) aktualizacja, w zakresie właściwości rzeczowej Biura, przy współudziale Wydziału Postępowań Administracyjnych i Wydziału Postępowań Sądowych oraz we współpracy z Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

6. Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych należy:

1) przechowywanie i ewidencja dokumentów wytwarzanych w Biurze zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;

2) archiwizacja dokumentów Biura;

3) przekazywanie danych i współpraca z Wydziałami: Postępowań Administracyjnych i Postępowań Sądowych przy tworzeniu sprawozdań z prac tych wydziałów;

4) aktualizacja elektronicznej ewidencji pism dotyczących spraw załatwianych w ramach właściwości Biura;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

§ 17

Biuro Administracyjno-Budżetowe

1. Biuro Administracyjno-Budżetowe odpowiada za realizację spraw związanych z planowaniem i wydatkowaniem budżetu, obsługę finansową Inspektoratu, obsługę administracyjną Inspektoratu, a także gospodarowanie majątkiem oraz zapewnianie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu.

2. W skład Biura Administracyjno-Budżetowego wchodzą:

1) Wydział Finansowo-Księgowy (BAB-WFK);

2) Stanowisko ds. Administracyjnych (BAB-ADM);

3) Stanowisko ds. Gospodarczych (BAB-SGO);

4) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych (BAB-ZPB);

5) Wieloosobowe Stanowisko ds. Informatyki (BAB-STI);

6) Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej (BAB-SKW);

7) Dyspozytor Taboru Samochodowego (BAB-SDS);

8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego (BAB-AZK).

3. Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:

1) prowadzenie rachunkowości Inspektoratu zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz z uwzględnieniem szczególnych zasad rachunkowości i planów kont dla budżetu państwa;

2) opracowywanie materiałów do projektu budżetu państwa w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;

3) opracowywanie projektu budżetu oraz planu rzeczowo-finansowego wydatków Inspektoratu we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, w zakresie ich właściwości rzeczowej;

4) dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;

5) analiza danych finansowych przekazywanych przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, w tym danych zawartych w sprawozdaniach finansowych, oraz ich opracowywanie na potrzeby Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;

6) prowadzenie sprawozdawczości z wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego” w zakresie i terminach oraz na zasadach przewidzianych obowiązującymi przepisami;

7) regulowanie i rozliczanie zobowiązań z tytułu dostaw oraz usług i świadczeń, a także prowadzenie rozrachunków z pracownikami, w tym obsługa finansowa podróży służbowych;

8) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych;

9) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

10) analiza i opiniowanie pod względem finansowym zawieranych umów;

11) wystawianie przelewów i rozliczeń z bankami, m.in. za pomocą teletransmisji;

12) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz likwidatura zewnętrznych dokumentów finansowo-księgowych;

13) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zakładowego planu kont;

14) opiniowanie projektów decyzji uruchamiających środki budżetowe;

15) obsługa kasowa Inspektoratu;

16) sporządzanie list płac, prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz dokonywanie innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniami;

17) wydawanie w porozumieniu z Biurem Kadr i Szkolenia zaświadczeń niezbędnych do ustalenia uprawnień do zasiłku rodzinnego oraz wysokości wynagrodzenia;

18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

4. Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych należy:

1) nadzór nad prawidłowością obiegu dokumentów, w tym elektronicznego obiegu dokumentów, w Inspektoracie;

2) opracowywanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, oraz nadzór nad stosowaniem w Inspektoracie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

5. Do zadań Stanowiska ds. Gospodarczych należy:

1) administrowanie lokalami, pomieszczeniami oraz innymi składnikami będącymi w dyspozycji Inspektoratu;

2) sporządzanie projektów umów związanych z obsługą funkcjonowania Inspektoratu;

3) prowadzenie zbioru oryginałów umów dotyczących dokonanych przez Inspektorat zakupów i zleconych usług;

4) obsługa gospodarcza Inspektoratu;

5) prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych;

6) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego w pomieszczeniach biurowych wykorzystywanych przez Inspektorat;

7) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektu planu wydatków majątkowych i jego realizacja;

8) zaopatrywanie Inspektoratu w niezbędny do pracy sprzęt i wyposażenie oraz materiały biurowe i eksploatacyjne;

9) administrowanie służbowymi telefonami komórkowymi i rozliczanie kosztów ich wykorzystania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami wewnętrznymi;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

6. Do Stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:

1) prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, postępowań o udzielanie zamówień publicznych oraz wspólnych zamówień Inspekcji, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie przepisami wewnętrznymi;

2) prowadzenie dokumentacji w postępowaniach o zamówienie publiczne;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

7. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Informatyki należy:

1) administrowanie systemem informatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, a także współpraca w tym zakresie z komórkami ds. informatyki Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego;

2) administrowanie systemem informatycznym Inspektoratu oraz bazami danych użytkowanymi w Inspektoracie;

3) administrowanie siecią komputerową Inspektoratu oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją, w tym tworzenie kont użytkowników w domenach Inspektoratu oraz przydzielanie uprawnień do poszczególnych zasobów teleinformatycznych Inspektoratu;

4) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi wsparcia technicznego na rzecz Inspektoratu w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z funkcjonowania użytkowanego systemu informatycznego;

5) obsługa informatyczna, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;

6) zarządzanie sprzętem i oprogramowaniem komputerowym użytkowanym w Inspektoracie oraz zapewnienie pracownikom Inspektoratu wsparcia informatycznego i technicznego;

7) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi serwisowe w zakresie napraw, rozbudowy lub wymiany sprzętu oraz oprogramowania;

8) prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją sprzętu i systemów teleinformatycznych w Inspektoracie;

9) określanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;

10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

8. Do Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy:

1) sporządzanie projektów planów oraz programów kontroli;

2) przeprowadzanie kompleksowych, problemowych lub sprawdzających kontroli planowych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Inspektoratu na zasadach określonych w Regulaminie przeprowadzania kontroli wewnętrznej;

3) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie;

4) sporządzanie na podstawie przeprowadzonych kontroli protokołów lub sprawozdań oraz wystąpień pokontrolnych, a także ich przekazywanie i formułowanie wniosków oraz zaleceń dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów kontrolowanych komórek organizacyjnych dotyczących działania tych komórek oraz Inspektoratu zgodnie z zasadami, o których mowa w § 10;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

9. Do zadań Dyspozytora Taboru Samochodowego należy:

1) gospodarowanie środkami transportu w Inspektoracie, w tym obsługa Inspektoratu w zakresie potrzeb komunikacyjnych i transportowych;

2) zapewnianie racjonalnego wykorzystania środków transportu w Inspektoracie;

3) organizowanie napraw i remontów taboru samochodowego Inspektoratu;

4) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów eksploatacyjnych taboru samochodowego Inspektoratu;

5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

10. W ramach stanowiska Dyspozytora Taboru Samochodowego może funkcjonować etat kierowcy.

11. Do zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy:

1) prowadzenie zakładowego archiwum Inspektoratu;

2) inicjowanie rozwiązań w zakresie przechowywania akt biurowych oddanych na przechowanie do Archiwum;

3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.

§ 18

Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego

1. Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego jest komórką organizacyjną, wykonującą ogół działań, przez które kierownik jednostki uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności.

2. Do zadań audytora wewnętrznego zatrudnionego na Stanowisku do spraw Audytu Wewnętrznego należy:

1) opracowywanie rocznych planów audytu wewnętrznego;

2) opracowanie i doskonalenie metodyki przeprowadzania audytu wewnętrznego;

3) dokonywanie identyfikacji, analizy i oceny ryzyka;

4) organizowanie i przeprowadzanie audytu wewnętrznego w Inspektoracie;

5) prowadzenie bieżących akt audytu wewnętrznego w celu dokumentowania przebiegu i wyników zadańaudytowych;

6) prowadzenie stałych akt audytu wewnętrznego w celu gromadzenia informacji dotyczących obszarów i procesów, które mogą być przedmiotem audytu wewnętrznego;

7) dokumentowanie i ocena zachodzących w Inspektoracie procesów, w szczególności pod kątem:

a) adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli w tym przestrzegania procedur kontroli finansowej oraz zarządzania ryzykiem;

b) przestrzegania zasady legalności, celowości i oszczędności w dokonywaniu wydatków oraz uzyskiwania najlepszych efektów w ramach posiadanych środków;

c) przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań;

d) funkcjonowania w Inspektoracie gospodarki finansowej zgodnie z zasadami legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, przejrzystości i jawności;

8) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych zadań audytowych i przedstawianie ich Głównemu Inspektorowi, dyrektorowi generalnemu oraz dyrektorom audytowanych komórek organizacyjnych Inspektoratu;

9) opracowywanie sprawozdań z wykonania rocznego planu audytu i przekazywanie ich dyrektorowi generalnemu i ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;

10) monitorowanie oraz ocena dostosowania działań komórki organizacyjnej lub Inspektoratu do przedstawionych wcześniej zaleceń audytu lub kontroli;

11) współpraca z komórką organizacyjną właściwą do spraw koordynacji kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych;

12) współpraca z audytorami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz kontrolerami Najwyższej Izby Kontroli;

13) opracowywanie i przesyłanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych innych wymaganych informacji, raportów i sprawozdań;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

§ 19

Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych

1. Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych ma za zadanie zapewnienie realizacji w Inspektoracie przepisów o ochronie informacji niejawnych.

2. Do zadań Stanowiska należy w szczególności:

1) zapewnienie w Inspektoracie ochrony informacji niejawnych, kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, kontrolowanie ewidencji, materiałów i dokumentów, a także przeprowadzanie szkoleń pracowników Inspektoratu w zakresie ochrony informacji niejawnych;

2) współpraca ze służbami ochrony państwa w zakresie realizacji zadań wynikających z ochrony informacji niejawnych i informowanie Głównego Inspektora o przebiegu tej współpracy;

3) wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych;

4) opracowywanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”;

5) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających, wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa osobie sprawdzanej i zawiadamianie o tym osoby upoważnionej do obsady stanowiska lub powiadamianie pisemnie osoby upoważnionej do obsady stanowiska o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa;

6) dokumentowanie wszystkich czynności przeprowadzanych w trakcie postępowania sprawdzającego, przechowywanie akt spraw zakończonych postępowaniem sprawdzającym i udostępnianie ich osobie sprawdzonej, sądom i prokuraturze, a także osobie upoważnionej do obsady stanowiska lub służbom ochrony państwa w związku z prowadzonym postępowaniem sprawdzającym;

7) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach związanych z dostępem do informacji niejawnych, udostępnianie tych danych sądom, prokuraturze lub służbom ochrony państwa;

8) prowadzenie kancelarii tajnej;

9) przyjmowanie i ewidencjonowanie oświadczeń majątkowych składanych przez pracowników Inspektoratu oraz Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;

10) ewidencja wydanych oraz niszczenie wycofanych pieczęci i pieczątek służbowych;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora lub dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

§ 20

Obsługa kancelaryjna oraz sekretarsko-biurowa komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

1. Obsługę kancelaryjną oraz sekretarsko-biurową komórek organizacyjnych zapewniają sekretariaty tych komórek organizacyjnych, z zastrzeżeniem postanowień ust. 3.

2. Do zadań sekretariatów komórek organizacyjnych należy w szczególności:

1) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji kierowanej do komórki organizacyjnej, a także nadzorowanie obiegu korespondencji w tej komórce i korespondencji kierowanej w danej sprawie do innych komórek organizacyjnych, zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;

2) wysyłanie korespondencji wychodzącej z komórki organizacyjnej;

3) prowadzenie terminarza dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

4) prowadzenie wykazu spraw terminowych, ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych stosownie do właściwych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;

5) kierowanie interesantów zgłaszających się bezpośrednio i telefonicznie do właściwych pracowników komórki organizacyjnej;

6) przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

7) przyjmowanie i nadawanie oraz rejestrowanie faksów;

8) prowadzenie spraw z zakresu obsługi administracyjnej komórki organizacyjnej, w tym powielanie dokumentów, rozdzielanie materiałów biurowych, a także rozprowadzanie prasy i dzienników urzędowych;

9) rozdzielanie korespondencji kierowanej do komórki organizacyjnej zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

10) rozdzielanie spraw pomiędzy pracowników komórki organizacyjnej zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

11) przechowywanie dokumentów niezbędnych w bieżącej pracy dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

12) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy oraz dokumentacją czasu pracy w komórce organizacyjnej;

13) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez dyrektora, jego zastępcę oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;

14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora, jego zastępcę oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej.

3. Postanowień ust. 1 nie stosuje się do Biura Głównego Inspektora, Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego oraz Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, których obsługę kancelaryjną oraz sekretarsko-biurową zapewnia Kancelaria Inspektoratu.

4. Obieg dokumentów, prowadzone rejestry, system rejestracji oraz znakowania dokumentów, a także sposób ich przechowywania i archiwizowania w Inspektoracie określają odrębne przepisy wewnętrzne.

§ 21

Zadania wspólne komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych Inspektoratu należy w szczególności:

1) przygotowywanie materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie działalności komórki organizacyjnej;

2) udział w planowaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenia zamówienia publicznego na dostawy, usługi i roboty w zakresie działania komórki organizacyjnej;

3) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej;

4) współpraca, w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej, z Wydziałem Prezydialnym w Biurze Głównego Inspektora w załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu;

5) opracowywanie i opiniowanie, w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej, projektów aktów prawnych, w tym w ramach uzgodnień wewnątrz oraz międzyresortowych;

6) delegowanie pracowników komórki organizacyjnej do udziału w pracach zespołów i komisji międzyresortowych oraz powoływanych przez Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;

7) przygotowywanie dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz innych uprawnionych podmiotów sprawozdań z działalności komórki organizacyjnej;

8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego.

Załącznik 2. [SCHEMAT ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO]

Załącznik nr 2

SCHEMAT ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO

infoRgrafika

Załącznik 3. [WYKAZ SYMBOLI LITEROWYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO]

Załącznik nr 3

WYKAZ SYMBOLI LITEROWYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO

Lp.

Nazwa komórki organizacyjnej

Symbol literowy

1

Biuro Głównego Inspektora

 

BGI

 

Kancelaria Inspektoratu Transportu Drogowego

 

BGI-KGI

 

Wydział Prezydialny

 

BGI-WPZ

 

Wydział Informacji i Promocji

 

BGI-WRP

2

Biuro Nadzoru Inspekcyjnego

 

BNI

 

Wydział do spraw Inspekcji

 

BNI-WDI

 

Wydział do spraw Kontroli Inspekcyjnej

 

BNI-WKI

 

Biuro do spraw Współpracy Międzynarodowej

 

BNI-WSM

 

Wieloosobowe Stanowisko do spraw Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii

 

BNI-SNT

3

Biuro Kadr i Szkolenia

 

BKS

 

Wydział Szkolenia

 

BKS-WSN

 

Wieloosobowe Stanowisko do spraw Kadr GITD

 

BKS-SKG

 

Stanowisko do spraw Rekrutacji GITD

 

BKS-SRI

 

Stanowisko do spraw Kadrowych WITD

 

BKS-SKW

4

Biuro Prawne i Orzecznictwa

 

BPO

 

Wydział Postępowań Administracyjnych

 

BPO-WPA

 

Wydział Postępowań Sądowych

 

BPO-WPS

 

Wydział Legislacyjny

 

BPO-WLG

 

Stanowisko do spraw Administracyjnych

 

BPO-SDA

5

Biuro Administracyjno-Budżetowe

 

BAB

 

Wydział Finansowo-Księgowy

 

BAB-WFK

 

Stanowisko do spraw Administracyjnych

 

BAB-ADM

 

Stanowisko do spraw Gospodarczych

 

BAB-SGO

 

Stanowisko do spraw Zamówień Publicznych

 

BAB-ZPB

 

Wieloosobowe Stanowisko do spraw Informatyki

 

BAB-STI

 

Stanowisko do spraw Kontroli Wewnętrznej

 

BAB-SKW

 

Dyspozytor Taboru Samochodowego

 

BAB-SDS

 

Stanowisko do spraw Archiwum Zakładowego

 

BAB-AZK

6

Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego

 

SAW

7

Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych

 

SDO

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-02-19
  • Data wejścia w życie: 2008-02-19
  • Data obowiązywania: 2009-02-11
  • Dokument traci ważność: 2009-11-18

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA