REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 4 poz. 12

ZARZĄDZENIE Nr 11
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 21 stycznia 2008 r.

w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Tworzy się państwową jednostkę budżetową – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwaną dalej „Centrum” i ustanawia dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi głównemu w częściach: 27 – informatyzacja i 42 – sprawy wewnętrzne.

§ 2.

Centrum nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 3.

Dyrektor Generalny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 lit. d ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217, z późn. zm.2)) przekaże protokołem zdawczo-odbiorczym Dyrektorowi Centrum składniki majątkowe związane bezpośrednio z realizacją powierzonych Centrum zadań.

§ 4.

Sprawy z zakresu powierzonych zadań wszczęte i niezakończone przed dniem podpisania zarządzenia wraz z podjętymi zobowiązaniami przekazuje się Centrum.

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2008 r.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: G. Schetyna

 

 

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 96, Nr 50, poz. 331, Nr 99, poz. 660, Nr 123, poz. 847 i Nr 176, poz. 1242.

Załącznik 1. [Statut Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji]

Załącznik do zarządzenia Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. (poz. 12)

Statut
Centrum Projektów Informatycznych
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

§ 1.

1. Centrum jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.

3. Centrum realizuje zadania powierzone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie projektów informatycznych istotnych dla informatyzacji państwa, w szczególności:

1) elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP);

2) PESEL2;

3) pl.lD.

§ 2.

W skład Centrum wchodzą:

1) Kierownictwo Centrum – Dyrektor;

2) Główny Księgowy;

3) Wydział Projektu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej:

4) Wydział Projektu PESEL2 i pl.lD;

5) Wydział Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa;

6) Wydział Administracyjno-Finansowy;

7) Zespół Stanowisk Samodzielnych.

§ 3.

Dyrektora Centrum powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 4.

1. Centrum kieruje Dyrektor przy pomocy naczelników wydziałów.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje upoważniony przez Dyrektora naczelnik wydziału.

4. Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.

5. Dyrektor może wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

6. Dyrektor Centrum może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.

§ 5.

1. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne i podległe stanowiska samodzielne;

2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wydziałami i stanowiskami samodzielnymi;

3) wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;

4) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.1));

5) prowadzenie polityki informacyjnej;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;

8) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.2));

9) nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum.

2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 6.

Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości jednostki;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Wydział Administracyjno-Finansowy zgodnie z obowiązującymi przepisami;

4) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych z budżetu państwa;

5) sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących wykorzystania środków finansowych.

§ 7.

Do zakresu działania Wydziału Projektu Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej należy:

1) kierowanie przebiegiem realizacji projektu ePUAP;

2) wykonywanie prac i produktów w ramach realizacji projektu ePUAP;

3) monitorowanie prawidłowości merytorycznej powstających produktów projektu z punktu widzenia przyszłego użytkownika, a w tym uzgadnianie wymagań użytkowników (opisów produktów);

4) zapewnienie kompletności i spójności informacji zawartej w powstających dokumentach projektowych w stosunku do zidentyfikowanych potrzeb użytkowników;

5) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych;

6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanego projektu;

7) obsługa organizacyjno-techniczna spotkań projektowych;

8) rejestrowanie i prawidłowe przechowywanie dokumentów projektowych;

9) utrzymanie repozytorium projektu;

10) zarządzanie elektronicznymi dokumentami projektowymi powstającymi po stronie Centrum i udzielanie w tym zakresie wsparcia technicznego.

§ 8.

Do zakresu działania Wydziału Projektu PESEL2 i pl.lD należy:

1) kierowanie przebiegiem realizacji projektu PESEL2 i projektu pl.lD;

2) wykonywanie prac i produktów w ramach realizacji projektów;

3) monitorowanie prawidłowości merytorycznej powstających produktów projektów z punktu widzenia przyszłego użytkownika, a w tym uzgadnianie wymagań użytkowników (opisów produktów);

4) zapewnienie kompletności i spójności informacji zawartej w powstających dokumentach projektowych w stosunku do zidentyfikowanych potrzeb użytkowników;

5) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych;

6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie realizowanych projektów;

7) obsługa organizacyjno-techniczna spotkań projektowych;

8) rejestrowanie i prawidłowe przechowywanie dokumentów projektowych;

9) utrzymanie repozytorium projektów;

10) zarządzanie elektronicznymi dokumentami projektowymi powstającymi po stronie Centrum i udzielanie w tym zakresie wsparcia technicznego.

§ 9.

Do zakresu działania Wydziału Projektowania Mechanizmów Bezpieczeństwa należy:

1) opracowywanie wymagań i rozwiązań projektowych w zakresie bezpieczeństwa;

2) nadzorowanie wdrożeń rozwiązań bezpieczeństwa, w tym opartych o podpis elektroniczny, w budowanych przez Centrum systemach;

3) dostarczanie wiedzy eksperckiej w zakresie aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego, w tym:

a) wymogów prawa w zakresie bezpieczeństwa informacji,

b) wymogów norm,

c) wymagań i standardów tworzonych polityk, regulaminów i instrukcji,

d) wymagań dotyczących funkcjonalności w zakresie identyfikacji, autoryzacji, rozliczalności i audytu systemów;

4) tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych w ramach Centrum;

5) współpraca z innymi wydziałami w zakresie prac projektowych;

6) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami w zakresie projektów realizowanych przez Centrum.

§ 10.

Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Finansowego należy:

1) realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;

2) gospodarowanie mieniem, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;

3) realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;

4) sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji;

5) rozliczanie środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów realizowanych przez Centrum;

6) prowadzenie rejestru pracowników oraz dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników, rozliczaniem wykorzystanych urlopów oraz ewidencji czasu pracy i dyscypliny pracy;

7) sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;

8) opracowanie polityki szkoleniowej jednostki;

9) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;

10) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;

11) prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów;

12) opracowywanie planu ochrony jednostki, szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz planowanie i organizacja spraw obronnych;

13) realizacja i koordynacja przebiegu kontroli wewnętrznej w Centrum;

14) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenia zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanych projektów.

§ 11.

W skład Zespołu Stanowisk Samodzielnych wchodzą:

1) radca prawny, którego zadaniem jest obsługa prawna Centrum;

2) audytor wewnętrzny, który realizuje zadania mające na celu uzyskiwanie obiektywnych i niezależnych ocen funkcjonowania Centrum, głównie w zakresie gospodarki finansowej;

3) inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na bezpieczeństwo pracy;

4) inspektor do spraw przeciwpożarowych, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na ochronę przeciwpożarową.

§ 12.

Szczegółową strukturę organizacyjną i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324 i Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546 i Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539 i Nr 267, poz. 2252 oraz z 2006 r. Nr 157, poz. 1119 i Nr 208, poz. 1540.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 149, poz. 1078, Nr 218, poz. 1592 i Nr 220, poz. 1600.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-04-04
  • Data wejścia w życie: 2008-02-01
  • Data obowiązywania: 2011-12-27
  • Dokument traci ważność: 2016-07-01
Jest zmieniany przez:
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA