REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 10 poz. 46

ZARZĄDZENIE Nr 27
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 13 sierpnia 2010 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146) w związku z art. 105 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1706) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 stycznia 2008 r. w sprawie utworzenia państwowej jednostki budżetowej – Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 4, poz. 12, Nr 9, poz. 43 i 45 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 5 i Nr 8, poz. 44), załącznik „Statut Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji” otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Miller

Załącznik 1. [STATUT CENTRUM PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI]

Załącznik do zarządzenia Nr 27 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 13 sierpnia 2010 r. (poz. 46)

STATUT

CENTRUM PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

§ 1.

1. Centrum jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.

3. Centrum realizuje zadania w zakresie informatyzacji i teleinformatyki:

1) powierzone, w drodze decyzji, przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i pozostające w jego właściwości, lub

2) przekazane do realizacji w ramach resortu spraw wewnętrznych i administracji, po uzyskaniu, w drodze decyzji, akceptacji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

4. Centrum realizuje zadania, o których mowa w ust. 3, we własnym imieniu, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. W przypadkach, kiedy odrębne przepisy, umowy bądź inne obowiązujące dokumenty, w szczególności dotyczące sposobu wykorzystywania europejskich funduszy strukturalnych, przewidują działanie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji albo podmiotu w ramach resortu spraw wewnętrznych i administracji, uniemożliwiające Centrum realizację zadań we własnym imieniu, Dyrektor Centrum oraz jego Zastępcy działają na podstawie odpowiedniego upoważnienia Ministra albo tego podmiotu.

§ 2.

W skład Centrum wchodzą:

1) Kierownictwo Centrum:

a) Dyrektor,

b) Zastępcy Dyrektora;

2) Główny Księgowy;

3) Wydział Projektów Informatycznych;

4) Wydział Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych;

5) Wydział Projektów Europejskich;

6) Wydział Administracyjny;

7) Zespół Zamówień Publicznych;

8) Zespół Finansowo-Księgowy;

9) Zespół do spraw Kadr i Płac;

10) Zespół Audytu Wewnętrznego;

11) Zespół Opiniodawczo-Doradczy i Obsługi Prawnej;

12) Zespół do spraw Promocji;

13) Zespół Ochrony Informacji Niejawnych;

14) Samodzielne Stanowisko do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej.

§ 3.

1. Dyrektora Centrum oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Powołania i odwołania Zastępcy Dyrektora dokonuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji na wniosek Dyrektora Centrum.

3. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wskutek długotrwałej niezdolności do pracy lub innych przypadków losowych Dyrektor Centrum nie może pełnić swojej funkcji, powołanie lub odwołanie Zastępcy Dyrektora może nastąpić bez wniosku, o którym mowa w ust. 2.

§ 4.

1. Centrum kieruje Dyrektor.

2. W razie nieobecności Dyrektora pracą Centrum kieruje, upoważniony przez niego na piśmie, Zastępca Dyrektora bądź inny pracownik Centrum.

3. Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i innych pracowników Centrum do załatwiania spraw oraz podpisywania określonych dokumentów w jego imieniu, w tym umów cywilnoprawnych, na podstawie stosownych upoważnień i pełnomocnictw.

4. Dyrektor może zlecić podległym pracownikom wykonywanie innych zadań, niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku.

5. Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

6. Dyrektor może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.

§ 5.

1. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;

2) sprawowanie nadzoru nad Zastępcami Dyrektora, Głównym Księgowym, Wydziałami, Zespołami oraz Samodzielnym Stanowiskiem do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej;

3) wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległego dysponentowi głównemu;

4) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej, wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 i Nr 165, poz. 1316);

5) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w jednostce;

6) wykonywanie zadań pracodawcy w stosunku do pracowników Centrum, w tym prowadzenie polityki kadrowej oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) ustalanie szczegółowej struktury etatowej Centrum, zakresów działania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz obowiązków pracowniczych;

8) podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;

9) nadzór nad polityką informacyjną i promocją realizowanych przez Centrum projektów informatycznych.

2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania albo Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie udzielonych upoważnień i pełnomocnictw.

§ 6.

Do zadań Zastępców Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) koordynowanie prac i bezpośredni nadzór nad Wydziałem Projektów Informatycznych, Wydziałem Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych oraz Wydziałem Projektów Europejskich i Zespołem do spraw Promocji;

2) nadzór nad przestrzeganiem postanowień i warunków umów zawartych w ramach realizowanych przez Centrum projektów informatycznych;

3) koordynowanie i nadzór nad organizowaniem zakupów sprzętu i usług informatycznych w ramach zamówień publicznych;

4) współpraca z instytucjami współrealizującymi projekty informatyczne, w tym projekty europejskie;

5) nadzorowanie prac związanych z eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej Centrum;

6) realizowanie zadań dotyczących funkcjonowania Centrum na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Dyrektora Centrum albo przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 7.

Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

5) sprawowanie nadzoru i kontroli:

a) prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Zespół Finansowo-Księgowy,

b) nad sporządzaniem list płac przez Zespół do spraw Kadr i Płac;

6) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem programów, planów, analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków przydzielonych na realizację projektów informatycznych;

7) sporządzanie programów, planów i sprawozdań dotyczących realizacji budżetu Centrum, jako dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

8) koordynacja wykorzystania przydzielonych Centrum środków finansowych;

9) nadzorowanie funkcjonowania obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych.

§ 8.

Do zakresu działania Wydziału Projektów Informatycznych należy:

1) zarządzanie projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji – zgodnie z przyjętą przez Centrum metodyką zarządzania projektami;

2) sporządzanie sprawozdań i raportów dotyczących realizowanych projektów informatycznych w tym sprawozdań związanych ze sprawozdawczością w ramach pozyskiwanych funduszy pomocowych;

3) prowadzenie i utrzymanie repozytorium dokumentacji projektów informatycznych;

4) opracowywanie dokumentacji dotyczącej umów o dofinansowanie projektów informatycznych ze środków pomocowych;

5) nadzór i współpraca z wykonawcami w zakresie realizacji umów zawartych w ramach prowadzonych projektów informatycznych;

6) opracowywanie i aktualizowanie dokumentów definiujących sposób zarządzania projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji;

7) współpraca z właściwymi komórkami, organami, jednostkami i podmiotami przy realizacji, przez Centrum, projektów informatycznych.

§ 9

Do zakresu działania Wydziału Planowania i Organizacji Projektów Informatycznych należy:

1) opiniowanie i przedkładanie Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji rekomendacji dotyczących inicjatyw, w tym założeń i koncepcji projektów informatycznych planowanych do realizacji w jednostkach administracji publicznej;

2) współpraca z resortami, komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanymi, w zakresie projektów informatycznych planowanych do realizacji;

3) prowadzenie prac analityczno-koncepcyjnych dotyczących formuły realizacyjnej projektów informatycznych planowanych i powierzonych do realizacji oraz współpraca z instytucjami naukowo-badawczymi w zakresie tych prac;

4) opracowywanie i przedstawianie, Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, raportów określających przeszkody prawne i faktyczne w realizacji priorytetów i celów projektów informatycznych powierzonych do realizacji;

5) współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanymi, w zakresie identyfikowania i opracowywania specyfikacji wymagań technicznych i funkcjonalnych dla rozwiązań informatycznych powstających w wyniku realizacji powierzonych Centrum projektów informatycznych;

6) dokumentowanie, analiza i weryfikacja wymagań technicznych i funkcjonalnych na potrzeby rozwiązań informatycznych powstających w wyniku realizacji powierzonych Centrum projektów informatycznych;

7) przygotowanie i analiza planów wykorzystania środków finansowych związanych z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji.

§ 10.

Do zakresu działania Wydziału Projektów Europejskich należy:

1) koordynowanie działań, analiza zagrożeń oraz kontrola stanu projektów informatycznych z obszaru bezpieczeństwa wewnętrznego o zasięgu krajowym, których realizacja wynika z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, w szczególności przygotowania organów administracji rządowej do współpracy z SIS i VIS, oraz innych zobowiązań międzynarodowych Polski;

2) gromadzenie informacji o stanie wykonania poszczególnych zadań wynikających z realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, oraz sporządzanie na ich podstawie materiałów analitycznych i raportów oraz ocen merytorycznych umożliwiających monitorowanie postępu prac;

3) realizacja zadań określonych w Programie Dostosowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS) – MasterPlan SIS i VIS PL, zwanym dalej „Programem SIS i VIS”;

4) pozyskiwanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o pracach prowadzonych na forum krajowym oraz międzynarodowym w obszarze Programu SIS i VIS, a także zapewnienie bieżącej, współpracy i wymiany informacji w zakresie dotyczącym SIS i VIS między organami administracji rządowej a organami Unii Europejskiej, w tym współdziałanie z Komisją Europejską i Radą przy budowie polskiego Narodowego Komponentu SIS i VIS;

5) udział w pracach europejskich gremiów roboczych w zakresie realizacji projektów określonych w pkt 1;

6) obsługa merytoryczna, organizacyjno-prawna, techniczna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Wizowym Systemem Informacyjnym, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Systemem Informacji Wizowej (Dz. U. Nr 281, poz. 2788, z późn. zm.1));

7) wspieranie działalności Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 6, w koordynowaniu działań organów administracji rządowej w zakresie przygotowania do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen (SIS) i Wizowym Systemem Informacyjnym (VIS) oraz administrowaniu Programem SIS i VIS, w tym działań związanych z merytorycznym, organizacyjnym i jakościowym monitoringiem i wsparciem jednostek pracujących nad przygotowaniem i realizacją Programu SIS i VIS oraz stałą analizą i sygnalizowaniem zagrożeń w zakresie nadzorowanych projektów informatycznych i całego Programu SIS i VIS;

8) koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektów aktów prawnych mających znaczenie dla Systemu Informacyjnego Schengen (SIS), Wizowego Systemu Informacyjnego (VIS) oraz pozostałych projektów informatycznych, o których mowa w pkt 1, a także uczestnictwo w pracach związanych z przygotowaniem aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dorobku prawnego Schengen.

§ 11.

Do zakresu działania Wydziału Administracyjnego należy:

1) realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;

2) gospodarowanie mieniem Centrum, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów;

3) nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych telefonów komórkowych oraz rozliczanie indywidualnie przyznanych limitów;

4) nadzór nad sposobem wykorzystywania służbowych samochodów;

5) przygotowanie i przeprowadzenie okresowych inwentaryzacji składników majątku Centrum;

6) realizacja inwestycji;

7) obsługa kancelaryjno-biurowa Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora Centrum;

8) prowadzenie archiwum Centrum i nadzorowanie jego zasobów;

9) utrzymywanie systemu służącego do komunikacji i pracy grupowej w Centrum, opartego o pocztę elektroniczną i intranetowe rozwiązania portalowe;

10) organizowanie, utrzymywanie, modernizacja i rozwój systemów informatycznych oraz telekomunikacyjnych funkcjonujących w Centrum, w tym strony internetowej Centrum.

§ 12.

Do zakresu działania Zespołu Zamówień Publicznych należy:

1) przygotowywanie i przeprowadzanie, na wniosek kierowników komórek organizacyjnych Centrum, postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z działalnością Centrum oraz realizowanymi projektami informatycznymi, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.2)) i regulacjami wewnętrznymi Centrum;

2) udział w pracach komisji przetargowych w postępowaniach, o których mowa w pkt 1;

3) udział, na podstawie pełnomocnictw, w rozprawach odbywających się w ramach procedury odwoławczo-skargowej w postępowaniach, o których mowa w pkt 1;

4) przygotowanie planów i sprawozdań w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

5) opracowywanie projektów regulaminów w sprawach zamówień publicznych;

6) przygotowywanie projektów umów (w wyniku postępowań o udzielenie zamówień publicznych).

§ 13.

Do zakresu działania Zespołu Finansowo-Księgowego należy:

1) realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;

2) przygotowywanie projektów zasad (polityki) rachunkowości oraz instrukcji obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych;

3) prowadzenie ksiąg rachunkowych Centrum;

4) sporządzanie planu finansowego, proponowanie bieżących zmian w planie, sporządzanie prognoz i analiz wydatków, w oparciu o informacje przekazane od kierowników komórek organizacyjnych Centrum;

5) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie przedsięwzięć realizowanych przez Centrum;

6) prowadzenie ewidencji wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i materiałów;

7) prowadzenie kasy Centrum;

8) naliczanie odpisu oraz bieżąca ewidencja przychodów i wydatków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

9) obsługa wydatków rzeczowo-osobowych, w tym rozliczanie delegacji służbowych i zaliczek;

10) bieżąca kontrola wykorzystania limitu finansowego wydatków.

§ 14.

Do zakresu działania Zespołu do spraw Kadr i Płac należy:

1) prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy;

2) naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, sporządzanie list płac;

3) sporządzanie i rejestrowanie umów cywilno-prawnych z osobami fizycznymi;

4) realizacja procesu naboru kandydatów do pracy w Centrum;

5) opracowywanie i realizacja przyjętej polityki szkoleniowej;

6) prowadzenie spraw związanych z delegowaniem pracowników na wyjazdy służbowe w kraju i za granicą, w tym prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych;

7) uzgadnianie z Zespołem Finansowo-Księgowym wysokości środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenia.

§ 15.

Do zakresu działania Zespołu Audytu Wewnętrznego należy przedstawianie Dyrektorowi Centrum obiektywnych i niezależnych ocen funkcjonowania systemów zarządzania i kontroli Centrum, w tym:

1) planowanie audytu wewnętrznego w Centrum;

2) przeprowadzanie audytów wewnętrznych oraz czynności sprawdzających realizację zaleceń poaudytowych;

3) sporządzanie rocznych planów audytu, sprawozdań z wykonania planów audytu oraz sprawozdań z przeprowadzonych audytów;

4) wykonywanie czynności doradczych, w tym składanie wniosków, mających na celu usprawnienie funkcjonowania Centrum.

§ 16.

Do zakresu działania Zespołu Opiniodawczo-Doradczego i Obsługi Prawnej należy:

1) obsługa prawna Centrum, w szczególności opracowywanie i opiniowanie projektów umów, aneksów, pełnomocnictw oraz aktów prawnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Dyrektora Centrum w zakresie zadań realizowanych przez Centrum;

2) opracowywanie wymagań i koncepcji rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa informacji w związku z projektami informatycznymi powierzonymi Centrum do realizacji;

3) nadzór nad sposobem wdrożenia rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego w związku z realizowanymi przez Centrum projektami informatycznymi, w tym rozwiązań opartych o podpis elektroniczny;

4) opracowywanie ekspertyz i przedstawianie opinii na potrzeby realizowanych projektów informatycznych w zakresie: aspektów bezpieczeństwa i podpisu elektronicznego oraz organizacji i architektury systemów informatycznych;

5) tworzenie, aktualizacja i akredytacja dokumentacji bezpieczeństwa systemów budowanych przez Centrum;

6) współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie prac projektowych, w tym opracowywania dokumentacji przetargowej oraz udziału w pracach komisji przetargowych;

7) współpraca z właściwymi jednostkami i podmiotami zewnętrznymi w zakresie projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa teleinformatycznego;

8) udział w naradach i spotkaniach roboczych zespołów projektowych, dotyczących zagadnień bezpieczeństwa teleinformatycznego.

§ 17.

Do zakresu działania Zespołu do spraw Promocji należy prowadzenie spraw oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum w zakresie promocji projektów informatycznych realizowanych przez Centrum, w tym:

1) opracowywanie strategii informacyjnych projektów informatycznych realizowanych przez Centrum;

2) planowanie i przeprowadzanie kampanii informacyjnych o projektach informatycznych realizowanych przez Centrum;

3) udzielanie informacji o projektach oraz funkcjonowaniu i działalności Centrum, zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej i ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.3));

4) redagowanie informacji i komunikatów prasowych;

5) opracowanie koncepcji strony internetowej Centrum, redagowanie i aktualizowanie informacji zawartych na stronie internetowej Centrum oraz informacji udostępnianych przez Centrum w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 18.

Do zakresu działania Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych w ramach działalności Centrum;

2) zapewnienie ochrony systemów i sieci informatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;

3) prowadzenie kancelarii tajnej Centrum;

4) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie ochrony informacji niejawnych w Centrum;

5) przeprowadzanie postępowań sprawdzających w stosunku do pracowników Centrum;

6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych;

7) ochrona danych osobowych przetwarzanych w Centrum;

8) planowanie i koordynacja działań oraz nadzór nad realizacją zadań obronnych Centrum;

9) zapewnienie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych;

10) współpraca z właściwymi podmiotami zewnętrznymi w zakresie ochrony informacji niejawnych i danych osobowych.

§ 19.

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do spraw BHP i Ochrony Przeciwpożarowej należy:

1) wykonywanie zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 oraz z 2004 r. Nr 246, poz. 2468);

2) przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa pożarowego w siedzibie Centrum.

§ 20.

Szczegółową strukturę organizacyjną Centrum i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

 

 

1) Zmiany tekstu wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 48, poz. 449 i Nr 196, poz. 1629, z 2006 r. Nr 227, poz. 1659, z 2007 r. Nr 62, poz. 420 i Nr 188, poz. 1344 oraz z 2008 r. Nr 225, poz. 1489.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742, Nr 157, poz. 1241, Nr 206, poz. 1591, Nr 219, poz. 1706 i Nr 223, poz. 1778.

3) Zmiany tekstu wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 132, poz. 1110.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-09-28
  • Data wejścia w życie: 2010-08-13
  • Data obowiązywania: 2010-08-13
  • Dokument traci ważność: 2016-07-01

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA