REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 4 poz. 47

ZARZĄDZENIE Nr 31 MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)

z dnia 31 lipca 2007 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600) zarządza się, co następuje:

§ 1

W zarządzeniu Nr 12/2006 Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2006 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. Urz. MNiSzW Nr 2, poz. 20 i Nr 4, poz. 40 oraz z 2007 r. Nr 1, poz. 5 i Nr 4, poz. 45), w załączniku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) szkolnictwo wyższe – na zasadach określonych w szczególności w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 80, poz. 542 i Nr 120, poz. 818)."

2) § 22a otrzymuje brzmienie:

„§ 22a. Do zakresu działania Departamentu Funduszy Europejskich (DFE) należą zagadnienia i sprawy dotyczące:

1) koordynacji wszystkich działań realizowanych w Ministerstwie w zakresie funduszy strukturalnych;

2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej w ramach Programów Operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki oraz Infrastruktura i Środowisko, w tym:

a) zarządzania poszczególnymi priorytetami,

b) przygotowywania strategii wdrażania poszczególnych priorytetów,

c) przygotowywania, na podstawie wytycznych Instytucji Zarządzających (IZ), procedur wdrażania priorytetów, szczegółowych wytycznych dotyczących kryteriów wyboru projektów w ramach priorytetów, szczegółowych procedur wdrażania skierowanych do grup beneficjentów, procedur dotyczących przepływów finansowych i kontroli,

d) przygotowywania i przekazywania Komitetowi Monitorującemu propozycji kryteriów wyboru operacji,

e) określania kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach operacji,

f) określania poziomu dofinansowania operacji, jako procentu wydatków kwalifikowalnych,

g) określania typów projektów, przy wyborze których niezbędne jest zasięgnięcie opinii ekspertów,

h) dokonywania oceny i wyboru, w oparciu o określone kryteria zaakceptowane przez Komitet Monitorujący, proponowanych do realizacji operacji, które będą dofinansowane w ramach Programów Operacyjnych,

i) rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami, w tym przygotowywania wniosków o refundację środków i przekazywania ich do instytucji certyfikującej; monitorowania postępów realizacji umów,

j) zarządzania środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację programu osi priorytetowej, pochodzącymi z Unii Europejskiej, budżetu państwa i innych źródeł na poziomie osi priorytetowych/operacji (działań),

k) opracowywania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach osi priorytetowej/operacji (działań) na bieżący i następny rok i przekazanie do IZ,

I) monitorowania postępów w realizacji osi priorytetowych/operacji, w tym stopnia osiągnięcia założonych celów, a także prowadzenia ewaluacji osi priorytetowych/operacji, zgodnie z procedurami określonymi przez IZ,

m) przygotowywania okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji operacji i przekazanie ich do IZ, celem dalszego ich przekazania do akceptacji Komitetu Monitorującego a następnie Komisji Europejskiej,

n) udziału we wdrożeniu i eksploatacji centralnego elektronicznego systemu monitorowania oraz prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji osi priorytetowej w ramach Programów Operacyjnych,

o) prowadzenia kontroli realizacji osi priorytetowej/operacji, w tym kontroli realizacji poszczególnych dofinansowanych projektów (w szczególności weryfikację dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego, że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi) oraz przekazywania wyników tej kontroli do IZ,

p) przygotowywania rocznego planu kontroli w odniesieniu do osi priorytetowych,

q) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom w ramach osi priorytetowej,

r) przygotowywania okresowych raportów o nieprawidłowościach, oraz przekazywania ich do IZ,

s) przekazywania instytucji certyfikującej wszystkich niezbędnych informacji o procedurach i weryfikacjach prowadzonych w związku z wydatkami, dla potrzeb certyfikacji,

t) prowadzenia kontroli systemowych w instytucjach wdrażających poszczególne operacje, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzenia systemu i przekazywanie wyników tej kontroli do IZ,

u) zapewnienia, że wybrane operacje przez cały okres ich realizacji są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi;

3) w ramach Programów Operacyjnych Innowacyjna Gospodarka oraz Infrastruktura i Środowisko:

a) zapewnienia właściwej informacji i promocji osi priorytetowej oraz prowadzenia działań informacyjnych, promocyjnych i komunikacyjnych na poziomie operacji,

b) zapewnienia zgodności realizacji osi priorytetowej z wymogami informowania i promocji,

c) opracowania szczegółowego planu komunikacji dla osi priorytetowych, uwzględniającego przede wszystkim działania informacyjne oraz szkoleniowe;

4) przeprowadzania naboru i oceny projektów, podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz podpisywania umów z beneficjentami w ramach działań 2.1 i 2.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka;

5) wykonywania zadań wynikających z pełnienia przez ministra właściwego do spraw nauki funkcji Instytucji Pośredniczącej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO WKP);

6) prowadzenia spraw związanych z wdrażaniem funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, w tym wykonywania zadań Instytucji Wdrażającej w ramach SPO WKP;

7) prowadzenia spraw dotyczących wniosków o dofinansowanie projektów celowych wymagających indywidualnej notyfikacji."

3) w § 23 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) promocji i popularyzacji nauki w kraju i za granicą, w tym osiągnięć nauki uzyskanych we współpracy z gospodarką (we współpracy z właściwymi departamentami);"

4) w § 28:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) przygotowywania – we współpracy z właściwymi departamentami – projektów rozwiązań systemowych i organizacyjno-prawnych dotyczących nauki i postępu naukowo-technicznego, a także działalności innowacyjnej;",

b) dodaje się pkt 16 w brzmieniu:

„16) prowadzenia spraw związanych z wydawaniem opinii w sprawach o nadanie statusu centrum badawczo-rozwojowego – w zakresie zgodności z kierunkami polityki naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa oraz w zakresie badań i prac rozwojowych."

5) § 30 otrzymuje brzmienie:

„§ 30. Do zakresu działania Departamentu Wdrożeń i Innowacji (DWI) należą zagadnienia i sprawy dotyczące:

1) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej II stopnia w ramach Priorytetu IV Szkolnictwo wyższe i nauka Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), w tym:

a) przygotowania szczegółowych kryteriów wyboru projektów w ramach Działań,

b) przyjmowania wniosków aplikacyjnych od beneficjentów,

c) dokonywania procesu oceny proponowanych do realizacji projektów,

d) zapewnienia, że wybór projektów do finansowania następuje zgodnie z kryteriami stosowanymi dla PO KL i, że projekty te, przez cały okres ich realizacji, są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi,

e) podejmowania decyzji o współfinansowaniu wybranego do realizacji projektu oraz podpisywania umów z beneficjentami,

f) rozpatrywania odwołań i protestów wnoszonych przez wnioskodawców,

g) weryfikacji dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz tego, że wydatki zadeklarowane przez beneficjentów zostały faktycznie poniesione i są zgodne z odpowiednimi zasadami wspólnotowymi i krajowymi,

h) zapewnienia stosowania przez beneficjentów odrębnych systemów księgowania lub odpowiednich kodów księgowych dla wszystkich operacji finansowych związanych z projektem,

i) prowadzenia systemu rejestrowania i przechowywania w formie elektronicznej szczegółowych rejestrów księgowych dla każdego projektu w ramach priorytetu oraz gromadzenie danych niezbędnych dla zarządzania finansowego, monitoringu, weryfikacji, audytów i oceny,

j) prowadzenia elektronicznego systemu monitorowania realizacji Działań,

k) rozliczania umów z beneficjentami zgodnie z przyjętymi procedurami i dokonywanie płatności,

I) przedkładania poświadczeń i deklaracji wydatków do Instytucji Pośredniczącej,

m) monitorowania postępów realizacji umów,

n) prowadzenia kontroli realizowanych projektów (także w miejscu realizacji projektu),

o) opracowywania rocznej i wieloletniej prognozy wydatków w ramach Działań i przekazania ich do Instytucji Pośredniczącej,

p) przygotowania sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji Działań i przekazania ich do Instytucji Pośredniczącej,

q) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom w ramach Działań (we współpracy z Departamentem Ekonomicznym oraz Departamentem Prawnym),

r) prowadzenia działań promocyjnych i komunikacyjnych w ramach Działań i całego Priorytetu,

s) zapewnienia zgodności realizacji Działań z wymogami informowania i promocji w ramach PO KL,

t) przechowywania wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją projektów,

u) współpracy z Instytucją Pośredniczącą w zakresie programowania oraz określania systemu wdrażania i wyboru projektów,

v) bieżącej współpracy z Departamentem Ekonomicznym związanej z obsługą finansową Działań oraz z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie innych czynności dotyczących wdrażania Działań;

2) przygotowywania – we współpracy z właściwymi departamentami oraz innymi organami administracji rządowej – projektów dokumentów ułatwiających wykorzystanie funduszy strukturalnych, w szczególności w ramach PO KL;

3) przygotowywania analiz dotyczących rozwiązań prawnych, systemowych i organizacyjnych sprzyjających transferowi wiedzy i nowych technologii ze sfery nauki do gospodarki, wzrostowi finansowania pozabudżetowego badań naukowych oraz zwiększaniu inwestycji zagranicznych w sektorach innowacyjnych i zaawansowanych technologii, a także mobilności międzysektorowej i rozwojowi kadry akademickiej z wykorzystaniem środków w ramach PO KL (realizacja projektów systemowych);

4) upowszechniania wyników projektów realizowanych w ramach PO KL;

5) przygotowywania i realizacji projektów w ramach priorytetu IV PO KL mających na celu w szczególności wzmocnienie kompetencji kadr B+R oraz zwiększenie transferu wiedzy z uczelni do gospodarki, skierowanych między innymi do podmiotów takich jak: parki technologiczne, centra transferu technologii, platformy technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości (projekty konkursowe i systemowe);

6) współpracy z instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem naukowym i przedsiębiorcami przy realizowaniu działań w ramach PO KL."

6) w § 37:

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) ustawa z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 388, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1683 i Nr 240, poz. 2052, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365 i Nr 179, poz. 1484, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007 r. Nr 134, poz. 934);",

b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 144, poz. 1043 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 80, poz. 542 i Nr 120, poz. 818);".

§ 2 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Michał Seweryński

 

 

1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działami administracji rządowej – nauka i szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 131, poz. 912).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA