REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 1 poz. 23

DECYZJA Nr 4 MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 30 grudnia 2009 r.

w sprawie statutu Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie

Tekst pierwotny

Na podstawie § 2 ust. 2 i 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. Nr 200, poz. 1537) zarządza się, co następuje:

§ 1

Ośrodkowi Rozwoju Edukacji w Warszawie nadaje się statut, stanowiący załącznik do decyzji.

§ 2

Tracą moc:

1) decyzja nr 4 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 czerwca 2008 r. w sprawie statutu Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie;

2) decyzja nr 19 Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie statutu Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.

§ 3

Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.

 

Minister Edukacji Narodowej

Katarzyna Hall

 

Załącznik 1. [STATUT OŚRODKA ROZWOJU EDUKACJI w WARSZAWIE]

Załącznik do decyzji nr 4 Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 30 grudnia 2009 r. (poz. 23)

STATUT
OŚRODKA ROZWOJU EDUKACJI
w WARSZAWIE

§ 1

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, zwany dalej „Ośrodkiem”, jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, działającą na podstawie:

1) ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.);

2) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. Nr 200, poz. 1537);

3) niniejszego statutu.

§ 2

Siedzibą Ośrodka jest m.st. Warszawa.

§ 3

Organem prowadzącym Ośrodek jest Minister Edukacji Narodowej, zwany dalej „Ministrem”.

§ 4

Ośrodek jest państwową jednostką budżetową.

§ 5

Celem działania Ośrodka jest:

1) podejmowanie działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji zgodnie z polityką oświatową państwa, w szczególności poprzez wspieranie szkół i placówek systemu oświaty w realizacji ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

2) wspieranie zmian wprowadzanych w systemie oświaty poprzez realizację zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli.

§ 6

1. Do zadań Ośrodka należy w szczególności:

1) przygotowywanie nauczycieli i specjalistów do rozpoznawania i analizy potrzeb rozwojowych szkół i placówek w zakresie jakości kształcenia, opieki i wychowania, z wykorzystaniem wyników egzaminów zewnętrznych i wyników nadzoru pedagogicznego;

2) opracowywanie metod wspierania szkół i placówek w zakresie wykorzystania wyników ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej, wykorzystania wyników egzaminów zewnętrznych oraz opracowywania programów naprawczych;

3) tworzenie systemowych projektów wspierania szkół i placówek oświatowych;

4) planowanie i opracowywanie programów doskonalenia zawodowego nauczycieli w optymalny sposób wspierających rozwój szkół i placówek, w szczególności w zakresie:

a) podnoszenia kompetencji nauczycieli w kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży,

b) wykorzystywania technologii informacyjnych w edukacji,

c) pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej,

d) kształcenia integracyjnego i specjalnego,

e) edukacji przedszkolnej,

f) wczesnego wspomagania rozwoju,

g) form realizacji rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,

h) doradztwa metodycznego,

i) poradnictwa edukacyjno-zawodowego,

j) rozwoju organizacyjnego szkoły lub placówki,

k) informacji pedagogicznej;

5) przygotowywanie ogólnokrajowych programów doskonalenia zawodowego nauczycieli, opracowywanie materiałów edukacyjnych oraz przygotowywanie osób realizujących te programy, w tym doskonalenie specjalistów w zakresie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, psychoedukacji, integracji, profilaktyki i resocjalizacji, edukacji multimedialnej;

6) realizacja ogólnokrajowych programów doskonalenia zawodowego nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli, zakładów kształcenia nauczycieli, bibliotek pedagogicznych prowadzonych przez samorząd województwa, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz osób wykonujących zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego;

7) organizowanie szkoleń dla kandydatów na ekspertów komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych awansu zawodowego nauczycieli, prowadzonych zgodnie z przepisami w sprawie ramowego programu szkolenia kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy, sposobu prowadzenia listy ekspertów oraz trybu wpisywania i skreślania ekspertów z listy;

8) prowadzenie ogólnokrajowego systemu informacji pedagogicznej, w tym gromadzenie i udostępnianie informacji dotyczących dostępnych form kształcenia i doskonalenia nauczycieli oraz form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalistycznej;

9) opracowywanie i publikacja materiałów informacyjnych i metodycznych, w tym opracowywanie materiałów diagnostycznych, analitycznych i prognostycznych dotyczących systemu doskonalenia nauczycieli i systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzenie serwisu internetowego oraz opracowywanie i upowszechnianie informatorów i raportów dla środowiska oświatowego;

10) promowanie działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym prowadzenie działalności wydawniczej w tym zakresie;

11) opracowywanie narzędzi i metod diagnozy i terapii, zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych oraz programów z obszaru wychowania, promocji zdrowia i profilaktyki, realizacja pilotażowych wdrożeń;

12) przygotowywanie i publikowanie materiałów edukacyjnych;

13) realizacja wybranych zadań z Narodowego Planu Działań na rzecz Dzieci oraz narodowych programów profilaktycznych i zdrowotnych;

14) współpraca w zakresie konstruowania, wdrażania i ewaluacji programów rozwoju szkół i placówek oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli z kuratoriami oświaty, Centralną Komisją Egzaminacyjną i okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, a także z innymi partnerami krajowymi i zagranicznymi, w tym z ogólnopolskimi stowarzyszeniami nauczycielskimi;

15) podejmowanie inicjatyw służących współpracy i koordynacji działań różnych środowisk, instytucji i organizacji działających na rzecz rozwoju edukacyjnego dziecka oraz wspierania dziecka i rodziców;

16) prowadzenie baz danych dotyczących młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii oraz nieletnich posiadających postanowienie sądu o zastosowaniu środka wychowawczego, prowadzenie systemu wskazywania miejsc dla nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.

2. Ośrodek może także wykonywać inne zadania w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli zlecane i finansowane przez Ministra.

§ 7

1. Ośrodkiem kieruje dyrektor.

2. Stanowisko dyrektora Ośrodka powierza i z niego odwołuje Minister.

3. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) kierowanie pracą Ośrodka;

2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Ośrodka;

3) zarządzanie majątkiem i funduszami Ośrodka;

4) opracowywanie i przedkładanie Ministrowi planów i sprawozdań, o których mowa w § 8;

5) sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad pracą nauczycieli w Ośrodku;

6) dokonywanie czynności prawnych z zakresu prawa pracy na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

7) reprezentowanie Ośrodka.

§ 8

Dyrektor Ośrodka przedstawia Ministrowi:

1) plan pracy na kolejny rok, w terminie do dnia 31 października roku poprzedzającego;

2) sprawozdanie z wykonania planu pracy za dany rok, w terminie do 31 marca następnego roku;

3) wieloletni plan doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz, w terminie do 31 marca danego roku, sprawozdanie ze sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w poprzednim roku, zgodnie z odrębnymi przepisami;

4) plany i sprawozdania finansowe, zgodnie z odrębnymi przepisami.

§ 9

1. W Ośrodku, za zgodą Ministra, mogą być tworzone stanowiska wicedyrektorów.

2. Stanowisko wicedyrektora, po zasięgnięciu opinii Ministra, powierza i z niego odwołuje dyrektor Ośrodka.

3. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Ośrodka.

4. Wskazany przez dyrektora wicedyrektor zastępuje dyrektora w czasie jego nieobecności.

§ 10

W Ośrodku tworzy się stanowisko głównego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

§ 11

1. W Ośrodku tworzy się następujące komórki organizacyjne:

1) Pracownię Edukacji Obywatelskiej;

2) Pracownię Informacji Pedagogicznej;

3) Pracownię Edukacji Językowej;

4) Pracownię Rozwoju Kadr Zarządzających;

5) Pracownię Rozwoju Zawodowego Nauczycieli;

6) Pracownię Rozwoju Szkół i Placówek;

7) Pracownię Wychowania i Profilaktyki;

8) Pracownię Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych;

9) Pracownię Resocjalizacji i Socjoterapii;

10) Pracownię Nowych Technologii;

11) Pracownię Wydawnictw Edukacyjnych;

12) Centrum Szkoleniowe.

2. W Ośrodku mogą być ponadto tworzone inne komórki organizacyjne, w tym zespoły i samodzielne stanowiska.

3. Liczbę, nazwę i zadania komórek, o których mowa w ust. 2, określa regulamin organizacyjny Ośrodka.

4. Liczbę stanowisk w komórkach organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 2, a także ich szczegółowe zadania, określa regulamin organizacyjny Ośrodka.

§ 12

1. W Ośrodku tworzy się stanowiska kierowników pracowni oraz innych komórek organizacyjnych, o których mowa w § 11 ust. 1 i 2.

2. Stanowiska kierowników pracowni oraz innych komórek organizacyjnych, o których mowa w § 11 ust. 1 i 2, powierza i odwołuje z tych stanowisk dyrektor Ośrodka, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

3. Stanowiska, o których mowa w ust. 1, mogą być powierzone zatrudnionym w Ośrodku nauczycielom konsultantom. Na tych stanowiskach mogą być również zatrudnione osoby niebędące nauczycielami, posiadające wykształcenie wyższe.

4. Kierownik komórki organizacyjnej Ośrodka realizuje zadania w zakresie określonym przez dyrektora Ośrodka, w szczególności:

1) kieruje pracą komórki organizacyjnej;

2) przedkłada dyrektorowi Ośrodka do zatwierdzenia projekty planów pracy komórki organizacyjnej;

3) planuje i przedkłada dyrektorowi Ośrodka do zatwierdzenia wysokość środków finansowych niezbędnych do realizacji planu, o którym mowa w pkt 2;

4) sporządza okresowe i roczne sprawozdania z realizacji zadań przypisanych komórce organizacyjnej;

5) wykonuje inne zadania powierzane przez dyrektora Ośrodka.

§ 13

1. W Ośrodku są zatrudniani nauczyciele konsultanci, specjaliści niebędący nauczycielami, pracownicy ekonomiczni, inżynieryjno-techniczni, administracji i obsługi, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Zakres zadań poszczególnych pracowników Ośrodka wynika z zadań komórki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony.

§ 14

1. Kandydat do składu komisji konkursowej powoływanej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Ośrodka wyłaniany jest przez pracowników Ośrodka w głosowaniu tajnym, w obecności co najmniej 2/3 zatrudnionych w Ośrodku, zwykłą większością głosów.

2. W przypadku uzyskania równej liczby głosów przez dwóch lub więcej nauczycieli kandydatem zostaje osoba, która w wyniku kolejnego głosowania uzyskała największą liczbę głosów spośród tych nauczycieli.

§ 15

Zmiany w statucie dokonywane są przez Ministra z własnej inicjatywy lub na wniosek dyrektora Ośrodka, w trybie właściwym dla jego nadania.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-09-15
  • Data wejścia w życie: 2010-01-01
  • Data obowiązywania: 2010-01-01
  • Dokument traci ważność: 2016-10-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA