REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2004 nr 1 poz. 17

Departament Budżetowy

DECYZJA BUDŻETOWA NA ROK 2004 Nr 47/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 16 lutego 2004 r.

Tekst pierwotny

Na podstawie § 1 pkt 6 lit. e i pkt 13 lit. d oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2004 z dnia 5 lutego 2004 r. (Dz. U. Nr 17, poz. 167) ustala się, co następuje:

Rozdział 1

Postanowienie ogólne

§ 1.

Realizacja budżetu resortu obrony narodowej w 2004 r. odbywa się zgodnie z postanowieniami decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 13 z późn. zm.), zwanej dalej „decyzją Nr 19/MON”, z uwzględnieniem ustaleń wynikających z niniejszej decyzji.
§ 2.
1. Dochody budżetu resortu obrony narodowej wynoszą 109.673,00 tys. zł. Szczegółowe zestawienie dochodów budżetu resortu obrony narodowej na 2004 r. określa załącznik nr 1 do decyzji.

2. Wydatki budżetu resortu obrony narodowej wynoszą 16.003.258,00tys. zł. Szczegółowe zestawienie wydatków budżetu resortu obrony narodowej na 2004 r. określa załącznik nr 2 do decyzji.

3. Układ wykonawczy budżetu resortu obrony narodowej na 2004 r. i jego podział na dysponentów określa:

1) w zakresie dochodów - załącznik nr 3 do decyzji;

2) w zakresie wydatków - załącznik nr 4 do decyzji.

§ 3.
1. Ustala się limity zatrudnienia i średnioroczne stany osobowe na 2004 r. oraz ich podział, w wysokościach określonych w załączniku nr 5 do decyzji, w tym:

1) średnioroczny stan żołnierzy zawodowych pełniących służbę w przedstawicielstwach wojskowych poza granicami państwa, finansowanych z rozdziału 75205 „Zespoły kontaktowe i struktury dowodzenia NATO”, na poziomie 400 osób;

2) limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej i dyspozycji organów wojskowych:

a) do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750) limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych pozostających w rezerwie kadrowej i dyspozycji organów wojskowych ustala się w ramach przydzielonych dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych limitów zatrudnienia,

b) od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych limit zatrudnienia żołnierzy zawodowych, pozostających w rezerwie kadrowej organów wojskowych, o których mowa w art. 20 ust. 3 ww. ustawy, ustala się na poziomie 825 osób, w ramach przydzielonych dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych limitów zatrudnienia, z tego:

- DWL 400

-WLOP 160

- MW 70

- DGW 195 (wraz z rezerwą kadrową Urzędu Ministra Obrony Narodowej i Ministra Obrony Narodowej);

3) limit zatrudnienia dla nowotworzonego korpusu szeregowych zawodowych, stosownie do zapisów ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, w wysokości 1.063, z tego:

- DWL 819

- WLOP 55

- MW 141

- DGW 18

- WSI 15

- ŻW 15;

4) limit zatrudnienia żołnierzy służby okresowej w związku z operacją „Iracka Wolność” - na poziomie 50 - finansowanych z rozdziału 75211 „Pozostałe jednostki wojskowe”.

2. Liczbę zwolnień z zawodowej służby wojskowej w 2004 r. określa się na poziomie 3.500 osób.

§ 4.
1. Wykaz dotacji, realizowanych z budżetu resortu obrony narodowej w 2004 r., określa załącznik nr 6 do decyzji.

2. Zestawienie ważniejszych zakupów uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz inwestycji budowlanych, planowanych do realizacji w 2004 r., określa załącznik nr 7 do decyzji.

§ 5.
1. Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej wynoszą:

1) przychody - 518 762,00 tys. zł, w tym dotacja z budżetu państwa dla zakładów budżetowych - 1 617,00 tys. zł;

2) wydatki - 517 811,00 tys. zł, w tym wpłaty do budżetu państwa - ogółem 51 107,00 tys. zł, z tego: części (50%) zysku gospodarstw pomocniczych - 449,00 tys. zł oraz 40% przychodów środków specjalnych, gromadzonych na podstawie odrębnych ustaw - 50 658,00 tys. zł.

2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na dysponentów i formy organizacyjno-prawne gospodarki pozabudżetowej, określa załącznik nr 8 do decyzji.

§ 6.
Wartość kosztorysową remontów nieruchomości, o której mowa w § 30 ust. 3 decyzji Nr 19/MON oraz w § 1 ust. 1 pkt 3Tymczasowych wytycznych Sekretarza Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 października 2003 r. w sprawie przygotowania inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości do realizacji oraz sprawozdawczości z ich realizacji w resorcie obrony narodowej - w 2004 r. ustala się w wysokości 70,00 tys EUR.
§ 7.
1. Ustala się, w ramach planu finansowego dysponenta głównego, środki budżetowe będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej:

1) do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych:

a) celowy fundusz nagród dla żołnierzy w wysokości 14 093,00 tys. zł,

b) celowy fundusz zapomóg dla żołnierzy w wysokości 12 361,00 tys. zł w ramach środków zaplanowanych na uposażenia żołnierzy;

2) od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych fundusz na nagrody i zapomogi dla żołnierzy zawodowych w wysokości 36 297,00 tys. zł, z tego:

a) przeznaczone na nagrody dla żołnierzy zawodowych, w wysokości 28 186,00 tys. zł,

b) przeznaczone na zapomogi dla żołnierzy zawodowych, w wysokości 8 111,00 tys. zł, w ramach środków przeznaczonych na pozostałe należności żołnierzy;

3) dofinansowanie zorganizowanego wypoczynku dzieci żołnierzy zawodowych, w formie kolonii, obozów i zimowisk, dopłaty do turnusów rehabilitacyjnych dzieci żołnierzy zawodowych oraz wypoczynku w ramach programu „Tanie wczasy” od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych w wysokości 4 250,00 tys. zł, w ramach środków na nagrody i wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń;

4) celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej, w wysokości 232,00 tys. zł;

5) zabezpieczenie sfinansowania w ciągu roku budżetowego zmian organizacyjno-dyslokacyjnych oraz innych przedsięwzięć, wymagających zwiększeń nakładów w zakresie wynagrodzeń, uposażeń oraz pochodnych, w wysokości 34 816,00 tys. zł.

2. Ustala się, w ramach planu finansowego dysponenta głównego, środki uruchamiane wtrakcie roku budżetowego na:

1) zabezpieczenie finansowania wprowadzenia od dnia 1 lipca 2004 r. korpusu szeregowych zawodowych, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, w wysokości 36 200,00 tys. zł;2) zabezpieczenie finansowania limitów zatrudnienia żołnierzy, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, w wysokości 1 774,00 tys. zł;

3) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla żołnierzy zwolnionych z czynnej służby wojskowej niespełniających warunków do nabycia prawa do emerytury wojskowej lub wojskowej renty inwalidzkiej, od uposażenia wypłacanego żołnierzowi po dniu 31 grudnia 1998 r., do dnia zwolnienia ze służby, w wysokości 61 168,00 tys. zł;

4) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego wydatków na zwiększenie planowanego zatrudnienia pracowników, zatrudnionych w prokuraturach wojskowych oraz wojskowych biurach emerytalnych, w wysokości 2 767,00 tys. zł;

5) zabezpieczenie finansowania w ciągu roku budżetowego wydatków na realizację ćwiczenia mobilizacyjnego prowadzonego w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w wysokości 1 268,00 tys. zł;

6) sfinansowanie udziału jednostek wojskowych w operacji stabilizacyjnej „Iracka Wolność”, w wysokości do 140 266,00 tys. zł (poza wydatkami ujętymi w centralnych planach rzeczowych).

3. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, będą uruchamiane w miarę zgłaszanych przez dysponentów środków budżetowych potrzeb w tym zakresie, w terminach wynikających z § 18a decyzji Nr 19/MON.

4. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 4, będą uruchamiane dla dysponentów środków budżetowych na podstawie szczegółowo uzasadnionych wniosków Naczelnego Prokuratora Wojskowego oraz Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za wszystkie wojskowe biura emerytalne).

5. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 5, będą uruchamiane dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 Sztabu Generalnego WP (SG WP).

6. Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 6, będą uruchamiane dla poszczególnych dysponentów środków budżetowych w trybie i na zasadach, o których mowa w § 10 decyzji.

§ 8.
Ustala się, w ramach wydatków ponoszonych bezpośrednio przez dysponenta głównego, limit wydatków:

1) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Higieny i Epidemiologii (WIHiE), w wysokości do 7 532,00 tys. zł (rozdział 75211);

2) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Medycznemu (WIM), w wysokości do 5 982,00 tys. zł (rozdział 75211);

3) na zadania zlecane Wojskowemu Instytutowi Medycyny Lotniczej (WIML), w wysokości do 7 800,00 tys. zł (rozdział 75202);

4) na sfinansowanie turnusów leczniczo-rehabilitacyjnych dla żołnierzy powracających do kraju z misji pokojowych w Iraku i Afganistanie, w wysokości do 4 703,00 tys. zł;

5) na zadania mobilizacyjne, nałożone na samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej (SP ZOZ), realizowane w sposób scentralizowany, w wysokości do 15 388,00 tys. zł.

Rozdział 2

Zasady uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa oraz środków z prywatyzacji spółek potencjału przemysłu obronnego

§ 9.

1. Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP jest obowiązany do przedstawienia Sekretarzowi Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej, w terminie 14 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej, propozycji wraz ze szczegółowym uzasadnieniem w sprawie:

1) uruchomienia rezerwy celowej na realizację programu wieloletniego „Wyposażania Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w samolot wielozadaniowy” - na podstawie wspólnego wniosku Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej, uzgodnionego z Pełnomocnikiem Ministra Obrony Narodowej - Dyrektorem Programu Wdrażania na Wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej Samolotu Wielozadaniowego;

2) uruchomienia środków na wsparcie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ramach programu restrukturyzacji i modernizacji przemysłu obronnego, po zasięgnięciu opinii Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej

- w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, określając zadania planowane do sfinansowania w ramach tych środków - z podziałem na realizowane centralnie i decentralnie.

2. Komendant Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe, w przypadku konieczności „ubruttowienia” należności zagranicznej, jest obowiązany w terminie, o którym mowa w ust. 1,do przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosku w sprawie zwiększenia limitu wydatków na finansowanie należności zagranicznych ze środków pozostających w rezerwie celowej budżetu państwa na dofinansowanie zadań, w związku z likwidacja ulg i zwolnień w podatku dochodowym od osób fizycznych.

3. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest obowiązany - niezwłocznie po otrzymaniu kompletnych propozycji, o których mowa w ust. 1 - do przedstawienia Ministrowi Obrony Narodowej do podpisu wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu obrony narodowej ze środków ujętych w rezerwach celowych budżetu państwa oraz załącznik nr 3 - Lp. 46 do ustawy budżetowej na 2004 r.

Rozdział 3

Zasady finansowania udziału jednostek wojskowych w operacji stabilizacyjnej „Iracka Wolność” oraz finansowania Polskiego Zespołu Operacyjno-ŁącznikowegoTAMPA przy USCENTCOM TAMPA FLORYDA (PZO-Ł)

§ 10.

1. Limity wydatków Dowódcy Wojsk Lądowych i Dowódcy JW 2305 uwzględniają środki na kontynuację udziału podległych jednostek wojskowych (komponentów) w operacji stabilizacyjnej „Iracka Wolność” (poza wydatkami ujętymi w centralnych planach rzeczowych), według stanu sił i środków na koniec 2003 r., w następującej wysokości:

1) Dowódca Wojsk Lądowych (rozdział 75216) - 57 300,00 tys. zł;

2) Dowódca JW 2305 (rozdział 75216) - 1 930,00 tys. zł.

2. Limity, o których mowa w ust. 1, przeznaczone są na finansowanie funkcjonowania Polskiego Kontyngentu Wojskowego (PKW) w Iraku w pierwszym kwartale 2004 r. W przypadku wystąpienia dodatkowych potrzeb w tym okresie, ponad limity określone w ust. 1, wymienieni tam dysponenci wystąpią do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie planu wydatków, przedstawiając faktycznie poniesione wydatki, z uwzględnieniem dokonanych - w ramach uprawnień - zmian w układzie wykonawczym budżetu w tym zakresie.

3. Dysponenci, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani, z uwzględnieniem postanowień ust. 2, do przedstawiania w okresach kwartalnych Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków w sprawie zwiększenia planu wydatków na realizację zadań, w ramach operacji „Iracka Wolność” - w terminie do dnia 10 ostatniego miesiąca danego kwartału.

4. Wnioski, w ujęciu rzeczowym i finansowym, w sprawie zabezpieczenia potrzeb w zakresie wyposażenia i ukompletowania trzeciej zmiany PKW w Iraku przedstawią właściwi dysponenci Szefowi Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SG WP, w terminie do dnia 15 lutego 2004 r.

5. Dysponenci drugiego stopnia, nie wymienieni w ust 1, w przypadku ponoszenia - na podstawie odrębnych decyzji i ustaleń - uzasadnionych wydatków, bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem i zabezpieczeniem funkcjonowania PKW w Iraku, wystąpią do Dyrektora Departamentu Budżetowego o zwiększenia planu wydatków w tym zakresie, przedstawiając szczegółowe uzasadnienie.

6. Szef Sztabu Generalnego WP zabezpieczy, w ramach planu modernizacji technicznej, środki niezbędne na sfinansowanie ewentualnych dodatkowych potrzeb w zakresie wydatków, związanych z modernizacją techniczną, nieuwzględnionych w budżecie w części dotyczącej operacji w Iraku.

§ 11.
Środki finansowe na funkcjonowanie PZO-Ł w m. Tampa znajdują się w limicie Dyrektora Departamentu Administracyjnego.

Rozdział 4

Zasady finansowania opłat za dostawy, w ramach pożyczki rządu USA i innych środków pomocowych

§ 12.

1. Ustala się, w planie finansowym dysponenta głównego, określonym w załączniku nr 4 do decyzji, w podziale na rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, środki na sfinansowanie opłat spedycyjnych i innych, związanych z dostawami realizowanymi na rzecz właściwych dysponentów, w ramach pożyczki rządu USA oraz innych środków pomocowych, w następującej wysokości:

1) Dowódca Wojsk Lądowych (w rozdziale 75201) - 2 044,00 tys. zł;

2) Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej (w rozdziale 75202) - 715,00 tys. zł;

3) Dowódca Marynarki Wojennej (w rozdziale 75203) - 745,00 tys. zł;

4) Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (w rozdziale 75206) - 72,00 tys. zł;

5) Dowódca JW 2305 (w rozdziale 75211) - 245,00 tys. zł.

2. Dyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych jest odpowiedzialny za merytoryczną realizację zadań, o których mowa w ust. 1, a także obowiązany do przedstawienia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP oraz dysponentom, na rzecz których realizowane są dostawy i Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - w okresach miesięcznych, w terminie do dnia 15 następnego miesiąca, szczegółowych informacji o faktycznej realizacji tych wydatków, zawierających kwoty opłat oraz rodzaje dostaw, za które dokonano opłat.

3. W przypadku realizacji ponadplanowych dostaw, w stosunku do określonych na etapie projektu budżetu MON, propozycje w zakresie wygospodarowania niezbędnych środków na sfinansowanie opłat celno-spedycyjnych przedstawi Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP w obszarze centralnych planów rzeczowych.

Rozdział 5

Zasady realizacji niektórych zobowiązań Skarbu Państwa

§ 13.

Wydatki z tytułu wypłat odszkodowań dla osób niesłusznie represjonowanych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lutego 1991 r. o uznaniu za nieważne orzeczeń wydanych wobec osób represjonowanych za działalność na rzecz niepodległego bytu Państwa Polskiego (Dz. U. Nr 34, poz. 149 z późn. zm.), dysponenci środków budżetowych realizują według następujących zasad:

1) dokonują przejściowo tych wypłat - na zasadach określonych w art. 92 pkt 7 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) i występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie z rezerwy celowej budżetu państwa, wydatków poniesionych na ten cel w danym kwartale oraz wypłat planowanych na następny kwartał roku budżetowego, w terminie do dnia 15 miesiąca rozpoczynającego kolejny kwartał;

2) ostateczny termin przedstawiania wniosków, w zakresie planowanych wypłat w czwartym kwartale 2004 r., ustala się na dzień 10 października 2004 r.

§ 14.
Wypłat emerytur, nieprzyznanych za okres pobranego odszkodowania żołnierzom zawodowym zwolnionym ze służby w trybie art. 14 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), dokonywać należy wyłącznie w odniesieniu do spraw zakończonych prawomocnym wyrokiem sądu, ze środków pozostających w dyspozycji wojskowych biur emerytalnych.

Rozdział 6

Szczególne zasady finansowania niektórych zadań oraz nadzoru nad realizacją limitów zatrudnienia

§ 15.

Wszystkie zadania, realizowane przez wojskowe jednostki budżetowe na rzecz innych jednostek organizacyjnych, niebędących wojskowymi jednostkami budżetowymi, mogą być finansowane wyłącznie w ramach środków otrzymanych w formie sum na zlecenie.
§ 16.
Przy zlecaniu zadań dla stowarzyszeń i fundacji należy bezwzględnie przestrzegać postanowień art. 71 i art. 92 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
§ 17.
Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do uwzględnienia w planie finansowym środków budżetowych na zadania przewidziane do sfinansowania w sposób decentralny w zakresie pomocy rekonwersyjnej, udzielanej na zasadach i w trybie, określonych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 czerwca 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyuczania do zawodu lub przekwalifikowania, doradztwa zawodowego, odbywania praktyk zawodowych oraz pośrednictwa pracy, realizowanych przez wyspecjalizowane organy wojskowe, a także szczegółowych zasad i warunków korzystania z pomocy w tym zakresie przez żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej (Dz. U. Nr 63, poz. 398 z późn. zm.).
§ 18.
1. Środki budżetowe na zadania związane z realizacją zobowiązań międzynarodowych, w zakresie kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz budowy środków zaufania i bezpieczeństwa, znajdują się w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego, określonym w załączniku nr 4 do decyzji, w wysokości 6 318,00 tys. zł.

2. Dysponenci, realizujący zadania, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków, w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu obrony narodowej, uzgodnionych i zweryfikowanych przez Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, w trybie i terminach określonych w decyzji Nr 19/MON.

§ 19.
1. Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia SGWP zawrze, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, umowy:

1) na zadania zlecone, z kierownikami WIHiE, WIM i WIML oraz przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie 30 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej, szczegółowy wykaz zadań resortu obrony narodowej, realizowanych przez instytuty, który wynika z podpisanych umów;

2) z wytypowanymi wojskowymi szpitalami uzdrowiskowo-rehabilitacyjnymi, na organizację turnusów leczniczo-rehabilitacyjnych, dla żołnierzy powracających do kraju z misji pokojowych w Iraku i Afganistanie.

2. Przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 1, będą realizowane w trybie i na zasadach ustalonych w § 3 ust. 10 i 11 decyzji Nr 19/MON.

3. Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia SG WP przedstawia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego kwartalne informacje o wykorzystaniu środków na zadania, określone w ust. 1, w terminach, o których mowa w § 28 decyzji Nr 19/MON.

4. Postanowienia ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do zlecania przez Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej do spraw Resortowej Opieki Zdrowotnej zadań, o których mowa w § 8 pkt 5, z tym, że szczegółowe zasady w zakresie ustalenia kryteriów wyboru zadań mobilizacyjnych oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej, którym zostaje powierzone wykonanie tych zadań określi Szef Sztabu Generalnego WP, w terminie umożliwiającym pełne ich sfinansowanie.

§ 20.
1. W ramach środków na uposażenia żołnierzy zawodowych ustala się, do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, limit na wypłaty, zwiększonego na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1005 z późn. zm.) dodatku specjalnego, w wysokości 0,5% kwot na uposażenia żołnierzy zawodowych, określonych w planach finansowych dysponentów trzeciego stopnia środków budżetowych.

2. Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej określi limit, o którym mowa w ust. 1, dla poszczególnych komórek organizacyjnych MON, w terminie 14 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej.

§ 21.
Wypłat dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie wysokości oraz szczegółowych warunków i trybu wypłacania wynagrodzenia za wykonywanie czynności wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1004), dokonywać należy z uwzględnieniem następujących zasad:

1) wypłata wynagrodzenia następuje w ramach wydatków osobowych żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;

2) postanowienia § 3 ust. 4 wymienionego rozporządzenia dotyczą wyłącznie wojskowych jednostek budżetowych.

§ 22.
Postanowienia § 21 stosuje się odpowiednio do wypłaty wynagrodzeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 września 2002 r. w sprawie wojskowych rzeczników dyscyplinarnych (Dz. U. Nr 155, poz. 1292 oraz z 2003 r. Nr 50, poz. 429).
§ 23.
Wydatki, związane z funduszem na nagrody i zapomogi, w wysokości 1% środków na uposażenia żołnierzy zawodowych, pozostającym w dyspozycji każdego dowódcy wojskowej jednostki budżetowej (szefa, dyrektora, komendanta jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej), od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, realizować w ramach środków zaplanowanych na pozostałe należności żołnierzy zawodowych i nadterminowych oraz funkcjonariuszy.
§ 24.
1. W celu utworzenia Dowództwa Operacyjnego, w wykonaniu decyzji Ministra Obrony Narodowej nr PF 57/Org/P - 1 z dnia 22 października 2003 r. w sprawie zmian organizacyjnych dotyczących usprawnienia dowodzenia Siłami Zbrojnymi Rzeczypospolitej Polskiej, wykonaniu zobowiązań sojuszniczych oraz rotacji polskich kontyngentów wojskowych, Dowódca Garnizonu Warszawa przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie 14 dni od ogłoszenia decyzji, wniosek w sprawie zmiany w podziale układu wykonawczego budżetu, zawierający przesunięcie limitów zatrudnienia żołnierzy zawodowych i planowanego zatrudnienia pracowników cywilnych oraz środków na ich utrzymanie, w następujących wielkościach:

1) z limitu Dowódcy Wojsk Lądowych - 31 żołnierzy 1 139,00 tys. zł;

2) z limitu Dowódcy Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej - 16 żołnierzy i 2 pracowników 643,00 tys. zł;

3) z limitu Dowódcy Marynarki Wojennej - 9 żołnierzy i 2 pracowników 386,00 tys. zł;

4) z limitu Departamentu Budżetowego - 4 żołnierzy 146,00 tys. zł.

2. Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej zabezpieczy środki finansowe na inwestycyjne przygotowanie siedziby Dowództwa Operacyjnego, w wysokości 5 000,00 tys. zł.

3. Dowódca Wojsk Lądowych zabezpieczy, w ramach posiadanego limitu wydatków, środki na utworzenie Centrum Szkolenia Połączonych Sił w Bydgoszczy oraz przebudowę Dowództwa 2 Korpusu Zmechanizowanego w Krakowie na Polskie Dowództwo Korpusu Wielonarodowego.

§ 25.
1. Wydatki, związane z wykupem uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych żołnierzy, pełniących zawodową i nadterminową zasadniczą służbę wojskową oraz pracowników wojskowych jednostek budżetowych i ich gospodarstw pomocniczych, realizowanych w ramach wydatków na podróże służbowe krajowe, w zakresie ustalonym w decyzji Nr 372/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 grudnia 2003 r. w sprawie wykupu uprawnień dla żołnierzy i pracowników wojska do przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego oraz częściowego sfinansowania z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej niektórych przejazdów żołnierzy niezawodowych w 2004 r. ( Dz. Urz. MON Nr 230, poz.215 ) realizuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, w ramach środków budżetowych, przesuniętych z limitów wydatków dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON.

2. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, pomiędzy dowódcami rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcą Garnizonu Warszawa, a gospodarstwami pomocniczymi, na rzecz których dokonano wykupu uprawnień, realizują ci dysponenci, w odrębnym trybie.3. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, dla akademii wojskowych i zakładów budżetowych, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, w ramach sum na zlecenie.

4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP, przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe rozliczenie wydatków przewidzianych na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych, stosownie do zawartej umowy, według rozdziałów budżetu, z podziałem na żołnierzy zawodowych i pracowników oraz z wyodrębnieniem gospodarstw pomocniczych (zbiorczo za rozdział), akademii wojskowych i zakładów budżetowych - wterminie30dni od dnia podpisania umowy.

§ 26.
1. W celu wykonania limitów zatrudnienia, o których mowa w § 3, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz inne właściwe organy wojskowe, określone w przepisach rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U z 1997 r. Nr 7, poz. 38 z późn. zm.), są obowiązani do realizacji zwolnień z zawodowej służby wojskowej, o których mowa w art. 76 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 1970 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 10, poz. 55 z późn. zm.).

2. Właściwy organ wojskowy, określony w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 19grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych, jest każdorazowo zobowiązany do uzgodnienia z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego:

1) decyzji naboru do zawodowej służby wojskowej, pełnionej jako służba kontraktowa;

2) decyzji powoływania do służby stałej żołnierzy zawodowych, pełniących służbę kontraktową.

§ 27.
1. Właściwi dysponenci, realizujący wydatki osobowe, są obowiązani, w ramach przydzielonych limitów wydatków osobowych, do przeznaczenia środków na wynagrodzenia pracowników w pierwszej kolejności na wynagrodzenie zasadnicze - przy uwzględnieniu faktycznego zatrudnienia w 2003 r. - z jednoczesnym ograniczeniem do niezbędnego minimum środków na fundusz premiowy i dodatki o podobnym charakterze. Powyższe zasady uwzględnić w trakcie regulacji podwyższenia wynagrodzeń dokonywanej od dnia 1 stycznia 2004 r.

2. W przypadku braku wyczerpujących wyjaśnień do przedkładanych informacji, o których mowa w § 28 ust. 1 decyzji, w zakresie realizacji wydatków, o których mowa w ust. 1, poniżej upływu czasu, z uwzględnieniem planowanych na 2004 rok zmian organizacyjno-dyslokacyjnych, Dyrektor Departamentu Budżetowego opracuje propozycje zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu obrony narodowej lub jego podziale.

3. Zamiany stanowisk etatowych wojskowych na cywilne dokonuje się wyłącznie w ramach posiadanych środków na wydatki osobowe pracowników.

4. Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SGWP, w porozumieniu z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dokona analizy planowanych na rok 2004 zmian organizacyjno-etatowych pod kątem zasadności i racjonalności planowanego wzrostu zatrudnienia pracowników wojska, w kontekście zakładanego określenia w „Programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2005-2010” zatrudnienia pracowników w jednostkach budżetowych i akademiach wojskowych na poziomie 52 tysięcy, tj. poziomie zbliżonym do zatrudnienia faktycznego.

Rozdział 7

Procedura sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia oraz wydatków budżetowych

§ 28.

1. W celu realizacji postanowień § 22 ust. 1 i 2 oraz § 23 ust. 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3 decyzji Nr 19/MON, komendanci akademii wojskowych, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za wojskowe biura emerytalne), przekazują:

1) Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SGWP oraz Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, stosownie do kompetencji, a także do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe informacje o wielkości stanów osobowych za poszczególne kwartały, z uwzględnieniem wyjaśnień, dotyczących niewykonania lub przekroczenia limitów zatrudnienia, planowanego zatrudnienia oraz stanów średniorocznych żołnierzy i pracowników - w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po kwartale, a także informację roczną - w terminie przekazania rocznych sprawozdań budżetowych, wyodrębniając dane dotyczące:

a) żołnierzy zawodowych służby stałej, wyszczególniając pozostających w dyspozycji i rezerwie kadrowej, żołnierzy zawodowych służby kontraktowej, wymieniając korpus szeregowych zawodowych, żołnierzy służby okresowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej,

b) pozostałych kategorii żołnierzy niezawodowych (służba zasadnicza, przeszkolenie wojskowe absolwentów szkół wyższych, przeszkolenie studentów, kandydaci na żołnierzy zawodowych, żołnierze rezerwy),

c) pracowników cywilnych, w podziale na członków korpusu służby cywilnej, kierownicze stanowiska państwowe oraz pozostałych pracowników;

2) Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po kwartale - dodatkowe zestawienia informacyjne dotyczące realizacji wydatków osobowych, w podziale na wojskowe jednostki budżetowe i akademie wojskowe, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów - do czasu wejścia w życie sprawozdania Rb-70Bis.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, obejmują średnioroczne stany w poszczególnych kwartałach, odnoszące się do:

1) żołnierzy - z liczby żołnierzy, którym jednostka wojskowa wypłaciła uposażenie za dany miesiąc lub za część miesiąca;

2) pracowników - z metodologii sporządzania sprawozdania Rb-70.

3. Informacje przedstawione w dodatkowych zestawieniach, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w zakresie wydatków, muszą być zgodne z odpowiednimi danymi, zawartymi w kwartalnych sprawozdaniach o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w państwowej sferze budżetowej (Rb-70) oraz ze sprawozdaniem z wykonania planu wydatków budżetu państwa (Rb-28).

§ 29.
1. Pozostałe informacje, o których mowa w § 22 i 23 decyzji Nr 19/MON, w tym ze zrealizowanych wydatków na Cele Sił Zbrojnych i Wymagania Długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej, właściwi dysponenci przedstawiają, stosownie do kompetencji, Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP oraz Szefowi Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.

2. Informacje z realizacji zadań w ramach planów rzeczowych, o których mowa w § 2 pkt 15 decyzji Nr 19/MON:

1) dysponenci środków budżetowych, realizujący wydatki decentralne przedstawiają, stosownie do kompetencji, Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, Szefowi Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP oraz Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału;

2) Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej i Zaopatrywania Sił Zbrojnych oraz - w zakresie centralnego planu zakupu środków materiałowych - Prezes Agencji Mienia Wojskowego poprzez Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SGWP przedstawiają, po uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu, Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, w terminie do dnia 25 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.

3. Informacja z realizacji centralnej planu zakupu środków materiałowych za trzeci kwartał 2004 r., obejmuje uzyskane oszczędności w ramach realizacji planu, a także wykaz asortymentowo-wartościowy

środków materiałowych, których dostawy nie zostaną zrealizowane do końca 2004 r., w układzie rozdziałów i szczegółowych paragrafów klasyfikacji wydatków budżetowych, pozostających do zagospodarowania.

4. Informacje z realizacji zadań w ramach planów, o których mowa w §2 pkt 16 lit. bi lit. c decyzji Nr 19/MON, Dyrektor Departamentu Infrastruktury przedstawia Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SGWP, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.

5. Informacje o realizacji zadań, w zakresie centralnych zakupów prasy, druków i formularzy wojskowych, Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności przedstawia kwartalnie Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.

§ 30.
1. Komendant Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe” jest obowiązany do:

1) przedstawiania właściwym dysponentom, których jednostki lub pododdziały wojskowe zaangażowane są w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych - w terminie do dnia 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia wykorzystania środków budżetowych przydzielonych na polskie kontyngenty wojskowe w misjach i operacjach NATO lub państw sojuszniczych, na sfinansowanie należności osobowych wypłacanych poza granicami państwa, z tym że za miesiąc grudzień 2004 r. - do dnia 25 stycznia 2005 r.; w rozliczeniu przedstawia się faktyczne wydatki za rozliczany miesiąc oraz wydatki poniesione od początku roku lub od początku misji;

2) przedstawiania Szefowi Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 SG WP - w terminach i trybie określonych w pkt 1 - rozliczenia wykorzystanych środków budżetowych, przeznaczonych na utrzymanie żołnierzy pełniących służbę w polskich przedstawicielstwach wojskowych, zespołach łącznikowych oraz dowództwach i sztabach NATO.

2. Dysponenci, o których mowa w ust. 1 pkt 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - w terminie do dnia 25 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni - rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, z uwzględnieniem wydatków dokonanych przez Zakład Budżetowy „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe” i podległe wojskowe jednostki budżetowe, z tym że za miesiąc grudzień 2004 r. - do dnia 30 stycznia 2005 r.

§ 31.
Komendanci akademii wojskowych - w tym Komendant Akademii Marynarki Wojennej poprzez Dowódcę Marynarki Wojennej - przedstawią Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego- w terminie 14 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej - plany rzeczowo-finansowe, obejmujące wszystkie źródła finansowania, z wyodrębnieniem przydzielonej dotacji budżetowej na rok 2004, a także w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po zakończeniu kwartału - sprawozdania z wykorzystania kwot dotacji, w układzie planu rzeczowo-finansowego wraz z rozliczeniem liczby kształconych.
§ 32.
1. Inwestorzy, realizujący inwestycje budowlane i remonty nieruchomości, sporządzają okresowe sprawozdania z ich realizacji, w trybie i na zasadach określonych w Tymczasowych wytycznych Sekretarza Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 października 2003 r. w sprawie przygotowania inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości do realizacji oraz sprawozdawczości z ich realizacji w resorcie obrony narodowej.

2. Szefowie rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury, szefowie terenowych oddziałów lotniskowych, Biura Inwestycji Łączności oraz pozostałych organów pełniących funkcję inwestorską, są obowiązani do przedstawienia właściwym dysponentom środków budżetowych i komendantom zakładów budżetowych miesięcznych informacji o dokonanych wydatkach - w terminie 10 dni po zakończeniu miesiąca.

§ 33.
Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej, Wychowania i Promocji Obronności oraz Zaopatrywania Sił Zbrojnych, a także Prezes Agencji Mienia Wojskowego są obowiązani do przedstawiania dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON - w uzgodnieniu z Głównym Księgowym Budżetu Resortu - kwartalnych informacji o zrealizowanych centralnie na ich rzecz zadaniach, ujętych w planach rzeczowych, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po kwartale, wyodrębniając zrealizowane nakłady na Cele Sił Zbrojnych i Wymagania Długoterminowe dla Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 34.
Podsekretarz Stanu do spraw Polityki Obronnej jest obowiązany do przedstawiania Ministrowi Obrony Narodowej kwartalnych informacji z realizacji planu, o którym mowa w § 2 pkt 21 decyzji Nr 19/MON, w układzie zadań rzeczowych, ujętych w tym planie w terminach, o których mowa w § 29 ust. 1 pkt 1 tej decyzji.
§ 35.
Informacje, o których mowa w § 32 ust. 2 i § 33, zawierać muszą obowiązkowo szczegółowe dane dotyczące:

1) terminów rozpoczęcia postępowań o udzielenia zamówień publicznych na poszczególne zadania, realizowane na rzecz właściwych dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, wraz z określeniem wybranego trybu postępowania przy udzielaniu zamówień;

2) przewidywanego terminu zawarcia umów;

3) zagrożeń w zakresie realizowanych zadań, z podaniem ich przyczyn, a w przypadku przyczyn nieobiektywnych, ze wskazaniem osób, jednostek lub komórek organizacyjnych resortu obrony narodowej winnych powstałym opóźnieniom.

Rozdział 8

Zasady finansowania zadań ze środków specjalnych

§ 36.

1. Przychody środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej, utworzonego na podstawie art. 11 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), gromadzone są na odrębnym rachunku Departamentu Budżetowego.

2. Środki pieniężne, z rachunku środka specjalnego MON, wykorzystywane są na finansowanie zadań, określonych w ustawie, o której mowa w ust. 1, poprzez:

1) przekazywanie, w formie sum na zlecenie, właściwym jednostkom organizacyjnym resortu obrony narodowej na finansowanie zadań, realizowanych w trybie decentralnym;

2) finansowanie, bezpośrednio przez dysponenta głównego, zadań realizowanych centralnie.

§ 37.
1. Wpływy otrzymane z Narodowego Funduszu Zdrowia, będące przychodami środka specjalnego, utworzonego na podstawie art. 50 a ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.), gromadzone są na pomocniczym rachunku bankowym przez jednostki budżetowe, posiadające w strukturze organizacyjnej ambulatorium, ambulatorium z izbą chorych lub lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

2. Decyzja o gromadzeniu środków finansowych, z tytułu określonego w ust. 1, na wyodrębnionym rachunku bankowym, powoduje obowiązek sporządzenia planu finansowego w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf.

3. Plany finansowe środków, o których mowa w ust. 2, oznacza się symbolami klasyfikacji budżetowej: dział 851 Ochrona zdrowia, rozdział 85195 Pozostała działalność.

4. Przychody środka specjalnego, o którym mowa w ust. 1, przeznacza się na finansowanie wydatków, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej dla:

1) żołnierzy czynnej służby wojskowej;

2) emerytów i rencistów wojskowych;

3) pracowników cywilnych oraz członków ich rodzin.5. Przychody środka specjalnego powinny być w pierwszej kolejności przeznaczone na finansowanie świadczeń zdrowotnych, a w dalszej kolejności - w miarę posiadanych środków - na ewentualne pokrycie wydatków, związanych z utrzymaniem ambulatoriów.

§ 38.
1. Ze środków specjalnych, o których mowa w §§ 36 i 37, dokonuje się wpłaty do budżetu państwa w wysokości 40% planowanych wpływów.

2. Realizacja wpłat, o których mowa w ust. 1, następuje co kwartał, w wysokości 25% planowanej kwoty, w terminie 20 dni po zakończeniu kwartału, a za czwarty kwartał - w terminie do dnia 20 grudnia 2004 r.

Rozdział 9

Zasady rozliczania udzielonego Wsparcia Państwa Gospodarza (HNS) wojskom obcym

§ 39.

Rozliczenie udzielonego wsparcia wojskom obcym prowadzi się zgodnie z zasadami i procedurami, określonymi stosownymi umowami i porozumieniami międzynarodowymi oraz zasadami i procedurami, określonymi w:

1) rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 8 maja 2002 r. w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług siłom zbrojnym Państw - Stron Traktatu Północnoatlantyckiego (Dz. U. Nr 66, poz. 601 z poźn. zm.);

2) rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 sierpnia 2003 r. w sprawie zwolnień, zasad i trybu zwrotu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego od paliw, olejów i smarów używanych przez siły zbrojne Państw - Stron Traktatu Północnoatlantyckiego, uczestniczących w Partnerstwie dla Pokoju (Dz. U. Nr 152, poz. 1485).

§ 40.
Rozliczenie udzielonego wsparcia wojskom obcym prowadzą dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych z tym, że w odniesieniu do paliw, smarów i olejów, żywności na zapasy i umundurowania, nabytych przez Agencję Mienia Wojskowego, rozliczenia takie prowadzi ta Agencja.
§ 41.
Wpłaty z tytułu udzielonego wsparcia, od wojsk obcych oraz zwrot podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, zarachowuje się, zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2001 r. w sprawie zasad finansowania zadań realizowanych w ramach międzynarodowej współpracy z zakresu wewnętrznego i zewnętrznego bezpieczeństwa państwa wynikających z umów i porozumień (Dz. U. Nr4, poz. 31), na zmniejszenia poniesionych wydatków.

Rozdział 10

Postanowienia końcowe

§ 42.

W związku z wyłączeniem żołnierzy zawodowych, przyjętych do służby po dniu 1 stycznia 1999 r., z powszechnego systemu ubezpieczeń społecznych, wydatki, z tytułu wypłat zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych dla żołnierzy zawodowych, bez względu na formę organizacyjną jednostki, w której pełnią służbę oraz żołnierzy niezawodowych, pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, realizuje się z budżetu resortu obrony narodowej.
§ 43.
Opłacanie składek na obowiązkowe ubezpieczenie zdrowotne za żołnierzy niezawodowych w ramach części 29 „Obrona narodowa” realizują dowódcy wojskowych jednostek budżetowych, stosownie do zasad określonych w ustawie z dnia 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 45, poz. 391 z późn. zm.).
§ 44.
Rozszerza się zakres realizowanych wydatków budżetowych, określonych w załączniku nr 1 do decyzji Nr 19/MON w lp. 11, Dyrektora Zakładu Budżetowego „Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego” o realizację wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12 a decyzji Nr 19/MON, do wysokości posiadanego limitu.
§ 45.
W zakresie zadań, przekazanych przez dysponentów, o których mowa w § 3 ust 2, 3 i 6 decyzji nr 19/MON, do wykonania przez rejonowe (stołeczny) zarządy infrastruktury, a następnie zleconych przez nie ich gospodarstwom pomocniczym, stosować postanowienia art. 6 ust. 1, pkt 3 a ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz.664 z późn. zm.) oraz art. 20 ust. 9 ustawy o finansach publicznych. W przypadku, gdy gospodarstwo pomocnicze nie wykonuje samodzielnie udzielonego zamówienia, stosować zasady i procedury, wynikające z ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 46.
Dysponenci zapewnią i wyodrębnią w planach finansowych środki oraz prowadzą ewidencję pozabilansową wydatków na realizację zadań, wynikających z Celów Sił Zbrojnych i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej oraz Praskich Zobowiązań na rzecz Zdolności Obronnych (PCC).
§ 47.
Sfinansowanie ewentualnego użycia jednostek, zgłoszonych do Sił Odpowiedzi NATO (SON), zrealizować w drodze korekt planów finansowych dysponentów środków budżetowych.§ 48. Wydatki, z tytułu składki do Korpusu Sił Szybkiego Reagowania NATO (ARRC), realizowane są w ramach planu finansowego dysponenta głównego.
§ 49.
W trakcie realizacji zadań finansowanych z planu wydatków dysponenta głównego, kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, o których mowa w § 3 ust. 11 decyzji Nr19/MON, są obowiązani do stosowania zasad, określonych w instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych oraz w zakładowym planie kont tego dysponenta.
§ 50.
Dotacja celowa dla Agencji Mienia Wojskowego, z tytułu przejmowania zbędnego dla resortu obrony narodowej majątku, w wysokości 1 867,00 tys. zł, realizowana będzie z rachunku dysponenta głównego.
§ 51.
W zakresie realizacji przez jednostki wojskowe umów, podpisanych przez Wojskowe Biuro Węglowe, na dostawy paliw stałych do celów grzewczych, zawartych na okres I kwartału 2004 r., wydatki dotyczące dostaw, wynikających z tych umów wraz z kosztami transportu i rozładunku, pokrywają dysponenci trzeciego stopnia, w ramach limitów otrzymanych od właściwych dysponentów.
§ 52.
W przedmiotowej decyzji dokonuje się zmian w trybie § 18 i § 18 a decyzji Nr 19/MON. Dyrektor Departamentu Kontroli uwzględni, w planie zamierzeń kontrolnych, badanie realizacji postanowień niniejszej decyzji.
§ 53.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2004 r.

Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński

Załącznik 1. [DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK]

Załączniki do decyzji Nr 47/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 16 lutego 2004r.(poz. 17)

Załącznik Nr 1

DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 2. [WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK]

Załącznik Nr 2

WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 3. [UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW]

Załącznik Nr 3

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 4. [U KŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW]

Załącznik Nr 4

U KŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2004 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 5. [Podział limitów zatrudnienia Ministerstwa Obrony Narodowej na 2004r. w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej]

Załącznik nr 5

Podział limitów zatrudnienia Ministerstwa Obrony Narodowej na 2004r. w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 6. [Wykaz dotacji realizowanych w 2004 r. z budżetu resortu obrony narodowej]

Załącznik Nr 6

Wykaz dotacji realizowanych w 2004 r. z budżetu resortu obrony narodowej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 7. [Zestawienie ważniejszych zakupów uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz prac badawczo - rozwojowych i wdrożeniowych planowanych do realizacji w ramach modernizacji technicznej SZ w 2004 roku (wydatki budżetowe)]

Załącznik Nr 7

Zestawienie ważniejszych zakupów uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz prac badawczo - rozwojowych i wdrożeniowych planowanych do realizacji w ramach modernizacji technicznej SZ w 2004 roku (wydatki budżetowe)

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 8. [Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem w 2004 r.]

Załącznik Nr 8

Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem w 2004 r.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA