REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 39

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 7 sierpnia 2012 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 11 i 13 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Statut stanowiący załącznik do zarządzenia Nr 16 Ministra Kultury z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie utworzenia Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (Dz. Urz. MKiDN Nr 4, poz. 25 oraz z 2008 r. Nr 7, poz. 65), otrzymuje brzmienie określone w załączniku do zarządzenia.

§ 2.

Działalność Rady Instytutu powołanej na podstawie statutu nadanego zarządzeniem, o którym mowa w ust. 1 ustaje z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

MINISTER
KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO

Bogdan Zdrojewski

 

 

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 248, poz. 1482).

Załącznik 1. [Statut Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie]

Załącznik do zarządzenia
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 7 sierpnia 2012 r.
(poz. 39)

STATUT

Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zwany dalej „Instytutem” jest państwową instytucją kultury działającą w szczególności na podstawie:

1) ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) zwanej dalej „ustawą”;

2) zarządzenia Nr 16 Ministra Kultury z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie utworzenia Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (Dz. Urz. MKiDN Nr 4, poz. 25 oraz z 2008 r. Nr 7, poz. 65);

3) niniejszego statutu.

§ 2. 1. Organizatorem Instytutu jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwany dalej „Ministrem”.

2. Instytut wpisany jest do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Ministra pod numerem – 54/2003 i posiada osobowość prawną.

3. Siedzibą Instytutu jest miasto stołeczne Warszawa.

4. Instytut prowadzi działalność na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i poza jej granicami.

§ 3. Instytut może, za zgodą Ministra, tworzyć w Polsce filie, ośrodki i oddziały specjalistyczne.

Rozdział 2

Zakres działalności

§ 4. Do zadań Instytutu należy:

1) promocja w kraju i za granicą dokonań polskiego teatru i jego twórców;

2) edukacja teatralna;

3) współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami krajowymi i zagranicznymi, zajmującymi się prowadzeniem podobnej działalności;

4) organizacja imprez służących międzynarodowej promocji polskiego teatru;

5) wydawanie publikacji związanych z życiem teatralnym w Polsce i za granicą;

6) ochrona istniejących zbiorów dokumentów i pamiątek, związanych z życiem teatralnym;

7) bieżące dokumentowanie współczesnego życia teatralnego;

8) gromadzenie, przetwarzanie i aktualizowanie informacji o polskim życiu teatralnym;

9) wspieranie działalności badawczej w zakresie wiedzy o teatrze;

10) organizacja wystaw i ekspozycji;

11) gromadzenie pamiątek współczesnego teatru;

12) inicjowanie i realizowanie innych projektów teatralnych służących celom statutowym.

§ 5. Instytut realizuje zadania poprzez:

1) prowadzenie szerokiej działalności informacyjnej dotyczącej teatru współczesnego;

2) organizację teatralnych szkoleń, seminariów, warsztatów, festiwali, konferencji;

3) organizację przeglądów teatralnych i promocji teatrów oraz życia teatralnego w Polsce i za granicą;

4) tworzenie odpowiednich serwisów WWW poświęconych polskiemu teatrowi;

5) prowadzenie baz danych, zbiorów wycinków, fotografii, druków ulotnych i zwartych dokumentujących współczesny teatr w Polsce;

6) prowadzenie biblioteki i medioteki teatralnej wraz z udostępnianiem zbiorów;

7) wydawanie czasopism teatralnych;

8) wydawanie prac z zakresu wiedzy o teatrze;

9) przyznawanie stypendiów z zachowaniem zasad wynikających z rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 24 maja 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania stypendiów osobom zajmującym się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami oraz wysokości tych stypendiów (Dz. U. poz. 612);

10) wspieranie polskich biur międzynarodowych organizacji teatralnych;

11) kupowanie kolekcji, przyjmowanie depozytów i darowizn;

12) przygotowywanie na potrzeby własne oraz administracji publicznej, szczególnie dla Ministra, corocznych raportów z dziedziny objętej zakresem działalności Instytutu. Tematyka i zakres corocznych raportów uzgadniane są z Ministrem;

13) inicjowanie i prowadzenie projektów badawczych, opracowywanie i zlecanie analiz i ekspertyz służących diagnozie oraz prognozowaniu kierunków rozwoju dziedziny objętej zakresem działania Instytutu;

14) podejmowanie współpracy z podmiotami krajowymi i zagranicznymi działającymi w dziedzinie kultury.

Rozdział 3

Organizacja i zarządzanie

§ 6. 1. Dyrektor zarządza Instytutem i reprezentuje go na zewnątrz.

2. Dyrektora powołuje i odwołuje Minister.

3. Dyrektor odpowiada za całość spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Instytutu.

§ 7. 1. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Instytutu uprawniony jest dyrektor samodzielnie lub inne osoby po uzyskaniu pełnomocnictwa dyrektora.

2. Ustanowienie i odwołanie pełnomocników wymaga formy pisemnej i podlega ujawnieniu w rejestrze instytucji kultury powadzonym przez organizatora. Nie dotyczy to ustanowienia pełnomocników procesowych.

§ 8. 1. Organizację wewnętrzną Instytutu, w tym zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych, podział czynności oraz zakres odpowiedzialności osób zajmujących stanowiska kierownicze i samodzielne określa regulamin organizacyjny, nadawany przez dyrektora, z zastrzeżeniem art. 13 ust. 3 ustawy.

2. Zmiany regulaminu organizacyjnego dokonywane są w trybie określonym dla jego nadania.

§ 9. 1. W Instytucie działa Rada Instytutu, zwana dalej „Radą”, jako organ opiniodawczy i doradczy Dyrektora.

2. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister na wniosek Dyrektora Instytutu, na okres równy okresowi zatrudnienia Dyrektora, spośród wybitnych teoretyków i praktyków polskiego teatru.

3. W skład Rady wchodzi pięć osób.

4. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Dyrektor.

5. Na pierwszym posiedzeniu Rada dokonuje wyboru Przewodniczącego oraz jego zastępcy i uchwala regulamin działalności.

6. Pracami Rady kieruje jej Przewodniczący.

7. Członkowie Rady pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.

§ 10. 1. Do zadań Rady należy:

1) opiniowanie rocznych i wieloletnich programów i projektów Instytutu oraz ocena ich realizacji;

2) poszukiwanie nowych form wsparcia organizacyjnego, koncepcyjnego i finansowego działalności Instytutu;

3) wyrażanie opinii i składanie wniosków do Dyrektora we wszystkich istotnych sprawach związanych z działalnością Instytutu.

2. Rada może dokonywać analiz sił i środków polskiego teatru oraz inicjować dyskusje publiczne związane z bieżącym życiem teatralnym i współczesną refleksją nad teatrem.

Rozdział 4

Majątek i finanse

§ 11. 1. Instytut prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie.

2. Podstawą gospodarki finansowej Instytutu jest roczny plan finansowy, ustalony przez Dyrektora.

§ 12. Źródłami finansowania działalności Instytutu są:

1) dotacje z budżetu państwa w formie: dotacji podmiotowej na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych, w tym na utrzymanie i remonty obiektów oraz dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub na realizację wskazanych zadań i programów;

2) przychody z prowadzonej działalności statutowej, w tym ze sprzedaży składników majątku ruchomego oraz przychody z najmu i dzierżawy składników majątkowych;

3) dotacje z jednostek samorządu terytorialnego;

4) środki otrzymane od osób fizycznych lub prawnych oraz z innych źródeł;

5) przychodami Instytutu mogą być również wpływy z dodatkowej działalności.

§ 13. Dyrektor Instytutu zapewnia terminowe sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego, obligatoryjne jego zbadanie przez biegłego rewidenta wyłonionego zgodnie z obowiązującymi przepisami i przedłożenie go do zatwierdzenia Ministrowi.

Rozdział 5

Działalność dodatkowa

§ 14. 1. Instytut może na zasadach przewidzianych w obowiązujących przepisach prowadzić, jako dodatkową, działalność odpłatną, o ile działalność ta nie spowoduje ograniczenia realizacji zadań statutowych Instytutu.

2. Działalność, o której mowa w ust. 1 może być prowadzona w zakresie:

1) usług poligraficznych i reklamowych;

2) organizowanie zleconych projektów teatralnych;

3) urządzanie wystaw własnych i zleconych;

4) działalności wydawniczej, fonograficznej, filmowej i fotograficznej;

5) najmu i dzierżawy powierzchni siedziby Instytutu;

6) najmu, dzierżawy, sprzedaży wyposażenia Instytutu;

7) działalności szkoleniowej związanej z upowszechnianiem praw autorskich.

3. Środki uzyskane z prowadzonej działalności dodatkowej mogą być wykorzystywane wyłącznie na realizację zadań statutowych.

Rozdział 6

Postanowienia końcowe

§ 15. 1. Połączenia, podziału lub likwidacji Instytutu dokonuje Minister, na warunkach i w trybie przewidzianym w obowiązujących przepisach.

2. Zmiany statutu mogą być dokonane w trybie określonym dla jego nadania.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA