REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 2 poz. 26

ZARZĄDZENIE Nr 23 MINISTRA GOSPODARKI

z dnia 7 lipca 2011 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1

W regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Gospodarki, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 1 Ministra Gospodarki z dnia 14 stycznia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 po pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) zintegrowanym systemie zarządzania – należy przez to rozumieć systemy: zarządzania jakością, przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji.”;

2) w § 6 w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) zasady dotyczące podejścia w ministerstwie do:

a) zarządzania jakością,

b) przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym,

c) zarządzania ryzykiem,

d) zarządzania bezpieczeństwem informacji, z wyłączeniem informacji niejawnych.”;

3) w § 8:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Ministerstwo realizuje cele i zadania, z uwzględnieniem zarządzania ryzykiem, poprzez zastosowanie podejścia:

1) funkcjonalnego opartego na strukturze organizacyjnej;

2) procesowego opartego na strukturze procesowej i zasadach realizacji procesów;

3) projektowego opartego na strukturze projektowej i zasadach realizacji projektów.”,

b) uchyla się ust. 5,

c) po ust. 5 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:

„5a. Podejście do zarządzania ryzykiem określone zostało w odrębnej regulacji wewnętrznej.”;

4) w § 10 uchyla się ust. 4 i 5;

5) po § 10 dodaje się § 10a w brzmieniu:

„§ 10a. Strukturę zintegrowanego systemu zarządzania określa odrębna regulacja wewnętrzna.”;

6) w § 13:

a) w ust. 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

„13) zapewnia podnoszenie jakości, efektywności działania oraz poziomu bezpieczeństwa informacji w departamencie, w tym poprzez utrzymanie podejścia procesowego i podejścia projektowego oraz zarządzanie ryzykiem w kierowanym departamencie, udział przedstawicieli kierowanego departamentu w samoocenie według Wspólnej Metody Samooceny (CAF) oraz współpracę z pozostałymi dyrektorami w zakresie funkcjonującego zintegrowanego systemu zarządzania.”,

b) uchyla się ust. 2 i 3,

c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Dyrektor departamentu może posiadać inne uprawnienia, poza wymienionymi w ust. 1, które udzielane są odrębnym pisemnym upoważnieniem.”;

7) uchyla się § 15;

8) § 20 otrzymuje brzmienie:

„§ 20. W zakresie zintegrowanego systemu zarządzania zadania kadry kierowniczej określa odrębna regulacja wewnętrzna.”;

9) w § 22 w ust. 1 pkt 32 otrzymuje brzmienie:

„32) podnoszenie jakości i efektywności działania oraz poziomu bezpieczeństwa informacji w ministerstwie, tym poprzez stosowanie podejścia procesowego i projektowego oraz udział w zarządzaniu ryzykiem w ministerstwie, udział przedstawicieli kierowanego departamentu w samoocenie według Wspólnej Metody Samooceny (CAF) oraz realizację zadań związanych z funkcjonowaniem zintegrowanego systemu zarządzania;”;

10) § 23 otrzymuje brzmienie:

„§ 23. 1. Departament Administrowania Obrotem odpowiada za administrowanie obrotem towarami i usługami, z wyjątkiem obrotu z zagranicą towarami, technologiami i usługami oznaczeniu strategicznym. Prowadzi rejestry z zakresu kompetencji departamentu. Prowadzi sprawy, w tym przygotowuje akty prawne, związane z funkcjonowaniem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (z wyłączeniem funkcjonalności technicznej systemu), z działalnością punktu kontaktowego, z przedstawicielstwami przedsiębiorców zagranicznych, z przedsiębiorcami zagranicznymi wykonującymi działalność w ramach oddziału (w zakresie zakazu działalności) oraz z domami składowymi.

2. Departament realizuje, jako komórka wiodąca, następujące procesy, dla których dyrektor lub zastępca dyrektora Departamentu są właścicielami procesów:

1) Udzielanie zgody na przemieszczanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego;

2) Prowadzenie rejestru przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych;

3) Udzielanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości powyżej 18% alkoholu;

4) Wydawanie decyzji o dokonaniu wpisu do rejestru kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne;

5) Udzielanie pozwoleń na produkcję substancji zubożających warstwę ozonową;

6) Prowadzenie rejestru przedsiębiorstw składowych;

7) Udzielanie pozwoleń na przywóz, wywóz lub pomoc techniczną dotyczącą towarów związanych z wykonywaniem kary śmierci i tortur;

8) Udzielanie pozwoleń na przywóz wyrobów tekstylnych, wyrobów stalowych oraz innych wyrobów przemysłowych z krajów trzecich;

9) Wydawanie decyzji o zakazie wykonywania działalności przez przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału lub przedstawicielstwa oraz wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przedsiębiorstwa składowego;

10) Wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis przedsiębiorcom posiadającym status zakładu pracy chronionej;

11) Wydawanie decyzji i postanowień na podstawie przepisów dotyczących funkcjonowania CEIDG.”;

11) w § 31 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Departament realizuje, jako komórka wiodąca, następujące procesy, dla których dyrektor lub zastępca dyrektora Departamentu są właścicielami procesów:

1) Nadzór na realizacją zadań zleconych PAIiIZ;

2) Nadzór nad realizacją zadań zleconych PARP;

3) Nadzór nad KUKE S.A. zgodnie z kompetencjami MG;

4) Przygotowanie jednolitej opinii Ministra Gospodarki na posiedzenie KPUE;

5) Nadzór merytoryczny nad działalnością PARP;

6) Promocja partnerstwa publiczno-prywatnego;

7) Informacyjny system internetowy WPHI;

8) Promocja zaawansowanych, krajowych rozwiązań innowacyjnych z wykorzystaniem elektronicznej bazy wiedzy;

9) Opiniowanie wniosków o udzielenie gwarancji lub poręczenia Skarbu Państwa;

10) Współtworzenie systemu kształcenia zawodowego w formach szkolnych w odniesieniu do zawodów mieszczących się w dziale „gospodarka”;

11) Prowadzenie spraw związanych z Funduszem Kredytu Technologicznego;

12) Udział w pracach Komitetu Zarządzającego do Programu Przedsiębiorczość i Innowacje w ramach Programu Ramowego na rzecz Konkurencyjności i Innowacji 2007–2013;

13) Koordynowanie realizacji wieloletniego programu gospodarczego bezpiecznego wycofywania z użytkowania wyrobów zawierających azbest;

14) Akceptacja projektów zezwoleń wydawanych przez zarządzających specjalnymi strefami ekonomicznymi na realizację inwestycji opisanych we wnioskach Ministra Gospodarki do Rady Ministrów o zmianę granic stref;

15) Monitorowanie efektów funkcjonowania specjalnych stref ekonomicznych;

16) Udzielenie wsparcia nowej inwestycji z Funduszu Strefowego;

17) Nadzór nad realizacją projektów Phare SSG skierowanych do sektora MSP;

18) Pomoc publiczna na realizację przedsięwzięć w zakresie promocji i wspierania eksportu w formule de minimis;

19) Nagrody Ministra Gospodarki dla polskich firm za szczególne osiągnięcia w działalności eksportowej;

20) Wspieranie finansowe działalności Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości;

21) Wsparcie rozwoju systemu funduszy pożyczkowych i poręczeniowych;

22) Wspieranie udziału organizacji przedsiębiorców w pracach międzynarodowych grup lub organizacji branżowych;

23) Wspieranie przedsiębiorców w ramach programów wieloletnich wsparcia finansowego projektów inwestycyjnych;

24) Przygotowanie i realizacja udziału Polski w Światowych Wystawach EXPO;

25) Organizacja krajowej fazy konkursu „Europejskie Nagrody Przedsiębiorczości”;

26) Udział w pracach Komitetu Inwestycyjnego OECD;

27) Decyzja w sprawie zmiany, cofnięcia, wygaszenia lub unieważnienia zezwolenia na działalność w specjalnej strefie ekonomicznej;

28) Nadzór merytoryczny nad realizacją Programów Promocji przez polskie placówki zagraniczne, w których nie funkcjonują Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji.”;

12) w § 32 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Departament realizuje, jako komórka wiodąca, następujące procesy, dla których dyrektor lub zastępca dyrektora departamentu są właścicielami procesów:

1) Realizacja zadań wynikających z nadzoru Ministra nad Urzędem Patentowym RP, Prezesem Głównego Urzędu Miar i Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki;

2) Realizacja zadań wynikających z podległości Ministrowi: Agencji Rezerw Materiałowych, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędu Dozoru Technicznego oraz nadzoru Ministra nad Polskim Centrum Akredytacji;

3) Prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad instytutami badawczymi;

4) Realizacja zadań wynikających z podległości wydziałów promocji handlu i inwestycji ambasad i konsulatów RP (WPHI) oraz wydziałów/zespołów w stałych przedstawicielstwach RP przy organizacjach międzynarodowych za granicą;

5) Prowadzenie spraw wynikających z nadzoru Ministra nad działalnością promocyjną WPHI;

6) Wykonywanie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa;

7) Powoływanie i odwoływanie członków organów spółek i innych podmiotów, w stosunku do których Minister posiada stosowne uprawnienia;

8) Wydawanie decyzji nadających lub pozbawiających przedsiębiorców statusu centrum badawczo-rozwojowego;

9) Realizacja uprawnień Ministra w sprawach wnioskowania o nadanie odznaczeń państwowych, honorowych odznak resortowych oraz innych wyróżnień.”;

13) w § 40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Departament realizuje, jako komórka wiodąca, następujące procesy, dla których dyrektor lub zastępca dyrektora departamentu są właścicielami procesów:

1) Solvit – CS PL jako CS zgłaszające;

2) Solvit – CS PL jako CS prowadzące;

3) Prowadzenie prac związanych z monitorowaniem występowania przeszkód w swobodnym przepływie towarów w UE;

4) Prowadzenie spraw związanych z monitorowaniem stanu transpozycji Dyrektyw Rynku Wewnętrznego – aktualizacja bazy IMS;

5) Prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem Polski w pracach IMAC;

6) Koordynacja, nadzór i obsługa Systemu Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym IMI;

7) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem portalu Twoja Europa;

8) Prowadzenie spraw związanych z gospodarczymi aspektami członkostwa Polski w innych organizacjach europejskich niż UE oraz organach współpracy transgranicznej;

9) EWD-P, U32Mail oraz adres „Koordynacja” w ramach MG;

10) Posiedzenia Rady UE, dla których DSE pełni rolę wiodącą;

11) Koordynacja zadań związanych z procesem decyzyjnym UE, dla których MG pełni rolę współpracującą;

12) Stanowiska RP do dokumentów UE, dla których MG pełni rolę wiodącą;

13) Grupy robocze Rady UE, dla których DSE pełni rolę wiodącą;

14) Przygotowywanie dokumentów analitycznych i programowych z zakresu współpracy gospodarczej z krajami europejskimi;

15) Udział członka kierownictwa MG w posiedzeniach KSE;

16) Prowadzenie spraw wynikających z nadzoru ministra nad merytoryczną działalnością pionu ministerstwa w Stałym Przedstawicielstwie RP przy UE;

17) Prowadzenie Punktu Kontaktowego ds. Produktów.”;

14) w § 44:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za sprawy wynikające z zadań dyrektora generalnego w zakresie organizacji ministerstwa, za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz doskonalenie zawodowe pracowników ministerstwa, administrowanie środkami zakładowego funduszu socjalnego, a także za sprawy zamówień publicznych. Biuro odpowiada za koordynowanie spraw związanych z zarządzaniem ryzykiem, bezpieczeństwem informacji w ministerstwie, z wyłączeniem informacji niejawnych, w tym działań związanych z zapewnieniem ochrony danych osobowych oraz za koordynowanie przedsięwzięć mających na celu podnoszenie jakości i efektywności działania ministerstwa, w tym koordynowanie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem zintegrowanego systemu zarządzania.”,

b) w ust. 2 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

„11) Audit zintegrowanego systemu zarządzania;”;

15) w § 49 w ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Sekretariat Ministra odpowiada za: organizacyjne oraz eksperckie wspomaganie ministra i pozostałych członków kierownictwa ministerstwa, monitorowanie realizacji zadań wynikających z planów pracy i protokołów posiedzeń Rady Ministrów i Komitetu Rady Ministrów, koordynację wykonywania przez komórki organizacyjne zadań w zakresie udzielania odpowiedzi na korespondencję otrzymaną z Sejmu i Senatu, Kancelarii Prezydenta, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i od Rzecznika Praw Obywatelskich oraz kieruje sprawy do załatwienia do właściwych departamentów. Sekretariat odpowiada za informowanie opinii publicznej o polityce prowadzonej przez ministra oraz za informowanie kierownictwa ministerstwa o społecznym odbiorze tej polityki. Bierze udział w realizacji zadań promocyjnych w zakresie kompetencji ministra. Sekretariat odpowiada również za obsługę kancelaryjną ministerstwa. Sekretariat Ministra odpowiada za koordynowanie zadań związanych z poprawą jakości regulacji i wdrożenie systemu nowoczesnych regulacji gospodarczych oraz za prowadzenie spraw regulacji prawnych z zakresu kompetencji ministra w obszarach niezastrzeżonych dla innych departamentów. Sekretariat Ministra odpowiada za identyfikowanie barier prawnych rozwoju przedsiębiorczości w zakresie kompetencji ministra i formułowanie propozycji działań służących likwidacji tych barier oraz współpracę z organizacjami przedsiębiorców w zakresie identyfikacji barier prawnych funkcjonowania przedsiębiorstw.”.

§ 2

„Zestawienie procesów zidentyfikowanych w Ministerstwie Gospodarki”, stanowiące załącznik do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki, o którym mowa w § 1, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 3

1. Departament Administrowania Obrotem, Departament Instrumentów Wsparcia, Departament Jednostek Nadzorowanych i Podległych, Departament Spraw Europejskich, Biuro Dyrektora Generalnego oraz Sekretariat Ministra opracują i przedłożą dyrektorowi generalnemu do zatwierdzenia, w terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, regulaminy wewnętrzne departamentów zgodne z regulaminem organizacyjnym Ministerstwa Gospodarki wymienionym w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym zarządzeniem.

2. Regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnych Ministerstwa Gospodarki nie wymienionych w ust. 1 pozostają w mocy.

§ 4

Do czasu zatwierdzenia regulaminów wewnętrznych, o którym mowa w § 3 ust. 1, obowiązują regulaminy wewnętrzne opracowane na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 1.

§ 5

Karty procesów, wymagające dostosowania do postanowień niniejszego regulaminu, należy opracować, zatwierdzić i wprowadzić w życie w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Gospodarki

Waldemar Pawlak

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

Załącznik 1.

Załącznik do zarządzenia Nr 23 Ministra Gospodarki
z dnia 7 lipca 2011 r. (poz. 26)

„Załącznik do regulaminu organizacyjnego
Ministerstwa Gospodarki

Zestawienie procesów zidentyfikowanych w Ministerstwie Gospodarki

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-07-20
  • Data wejścia w życie: 2011-07-07
  • Data obowiązywania: 2011-07-07
  • Dokument traci ważność: 2012-02-27

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA