REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 2

ZARZĄDZENIE Nr 2
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)

z dnia 25 lutego 2013 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1

W Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Radę do spraw Polityki Senioralnej jako organ pomocniczy Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.

§ 2.

Do zadań Rady do spraw Polityki Senioralnej, zwanej dalej „Radą”, należy:

1) udział w przygotowaniu projektu założeń długofalowej polityki senioralnej w Polsce poprzez:

a) określenie propozycji obszarów problemowych i strategicznych zadań dla prowadzenia długofalowej polityki senioralnej oraz określenie podmiotów odpowiedzialnych za realizację tych zadań,

b) dokonanie przeglądu zintegrowanych strategii, a także opracowanie stosownych propozycji w kontekście wyzwań demograficznych oraz starzenia się społeczeństwa,

c) dokonanie przeglądu istniejących instrumentów wsparcia osób starszych,

d) opiniowanie uwag zgłaszanych w procesie konsultacji projektu założeń długofalowej polityki senioralnej,

e) opiniowanie projektowanych przez Departament Polityki Senioralnej rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia osób starszych;

2) monitorowanie realizacji programów polityki senioralnej w Polsce;

3) opiniowanie projektów programów kierowanych do osób starszych oraz innych instrumentów wsparcia osób starszych na lata 2014–2020.

§ 3.

Rada przedłoży Ministrowi projekt założeń długofalowej polityki senioralnej, o którym mowa w § 2 pkt 1, do dnia 30 września 2013 r.

§ 4.

1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady;

3) Sekretarz Rady – Dyrektor Departamentu Polityki Senioralnej;

4) pracownicy Departamentu Polityki Senioralnej;

5) na zaproszenie Ministra i po zawiadomieniu go o przyjęciu tego zaproszenia – przedstawiciele członków Rady Ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz pozostałych organów władzy państwowej;

6) osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach polityki senioralnej, powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:

a) poszczególne jednostki samorządu terytorialnego oraz związki tych jednostek,

b) organizacje pozarządowe, związki i porozumienia tych organizacji oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.2)),

c) organizacje pracodawców oraz związki zawodowe,

d) uczelnie i instytucje badawcze.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1–2, 4 i 6, powołuje i odwołuje Minister.

3. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 1.

§ 5.

Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 6.

1. W ramach Rady tworzy się Zespół do spraw redakcji projektu założeń długofalowej polityki senioralnej, zwany dalej „Zespołem”.

2. Członków Zespołu powołuje Przewodniczący Rady na wniosek Sekretarza Rady.

3. Posiedzenia Zespołu zwołuje Sekretarz Rady.

§ 7.

1. Z tytułu udziału w pracach Zespołu jego członkom przysługują diety oraz zwrot kosztów podróży na terenie kraju, na zasadach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.3)).

2. Diety i zwrot kosztów, o których mowa w ust. 1, nie przysługują, jeżeli udział w pracach Zespołu odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.

§ 8.

Wydatki, o których mowa w § 7 ust. 1, są finansowane ze środków przeznaczonych na realizację Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2012–2013, a od dnia 1 stycznia 2014 r. ze środków przyznanych do dyspozycji Departamentu Polityki Senioralnej w ramach budżetu części 44 na dany rok budżetowy.

§ 9.

1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) planowanie i organizowanie prac Rady;

3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;

4) ustalanie harmonogramu prac Rady;

5) występowanie w zakresie określonym w § 2 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;

6) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;

7) informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.

2. Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.

§ 10.

Do zadań Sekretarza Rady należy:

1) koordynowanie prac Zespołu;

2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;

3) sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;

4) dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;

5) przechowywanie dokumentacji;

6) prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.

§ 11.

1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

2. Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.

3. Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.

4. Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.

5. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.

6. Na pierwszym posiedzeniu Rada przyjmuje regulamin swojej pracy.

§ 12.

Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Departament Polityki Senioralnej.

§ 13.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

 

MINISTER
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

Władysław Kosiniak-Kamysz

 

 

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działami administracji rządowej – praca, zabezpieczenie społeczne, rodzina, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U. Nr 248, poz. 1485).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244 i Nr 232, poz. 1378.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110 oraz z 2013 r. poz. 2.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2013-02-26
  • Data wejścia w życie: 2013-02-27
  • Data obowiązywania: 2014-09-17
  • Dokument traci ważność: 2016-02-18

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA