REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 22

ZARZĄDZENIE Nr 20
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)

z dnia 11 kwietnia 2014 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 21 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (Dz. Urz. Min. Prac. i Pol. Społ. poz. 22 i 33) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dyrektor Generalny może wydawać zarządzenia na zasadach określonych w odrębnych przepisach.”;

2) w § 16 w ust. 4 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) Biurem Dyrektora Generalnego – w zakresie opracowywania regulaminów wewnętrznych oraz przestrzegania zasad etycznego postępowania pracowników;”;

3) w § 18:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz odpowiada za gromadzenie i przygotowanie zbiorczej informacji z zakresu misji Ministerstwa i działań pozostających w kompetencji Ministra oraz za przygotowywanie na tej podstawie merytorycznej części dokumentów o charakterze zadaniowym, o których mowa w ustawie o finansach publicznych, i sprawozdań z ich wykonania, analiz, diagnoz, ocen, prognoz i informacji. Ponadto, Departament odpowiada za sporządzanie analiz i opracowań z zakresu działów administracji rządowej: praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina, za przygotowywanie diagnoz i ocen w ramach opracowywanych przez Ministerstwo dokumentów programowych, strategii i programów, a także za koordynację działań związanych z wyrównywaniem szans kobiet i mężczyzn oraz promowaniem równości kobiet i mężczyzn. Departament koordynuje także współpracę Ministerstwa z Organizacją Narodów Zjednoczonych (ONZ) i Radą Europy.”,

b) w ust. 2:

– pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) przygotowywanie, we współpracy z właściwymi merytorycznie departamentami, diagnoz i ocen w ramach opracowywanych przez Ministerstwo dokumentów programowych, strategii i programów, w szczególności informacji przygotowywanych dla potrzeb organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej (UE), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Rady Europy, ONZ);”,

– pkt 11 i 12 otrzymują brzmienie:

„11) merytoryczna koordynacja współpracy Ministerstwa z ONZ i Radą Europy w sprawach społecznych oraz, w zakresie nie zastrzeżonym dla innych departamentów, udział w pracach organów ww. organizacji, przygotowywanie informacji i stanowisk;

12) merytoryczna koordynacja współpracy Ministerstwa z ONZ i Radą Europy w sprawach praw człowieka, udział w pracach organów ww. organizacji, przygotowywanie informacji i stanowisk oraz sprawozdań z ratyfikowanych umów międzynarodowych dotyczących praw człowieka, za wykonywanie których odpowiada Minister i wykonywanie innych obowiązków związanych z procedurą kontrolną;”,

– po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:

„12a) współpraca z MSZ i innymi ministerstwami przy wykonywaniu obowiązków wynikających z członkostwa Polski w ONZ i Radzie Europy, a także wynikających z faktu ratyfikowania umów międzynarodowych dotyczących praw człowieka, opiniowanie propozycji związania się umowami międzynarodowymi dotyczącymi praw człowieka;”;

4) w § 19 w ust. 2 po pkt 20 dodaje się pkt 20a w brzmieniu:

„20a) prowadzenie obsługi prawnej Departamentu;”;

5) w § 20 w ust. 2:

a) pkt 15 otrzymuje brzmienie:

„15) opracowywanie dokumentów i opinii niezbędnych do prowadzenia spraw związanych z reprezentowaniem dysponenta FP w sporach przed sądami wynikających ze stosowania przepisów o dofinansowaniu wyposażenia miejsc pracy, podjęcia działalności gospodarczej, kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa;”,

b) po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:

„15a) prowadzenie obsługi prawnej w zakresie zadań realizowanych przez dysponenta FGŚP, polegającej na sporządzaniu opinii prawnych, opiniowaniu porozumień i umów, wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami i występowaniu przed urzędami jako strona postępowania;”;

6) w § 23 w ust. 2 po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:

„15a) udział w pracach grup roboczych Rady Europy i Rady Państw Morza Bałtyckiego odpowiedzialnych za prawa dziecka;”;

7) w § 25 w ust. 2:

a) po pkt 14 dodaje się pkt 14a w brzmieniu:

„14a) wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra funkcji Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD);”,

b) pkt 21 otrzymuje brzmienie:

„21) prowadzenie spraw związanych z:

a) udzielaniem zgód i prowadzeniem rejestru placówek uprawnionych do prowadzenia szkoleń specjalizacyjnych w zawodzie pracownik socjalny,

b) udzielaniem zgód i prowadzeniem rejestru placówek uprawnionych do prowadzenia szkoleń specjalizacyjnych z zakresu organizacji pomocy społecznej;”,

c) pkt 30 otrzymuje brzmienie:

„30) organizowanie szkoleń, konferencji i seminariów w zakresie pomocy społecznej, integracji społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz integracji cudzoziemców dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej;”;

8) w § 26 w ust. 2:

a) pkt 13–17 otrzymaj ą brzmienie:

„13) współudział w realizacji polityki spójności UE w latach 2007–2013 oraz 2014–2020, w obszarze dotyczącym wsparcia potencjału trzeciego sektora oraz współpracy pomiędzy administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi, w tym:

a) przygotowanie projektów zapisów dokumentów programowych z zakresu polityki spójności UE w latach 2007–2013 oraz 2014–2020, w obszarze dotyczącym wsparcia potencjału trzeciego sektora oraz współpracy pomiędzy administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi,

b) przygotowanie, jako beneficjent systemowy, założeń projektów systemowych PO KL 2007–2013, w zakresie Priorytetu V Dobre rządzenie, Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora, Poddziałanie 5.4.1 „Wsparcie systemowe dla trzeciego sektora”,

c) współpraca z Departamentem Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie przygotowania dokumentacji konkursowej dla konkursów ogłaszanych w ramach Działania 5.4, Poddziałanie 5.4.2 Rozwój dialogu obywatelskiego,

d) pełnienie roli jednostki inicjującej projekty systemowe w ramach PO KL Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej;

14) przygotowywanie dokumentów programowych w obszarze wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, aktywności społecznej młodzieży, w tym opracowanie, realizowanie i monitorowanie strategii sektorowej – Strategii Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego na lata 2009–2015 (SWRSO) oraz współpraca przy opracowaniu i realizowanie Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego 2020, Strategii Sprawne Państwo 2020, Strategii Rozwoju Kapitału Ludzkiego 2020;

15) opracowywanie dokumentów programowych i umów oraz zarządzanie, wdrażanie, sprawdzanie sprawozdań końcowych z realizacji zadań dofinansowanych w ramach Programu Operacyjnego – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2009–2013 (PO FIO) oraz Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2014–2020 (P FIO), a także przygotowywanie sprawozdań rocznych z realizacji PO FIO i P FIO;

16) monitorowanie stanu realizacji przez beneficjentów zadań (projektów) dofinansowanych w ramach PO FIO i P FIO;

17) obsługa prawna PO FIO i P FIO, w tym:

a) przygotowywanie projektów umów dla beneficjentów Programu,

b) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących zwrotu dotacji celowych udzielonych w ramach PO FIO i P FIO,

c) rozpatrywanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w sprawach decyzji, o których mowa w lit. b;”,

b) po pkt 17 dodaje się pkt 17a w brzmieniu:

„17a) wdrażanie P FIO, w tym:

a) przyjmowanie wniosków od beneficjentów,

b) organizacja procesu oceny merytorycznej i jej przeprowadzenie, wybór projektów do dofinansowania oraz podpisywanie umów z beneficjentami,

c) monitorowanie realizacji projektów,

d) realizacja procesu sprawdzania i akceptacji sprawozdań częściowych i końcowych z wykorzystania środków udzielonych w ramach P FIO,

e) przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją projektu;”;

9) w § 29 w ust. 2:

a) po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:

„8a) koordynacja działań merytorycznych w zakresie wdrażania i realizacji Gwarancji dla młodzieży;”,

b) pkt 24 otrzymuje brzmienie:

„24) udział w programach międzynarodowych z obszaru działania Departamentu, w tym uczestnictwo w pracach międzynarodowych sieci ds. poradnictwa zawodowego współfinansowanych ze środków Komisji Europejskiej w ramach Programu Erasmus+ (Erasmus+ Programme), Sieć Eurodoradztwo (Euroguidance Network) oraz Europejska Sieć Całożyciowego Poradnictwa Zawodowego (European Lifelong Guidance Policy Network) oraz Europejska Sieć Migracyjna (European Migration Network);”;

10) w § 31 w ust. 2:

a) po pkt 31 dodaje się pkt 31a w brzmieniu:

„31a) prowadzenie obsługi prawnej Departamentu;”,

b) pkt 37 otrzymuje brzmienie:

„37) opiniowanie i przygotowywanie projektów dokumentów w sprawie funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności po 2013 r., w szczególności w zakresie problematyki związanej z kwestiami finansowymi;”,

c) pkt 38 otrzymuje brzmienie:

„38) przygotowanie materiałów planistycznych i informacji na temat wysokości środków finansowych, które są zabezpieczane na kolejny rok budżetowy do przygotowywanej ustawy budżetowej na realizację Priorytetów oraz Działań w obszarze PO KL oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER);”,

d) po pkt 38 dodaje się pkt 39 – 41 w brzmieniu:

„39) realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej w PO WER, w tym dla Gwarancji dla młodzieży w ramach PO WER;

40) udział w pracach związanych z planowaniem środków budżetowych przeznaczonych na realizację perspektywy finansowej UE 2014–2020;

41) sporządzanie prognoz wydatków przewidzianych do poniesienia w ramach realizacji perspektywy finansowej UE 2014–2020.”;

11) w § 34 w ust. 2:

a) w pkt 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„1) wykonywanie funkcji dysponenta części budżetowych pozostających we właściwości Ministra, w tym również w odniesieniu do środków przeznaczonych na finansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej, w tym w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2014–2020, oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, w tym w szczególności:”,

b) w pkt 3 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„3) wykonywanie zadań Ministerstwa jako państwowej jednostki budżetowej realizującej zadania dysponenta budżetu państwa trzeciego stopnia, w tym również w odniesieniu do środków przeznaczonych na finansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej, w tym w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2014–2020, w tym w szczególności:”;

12) w § 35 w ust. 2:

a) pkt 10–12 otrzymują brzmienie:

„10) sporządzanie opinii prawnych, udzielanie porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa i orzecznictwa w sprawach prowadzonych przez departamenty Ministerstwa, z wyłączeniem departamentów, w których zapewniona jest w ramach realizowanych zadań obsługa prawna;

11) opiniowanie porozumień i umów przygotowywanych przez departamenty z wyłączeniem departamentów, w których zapewniona jest w ramach realizowanych zadań obsługa prawna;

12) wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami i występowanie przed urzędami, z wyłączeniem tych departamentów, w których zapewniona jest w ramach realizowanych zadań obsługa prawna;”,

b) uchyla się pkt 30;

13) w § 37:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Biuro Ministra realizuje zadania z zakresu wspomagania organizacyjnego Ministra, Sekretarzy, Podsekretarzy Stanu i szefa Gabinetu Politycznego Ministra. Ponadto, Biuro wykonuje i koordynuje wykonywanie określonych w odrębnych przepisach zadań Ministra z dziedziny obronności oraz cywilnego zarządzania kryzysowego.”,

b) w ust. 2 pkt 16 otrzymuje brzmienie:

„16) prowadzenie spraw dotyczących przyznawania orderów i odznaczeń państwowych.”,

c) w ust. 3 uchyla się pkt 5 i 7,

d) w ust. 4 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

„1a) rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”;

14) w § 38 w ust. 2 po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:

„12a) prowadzenie obsługi prawnej Departamentu;”;

15) w § 40 w ust. 2 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) współpraca z koordynatorem procesu zarządzania ryzykiem w Ministerstwie w sprawie ustalania zasad zarządzania ryzykiem w Ministerstwie;”.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

wz. Jarosław Duda

 

 

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działami administracji rządowej – praca, zabezpieczenie społeczne, rodzina, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-04-15
  • Data wejścia w życie: 2014-04-16
  • Data obowiązywania: 2014-04-16
  • Dokument traci ważność: 2016-01-28

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA