REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 1 poz. 29

KOMUNIKAT NR 69
PRZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 28 sierpnia 2007 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 163/06

Tekst pierwotny

Wypadek lotniczy, który wydarzył się 8 lipca 2006 r. w Poznaniu, na samolocie ATR 72-200, pilotowanym przez kobietę posiadającą licencję pilota zawodowego, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej „Podwozie i ogumienie - T3”.

1. Opis okoliczności wypadku:

(na podstawie raportu końcowego Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z badania zdarzenia lotniczego sygn. ULC-LSQ /8120 /163-06/462/06)

W dniu 8 lipca 2006 r. samolot ATR-72 wykonywał rejs na trasie Warszawa - Poznań. Po wylądowaniu w Poznaniu i wykonywaniu na pasie zawrotu o 180°, załoga usłyszała dwa głośne stuki w rejonie przedniego podwozia. Po skołowaniu z pasa, poinformowano załogę o braku lewego przedniego koła. Innych uszkodzeń samolotu ani obrażeń wśród ludzi nie stwierdzono.

2. Przyczyna wypadku:

(na podstawie uchwały podjętej przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych)

Przyczyną wypadku było zmęczeniowe pęknięcie w miejscu inicjacji.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku był relatywnie długi czas eksploatacji osi z pęknięciem propagującym w sposób zmęczeniowy.

3. Nie stwierdza się naruszenia przepisów lotniczych.

(na podstawie przeprowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego analizy dokumentacji zdarzenia lotniczego)

4. Zalecenia profilaktyczne:

(na podstawie uchwały podjętej przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych)

4.1. Dyrektor zarządzający obsługą techniczną EUROLOT - zgłosić zdarzenie do producenta, w celu przeprowadzenia procedury zmiany częstotliwości przeglądów układu mocowania kół pod kątem zmęczeniowym na samolocie ATR-72.

4.2. Właściciele, użytkownicy, zarządzający obsługą techniczną samolotu ATR-72 - do czasu wprowadzenia procedury zmiany częstotliwości przeglądów przez producenta - zwiększyć częstotliwość przeglądów układu mocowania kół pod kątem zmęczeniowym.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego w z. T. Kądziołka,
Wiceprezes Urzędu

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2009-01-29
  • Data wejścia w życie: 2009-01-29
  • Data obowiązywania: 2009-01-29
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA