REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 82

KOMUNIKAT NR 55
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 10 września 2012 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 607/12

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 17 czerwca 2012 r., na paralotni Pluto L z napędem, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślne
– H1”.

2. Opis okoliczności poważnego wypadku lotniczego:

Pilot wystartował na paralotni z napędem do lotu rekreacyjnego. Następnie dołączył do pięciu innych pilotów znajdujących się już w powietrzu. Grupa paralotni kontynuowała lot w kierunku rzeki San. Pilot mijając pierwsze gospodarstwo w miejscowości obserwował linie wysokiego napięcia biegnące wzdłuż trasy przelotu, jednakże nie zauważył linii, które usytuowane były w poprzek toru jego lotu na wysokości około 10 m. Lot wykonywany był na wysokości tych linii. Pilot zderzył się z linią wysokiego napięcia i spadł na ziemię. Zgodnie z relacją pilota główną przyczyną niezauważenia linii biegnących w poprzek toru lotu był fakt wykonywania lotu w kierunku pod słońce i w ciemnych okularach. Wskutek zdarzenia pilot doznał ciężkich obrażeń ciała.

Pilot, lat 34, posiadał ważne świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni.

3. Przyczyna poważnego wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było wykonywanie przelotu na zbyt małej wysokości.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2012-09-10
  • Data wejścia w życie: 2012-09-10
  • Data obowiązywania: 2012-09-10
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA