REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 117

KOMUNIKAT NR 61
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1638/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 3 października 2016 r. na samolocie Bombardier DHC-8-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po starcie z lotniska Palma de Mallorca [LEPA] w trakcie przecinania FL220 na panelu elektrycznym zapaliła się lampka sygnalizacyjna LOW OIL PRESSURE, sygnalizująca niskie ciśnienie w napędzie generatora nr 1. Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną, zgodnie z którą odłączono napęd generatora nr 1, następnie (zgodnie z NCC) uruchomiono APU oraz przełączono generator APU na szynę GEN BUS nr 1. Dalsza część lotu na lotnisko docelowe Poznań-Ławica [EPPO] odbywała się bez zakłóceń. Po lądowaniu kapitan dokonał stosownego wpisu w dzienniku pokładowym i powiadomił dział MCC. Personel techniczny po wykonaniu sprawdzeń wymienił napęd generatora CSD i dopuścił samolot do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niesprawność napędu generatora CSD.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-27
  • Data wejścia w życie: 2016-10-27
  • Data obowiązywania: 2016-10-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA