REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 120

KOMUNIKAT NR 64
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2220/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 sierpnia 2016 r. na samolocie LEI: L–410 Turbolet, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T2 – Sygnalizacja pożaru”
„T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas kołowania samolotu do lotu kontrolno-pomiarowego naziemnego urządzenia nawigacyjnego pojawił się dym z lewej strony kabiny załogi, któremu towarzyszył swąd spalenizny. Załoga podjęła decyzję o przerwaniu kołowania i powrocie samolotu na miejsce postojowe. Personel techniczny wykonał przegląd instalacji elektrycznej samolotu, podczas którego stwierdzono przepalenie się uzwojenia potencjometru służącego do regulacji podświetlenia tablicy przyrządów pokładowych. Potencjometr został wymieniony i po sprawdzeniu działania samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przepalenie uzwojenia potencjometru spowodowane najprawdopodobniej zużyciem eksploatacyjnym.

Zastosowane środki profilaktyczne:

Sprawdzono stan techniczny pozostałych potencjometrów na tym egzemplarzu samolotu i drugim eksploatowanym przez użytkownika. Stwierdzono, że ich stan techniczny nie budzi zastrzeżeń.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-27
  • Data wejścia w życie: 2016-10-27
  • Data obowiązywania: 2016-10-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA