REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 127

KOMUNIKAT NR 71
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 28 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 967/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 17 maja 2016 r. na samolocie Cessna 152, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T4 – Układy sterowania”
oraz
„Czynnik organizacyjny”

w grupie przyczynowej: „O10 – Obsługa techniczna”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 8 września 2016 r.

Lotnisko Depułtycze Królewskie EPCD. Załoga wykonywała loty po kręgu w ramach szkolenia do uzyskania uprawnień YFR/Noc. Podczas wykonywania podejścia z klapami wychylonymi do 20°, po przyziemieniu uczeń-pilot wykonał czynności do ponownego startu, ustawiając klapy na kąt 10°, włączając podgrzew gaźnika i ustawiając moc na startową. Rozbieg przebiegał normalnie. Po oderwaniu i utrzymaniu prędkości Vx samolot nie uzyskał właściwej pionowej składowej prędkości wznoszenia, co pozwoliło przypuszczać, że klapy pozostały zablokowane – nadal wychylone na kąt 20°. Załoga wykonała krąg i bezpiecznie wylądowała. Niesprawność klap została potwierdzona i wpisana do PDT.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Poluzowanie przewodu elektrycznego, powodujące brak napięcia na mikrowyłączniku sterowania klapami w kabinie.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-28
  • Data wejścia w życie: 2016-10-28
  • Data obowiązywania: 2016-10-28
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA