REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 173

KOMUNIKAT NR 117
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2304/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 31 sierpnia 2016 r. na paralotni Dudek Nucleon 29 z napędem PPG/PPGG MODEL Fresh Breeze Simonini, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H2 – Brak kwalifikacji”
„H4 – Błędy proceduralne”

oraz

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O2 – System szkolenia”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 26 września 2016 r.

Wijewo k. Leszna. Po około 50 min lotu nad Pojezierzem Leszczyńskim (lot typowo rekreacyjno-widokowy), gdy pilot był na wysokości około 40 m, prawdopodobnie z powodu wlotu w obszar turbulentnego powietrza, skrzydło paralotni podwinęło się jednostronnie. Pilot nieodpowiednio zareagował na zaistniałą sytuację co doprowadziło do pogłębienia się obrotów i szybkiej utraty wysokości. W tej konfiguracji lotu nastąpiło zderzenie z ziemią. Na miejsce zdarzenia wezwano policję i służby ratownicze. Pilot został odwieziony do szpitala gdzie stwierdzono złamanie żeber po stronie lewej.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Błąd techniki lotu polegający na zbyt późnej lub nieprawidłowej reakcji na podwinięcie skrzydła, które nastąpiło po wlocie w obszar turbulentnego powietrza.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-11-09
  • Data wejścia w życie: 2016-11-09
  • Data obowiązywania: 2016-11-09
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA