REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 204

KOMUNIKAT NR 146
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 16 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2558/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 23 września 2016 r. na samolocie Boeing 757-200, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E3 – Ptaki, zwierzęta, inne obce obiekty”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Załoga lądującego samolotu zgłosiła kontrolerowi ruchu lotniczego zderzenie z ptakiem. Dyżurny operacyjny lotniska podczas inspekcji drogi startowej, w rejonie przyziemienia samolotu odnalazł martwego ptaka. Droga startowa po oczyszczeniu nawierzchni została dopuszczana do operacji lotniczych. Podczas oględzin samolotu odnaleziono ślady zderzenia w rejonie przedniej szyby, po prawej stronie kadłuba.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka (gat. kopciuszek – phoenicunis ochruros) na torze lądującego samolotu.

Zastosowane środki profilaktyczne w celu zmniejszenia zagrożeń ze strony zwierząt na terenie lotniska:

1) przeprowadzanie kontroli rejonu lotniska w zakresie występowania hodowli gołębi;

2) zmiana ustawień w urządzeniach stacjonarnego systemu odstraszania ptaków „BirdGuard”;

3) wykonywanie bieżących kontroli terenu lotniska i szczelności ogrodzenia;

4) stosowanie środków deratyzacyjnych w pobliżu dróg startowych w celu ograniczenia występowania gryzoni stanowiących pokarm dla ptaków drapieżnych i lisów;

5) odłów zwierząt w pułapki żywołowne;

6) odstrzał zwierząt zagrażających bezpieczeństwu operacji lotniczych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-11-17
  • Data wejścia w życie: 2016-11-17
  • Data obowiązywania: 2016-11-17
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA