REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 145

KOMUNIKAT NR 141
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1007/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 maja 2016 r. na szybowcu G-103 Twin II, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik ludzki"
w grupie przyczynowej: "H4 – Błędy proceduralne".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Lotnisko Łaszki EPJL. W dniu 21 maja 2016 r. na lądowisko w Łaszkach k. Jarosławia przybył pilot szybowcowy w celu wykonania lotów rekreacyjnych za wyciągarką. Loty miał wykonać na szybowcu G-103 Twin II, na którym wylatał 8 godzin 58 min. W trakcie ósmego lotu wykonywanego tego dnia przez pilota szybowca, otwarła się limuzynka drugiej kabiny, w której znajdował się podróżny. W wyniku tego oszklenie limuzynki uległo uszkodzeniu. Podróżny przed startem został poinstruowany jak powinien się zachowywać w trakcie lotu a limuzynka kabiny została zamknięta przez innego licencjonowanego pilota. Pilot szybowca sprawdził wizualnie przed startem prawidłowość zamknięcia limuzynki.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu było przypadkowe otwarcie limuzynki w locie przez podróżnego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-13
  • Data wejścia w życie: 2017-02-13
  • Data obowiązywania: 2017-02-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA