REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 157

KOMUNIKAT NR 153
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1256/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 czerwca 2016 r. na samolocie EMBRAER ERJ-175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 21 czerwca 2016 r.

Lotnisko Warszawa EPWA. Dyżurny Very o godz. 22:28 LMT poinformował Kierownika Zmiany Dyżurnych Operacyjnych (KZ DOP) o pożarze taśmociągu bagażowego na stanowisku 23, obsługującego przygotowywany do lotu samolot (załoga była na pokładzie). Taśmociąg stanowi własność LS. KZ DOP natychmiast powiadomił Lotniskową Straż Pożarną, Nadzór Operacyjny i Straż Ochrony Lotniska. O godz. 22:29 LMT na miejsce przybyły dwa wozy LSP. Zarzewie ognia stłumiła obsługa taśmociągu jeszcze przed przybyciem LSP, używając gaśnicy ręcznej, a taśmociąg został zapobiegawczo polany wodą przez LSP. O godz. 22:32 LMT LSP stwierdziła brak zagrożenia ze strony gaszonego sprzętu, a o godz. 22:41 LMT zakończono działania. W wyniku zdarzenia przyjmowanie pasażerów na pokład wstrzymano do godz. 22:42 LMT, a samolot opuścił stanowisko z 17-minutowym opóźnieniem.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zwarcie kabli akumulatora taśmociągu bagażowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-13
  • Data wejścia w życie: 2017-02-13
  • Data obowiązywania: 2017-02-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA