REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 166

KOMUNIKAT NR 162
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1096/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 maja 2016 r. na samolocie Bombardier DHC-8-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T11 – Uszkodzenie systemów hydraulicznych”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 7 czerwca 2016 r.

FIR EPWW. Podczas lotu na wysokości przelotowej FL240 pojawiło się wskazanie usterki ELEV.FEEL, PROP DEICE, ELEV.PRESS. Na wyświetlaczu MFD brak było wskazań ilości płynu w układzie hydraulicznym nr 2. Po kolejnych 5 minutach pojawiła się sygnalizacja DEICE PRESS, NO OIL, PRESSURE INDICATION, NO TEMPERATURĘ FUEL TANK 2 INDICATION, Input Output Processor Nr 2 FAIL (IOP). Nie było możliwości sterowania „bugsami” od prędkości i MDAIDA. Załoga wykonała listę kontrolną ELEVATOR FEEL, a następnie #2 HYD TOTAL FLUID LOSS. W porozumieniu z MCC podjęta została decyzja o powrocie do EPWA. Wykonana została lista kontrolna ELEVATOR PRESSURE ze względu na prawdopodobieństwo konieczności awaryjnego wypuszczenia podwozia. Podwozie wypuszczono normalnym sposobem. Ekipa techniczna stwierdziła uszkodzenie modułu IOP#2.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Uszkodzenie modułu IOP#2.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-13
  • Data wejścia w życie: 2017-02-13
  • Data obowiązywania: 2017-02-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA