REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 226

KOMUNIKAT NR 218
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1931/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 5 września 2015 r., na spadochronie Magellan 150, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T2 – Uszkodzenie spadochronu”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek spadochronowy (154 skoki, a 5 skok w dniu zdarzenia) wykonywał skok spadochronowy z samolotu SMG-92 Turbofmist, z wysokości 4000 m. Po otwarciu spadochronu na wysokości około 900 m stwierdził wejście spadochronu w stromą spiralę w prawo. Skoczek zadecydował o wykonaniu pełnej procedury awaryjnej i na prawidłowo otwartym spadochronie zapasowym bezpiecznie lądował w użytkowej części lotniska. Podczas oględzin odnalezionej czaszy stwierdzono odblokowanie uchwytu i odhamowanie prawej linki sterowniczej. Postępowanie skoczka w zaistniałej sytuacji było prawidłowe.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niezamierzone odblokowanie prawej linki sterowniczej podczas chwytania taśm nośnych w trakcie procesu otwierania czaszy głównej.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-20
  • Data wejścia w życie: 2017-02-20
  • Data obowiązywania: 2017-02-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA