REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 448

KOMUNIKAT NR 430
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 910/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 3 czerwca 2015 r. na samolocie EMBRAER 170-100, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T4 – Układy sterowania”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas podejścia do lądowania w WAW pojawiła się sygnalizacją „FLAP FAIL”. Lądowanie odbyło się w konfiguracji bez klap i slotów przy prędkości, Vref 115+60=175 kts (zgodnie z QRH). Załoga złożyła raport ASR. Samolot przekazano do techniki. Weryfikacja nie wykazała nieprawidłowości.

Zdarzenie zostało zarejestrowanie w bazie danych SMS. Dokonano klasyfikacji zgodnie z przyjętymi przez operatora kryteriami. W związku z tym zdarzenie zostanie ujęte we wskaźnikach bezpieczeństwa lotniczego (SPI), które są monitorowane zgodnie z zasadami opisanymi w „Podręczniku zarządzania bezpieczeństwem lotniczym”.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną lądowania bez klap i slotów była sygnalizacja FLAP FAIL. Nie zlokalizowano powodu wystąpienia sygnalizacji FLAP FAIL.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-21
  • Data wejścia w życie: 2017-03-21
  • Data obowiązywania: 2017-03-21
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA