REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 455

KOMUNIKAT NR 437
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1009/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 12 czerwca 2015 r. na samolocie Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W trakcie podejścia do lądowania, po wypuszczeniu podwozia, załoga zauważyła wskazanie nie wypuszczenia lewego podwozia głównego (czerwona lampka na Landing Gear Panel i sygnał dźwiękowy). Wykonano dwukrotną próbę chowania i wypuszczania podwozia, lecz sygnalizacja pozostała bez zmian. Załoga wykonała listę kontrolną GEAR DISAGREE, a następnie potwierdziła wypuszczenie i zablokowanie lewego podwozia głównego używając wziernika (Main Gear Viewer) i stwierdzając ustawienie się czerwonych znaczników na zastrzale bocznym blokady podwozia w jednej linii. Ponadto załoga wykonała niski przelot nad drogą startową celem uzyskania potwierdzenia wypuszczenia podwozia od służb naziemnych. Samolot wylądował bezpiecznie w asyście lotniskowej straży pożarnej. Po lądowaniu kapitan dokonał odpowiednich zapisów w PDT i skontaktował się z MCC. Mechanik obsługi naziemnej po wykonaniu testów stwierdził uszkodzenie czujnika wypuszczenia goleni lewego podwozia głównego. Czujnik wymieniono i samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Uszkodzenie czujnika wypuszczenia goleni lewego podwozia z nieustalonego powodu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-21
  • Data wejścia w życie: 2017-03-21
  • Data obowiązywania: 2017-03-21
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA