REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 34

ZARZĄDZENIE NR 21
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)

z dnia 12 maja 2017 r.

w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Badawczego Dróg i Mostów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 371, 1079, 1311 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 202) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zatwierdza się statut Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Traci moc zarządzenie nr 48 Ministra Infrastruktury z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDiM) (Dz. Urz. Min. Inf. poz. 48).

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Infrastruktury i Budownictwa: A. Adamczyk

 

 

Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094).

Załącznik 1. [STATUT INSTYTUTU BADAWCZEGO DRÓG I MOSTÓW]

Załącznik do zarządzenia nr 21 Ministra Infrastruktury i Budownictwa
z dnia 12 maja 2017 r. (poz. 34)

STATUT
Instytutu Badawczego Dróg i Mostów

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. Instytut Badawczy Dróg i Mostów utworzony zarządzeniem nr 108 Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 1973 r. w sprawie utworzenia Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (M. P. z 1974 r. poz. 12), zwany dalej „Instytutem”, działa na podstawie:

1) ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2016 r. poz. 371, 1079, 1311 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 202), zwanej dalej „ustawą”;

2) niniejszego statutu.

§ 2. Instytut posiada osobowość prawną.

§ 3. Siedzibą Instytutu jest miasto stołeczne Warszawa.

§ 4. Instytut może używać skróconej nazwy „IBDiM”.

§ 5. Instytut ma prawo do używania pieczęci z wizerunkiem godła Rzeczypospolitej Polskiej pośrodku i nazwą Instytutu w otoku.

§ 6. Organem sprawującym nadzór nad Instytutem jest minister właściwy do spraw transportu.

Rozdział 2

Postanowienia szczegółowe

§ 7. Przedmiotem działania Instytutu jest:

1) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych objętych PKD 72.19.Z;

2) przystosowanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki, a w szczególności opracowywanie wytycznych, zaleceń, procedur i instrukcji;

3) wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych.

§ 8. Zakres działania Instytutu obejmuje następujące obszary:

1) zasady projektowania, wykonywania i utrzymania dróg i lotnisk;

2) zasady projektowania, wykonywania i utrzymania drogowych i kolejowych obiektów inżynierskich;

3) materiały i wyroby do stosowania w budownictwie komunikacyjnym;

4) elementy wyposażenia i urządzenia obce w budownictwie komunikacyjnym;

5) technologie dotyczące budowy i utrzymania dróg oraz obiektów inżynierskich;

6) mechanizację oraz organizację robót drogowych i mostowych;

7) stan techniczny dróg oraz obiektów inżynierskich;

8) konstrukcje geotechniczne;

9) analizy ekonomiczne;

10) inżynierię ruchu;

11) bezpieczeństwo ruchu;

12) systemy zarządzania drogami;

13) telematykę komunikacyjną;

14) bazy danych o drogach i obiektach inżynierskich;

15) metody badania materiałów, wyrobów, konstrukcji i systemów w budownictwie komunikacyjnym;

16) doskonalenie metod prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych.

§ 9. W związku z prowadzoną działalnością podstawową Instytut może:

1) upowszechniać wyniki badań naukowych i prac rozwojowych, w szczególności poprzez ich publikowanie, organizowanie konferencji, seminariów i wykładów oraz prowadzenie biblioteki;

2) wykonywać badania i analizy oraz opracowywać ekspertyzy i opinie w zakresie prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych;

3) opracowywać oceny dotyczące stanu i rozwoju infrastruktury drogowej i kolejowych obiektów inżynierskich w zakresie wykorzystywania w kraju osiągnięć światowej nauki i techniki, a w szczególności z uwzględnieniem wyników współpracy w projektach krajowych i międzynarodowych;

4) prowadzić działalność normalizacyjną, certyfikacyjną i aprobacyjną;

5) prowadzić i rozwijać bazy danych o transporcie, bezpieczeństwie i infrastrukturze transportowej;

6) prowadzić działalność w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej, wynalazczości oraz ochrony własności przemysłowej i intelektualnej, a także wspierającej innowacyjność przedsiębiorstw;

7) wytwarzać w związku z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi aparaturę, urządzenia, materiały i inne wyroby oraz prowadzić walidacje metod badawczych, pomiarowych oraz kalibrację aparatury;

8) prowadzić działalność wydawniczą związaną z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi;

9) wykonywać inne zadania zlecane przez organ nadzorujący.

§ 10. Poza zadaniami, o których mowa w § 7–9, Instytut może prowadzić szkolenia, kursy dokształcające oraz doradztwo techniczne, ekonomiczne i organizacyjne, a także studia podyplomowe we współpracy z uprawnionymi jednostkami naukowymi.

§ 11. Instytut może prowadzić również inną działalność, o której mowa w art. 2 ust. 4 ustawy, w zakresie:

1) projektowania obiektów budowlanych, a w szczególności dróg, lotnisk i obiektów inżynierskich;

2) projektowania organizacji ruchu;

3) wykonywania usług i robót w budownictwie;

4) produkcji urządzeń i wyrobów stosowanych w budownictwie;

5) gospodarki posiadanymi nieruchomościami;

6) gospodarki urządzeniami.

§ 12. Rada naukowa Instytutu liczy 26 członków. W skład rady naukowej wchodzą:

1) pracownicy naukowi i badawczo-techniczni Instytutu w liczbie 13;

2) osoby spoza Instytutu w liczbie 13.

§ 13. W skład rady naukowej wchodzą pracownicy Instytutu zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury powołania rady naukowej.

§ 14. Liczba należnych miejsc w radzie naukowej dla pracowników naukowych Instytutu posiadających tytuł naukowy lub stopień doktora habilitowanego wynosi nie więcej niż 8. Jeżeli liczba tych osób przekracza liczbę należnych miejsc w radzie naukowej, przeprowadza się głosowanie tajne. W skład rady naukowej wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 15. Liczba należnych miejsc w radzie naukowej dla pracowników naukowych Instytutu nieposiadających tytułu naukowego lub stopnia doktora habilitowanego wynosi co najmniej 3. Osoby te są wybierane w głosowaniu tajnym. W skład rady naukowej wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 16. Liczba należnych miejsc w radzie naukowej dla pracowników badawczo-technicznych Instytutu wynosi 2. Osoby te są wybierane w głosowaniu tajnym. W skład rady naukowej wchodzą osoby, które otrzymają kolejno największą liczbę głosów.

§ 17. Dyrektor Instytutu może:

1) powołać sekretarza naukowego Instytutu;

2) powołać 2 kolegia;

3) powołać 1 organ opiniodawczo-doradczy;

4) ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania.

§ 18. 1. Zatrudnienie pracownika naukowego jest poprzedzone konkursem.

2. Konkurs ogłasza dyrektor Instytutu w drodze zarządzenia.

3. W ogłoszeniu o konkursie podaje się w szczególności nazwę stanowiska, którego konkurs dotyczy, wymagania formalne, listę dokumentów, które kandydat powinien złożyć oraz termin składania dokumentów.

4. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w szczególności na stronie internetowej Instytutu oraz na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw nauki w Biuletynie Informacji Publicznej; termin zgłaszania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o konkursie na stronie internetowej Instytutu.

5. Kandydat powinien złożyć dokumenty wymienione w ogłoszeniu o konkursie. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne jest przeprowadzana rozmowa kwalifikacyjna.

6. Na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej jest wyłaniany zwycięzca konkursu.

7. Konkurs może być nierozstrzygnięty i w takim wypadku można ogłosić nowy konkurs na dane stanowisko.

§ 19. Komisja dyscyplinarna, składająca się z 3 członków, jest wybierana w Instytucie w następujący sposób:

1) dyrektor Instytutu w drodze zarządzenia powołuje komisję wyborczą składającą się z 5 członków, spośród pracowników Instytutu nieposiadających czynnego i biernego prawa wyborczego oraz wskazuje przewodniczącego komisji;

2) czynne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie;

3) bierne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury wyboru komisji dyscyplinarnej;

4) kandydatury należy zgłaszać do przewodniczącego komisji wyborczej w terminie 14 dni od dnia zarządzenia wyborów przez dyrektora Instytutu;

5) komisja wyborcza informuje pracowników Instytutu o terminie wyborów oraz podaje listę kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej, co najmniej 7 dni przed wyznaczonym dniem wyborów;

6) głosowanie jest tajne; w skład komisji dyscyplinarnej wchodzą kandydaci, którzy otrzymają kolejno największą liczbę głosów;

7) komisja sporządza protokół z wyborów, który przekazuje dyrektorowi Instytutu;

8) dyrektor Instytutu ogłasza wyniki wyborów.

Rozdział 3

Postanowienia końcowe

§ 20. Statut wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-05-15
  • Data wejścia w życie: 2017-05-15
  • Data obowiązywania: 2022-06-18
  • Dokument traci ważność: 2023-06-15

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA