| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Rybnika

z dnia 5 stycznia 2011r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Rybnika za 2010 rok

(2011/007822)

SPRAWOZDANIE

PREZYDENTA MIASTA RYBNIKA

z dnia 5 stycznia 2011 r.


z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Miasta Rybnika za 2010 rok.

Na podstawie art. 38b, ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późniejszymi zmianami), przedkładam Radzie Miasta Rybnika roczne sprawozdanie z działalności w 2010 roku „Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Rybniku” zwanej dalej „Komisją”.

W 2010 roku „Komisja” działała w następującym składzie:

Lp.

Imię i nazwisko członka

Funkcja w komisji

Organ delegujący, powołujący lub wskazujący

Stanowisko i miejsce pracy członka

1.

Adam Fudali

Przewodniczący

-

Prezydent Miasta Rybnika

2.

Janusz Abrahamowicz

Członek

Prezydent Miasta

Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności

3.

Anna Naruszewicz - Studnik

Członek

Prezydent Miasta

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Rybniku

4.

Mariola Kujańska

Członek

Prezydent Miasta

Członek Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rybniku

5

Stanisław Jaszczuk

Członek

Rada Miasta

Radny Miasta Rybnika

6.

Józef Piontek

Członek

Rada Miasta

Radny Miasta Rybnika

7.

Paweł Zając

Członek

Komendant Miejski Policji

Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Rybniku

8.

Arkadiusz Szweda

Członek

Komendant Miejski Policji

Komenda Miejska Policji w Rybniku

9.

Jacek Sławik

Uczestnik

Prokurator Okręgowy

Szef Prokuratury Rejonowej w Rybniku

Z ustawowo przysługujących uprawnień „Komisja” w 2010 r. zrealizowała:

Na posiedzeniu w dniu 23.02.2010 r.:

- „Komisja” zapoznała się z dokumentem zatytułowanym „ Sprawozdanie z działalności Policji, Straży, oraz służb inspekcyjnych Miasta za 2009 r.” Sprawozdanie zbiorcze opracował Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności –Janusz Abrahamowicz. Komisja sprawozdanie zaopiniowała pozytywnie. Dokument ten został dostarczony radnym naszego Miasta i był podstawą do oceny tych służb, która miała miejsce na sesji Rady Miasta w marcu 2010 r.

- „Komisja” pozytywnie zaopiniowała aktualizację załączników do „Programu Zapobiegania Przestępczości oraz ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie Miasta Rybnika” w zakresie statystyki policyjnej, diagnozy problemów i zjawisk społecznych w świetle danych Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku, statystykę uchwalonych przez radę gminy punktów sprzedaży napojów alkoholowych, działalności Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz wydanych zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych w oparciu o dostarczone informacje z tych instytucji.

Na posiedzeniu w dniu 26.10.2010 r.:

- Członkowie „Komisji” odnieśli się do ogólnej sytuacji dotyczącej bezpieczeństwa i porządku w Mieście oraz zagrożeniami, jakie miały miejsce w mieście w tym: strzelanina w Dzielnicy Boguszowice w miesiącu sierpniu br., ewakuacja w DH „Fokus Park” ok. 1800 osób w dniu 23.10.br., pożar w Signum Magnum przy ul. Dworek w dniu 22.10.br.

- Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności przedstawił i omówił statystyki ze zdarzeń, jakie miały miejsce w mieście od początku 2010 roku przygotowane przez dyżurnych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rybniku.

- „Komisja” zapoznała się z propozycją wydatków przeznaczonych w 2011 r. w zakresie podniesienia stanu porządku i bezpieczeństwa w mieście, a ujętych w budżecie Miasta na 2011 r. W trakcie omawianego tematu Komendant Miejski Policji w Rybniku zwrócił się z prośbą o zwiększenie budżetu na 2011 rok o kwotę 45.000 zł, z przeznaczeniem na zakup środków ochrony indywidualnej, w tym: tarczy kuloodpornej oraz kamizelek ciężkich kuloodpornych dla Komendy Miejskiej Policji w Rybniku. Komisja pozytywnie ustosunkowała się do przedstawionej prośby Komendanta Policji. Po omówieniu spraw związanych z wydatkami na cele bezpieczeństwa i porządku na rok 2011, przedstawiony przedmiotowy projekt budżetu, został pozytywnie zaopiniowany przez „Komisję” z uwzględnieniem zmiany dot. zakupu środków ochrony indywidualnej dla Policji.

- omówiono możliwości zabezpieczenia pomieszczeń bezdomnym szczególnie w okresie zimowym.

Obsługę administracyjno - biurową „Komisji” zapewnia Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miasta Rybnika.

W związku z udziałem w pracach „Komisji”, jej członkowie nie pobierają żadnego wynagrodzenia.

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Prezydent Miasta Rybnika


Adam Fudali

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Cafe Finance

Ogólnopolskie biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »