| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Starosty Lublinieckiego

z dnia 3 lutego 2011r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2010 r

Na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli utworzono Komisję Bezpieczeństwa i Porządku, zwaną dalej Komisją.

Realizując zadania z zakresu bezpieczeństwa i porządku na terenie powiatu lublinieckiego w 2010 r. Przewodniczący Komisji - Starosta Lubliniecki zawarł porozumienie z Komendantem Powiatowym Policji w Lublińcu, w wyniku którego zostały przekazane środki finansowe - 10 000 zł - z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby przekraczającej ustawową normę dla funkcjonariuszy policji. Wykonując powyższe porozumienie zrealizowano 72 ponadnormatywne służby przez funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu. Charakter tych służb był następujący: zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom, kontrola i poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w drodze do i ze szkoły, kontrola sprzedaży i spożycia alkoholu przez nieletnich w lokalach oraz dyskotekach.

Realizując zadania programu "Razem Bezpieczniej" członkowie Komisji wraz z przedstawicielami powiatowych służb, inspekcji oraz straży zrealizowali następujące zadania: a) sprawdzenie oznakowania poziomego i pionowego dróg w rejonach szkół i przedszkoli na terenie powiatu lublinieckiego; b) spotkania z uczniami szkół w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg w pierwszym okresie roku szkolnego (łącznie przeprowadzono 30 pogadanek w szkołach na terenie powiatu); c) kontrola nawierzchni i oznakowania dróg - podczas realizacji tego zadania ujawniono 60 nieprawidłowości, które przede wszystkim dotyczyły: oznakowania pionowego i poziomego dróg, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz uszkodzeń nawierzchni jezdni. O wszystkich ujawnionych nieprawidłowościach poinformowano administratorów dróg; d) kontrola wybranych obiektów wypoczynku letniego i zimowego - podczas przeprowadzonych kontroli nie ujawniono nieprawidłowości; e) edukacja w celu kształtowania świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego: W 2010 r. przeprowadzono dwa konkursy wiedzy o ruchu drogowym, w tym jeden powiatowy. Ponadto, funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu wzięli udział w "V Niebieskim Festynie", zorganizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Policji (IPA) o/Lubliniec. W imprezie, przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym uczono dzieci bezpiecznych zachowań oraz rozdano elementy odblaskowe, mające chronić najmłodszych uczestników ruchu.

W 2010 r. skład Komisji ulegał dwukrotnej zmianie; w miesiącu kwietniu insp. Andrzeja Hudego, przedstawiciela delegowanego przez KPP Lubliniec zastąpił podinsp. Roman Lach, natomiast w listopadzie 2010 r. podinsp. Roman Lach zastąpiony został przez podinsp. Piotra Malinowskiego. Ponadto zmian w składzie Komisji nie było.


W 2010 r. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku odbyła jedno posiedzenie - w dniu 28 kwietnia 2010 r. na terenie firmy INVADO Sp. z o.o. w miejscowości Dzielna w gminie Ciasna. Posiedzenie było połączone z ćwiczeniem Kompanii Gaśniczej nr 7 "Lubliniec" Wojewódzkiego Obwodu Operacyjnego, składającej się z jednostek OSP powiatu lublinieckiego (łącznie 13 pojazdów ratowniczo - gaśniczych). Podczas posiedzenia Komisji w 28 kwietnia 2010 r., po otwarciu obrad i przyjęciu porządku posiedzenia, zaprezentowano kierunku rozwoju Zintegrowanych Stanowisk Kierowania oraz przedstawiono projekt Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego, który następnie został przyjęty jednogłośnie. Następnie przeprowadzono ćwiczenie pożarnicze, którym objęta została jedna z hal produkcyjnych firmy INVADO Sp. z o.o.. Ćwiczenie, przygotowane przez pracowników firmy oraz służby uczestniczące w akcji ratunkowej, miało na celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa ppoż. w zakresie ochrony obiektu, maszyn i urządzeń. Po zakończeniu ćwiczenia obrady Komisji zakończono.

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku


mgr inż. Joachim Smyła

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Tax Angels Group Limited

Tax Angels Group Limited to kancelaria podatkowa, tworzona przez zespół doradców wspierających przedsiębiorców w zakresie otwierania firm za granicą, w szczególności w Wielkiej Brytanii i Szkocji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »