| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Starosty Lublinieckiego

z dnia 3 lutego 2011r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2010 r

Na podstawie art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli utworzono Komisję Bezpieczeństwa i Porządku, zwaną dalej Komisją.

Realizując zadania z zakresu bezpieczeństwa i porządku na terenie powiatu lublinieckiego w 2010 r. Przewodniczący Komisji - Starosta Lubliniecki zawarł porozumienie z Komendantem Powiatowym Policji w Lublińcu, w wyniku którego zostały przekazane środki finansowe - 10 000 zł - z przeznaczeniem na rekompensatę pieniężną za czas służby przekraczającej ustawową normę dla funkcjonariuszy policji. Wykonując powyższe porozumienie zrealizowano 72 ponadnormatywne służby przez funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu. Charakter tych służb był następujący: zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom, kontrola i poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w drodze do i ze szkoły, kontrola sprzedaży i spożycia alkoholu przez nieletnich w lokalach oraz dyskotekach.

Realizując zadania programu "Razem Bezpieczniej" członkowie Komisji wraz z przedstawicielami powiatowych służb, inspekcji oraz straży zrealizowali następujące zadania: a) sprawdzenie oznakowania poziomego i pionowego dróg w rejonach szkół i przedszkoli na terenie powiatu lublinieckiego; b) spotkania z uczniami szkół w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg w pierwszym okresie roku szkolnego (łącznie przeprowadzono 30 pogadanek w szkołach na terenie powiatu); c) kontrola nawierzchni i oznakowania dróg - podczas realizacji tego zadania ujawniono 60 nieprawidłowości, które przede wszystkim dotyczyły: oznakowania pionowego i poziomego dróg, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz uszkodzeń nawierzchni jezdni. O wszystkich ujawnionych nieprawidłowościach poinformowano administratorów dróg; d) kontrola wybranych obiektów wypoczynku letniego i zimowego - podczas przeprowadzonych kontroli nie ujawniono nieprawidłowości; e) edukacja w celu kształtowania świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego: W 2010 r. przeprowadzono dwa konkursy wiedzy o ruchu drogowym, w tym jeden powiatowy. Ponadto, funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu wzięli udział w "V Niebieskim Festynie", zorganizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Policji (IPA) o/Lubliniec. W imprezie, przeznaczonej dla dzieci w wieku przedszkolnym uczono dzieci bezpiecznych zachowań oraz rozdano elementy odblaskowe, mające chronić najmłodszych uczestników ruchu.

W 2010 r. skład Komisji ulegał dwukrotnej zmianie; w miesiącu kwietniu insp. Andrzeja Hudego, przedstawiciela delegowanego przez KPP Lubliniec zastąpił podinsp. Roman Lach, natomiast w listopadzie 2010 r. podinsp. Roman Lach zastąpiony został przez podinsp. Piotra Malinowskiego. Ponadto zmian w składzie Komisji nie było.


W 2010 r. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku odbyła jedno posiedzenie - w dniu 28 kwietnia 2010 r. na terenie firmy INVADO Sp. z o.o. w miejscowości Dzielna w gminie Ciasna. Posiedzenie było połączone z ćwiczeniem Kompanii Gaśniczej nr 7 "Lubliniec" Wojewódzkiego Obwodu Operacyjnego, składającej się z jednostek OSP powiatu lublinieckiego (łącznie 13 pojazdów ratowniczo - gaśniczych). Podczas posiedzenia Komisji w 28 kwietnia 2010 r., po otwarciu obrad i przyjęciu porządku posiedzenia, zaprezentowano kierunku rozwoju Zintegrowanych Stanowisk Kierowania oraz przedstawiono projekt Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego, który następnie został przyjęty jednogłośnie. Następnie przeprowadzono ćwiczenie pożarnicze, którym objęta została jedna z hal produkcyjnych firmy INVADO Sp. z o.o.. Ćwiczenie, przygotowane przez pracowników firmy oraz służby uczestniczące w akcji ratunkowej, miało na celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa ppoż. w zakresie ochrony obiektu, maszyn i urządzeń. Po zakończeniu ćwiczenia obrady Komisji zakończono.

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku


mgr inż. Joachim Smyła

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »