| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXIII/280/2012 Rady Gminy Rudziniec

z dnia 27 września 2012r.

w sprawie zmiany statutu sołectwa Bycina

Na podstawie art. 35 ust. 1, art. 40 ust. 2pkt. 1, art. 42ustawy z   dnia 8   marca 1990r.o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z   2001r. Nr 142r., poz.1591 z   późn. zm.),   Rada Gminy Rudziniec   , po przeprowadzeniu konsultacji z   mieszkańcami  

uchwala, co następuje:  

§   1.   W statucie sołectwa Bycina uchwalonego uchwałą Nr XXIII/212/2004 z   dnia 28 października 2004r.(Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiegoz 2004r.Nr 113, poz. 3236 z   późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:  

1. Po rozdziale V Statutu dodaje się Rozdział Va w   brzmieniu:  

„Rozdział Va  

Zarządzanie i   korzystanie z   mienia  

1. Sołectwo może zarządzać i   korzystać z   mienia komunalnego.  

2. Sołectwu mogą być przekazane tylko składniki mienia komunalnego znajdujące się na jego terenie oraz służące realizacji zadań sołectwa.  

3. Przekazanie mienia następuje na wspólny wniosek Rady Sołeckiej i   Sołtysa.  

4. Sołectwo w   stosunku do przekazanego mienia wykonuje czynności zwykłego zarządu, polegające na korzystaniu z   mienia zgodnie z   jego przeznaczeniem, załatwianiu bieżących spraw związanych z   jego eksploatowaniem oraz utrzymaniem w   stanie niepogorszonym.  

5. Do zwykłego zarządu nie zalicza się takich czynności jak:  

1) zbywanie i   obciążanie nieruchomości,  

2) zaciąganie pożyczek i   kredytów.  

6. Środki finansowe uzyskane z   korzystania z   przekazanego mienia komunalnego przeznacza się na potrzeby sołectwa za pośrednictwem budżetu gminy.  

7. Sołectwo w   zakresie zarządzania i   korzystania z   przekazanego mienia reprezentuje sołtys.”  

2. W   § 24 dodaje się pkt 3   w brzmieniu:  

„3) uzyskanymi z   przekazanego mienia”.  

3. Dotychczasowe § 28 i   29 otrzymują numerację § 29 i   30.  

§   2.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rudziniec.  

§   3.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.  

 

 

Przewodniczący Rady Gminy  


Bernard   Kukowka

 

reklama

POLECANE

Artykuł sponsorowany

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »