| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXIV/600/2012 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu na rok 2013

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2012 r. poz. 1137) oraz Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2013 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym (M. P. z 2012 r. poz. 579)

Rada Miejska
u c h w a l a

§ 1. Ustala się opłaty za usunięcie pojazdu z drogi na wyznaczony parking strzeżony w następującej wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 110 zł,

- motocykl – 218 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 478 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 597 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 846 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1.247 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.518 zł.

§ 2. Ustala się opłatę za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu usuniętego z drogi w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 17 zł,

- motocykl – 24 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 37 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 49 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 71 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 132 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 196 zł.

§ 3. Ustala się wysokość kosztów brutto spowodowanych wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu, jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia:

- 50% opłat za usunięcie pojazdu odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów, gdy nie został rozpoczęty załadunek pojazdu,

- 90% opłat za usunięcie pojazdu odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów w pozostałych przypadkach.

§ 4. Traci moc Uchwała Nr X/215/2011 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 30 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2012 r., jednakże nie wcześniej niż 31 grudnia 2012 r.


§ 5. Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Bielska-Białej.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, jednakże nie wcześniej niż 1 stycznia 2013 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Ryszard Batycki

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Cymcyk

Menedżer Komunikacji Inwestycyjnej ING TFI S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »