| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXIV/600/2012 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu na rok 2013

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2012 r. poz. 1137) oraz Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2013 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym (M. P. z 2012 r. poz. 579)

Rada Miejska
u c h w a l a

§ 1. Ustala się opłaty za usunięcie pojazdu z drogi na wyznaczony parking strzeżony w następującej wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 110 zł,

- motocykl – 218 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 478 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 597 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 846 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1.247 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1.518 zł.

§ 2. Ustala się opłatę za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu usuniętego z drogi w wysokości (brutto):

- rower lub motorower – 17 zł,

- motocykl – 24 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 37 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 49 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 71 zł,

- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 132 zł,

- pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 196 zł.

§ 3. Ustala się wysokość kosztów brutto spowodowanych wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu, jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia:

- 50% opłat za usunięcie pojazdu odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów, gdy nie został rozpoczęty załadunek pojazdu,

- 90% opłat za usunięcie pojazdu odpowiednio dla poszczególnych rodzajów pojazdów w pozostałych przypadkach.

§ 4. Traci moc Uchwała Nr X/215/2011 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 30 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2012 r., jednakże nie wcześniej niż 31 grudnia 2012 r.


§ 5. Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Bielska-Białej.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, jednakże nie wcześniej niż 1 stycznia 2013 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Ryszard Batycki

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Majewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »