Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. 2001 Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 237 i art. 250 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz UCHWAŁY NR XXIX/326/12 RADY MIEJSKIEJ ORZESZE z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013, Strony Porozumienia ustalają, co następuje:
§ 1.
1. Przedmiotem Porozumienia jest zorganizowanie przez Organizatora XV Jubileuszowego Powiatowego Festiwalu Piosenki i Poezji, propagującego zdrowy styl życia „KROKUS – Łaziska Górne 2013”.
2. Porozumienie zawiera się na okres od 04.02.2013 r. do 30.04.2013 r.
§ 2.
1. Na realizację zadania wymienionego w §1 ust. 1 Gmina udziela dotacji celowej
w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwatysiącezłotych 00/100).
2. Środki na realizację zadania zabezpieczone są w budżecie Gminy na rok 2013, w dz. 851, rozdz. 85154, §2310.
§ 3.
Środki finansowe wymienione w §2 ust.1 zostaną przekazane na rachunek bankowy Organizatora OK BS o/Łaziska Górne nr 64 8454 1066 2004 0010 0117 0002,
w terminie do 14 dni od dnia doręczenia Gminie egzemplarza niniejszego Porozumienia podpisanego przez Organizatora.
§ 4.
Gmina zastrzega sobie prawo kontroli realizacji zadania.
§ 5.
1. Organizator zobowiązuje się do rozliczenia otrzymanej dotacji w terminie do 15 dni, licząc od dnia następnego po upływie okresu trwania Porozumienia, o którym mowa w §1 ust. 2.
2. Rozliczenie środków musi być rzetelnie udokumentowane na podstawie zestawienia wykonanych zadań oraz wydatków związanych z ich realizacją. Do rozliczenia należy dołączyć wykaz dowodów księgowych, stanowiących podstawę wydatków dokonanych w związku z realizacją zadania. Dowody księgowe powinny być
w sposób trwały opisane poprzez wskazanie źródeł finansowania wydatków nimi stwierdzonych.
§ 6.
1. Środki dotacji, które w terminie realizacji zadania, określonym w §1 ust. 2 Porozumienia, nie zostały wykorzystane, podlegają zwrotowi do budżetu Gminy na rachunek bankowy: 82 8454 1040 2002 0000 0329 0001 w terminie do 15 dni,licząc od dnia następnego po upływie okresu trwania Porozumienia, o którym mowa w §1 ust. 2.
2. W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, zwrotowi do budżetu Gminy podlegała będzie część dotacji, która została wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia przekazania dotacji. Zwrotu należy dokonać w terminie do 15 dni od dnia stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 7.
Zwiększenie w okresie realizacji wartości kosztorysowej zadania, wynikającej bądź ze zmian zakresu rzeczowego zadania, bądź ze zmian cen, nie może stanowić podstawy do ubiegania się o zwiększenie wysokości dotacji celowej.
§ 8.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Porozumieniem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz odpowiednie przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).
§ 9.
Wszelkie zmiany treści Porozumienia wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
§ 10.
Porozumienie podlega ogłoszeniu w „Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego” na wniosek Organizatora.
§ 11.
Porozumienie sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których dwa otrzymuje Organizator, a jeden – Gmina.
Burmistrz Miasta Orzesze mgr Andrzej Szafraniec | Burmistrz Miasta Łaziska Górne mgr inż Aleksander Wyra |