Uchwała nr XIII/2/2013 Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013r.
w sprawie budżetu miasta Bierunia na 2014 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. Nr 594 z późn.zm.), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 2, art. 218, art.220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 art. 239, art.242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. Nr 885z późn. zm.), na wniosek Burmistrza Miasta Bierunia,
Rada Miejska w Bieruniu
uchwala:
§ 1
Dochody budżetu miasta w wysokości 76.247.992,00 zł
w tym: dochody bieżące 69.179.588,00 zł
dochody majątkowe 7.068.404,00 zł
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 1.
§ 2
Wydatki budżetu miasta w wysokości 81.834.522,00 zł
w tym: wydatki bieżące 65.675.531,00 zł
w tym:
1. wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie 52.783.320,00 zł
z czego:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 28.291.488,00 zł
b) wydatki statutowe 24.491.832,00 zł
2. dotacje na zadania bieżące 5.299.100,00 zł
3. świadczenia na rzecz osób fizycznych 5.575.683, 00 zł
4. wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu UE 1.190.285,00 zł
4. poręczenia 127.143,00 zł
5. wydatki na obsługę długu 700.000,00 zł
wydatki majątkowe 16.158.991,00 zł
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 2.
Zadania majątkowe w 2014 r., zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 3.
§ 3
Ustala się deficyt w wysokości 5.586.530,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
zaciągniętego kredytu 5.586.530,00 zł
§ 4
Ustala się:
1. Przychody budżetu miasta w kwocie 7.371.520,00 zł
2. Rozchody budżetu miasta w kwocie 1.784.990,00 zł
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 4.
§ 5
Ustala się:
1. Dochody w kwocie 390.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Wydatki w kwocie 379.600,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Wydatki w kwocie 10.400,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
4. Dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
w wysokości 3.997.758,00 zł z przeznaczeniem na wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 3.997.758,00 zł.
5. Dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 2.600.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 2.600.000,00 zł.
6. Kwotę wydatków przypadającą do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczenia pożyczki w wysokości 127.143,00 zł.
§ 6
1. Tworzy się rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki w kwocie 206.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 184.000,00 zł.
§ 7
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 8
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 8.000.000,00 zł
2. Sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 5.586.530,00 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 634.990,00 zł
§ 9
Upoważnia się Burmistrza Miasta Bierunia do:
1. Zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 8.000.000,00 zł
2. Zaciągania kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 5.586.530,00 zł
3. Zaciągania kredytu i pożyczki na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 634.990,00 zł
4. Dokonywania wszelkich zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
5. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10
6. Postanawia się, że uzyskane przez jednostki organizacyjne gminy zwroty wydatków:
a) dokonane w tym samym roku budżetowym, przyjmowane są na konto wydatków i zmniejszają one wykonanie wydatków w tym roku budżetowym;
b) dotyczące poprzedniego roku budżetowego przyjmowane są na konto dochodów i stanowią dochody budżetu gminy;
c) zwroty wydatków uzyskane z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, poniesionych na programy i projekty realizowane z udziałem tych środków są przyjmowane na dochody gminy.
§ 11
Wykonanie uchwały powierzyć Burmistrzowi Miasta Bierunia.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Bieruniu |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
DOTACJE UDZIELANE Z BUDŻETU JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W 2014 ROKU NA REALIZACJĘ ZADAŃ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO | ||||||
w złotych | ||||||
Lp. | Dział | Rozdział | Nazwa zadania | Kwota dotacji: | ||
podmiotowej | przedmiotowej | celowej | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
I | Jednostki sektora finansów publicznych | 1 890 000 | 0 | 2 699 000 | ||
1 | 921 | 92109 | Dotacja dla samorządowej instytucji kultury | 1 890 000 | 0 | 0 |
2 | 600 | 60003 | Dotacja dla samorządu województwa śląskiego na organizację i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym | 0 | 0 | 2 370 000 |
3 | 750 | 75023 | Dotacja majątkowa dla Miasta Gliwice na realizację projektu "Budowa sieci szerokopasmowej dla społeczeństwa informatycznego 2011 na terenie gmin Górnego Śląska" | 183 000 | ||
4 | 801 | 80104 | Realizacja porozumień w sprawie zwrotu kosztów dotacji udzielanych przez gminy na każdego ucznia uczęszczającego do przedszkola prowadzonego przez organ innych niż jednostka samorządu terytorialnego | 0 | 0 | 70 000 |
5 | 801 | 80110 | Realizacja porozumienia w sprawie zasad prowadzenia punktu katechetycznego nauczania religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego | 0 | 0 | 1 000 |
6 | 851 | 85149 | Pomoc finansowa dla powiatu bieruńsko-lędzińskiego na realizację zadania w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych | 0 | 0 | 40 000 |
7 | 851 | 85158 | Dotacja na przeciwdziałanie alkoholizmowi | 0 | 0 | 35 000 |
II | Jednostki nie należące do sektora finansów publicznych | 200 000 | 0 | 1 315 000 | ||
1 | 010 | 01009 | Konserwacja i utrzymanie urządzeń wodnych melioracji szczegółowej | 0 | 0 | 110 000 |
2 | 750 | 75095 | Dofinansowanie działalności pożytku publicznego - współpraca z miastami partnerskimi | 0 | 0 | 40 000 |
3 | 754 | 75412 | Dotacje bieżące dla jednostek OSP | 0 | 0 | 90 000 |
4 | 754 | 75412 | Dotacja majątkowa dla jednostki OSP Bieruń Stary - na zakup samochodu pożarniczego | 350 000 | ||
5 | 801 | 80104 | Dotacja dla przedszkoli niepublicznych | 200 000 | 0 | 0 |
6 | 851 | 85149 | Dofinansowanie działalności pożytku publicznego - programów profilaktyki zdrowotnej | 0 | 0 | 10 000 |
7 | 851 | 85154 | Realizacja zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych | 0 | 0 | 10 000 |
8 | 852 | 85295 | Dofinansowanie działalności pożytku publicznego - pozyskiwanie i wydawanie artykułów spożywczych z "Banku Żywności" | 0 | 0 | 40 000 |
9 | 926 | 92695 | Realizacja zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu | 0 | 0 | 365 000 |
10 | 921 | 92120 | Dotacja dla Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa na wzmocnienie stropu chóru muzycznego oraz rekonstrukcję prospektu organowego wraz z jego posadowieniem | 0 | 0 | 300 000 |
OGÓŁEM (I + II) | 2 090 000 | 0 | 4 014 000 |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XIII/2/2013
Rady Miejskiej w Bieruniu
z dnia 19 grudnia 2013 r.
Zalacznik6.pdf