Na podstawie art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 595 z późn. zm.) i Zarządzenia Nr 104.2011 Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza z dnia 28.02.2011 r. w sprawie: utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Dąbrowie Górniczej.
Skład Komisji przedstawia się następująco:
Przewodniczący :
Zbigniew Podraza – Prezydent Miasta
Skład Komisji:
Kazimierz Woźniczka – członek
Wiesław Wiekiera – członek
Artur Klimek – od 12.03.2013 r. - członek
Adam Pilarek – od 12.03.2013 r. – członek
Zbigniew Zięba – członek
Wanda Strąk – członek
Jerzy Bazylak – członek
Tomasz Kościow – członek
Gabriela Czajor – członek / z głosem doradczym
Zbigniew Grzywnowicz – członek / z głosem doradczym
SPRAWOZDANIE
W roku 2013 miały miejsce 4 (cztery) posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Dąbrowie Górniczej.
Tematami spotkań były:
1. Sprawy organizacyjne i proceduralne funkcjonowania Komisji.
2. Omówienie informacji z realizacji zadań za 2013 rok:
a) Policji
b) Straży Miejskiej
c) Państwowej Straży Pożarnej
d) Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
e) Wydziałów Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej: Wydział Komunikacji i Drogownictwa, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Wydział Zdrowia, Polityki Społecznej i Aktywizacji Zawodowej oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3. Ocena programu „Bezpieczny Wypoczynek w Rejonie Pogoria-2012/2013”, w oparciu o informacje służb: WOPR-u, Straży Miejskiej, Policji, Grupy Ratownictwa Medycznego PCK, Straży Rybackiej, Państwowej Straży Pożarnej, dotyczących bezpieczeństwa jak również skuteczności działań poszczególnych służb w rejonie kompleksu akwenów wodnych wraz z przyległymi terenami rekreacyjnymi.
4. Informacja Wydziału Inwestycji Miejskich i Wydziału Promocji, Kultury i Sportu dotyczące realizacji zadań dotyczących boisk sportowo-rekreacyjnych, placów zabaw dla dzieci, siłowni „Pod chmurką”.
5. Analiza działań w ramach programu „Rządowy Program Ograniczenia Przestępczości i Aspołecznych Zachowań – Razem Bezpieczniej” w odniesieniu do potrzeb lokalnych wynikających ze specyfiki poszczególnych dzielnic Dąbrowy Górniczej oraz powtarzalnych i prognozowanych zdarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo jak również poczucie bezpieczeństwa mieszkańców. Omówienie programów: „Miejski Program Przeciwdziałania Zachowaniom Agresywnym „Razem możemy więcej” 2013/2014, „Razem Bezpieczniej – Projekt POGORIA” – bezpieczny i zdrowy wypoczynek”, „Monitoring miejski”, „Budżet partycypacyjny”.
6. Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego – przedstawienie prowadzonych działań związanych z uspokojeniem ruchu drogowego na terenie Miasta Dąbrowa Górnicza. Funkcjonalna hierarchizacja sieci drogowo-ulicznej. Przyjęcie założeń do zadań z zakresu inżynierii ruchu drogowego na lata 2013/2014, prewencyjnych działań w miejscach szczególnie niebezpiecznych w oparciu o źródła informacji: Policja, Państwowa Straż Pożarna, Straż Miejska oraz działający od 01 października 2013 roku portal internetowy www.dabrowagornicza.naprawmyto.pl, w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
7. Ocena działań Policji, Straży Miejskiej, Państwowej Straży Pożarnej, WOPR-U oraz Grupy Ratownictwa Medycznego PCK.
8. Opiniowanie wniosków na rok 2014 dla potrzeb Straży Miejskiej, Policji (w tym opiniowanie projektów Uchwał Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej w sprawie: dalszego pokrywania kosztów utrzymania dodatkowych etatów Policji w rewirach dzielnicowych Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej, przekazania środków finansowych na nadbudowę i rozbudowę siedziby Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej oraz przekazania środków finansowych dla Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej), Państwowej Straży Pożarnej, Szpitala Specjalistycznego w Dąbrowie Górniczej, WOPR-u, Ochotniczych Straży Pożarnych, Grupy Ratownictwa Medycznego PCK oraz poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, których zadania mają wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców.
| Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza Zbigniew Podraza |