| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Sprawozdanie Prezydenta Miasta Gliwice; Starosty Gliwickiego

z dnia 11 lutego 2014r.

sprawozdanie z działalności Wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Gliwice i Powiatu Gliwickiego w 2013 roku

Wspólna Komisja Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Gliwice i Powiatu Gliwickiego działała na podstawie zapisów art. 38 a ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz porozumienia z dnia 11.12.2001 r., zawartego pomiędzy Prezydentem Miasta Gliwice a Starostą Gliwickim. W 2013 r. komisja pracowała w składzie:

1. Przewodniczący:

- Prezydent Miasta Gliwice – Zygmunt Frankiewicz

- Starosta Gliwicki – Michał Nieszporek

2. Członkowie:

- Radny Rady Miejskiej – Zbigniew Grzyb

- Radny Rady Powiatu – Tadeusz Mamok

- Osoba powołana przez Prezydenta Miasta – Tomasz Wójcik

- Osoba powołana przez Prezydenta Miasta – Aleksandra Adamska

- Osoba powołana przez Starostę Gliwickiego – Stanisław Korczyk

- Przedstawiciel Komendy Miejskiej Policji – Robert Łuszcz

- Przedstawiciel Komendy Miejskiej Policji – Jacek Szolc

- Przedstawiciel Prokuratury Rejonowej Gliwice-Zachód – Damian Sztachelek

- Przedstawiciel Prokuratury Rejonowej Gliwice-Wschód – Tadeusz Żymełka

3. Członkowie z głosem doradczym:

- Zastępca Komendanta Miejskiego PSP – Marian Matejczyk

- Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gliwicach – Zbigniew Bożek

- Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach – Elżbieta Tomaszewska Koszty działania komisji pokrywane były w równych częściach przez Miasto Gliwice i Powiat Gliwicki, ze środków budżetowych, zgodnie z zasadami określonymi w Porozumieniu Prezydenta Miasta Gliwice i Starosty Powiatu Gliwickiego. Obsługę administracyjno-biurową komisji prowadziło Centrum Ratownictwa Gliwice. W 2013 r. przeprowadzono 3 posiedzenia komisji w następujących terminach: 28 stycznia, 25 czerwca oraz 30 września. W trakcie posiedzeń komisja realizowała swoje zadania ustawowe, w tym między innymi:

1) przyjęła projekt sprawozdania z działalności Komisji w 2013 r.,

2) opiniowała okresowe sprawozdania z działalności Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Centrum Ratownictwa Gliwice, Prokuratury Rejonowej Gliwice-Wschód, Prokuratury Rejonowej Gliwice-Zachód, Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Powiatowego Lekarza Weterynarii,

3) przyjęła informację dotyczącą stanu współdziałania służb ratowniczych po przeniesieniu dyspozytorów Policji z Centrum Ratownictwa Gliwice do Komendy Miejskiej Policji
w Gliwicach oraz aktualnego stanu funkcjonowania CRG,

4) dokonała oceny stanu zagrożenia powodziowego spowodowanego działalnością Kopalni Węgla Kamiennego Knurów-Szczygłowice, w gminach Knurów, Gierałtowice
i Pilchowice oraz działań podjętych w celu minimalizacji zagrożeń,

5) przyjęła informacje podsumowujące akcje „Bezpieczne Wakacje” w okresach zimowym oraz letnim, obejmujące swoim zakresem kontrole zbiorników wodnych i dzikich kąpielisk, kontrole miejsc i punktów sprzedaży alkoholu i wyrobów tytoniowych pod kątem dostępu do tych artykułów osób małoletnich, a także działania operacyjno-prewencyjne w rejonach dworców kolejowych i autobusowych,

6) dokonała oceny stanu zapobiegania przestępczości w okresach przed i po reorganizacji struktur jednostek policyjnych – po likwidacji posterunków Policji w gminach powiatu gliwickiego,

7) zapoznała się z wynikami działań kontrolno-rozpoznawczych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej na terenie miasta Gliwice i powiatu gliwickiego w zakresie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych przez placówki użyteczności publicznej oraz zakłady zajmujące się przeróbką lub składowaniem materiałów łatwopalnych,

8) zapoznała się ze stanem bezpieczeństwa na drogach miasta i powiatu gliwickiego
w kontekście zaistniałych wypadków i kolizji drogowych oraz z przedsięwzięciami podjętymi w zakresie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg,

9) przyjęła informację dotyczącą działalności edukacyjno-informacyjnej prowadzonej przez Policję i Państwową Straż Pożarną, w zakresie kształtowania właściwych postaw
i zachowań w środowisku dzieci i młodzieży,

10) dokonała oceny zjawiska przemocy w rodzinie oraz działań prowadzonych w tym zakresie przez Policję oraz Ośrodki Interwencji Kryzysowej na terenie miasta i powiatu gliwickiego,

11) oceniała stan sanitarno-epidemiologiczny oraz stan bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie miasta i powiatu gliwickiego.  STAROSTA GLIWICKI                                          PREZYDENT MIASTA GLIWICE  Michał Nieszporek                                                                      Zygmunt Frankiewicz

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »