| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr XXIII/179/2016 Rady Gminy Mierzęcice

z dnia 31 sierpnia 2016r.

w sprawie organizacji wspólnej obsługi finansowo - księgowej przez Urząd Gminy Mierzęcice

Na podstawie art. 10 a i art. 10b ust. 1 w zw. z ust. 2, art. 18 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 40 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 446)

Rada Gminy Mierzęcice
uchwala, co następuje:

§ 1. Z dniem 1 stycznia 2017r. wprowadza się wspólną obsługę finansowo-księgową w ramach Urzędu Gminy Mierzęcice jako jednostki obsługującej.

§ 2. Wspólna obsługa prowadzona będzie dla następujących jednostek obsługiwanych:

1) Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Mierzęcicach ul. Wolności 68

2) Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Lotników Polskich w Mierzęcicach ul. Kolejowa 122

3) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przeczycach ul. Tysiąclecia 6

4) Szkoła Podstawowa w Toporowicach ul. Czerwonego Zagłębia 6

5) Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach ul. Wolności 68

6) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nowej Wsi ul. Zawadzkiego 161

7) Przedszkole Publiczne "Radosny Zakątek" w Mierzęcicach ul. Bankowa 24

§ 3. W ramach wspólnej obsługi prowadzonej przez Urząd Gminy będzie znajdowało się prowadzenie spraw jednostek gminy wskazanych w § 2 w zakresie obsługi finansowo - księgowej polegającej na prowadzeniu scentralizowanej obsługi finansowo-księgowej jednostek obsługiwanych, m.in. poprzez:

1) Prowadzeniu dokumentacji finansowo - księgowej obsługiwanych jednostek

2) Organizowaniu i prowadzeniu obsługi bankowej, prowadzeniu księgowości syntetycznej

3) Sprawdzaniu dokumentów pod względem formalno - rachunkowym

4) Sporządzanie i organizowanie wypłat wynagrodzeń dla pracowników obsługiwanych jednostek

5) Opracowywanie na wniosek Dyrektora jednostki obsługiwanej planów finansowych i jego zmian

6) Sprawowania kontroli przestrzegania dyscypliny budżetowej przez obsługiwane jednostki

7) Potrącanie podatku dochodowego od osób fizycznych i rozliczanie z Urzędem Skarbowym, a także sporządzanie informacji o dochodach uzyskanych oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od pracowników zatrudnionych w obsługiwanych jednostkach oraz dokonywanie rocznego rozliczenia

8) Prowadzenie rozliczania składek ZUS wraz z dokumentacją

9) Obliczanie zasiłków chorobowych i zasiłków z tytułu ubezpieczenia społecznego

10) Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników obsługiwanych jednostek

11) Sporządzanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń do celów emerytalno-rentowych pracowników obsługiwanych jednostek oraz do innych celów na wniosek pracownika

12) Zgłaszanie zleceniobiorców do ZUS

13) Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i GUS dla obsługiwanych jednostek

14) Rozliczanie podróży służbowych

15) Ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac obsługiwanych jednostek

16) Obsługa funduszu świadczeń socjalnych obsługiwanych jednostek

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mierzęcice.

§ 5. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017r.

Przewodnicząca Rady Gminy


mgr Jolanta Kyrcz

reklama

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

KRAUSE LEGAL Kancelaria prawna

Nasza kancelaria świadczy wszechstronną pomoc prawną skierowaną do właścicieli firm rodzinnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »