| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Instrukcja obsługi klienta biura rachunkowego

Instrukcja obsługi klienta biura rachunkowego

Nikogo nie trzeba przekonywać, że prawidłowe relacje i komunikacja z klientem są jednym z filarów powodzenia każdej działalności. Nie inaczej jest w przypadku biura rachunkowego. Zatem jak wyglądać powinny te prawidłowe relacje.

Klienci biur rachunkowych oprócz fachowości bardzo cenią sobie właściwy sposób komunikacji z Twojej strony. Jeśli zastosujesz kilka prostych reguł, to z pewnością poprawisz relacje z klientami – ku obopólnemu zadowoleniu:

1. Wypracuj w swojej firmie maksymalnie sprawne kanały komunikacji wewnętrznej. Chodzi o to, by potrzeby (również negatywne uwagi) klienta szybko docierały do osoby decyzyjnej. Dzięki właściwemu obiegowi informacji będziesz w stanie odpowiednio szybko zidentyfikować wszelkie negatywne sygnały ze strony klienta. To pozwoli szybko zareagować i rozwiązać problem, zyskując zadowolenie klienta. Tak usatysfakcjonowany klient bardziej „przywiąże” się do Twojej firmy.

2. Inicjuj tak często jak to możliwe wszelkie aktywne formy komunikacji z klientem. Odpowiadaj na jego telefony i maile, pytaj go o opinię i odczucia oraz odpowiednio reaguj na jego sugestie i uwagi. W ten sposób dajesz klientowi poczucie, że troszczysz się o niego, zapewniając mu jednocześnie poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji;

3. Nieustannie twórz tzw. wartość dodaną dla klienta – nie tylko wymieniaj z nim informacje dotyczące bieżącej obsługi, ale tez wskazuj mu możliwości Twojej firmy w zakresie obsługi w nowych, potencjalnych obszarach jego działalności. Klienci niezmiernie sobie cenią każdą inicjatywę z Twojej strony w zakresie przekazywania im informacji, które mają związek z ich działalnością.

Dlatego takie działania, jak:
- sporządzanie dla klientów okresowych podsumowań,
- informowanie ich z wyprzedzeniem o zmianach w przepisach i uprzedzanie o konsekwencjach wynikających z tych zmian,
- przypominanie o zbliżających się ustawowych terminach na wykonanie określonych przepisami czynności,
- proponowanie określonych rozwiązań mogących przynieść klientowi wymierne korzyści (nie tylko finansowe),
powinny stać się jednym z najważniejszych a zarazem stałych elementów standardu obsługi stosowanego w Twojej firmie.

Dobrym sposobem na „przywiązanie” klienta, umożliwiającym Ci jednocześnie zaprezentowanie siebie jako najwyższej klasy fachowca jest organizowanie cyklicznych, krótkich tematycznych szkoleń dla klientów (bądź ich pracowników) – zwłaszcza wtedy, gdy wprowadzane są nowe istotne przepisy.

Od 10 sierpnia 2014 r. każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane. Zobacz: Zmiany w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 27.09.2011

Ekspert:

Anna Welsyng

Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

nstrukcja obsługi klienta biura rachunkowego
nstrukcja obsługi klienta biura rachunkowego

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Pikus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »