| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Biura rachunkowe > Prowadzę biuro rachunkowe > Jak przyciągnąć nowe firmy do biura rachunkowego

Jak przyciągnąć nowe firmy do biura rachunkowego

Z każdym miesiącem w Polsce otwierane są nowe biura rachunkowe, ale jednocześnie powstaje coraz więcej nowych przedsiębiorstw. To właśnie te nowe podmioty gospodarcze powinny być odbiorcami działań promocyjnych prowadzonych przez biura rachunkowe. Jak zatem dotrzeć do tych firm, które nie korzystają jeszcze z usług prowadzenia ksiąg rachunkowych lub dopiero wchodzą na rynek? Oto 7 sposobów na to, by ludzie wybierali Twoje biuro rachunkowe.

Dlaczego warto spróbować dotrzeć przede wszystkim do świeżo upieczonych przedsiębiorców? Odpowiedź jest prosta. Rzadko zdarza się, by firma, która działa od lat, zdecydowała się na zmianę obsługującego ją biura. Wysiłek włożony w pozyskanie klientów z grona przedsiębiorstw z długą historią działalności może zatem nie przynieść spodziewanych efektów.

Daj się znaleźć

Biuro ma dużą szansę przyciągnąć do siebie klientów atrakcyjną lokalizacją. Co trzeba zrobić, by pozyskać lokalnych biznesmenów? Dać się znaleźć! Każdy przedsiębiorca chce mieć blisko do swojej księgowej i chętnie wybierze biuro zlokalizowane w pobliżu swojego domu lub miejsca pracy. Tablica reklamowa lub szyld z pewnością pomogą w zwróceniu uwagi przechodniów i okolicznych mieszkańców. Oklejony w barwy firmowe samochód to kolejny, niezwykle skuteczny nośnik reklamowy.

Co wyróżnia nowoczesne biuro rachunkowe

Biura rachunkowe nie podpisują umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych

Czarno na białym

Pracownicy biura rachunkowego są jego przedstawicielami również poza murami siedziby firmy. Każdy księgowy powinien posiadać spersonalizowane wizytówki. Nie zaszkodzi też, jeśli będzie nosił przy sobie kilka firmowych ulotek. Całości dopełnią opatrzone firmowym logo gadżety, takie jak długopisy, notatniki, papier firmowy czy teczki, które należy rozdawać obecnym klientom – sprawiają bardzo profesjonalne wrażenie i pomogą w wykreowaniu dobrego wizerunku biura.

Z ust do ust

Nie zapominajmy o niezwykle skutecznej, tradycyjnej formie pozyskiwania klientów. Nie ma bowiem lepszego sposobu na reklamę niż marketing szeptany. Polecenie od zadowolonego klienta to najbardziej wartościowa i darmowa reklama. Pamiętajmy, by dziękować za rekomendowanie naszych usług. Nie bójmy się też o to prosić!

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)

Biuro w sieci

W dzisiejszych czasach żadne biuro rachunkowe nie może zapominać o obecności w Internecie. To właśnie w sieci wszyscy rozpoczynamy poszukiwania towarów i usług – tak jest najszybciej i najłatwiej.

Z tego powodu każde biuro rachunkowe powinno zainwestować w przejrzystą, nowoczesną stronę internetową. Witryna musi być także responsywna, czyli powinna wyświetlać się prawidłowo na urządzeniach o różnych przekątnych ekranu – od laptopów, przez tablety, na smartfonach kończąc. Strona musi zawierać przede wszystkim aktualne dane kontaktowe, godziny otwarcia, wskazówki dojazdu i opis zakresu usług. Można pokusić się także o zaprezentowanie sylwetek pracowników i opisanie ich kompetencji. W zbudowaniu wiarygodnego wizerunku pomoże opis historii firmy i informacje o posiadanych certyfikatach. Warto także poprosić dotychczasowych klientów o referencje lub chociaż zgodę na umieszczenie ich logotypów w dziale “Nas klienci”.

Pozycja w wyszukiwarce

Gdy biuro posiada już swoją stronę WWW, można pójść o krok dalej. W zdobyciu potencjalnych klientów pomoże reklama w wyszukiwarkach internetowych. Wystarczy kilka kliknięć, by sprawdzić, jak intensywnie reklamują się w Google konkurencyjne podmioty z branży finansowo-księgowej. Wpisanie hasła takiego jak “biuro rachunkowe Warszawa” pokazuje nam w pierwszej kolejności reklamy, a dalej najlepiej wypozycjonowane firmy. Nie dzieje się to samoistnie – po pomoc w pozycjonowaniu należy się udać do agencji SEO, która zatrudnia specjalistów posiadających wiedzę o tym, jak zaistnieć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google.

Dla kogo księgi rachunkowe w 2017 r.

Polecamy artykuły

Narzędzia

reklama

POLECANE

reklama

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT, stanowiący centrum wiedzy na temat rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »